جاباما
۲۱۶۳۶۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۰ حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی که نمی دانید

شبکه های اجتماعی حقایق و نکاتی را شامل می شود که تاکنون در جریان بسیاری از آنها قرار گرفته اید و البته برخی از آنها هم هرگز به اطلاع شما نرسیده است.

10 حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی که نمی دانید





هفته نامه عصر ارتباط - میثم لطفی: اگر قرار باشد مانند دو میلیارد عضو شبکه های اجتماعی وارد این فضا شوید مشکلی وجود ندارد؛ زیرا این روزها انواع شبکه های اجتماعی با موضوعات تخصصی در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و شما با هر نیازی که دارید، به راحتی می توانید پاسخ خود را دریافت کنید. این سایت های رسانه ای و اجتماعی به گونه ای گسترش یافته اند که حتی به سازمان های بزرگ و کوچک هم توصیه می شود در آنها حضور یابند و برای توسعه فعالیت های خود و افزایش تعداد مشتریان، فعالیت مستمر خود را دنبال کنند.

به هر حال جدا از اینکه کاربر سازمانی یا خانگی باشید، شبکه های اجتماعی حقایق و نکاتی را شامل می شود که تاکنون در جریان بسیاری از آنها قرار گرفته اید و البته برخی از آنها هم هرگز به اطلاع شما نرسیده است. در اینجا 10 حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی بیان شده است که کمتر کاربرانی به آنها توجه کرده اند و به احتمال زیاد تاکنون کسی در مورد آنها با شما صحبت نکرده است.

مهم نیست چه تعداد دنبال کننده دارید

10 حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی که نمی دانید

از مهم ترین نکات مربوط به شبکه های اجتماعی این است که چه تعداد دنبال کننده در صفحه شخصی شما حضور دارند و چند کاربر دیگر را توانسته اید در فهرست دوستان خود جا دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که عدد درج شده در این بخش اهمیت فراوان دارد و می تواند اعتبار یک صفحه اجتماعی را مشخص کند. اما باید توجه داشت که این مساله آن طور که تصور می شود مهم نیست.

بررسی ها نشان داده است اگر در صفحه اختصاصی یک سازمان روی شبکه های اجتماعی مختلف ۵۰۰ دنبال کننده حضور داشته باشند که از مشتریان این شرکت باشند و بتوانند نکات مختلف را برای تغییر روند فعالیت ها و اصلاح محصول آموزش دهند بسیار بهتر از این است که ۱۰ هزار دنبال کننده عضو صفحه باشند و هیچ یک از آنها به تبلیغات منتشر شده توجهی نداشته باشند.

زمانی که تعداد دنبال کنندگان و دوستان در یک صفحه افزایش می یابد، احتمال انتشار هرزنامه ها، اگهی افرازها و... هم بیشتر می شود و این مساله می تواند روی مشتریان یا مخاطبان واقعی شما تاثیر منفی بگذارد. به هر حال توصیه می شود که اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی موفق عمل کنید، این تفکر را که تعداد دوستان شما زیاد باشند کنار بگذارید و مانند دیگر افراد فقط دوستان واقعی را به این محیط شخصی راه دهید.

مهم نیست در همه شبکه ها حضور داشته باشید

این روزها که بحث انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ شده است، کاربران جهانی مطالب مربوطه را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند و ترجیح می دهند در این فضاها آخرین و داغ ترین اخبار را کسب کنند. در این میان برخی کاربران علاقه مند به مسایل سیاسی هم هستند که برای دریافت همه اخبار یا ارتباطات گسترده تر، سعی می کنند در همه شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند و این مساله را عامل برتری خود به دیگران می دانند.

اینکه شما کاربر خانگی یا سازمانی باشید و با حضور در انواع شبکه های اجتماعی بخواهید به نیاز خود پاسخ دهید، قطعا نتیجه چندانی نخواهید گرفت؛ زیرا کارشناسان براساس بررسی های جدید خود به این نتیجه رسیده اند که شبکه های اجتماعی با همه قابلیت های متمایز و تخصصی خود، فضای نسبتا مشابهی در اختیار کاربران می گذارند و اینکه در شبکه اجتماعی متناسب با نیازهای خود به صورت صحیح حضور یابید، بهتر از آن است که چند صفحه در شبکه های مختلف را در اختیار بگیرید.

10 حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی که نمی دانید

شما مخاطبان خود را بهتر از هرکس دیگر می شناسید

اگر شما مدیر یک موسسه یا شرکت تجاری هستید و به این نتیجه رسیده اید که با حضور در شبکه های اجتماعی می توانید کسب و کارتان را رونق دهید، یک تصمیم درست گرفته اید. این کار مزایای فراوانی برای شما به همراه می آورد و اگر گام صحیح در این زمینه برداشته شود، فواید فراوانی خواهدداشت. بسیاری از مدیران بر این باورند که برای حضور صحیح در شبکه های اجتماعی و انجام فعالیت های متناسب، باید از مشاور کمک بگیرند و فردی را در این زمینه استخدام کنند. اما باید توجه داشت که هیچ کس مانند شما مشتریان و مخاطبان را نمی شناسد و به عبارت دیگر، هیچ مشاوری به اندازه شما نمی تواند برای جذب این مخاطبان هدف گیری صحیح انجام دهد.

البته باید اعتراف کرد که در شرایط کنونی مشاوران خوب زیادی حضور دارند که کمک های آنها می تواند راه های جدید پیش پای شما قرار دهد. اما اینکه قرار باشد یک مشاور برای حضور در شبکه های اجتماعی نسبت به شما روش بهتری ارایه دهد، در بیشتر مواقع چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

مخاطبان اصلی روی فیس بوک

این روزها انواع شبکه های اجتماعی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این سایت ها به صورت محلی فعالیت می کنند و برای مثال فقط کاربران چینی اجازه حضور در آن را دارند. برخی دیگر قشر خاصی از کاربران را مورد خطاب قرار می دهند و فقط سراغ جوانان می روند یا کاربران علاقه مند به موسیقی را جذب می کنند. برخی دیگر مانند شبکه اجتماعی لینکدین به صورت اختصاصی برای سازمان ها راه اندازی شده اند و ابزارهای داخلی آنها هم در این زمینه خدمت رسانی می کنند. با همه این توضیحات، فیس بوک فضایی را ترتیب داده است که همه کاربران با هر نیازی که دارند در آن حضور می یابند و به همین دلیل اگر هر هدفی را دنبال می کنید، با درست کردن یک صفحه شخصی در فیس بوک می توانید به آن پاسخ دهید.

باید این واقعیت را پذیرفت که ۱.۳ میلیارد نفر از کاربران جهانی عضو فیس بوک هستند و این شبکه اجتماعی را به دومین سایت پرمخاطب جهان تبدیل کرده اند. حدود ۷۰درصد تمام کاربران شبکه های اجتماعی جهان در فیس بوک عضو هستند و همچنان بر تعداد مخاطبان آن افزوده می شود. جدا از اینکه شما کاربر تخصصی یا خانگی هستید، فیس بوک می تواند مخاطبان اصلی تان را در اختیارتان بگذارد و شرایط لازم برای یک ارتباط تخصصی یا دوستانه را فراهم کند.

10 حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی که نمی دانید

شبکه های رسانه ای رایگان نیستند

شبکه های اجتماعی و رسانه ای عمومی خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند. اگر شما فقط از کانال های رایگان استفاده کنید و برای هر پستی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید هزینه ای نپردازید، به همان میزان مخاطبان و کاربران را دریافت خواهیدکرد. با این وجود اگر برای حضور در شبکه رسانه ای خود پول پرداخت می کنید، به تناسب، سرویس های جامع تری را در اختیار می گیرید. در این فضاها معمولا برخی نرم افزارها یا ابزارهای کاربری سازمانی ارایه می شود، قابلیت های تخصصی در اختیار کاربران تخصصی منتشر می شود تا ارتباط شما با مشتریان و مخاطبان تان جامع تر برگزار شود.

نیازی نیست حتما جوان باشید

یک بررسی جدید نشان داده است ۶۵ درصد مشترکان شبکه های اجتماعی جهان را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند و بسیاری از افراد بر این باورند که اگر در این گروه نباشند، الزامی برای حضور آنها در شبکه های اجتماعی وجود ندارد. باید اعتراف کرد که این فضاها فقط برای گروه سنی جوانان راه اندازی نشده اند و حتی برخی قابلیت های اختصاصی برای کوچک تر یا بزرگ تر ها هم ارایه شده است.

بسیاری از پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که از فرزندان خود دور هستند، روی شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار می کنند یا اینکه همکاران یک سازمان ه در سن میانسالی بسر می برند، ارتباط دوستانه خود را در این فضا دنبال می کنند. ابزارهای کاربردی و قابلیت های تخصصی هم به این فضا کمک می کند تا گروه های سنتی مختلف بتوانند از حضور خود در شبکه های اجتماعی لذت ببرند.

10 حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی که نمی دانید

شخص دیگری نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد

اگر شما در گروه سنی میانسال یا بزرگ تر بسر می برید و تصمیم دارید وارد شبکه های اجتماعی وارد شوید، بهتر است که به تنهایی این کار را انجام دهید.رد بسیاری از مواقع فرزندان یا دوستان تصمیم می گیرند برای شما صفحه اختصاصی در شبکه اجتماعی درست کنند و علاوه بر اینکه رمز عبور شما را دارند، ارتباطات شما را هم مدیریت می کنند. به هر حال اگر نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی را به درستی نمی دانید یا اینکه کار کردن یا اینترنت را بلد نیستید، بهتر است با یک مطالعه مختصر یا دوره های کوتاه، خود را برای ورود به شبکه های اجتماعی آماده کنید. در بسیاری از مواقع دیده می شود که شبکه های اجتماعی دستورالعمل جامع برای استفاده از قابلیت های مختلف خود را به درستی توضیح می دهند و با دنبال کردن آنها به راحتی می توانید ارتباطات مجازی خود را مدیریت کنید.

زمان به اندازه کافی دارید

زندگی در هزاره سوم موجب شده گرفتاری انسان ها بیشتر از نسل های قبل شود. از صبح که از خواب بیدار می شوید تا شب که به خانه بر می گردید مشغله های فراوان دارید و این ماجرا هر روز برای تان تکرار می شود. با این گرفتاری ها حتی پیش آمده است که افراد برای مدت های طولانی فرصت تماشای برنامه های تلویزیونی را هم نداشته اند. اما باید توجه داشت که با وجود همه این مشکلات، باز هم به راحتی می توانید زمانی را برای حضور در شبکه های اجتماعی در اختیار بگیرید. این روزها بیشتر کاربران یک دستگاه گوشی هوشمند در جیب خود دارند و از آن در زمینه های مختلف استفاده می کنند. این مساله کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان هم بتوانید از شبکه های اجتماعی و مزایای آنها استفاده کنید به صفحه اختصاصی خود سر بزنید.

10 حقیقت در مورد شبکه های اجتماعی که نمی دانید

می توانید محتوای اختصاصی تولید کنید

بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی حضور می یابند که مطالب دیگران را لایک کنند یا برای آنها کامنت بگذارند. برخی دیگر از افراد هستند که مطالب و تصاویر زیبایی که از جانب دیگران منتشر می شود را بازنشر می کنند و از این طریق صفحه خود را به روز نگه می دارند. اما باید توجه داشته باشید که شما هم می توانید مانند دیگران مطالب شخصی منتشر کنید و از این طریق محبوبیت خود را در شبکه اجتماعی افزایش دهید. کارشناسان با بررسی های جدید به این نتیجه رسیده اند که میزان اعتماد به نفس با نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم دارد و هرچه اعتماد به نفس کاربران افزایش می یابد، امکان انتشار مطالب شخصی یا عمومی از سوی آنها بیشتر می شود.

هر مدل که می خواهید مطالب خود را منتشر کنید

برخی کاربران بر این باورند که یک مطلب وبلاگی باید در دو هزار کلمه نوشته شود و برخی دیگر اعداد متفاوتی را برای انتشار مطالب مختص شبکه های اجتماعی در نظر می گیرند. اما نکته مهم این است که شبکه های اجتماعی فارغ از این قید و بندها فضای آزاد را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند و این فرصت را ایجاد می کنند تا شما با هر سلیقه ای و ایدئولوژی بتوانید مطالب مورد نظر خود را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

این فرایند علاوه بر آنکه ارتباطات شما را گسترش می دهد، موجب می شود ذهن خود را برای ادبیات نوشتاری و موضوع مطالب منتشر شده درگیر نکنید. در چنین شرایطی می توانید حتی تجربیات روزانه خود را در زمان کمتر از ۱۰ دقیقه بنویسید و به اشتراک بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج