۲۱۶۱۴۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

پوتین، پاپ فرانسیس را هم علاف کرد!

ولدمیر پوتین رییس جمهور کاریزماتیک روسیه که ریاست یکی از ۸ کشور صنعتی جهان را در اختیار دارد به بدقولی و دیر رسیدن به قرارهایش معروف است و ابایی ندارد که رسانه های بین المللی از او با صفت بدقول یاد کنند.

پوتین، پاپ فرانسیس را هم علاف کرد!





هفته نامه تماشاگران امروز: آنهایی که با کشورهای توسعه یافته و طراز اول جهان مراودات مالی و تجاری دارند به خوبی می دانند که یکی از اخلاق نیک و پسندیده مدیران اینگونه کشورها «خوش قولی» و «سر وقت» بودن آنهاست. اساسا برای مردمان کشورهای توسعه یافته و حتی در حال توسعه، به موقع رسیدن به قرارها بسیار حائز اهمیت است.

با این همه ولدمیر پوتین رییس جمهور کاریزماتیک روسیه در این بین استثناست. او که ریاست یکی از 8 کشور صنعتی جهان را در اختیار دارد به بدقولی و دیر رسیدن به قرارهایش معروف است و ابایی ندارد که رسانه های بین المللی از او با صفت بدقول یاد کنند.

پوتین در آخرین شاهکارش پاپ فرانسیس، بزرگترین رهبر مذهبی جهان را بیش از یک ساعت معطل کرد تا این اخلاق عجیب و غریبش بیش از گذشته به چشم بیاید. معطل کردن پاپ بی سابقه است و هر کسی جرأت این کار را ندارد اما انگار ولادیمیر پوتین استثناست. البته او این بار شلوغی خیابان های رم و میلان را بهانه دیر رسیدنش به واتیکان اعلام کرده. کرملین در یک اقدام غیرمعمول چند روز بعد از اینکه رییس جمهور روسیه، پاپ فرانسیس را بیش از یک ساعت معطل کرد به این مسئله واکنش نشان داد.

پوتین، پاپ فرانسیس را هم علاف کرد!

دیمیتری پسکف، سخنگوی پوتین به روزنامه نگاران روسی گفته است: «بله این درست است که دیدار پوتین و پاپ با اندکی تاخیر انجام شده است اما دلیل این مسئله مذاکرات آقای پوتین با مقامات ایتالیا در میلان بود. این مذاکرات به درازا انجامید و البته ترافیک خیابان های شهر میلان و رم هم مزید بر علت شد تا رییس جمهور کمی دیر به واتیکان برسد. البته ما در تمام مسیر با دفتر واتیکان در تماس بودیم و آنها را بابت تاخیرمان مطلع کرده بودیم.»

با این همه، آنهایی که اخبار کاخ کرملین را به دقت دنبال می کنند به خوبی می دانند که پوتین ید طولایی در معطل کردن سران دنیا دارد.

زیر پای کدامیک از سران دنیا علف سبز شده است؟

ایرانی ها واکنش های جالبی درباره دیر رسیدن به قرارها دارند و اساسا وقتی طرف مقابل دیر به قرار می رسد، می گویند: «کم کم داشت علف زیر پای مان سبز می شد.» جمله ای که برمی گردد به یک ضرب المثل قدیمی پارسی.

حالا ولادیمیر پوتین به تنهایی کاری کرده که این جمله برای خیلی از سران و روسای دنیا مصداق داشته باشد. اخیرا روزنامه گاردین در گزارش جالبی نوشته است: «معطل کردن پاپ توسط پوتین مسبوق به سابقه است. او در سال ۲۰۱۳ هم پاپ را ۵۰ دقیقه معطل کرد. البته داستان دیر رسیدن های رییس جمهور روسیه به قرارهایش به سال های اولیه حکومتش بازمی گردد. او در سال ۲۰۰۳ ملکه بریتانیا را هم ۱۴ دقیقه معطل کرد. بدتر اینکه یک سال بعد وقتی با والدین کودکانی که در یک سانحه هوایی کشته شده بودند قرار داشت ۲ ساعت دیر رسید!»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می نویسد: «پوتین در سال ۲۰۱۲ جان کری را سه ساعت در مسکو معطل کرد. این باعث شد وزیر خارجه ایالات متحده کل محوطه کاخ کرملین را پیاده بپیماید و از سر بی کاری انگشتش را بمکد.»

گاردین در ادامه گزارشش به نکات جالب دیگری هم اشاره کرده. مثلا اینکه پوتین ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور اوکراین را ۴ ساعت در دفترش معطل کرده است! این مسئله البته برای سران دیگر کشورهای اروپایی حداکثر تا یک ساعت بوده. در واقع اگر روزی شما با پوتین قرار داشتید و او شما را کمتر از یک ساعت معطل کرد بدانید و آگاه باشید که برای شما احترام خاصی قائل است!

پوتین، پاپ فرانسیس را هم علاف کرد!

وقتی زن پوتین هم به گریه می افتد

از قرار معلوم عادت دیر رسیدن رییس جمهور روسیه به قرارهای ملاقاتش به سال های دور برمی گردد. لودمیلا پوتینا، همسر ولادیمیر پوتین در این باره می گوید: «من هیچ وقت دیر به قرارهایم نمی رسم اما ولادیمیر همیشه به قرارهایش دیر می رسد. از نگاه او یک یا یک ساعت و نیم زمان معمولی برای معطل کردن دیگران به نظر می رسد. یادم می آید اولین قرار ما در یک ایستگاه مترو بود. او آنقدر دیر به قرار رسید که اشک های من درآمد. به نظرم یک ربع تاخیر قابل قبول است. نیم ساعت هم همینطور ولی وقتی طرف تان شما را بیش از این معطل می کند احتمالا شما هم زیر گریه می زنید.»

چرا دیر می آید؟

خبرنگاران روسی که برای پوشش اخبار ریاست جمهوری به کاخ کرملین پای می گذارند روایت جالبی از رفتارهای پوتین دارند. آنها می گویند به رغم اینکه کمتر ممکن است رییس جمهور کشورشان سر ساعت مقرر به قرار ملاقات هایش بیاید، همیشه کنفرانس های خبری و دیگر رخدادهای داخلی کاخ کرملین را جدی می گیرد و همیشه سر موقع در اینگونه برنامه ها حضور می یابد. این مهم حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین از روی عمد و با نیت قبلی سران دنیا را پشت درهای دفترش معطل نگه می دارد.

روزنامه گاردین در این رابطه می نویسد: «پوتین سران دنیا را معطل می کند چون یک سیاست روانی خاص را دنبال می کند.» ظاهرا او می خواهد به این طریق به همه بگوید که از جایگاه والایی برخوردار است و به قول گفتنی از موضوع بالا با همتایانش دیدار می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج