۲۱۶۲۴۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

جزییات استانی شدن انتخابات مجلس

نمایندگان مجلس باید ۱۵ درصد آرای صحیح ماخوذه حوزه انتخابیه خود و بالاترین رای را در استان کسب کنند نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که نمایندگان هر استان در انتخابات باید ۱۵درصد آرای صحیح ماخوذه حوزه انتخابیه خود را کسب کنند و بالاترین رأی را در کل استان به دست آورند.

خبرگزاری ایرنا: نمایندگان مجلس باید ۱۵ درصد آرای صحیح ماخوذه حوزه انتخابیه خود و بالاترین رای را در استان کسب کنند نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که نمایندگان هر استان در انتخابات باید ۱۵درصد آرای صحیح ماخوذه حوزه انتخابیه خود را کسب کنند و بالاترین رأی را در کل استان به دست آورند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس مواد ۶ و ۷ طرح استانی - شهرستانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند.

بر اساس ماده ۶ این طرح که با ۱۶۷ رأی موافق ، ۱۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید، وزارت کشور موظف است برگه های رأی را به گونه ای طراحی و در اختیار رأی دهندگان قرار دهد که هر رأی دهنده در استان بتواند برای همه کرسی های نمایندگی حوزه های موجود در استان به صورت مجزا نماینده انتخاب کند، همچنین در برگه رأی محلی جهت رأی به عنوان فهرست تعیین شود.

نمایندگان ماده ۷ این طرح را نیز با ۱۵۳ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر تصویب کردند که بر اساس آن از هر حوزه انتخابیه موجود استان نامزد یا نامزدهایی که حداقل ۱۵ درصد آرای صحیح ماخوذه حوزه انتخابیه موضوع تبصره ذیل ماده یک این قانون را کسب کرده و بالاترین رأی را در کل استان به دست آورند ، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب می شوند.

در تبصره ماده یک این طرح نیز مقرر شد: تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه های انتخابیه موجود استان است که مستند به قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس مصوب ۳۰ فروردین ۶۶ و اصلاحیه بعدی آن تعیین شده اند.

نمایندگان همچنین تبصره ماده ۷ این طرح را تصویب کردند که بر اساس آن در صورتی که حدنصاب در این ماده برای یک یا چند کرسی به دست نیاید ، نامزد یا نامزدهایی که بیشترین رأی را نسبت به سایر نامزدهای آن حوزه انتخابیه در سطح استان کسب کرده باشند، به عنوان نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه به مجلس راه می یابند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هاشم

      سلام به همه دست اندرکاران انتخابات ولی باکمال تاسف بایدبگویم مجلس محترم وقی قوانینش پشتوانه اجرائی نداردانتخاباتش هم بی ارزش است عزیزان گرامی وقتی شهروندی درپیچ وخم ادارات ازحقوق قانونیش محروم میشودوحتی نماینده مجلس (خانم اجرلودرانزمان)همازخودصلب مسئولیت میکندیاافرادی دیگرسالهاازحقوق قانونی خودمحروم هستندانتابات مجلس برای اینگونه اشخاص کاری بیهوده وعبس است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج