جاباما
۲۱۶۰۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آغاز عصر جدید انقراض در زمین

مطالعه انجام شده در سه دانشگاه آمریکا نشان می‌دهد زمین وارد دوره جدیدی از انقراض شده و بشر در میان اولین قربانیان آن است.

خبرگزاری ایسنا: مطالعه انجام شده در سه دانشگاه آمریکا نشان می‌دهد زمین وارد دوره جدیدی از انقراض شده و بشر در میان اولین قربانیان آن است.

در این مطالعه آمده است مهره‌داران با سرعتی ۱۱۴ برابر بیش از وضعیت طبیعی در حال ناپدید شدن هستند. به گفته کارشناسان، ششمین انقراض انبوه بزرگ در حال رخ دادن است.

آخرین حادثه مشابه با بزرگترین انقراض در جهان به ۶۵ میلیون سال پیش بازمی‌گردد که دایناسورها از روی زمین محو شدند. همچنین در صورتی که این روند تداوم پیدا کند میلیون‌ها سال طول می‌کشد تا موجودات منقرض شده به وضعیت نخست بازگردند.

در این بررسی کارشناسان با استفاده از فسیل‌ها نرخ انقراض مهره‌داران را در طول تاریخ برآورد کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که نرخ کنونی انقراض مهره‌داران بیش از ۱۰۰ برابر بیشتر از زمان‌هایی است که یک عصر انقراض بزرگ در جریان نیست.

مطابق یافته‌های این بررسی از سال ۱۹۰۰ تاکنون بیشتر از ۴۰۰ گونه از جانوران مهره‌دار منقرض شده‌اند که در دوران عادی چنین حجمی از انقراض ظرف ۱۰ هزار سال رخ می‌دهد و نه در ظرف ۱۰۰ سال. همچنین عواملی همچون تغییرات جوی، آلودگی و جنگل‌زدایی در بروز این پدیده نقش دارند.

طبق اعلام اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، هر سال تعداد ۵۰ حیوان به وضعیت انقراض نزدیک می‌شوند. حدود ۴۱ درصد تمامی دوزیستان و ۲۵ درصدد پستانداران در معرض خطر انقراض قرار دارند.

همچنین در بررسی این اتحادیه آمده است محورها در سال‌های آینده برای جلوگیری از منقرض شدن با چالش جدی روبه‌رو خواهند بود. ۹۴ درصد تمامی لمورها در معرض خطر هستند و یک پنجم تمامی گونه‌های لمور در گروه حیواناتی قرار دارند که خطر انقراض به طور جدی آنها را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، بررسی‌های اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت حاکی از آن است که زیستگاه این گونه جانوری در ماداگاسکار به دلیل قطع غیرقانونی درختان تخریب شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج