۲۱۵۹۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آشنایی با کانورتیبل جدید و متفاوت BMW

سری ۴ یکی از جدیدترین محصولات ب‌ام‌و است که با تکیه به تجربیات سری ۳ محبوب تولید شده است. ب‌ام‌و با متوقف کردن تولید مدل کوپه سری ۳ بسیاری از هوادارنش را شوکه کرد.

آشنایی با کانورتیبل جدید و متفاوت BMW
مجله تخت گاز: سری ۴ یکی از جدیدترین محصولات ب‌ام‌و است که با تکیه به تجربیات سری ۳ محبوب تولید شده است. ب‌ام‌و با متوقف کردن تولید مدل کوپه سری ۳ بسیاری از هوادارنش را شوکه کرد، اما با جایگزین کردن سری ۴ کوپه و کانورتیبل به جای آن، به رقبا گوشزد کرد که هنوز میدان را خالی نکرده است. در این چند سال اخیر تنوع محصولات ب‌ام‌و بسیار زیاد شده است و تقریبا می‌توان گفت در هر کلاس خودرویی یک نماینده دارد.

همان‌طور که اشاره شد، سری ۴ به عنوان جایگزین سری ۳ کوپه معرفی شده است، اما اینکه چرا ب‌ام‌و به ساخت مدل سدان سری ۴ تحت عنوان سری ۴ گرن کوپه، در حالی که مدل سدان سری ۳ تولید می‌شود، دست زده است، جای سوال دارد. مدتی است پرشیاخودرو وارد کننده ب‌ام‌و به ایران، فعالیت خود را گسترش داده و اقدام به وارد کردن جدیدترین مدل‌های ب‌ام‌و به ایران می‌کند.

آشنایی با کانورتیبل جدید و متفاوت BMW

یکی از مهم‌ترین عواملی که دست پرشیا خودرو را برای این سطح گسترده از واردات باز گذاشته، پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده شده در اکثر محصولات جدید ب‌ام‌و است، که با قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ هماهنگی دارد. پای سری ۴ به عنوان یکی از جدیدترین مدل‌های ب‌ام‌و، مدتی است که به ایران باز شده است. این مدل جدید ب‌ام‌و در سهنوع کانورتیبل، کوپه و گرن‌کوپه ( ۴در) وارد ایران می‌شود.

هر کدام از این مدل‌ها در دو نوع ۴۲۰ و ۴۲۸ وارد کشور می‌شوند و می‌توان گفت اکثر سری ۴‌های کانورتیبل وارد شده به کشور از نوع ۴۲۸ مجهز به پکیج اسپرت M هستند. مدل مورد بحث ما در این شماره، سری ۴ کانورتیبل است که پیش‌بینی می‌شود جایگزینی مناسبی برای سری ۳ کوپه باشد. طراحی خشن جلو با چراغ‌های متصل شده به جلوپنجره، چراغ‌های عقب مشابه سایر محصولات ب‌ام‌و خطوط تیز روی بدنه از ویژگی‌های این اتاق جدید ب‌ام‌و هستند.

هم‌چنین سقف فلزی در مدت کوتاهی باز و بسته می‌شود. فضای کابین نسبت به سایر کانورتیبل‌ها جادار است و فرم طراحی صندلی‌ها جالب توجه است. حتی صندلی‌های ردیف عقب نیز علی‌رغم فرم کوپه بدنه، فضای نسبتا مناسبی دارند. طراحی کلی کابین و کنسول جلو کاملا مشابه سایر محصولات جدید ب‌ام‌و است و به نظر می‌رسد ب‌ام‌و برای کاهش هزینه‌هایش، سعی کرده از یک فرم تکراری برای کابین اکثر محصولاتش استفاده کند! کیفیت متریال کابین در سطح مطلوبی قرار دارد و با نشستن داخل کابین، حس خوبی به سرنشین دست می‌دهد. کنسول میانی حدود ۷ درجه به سمت راننده متمایل شده است و از این نظر شاهد ارگونومی‌مناسبی در کابین سری۴ هستیم.

که باعث شده دسترسی به ادوات مختلف آسان باشد. در مدل لاکچری شاهد ترکیب تیره و روشن در تریم داخلی هستیم و در مدل اسپرت لاین، از پوشش مشکی رنگ برای کابین استفاده شده است. هم‌چنین در مدل‌های مجهز به پکیج اسپرت M، فرمان اسپرت منقش به لوگو M، بر زیبایی‌های کابین می‌افزاید. صندلی‌های جلو به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و مجهز به سیستم حافظه و گرمکن هستند. وکیوم درها در فاصله معینی به بسته شدن درها کمک می‌کند و هم‌چون سایر خودروهای کانورتیبل، هنگام باز شدن در، شیشه‌های جانبی‌اندکی پایین می‌آیند. اطلاعات ضروری خودرو نیز توسط سیستم هدآپ دیسپلی روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود.

مدل‌های ۴۲۰ و ۴۲۸ هردو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری برخوردار هستند. این پیشرانه ۲ لیتری با دو توربوشارژر مجهز به سامانه تویین اسکرول تغذیه می‌شود. بوست توربوها در این دو مدل متفاوت و باعث شده تا مدل ۴۲۰ بتواند ۱۸۴ اسب‌بخار و مدل ۴۲۸، ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت تولید کند. این سیاست جدید ب‌ام‌و در ساخت پیشرانه‌های کم حجم، آلایندگی و مصرف پایینی را برای محصولاتش به ارمغان آورده است و سری ۴ کوپه تنها ۶ تا ۶. ۵ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوازند.

آشنایی با کانورتیبل جدید و متفاوت BMW

سیستم تویین اسکرول توربوها، باعث شده تا بیشینه گشتاور در همان دورهای ابتدایی در اختیار راننده قرار بگیرد و از این نظر سری ۴ خودروی تیز و چابکی باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز سری ۴، بهره گیری از گیرباکس ۸ سرعته استپ‌ترونیک است که در سایر محصولات جدید ب‌ام‌و نیز به چشم می‌خورد. این جعبه دنده مدرن یکی از بهترین‌هاست و عملکرد لذت‌بخشی دارد.

در حالت رانندگی اسپرت فرمان و کمک فنرها سفت‌تر می‌شوند و دنده‌ها در دورهای بالاتر تعویض می‌شوند. در حالت اقتصادی اما همه عوامل در جهت کاهش مصرف سوخت دست‌به‌دست هم می‌دهند. عایق‌بندی کابین مناسب است و صدای موتور به کابین نفوذ نمی‌کند. اما در این ب‌ام‌و ۲ لیتری به دنبال صدای جذاب پیشرانه و اگزوزها نباشید. تنها صدای زوزه توربوهای سری ۴ گوش را نوازش می‌دهد و از این نظر چندان خودروی خوش صدایی نیست.

سری۴ کوپه رقیب نزدیک بنز E کلاس کروکی محسوب می‌شود. اما مهم‌ترین مزیت آن نسبت به رقیب اشتوتگارتی، خدمات پس از فروش و گارانتی مناسب در ایران است.

پیشنهاد نهایی

ورود سری ۴ به ایران علاقه مندان به خودرو و ب ام و بازان را به وجد آورد. این مدل جای خالی سری ۳ کوپه را پر می کند و از نظر لذت رانندگی و قابلیت های حرکتی جای هیچ گله ای را باقی نمی گذارد. با خرید سری ۴ خیالتان آسوده است که خودرویتان از نظر خدمات پس از فروش و گارانتی به خوبی ساپورت می شود. همه جذابیت ها و قابلیت های حرکتی سری ۴ در حالی است که با استفاده از موتور ۲ لیتری توربو، مصرف پایینی دارد و یک کوپه اقتصادی به شمار می رود.

آشنایی با کانورتیبل جدید و متفاوت BMW

آشنایی با کانورتیبل جدید و متفاوت BMW

آشنایی با کانورتیبل جدید و متفاوت BMW
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج