۲۱۶۵۸۲
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

پرتغال، کشور کریستیانو رونالدو، از مطرح‌ترین فوتبالیست های عصر امروز است که با در اختیار داشتن دانشگاه های متنوع، معتبر و تقریباً ارزان قیمت، یکی از مقاصد تحصیلی برای ایرانیان در جنوب اروپا محسوب می‌شود.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

پرتغال، کشور کریستیانو رونالدو، از مطرح‌ترین فوتبالیست های عصر امروز است که با در اختیار داشتن دانشگاه های متنوع، معتبر و تقریباً ارزان قیمت، یکی از مقاصد تحصیلی برای ایرانیان در جنوب اروپا محسوب می‌شود.

همان طور که در سلسله مطالب مربوط به تحصیل و زندگی در خارج از کشور تا کنون اشاره کردیم، مطالبی که تحت عنوان راهنمای فرصت های تحصیلی برای متقاضیان ایرانی علاقمند به تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌شود، تنها توصیه های کاربردی و پیشنهاداتی اجمالی است که بتوانند در مسیر پر فراز و نشیب تحصیلات در خارج از ایران، بتوانند با دید و اطلاعات خوب تصمیم گیری کنند. اگر از همراهان این سلسله مطالب باشید، تا کنون فرصت های تحصیلی در نروژ ، سوئد ، فنلاند ، اتریش ، آلمان ، فرانسه ، مجارستان ، لهستان ، سوئیس ، هلند و بلژیک و اسپانیا را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم و صدها فرصت تحصیلی مختلف را در دانشگاه های مهم این کشور ها ارائه کردیم. این که چطور با اساتید ارتباط برقرار کنید، مدرک زبان آیلتس و تافل بگیرید، رزومه بنویسید، بیانیه هدف بنویسید یا مدارک خود را ترجمه کرده و برای ویزای شنگن اقدام کنید، همه و همه به عنوان مقدمات تحصیل در خارج از کشور تا حدودی در گفتارهای قبلی مورد اشاره قرار گرفت.

کشور پرتغال برای ایرانیان به عنوان یک مقصد تحصیلی شناخته شده نیست و شاید در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، این کشور کم تر مقصد گردشگری و تحصیلی و حتی تجاری برای ایرانیان به شمار می‌آید. اما در یکی - دو دهه اخیر، پرتغال با وجود مراکز علمی متعدد و شناخته شده در اروپا، به عنوان یکی از مقاصد قابل توجه میان دانشجویان فنی و مهندسی در نظر گرفته شده است. برقراری پروازهای مستقیم و تعاملات فرهنگی و علمی بین لیسبون و تهران در سال های اخیر، همه فرصت‌هایی برای شناخت بهتر ایرانیان از این کشور کوچک اروپایی و همسایه اسپانیا می‌باشد.

گفتار امروز، به ارائه پیشنهاداتی به دانشجویان علاقمند به تحصیل و تحقیق در این کشور اختصاص داده‌ایم. گفتنی است، پرتغال با شهر تاریخی اصفهان، عقد خواهر خواندگی دارد که چند سال پیش به امضا رسید.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

حقایقی جالب درباره زندگی در پرتغال را توسط این دانشجوی آمریکایی فعال در این کشور ملاحظه کنید.



نکته 731: زبان پرتغالی، با وجود وسعت کم کشور پرتغال، در زمره ده زبان پرمخاطب دنیا به شمار می‌رود و در قاره آمریکا مخاطبان زیادی دارد. یادگیری این زبان به عنوان یک زبان خارجی، اگرچه کم تر از یادگیری و تسلط به زبان آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و حتی چینی، فواید تحصیلی، تجاری و اقتصادی برای شما به ارمغان می‌آورد، اما سبب می‌شود تا بتوانید در چندین کشور در قاره اروپا، آفریقا و آمریکا، فرصت های تحصیلی و شغلی داشته باشید.

نکته 732: فراموش نکنید که پرتغالی، زبان رسمی در کشور دویست میلیونی برزیل، به عنوان یکی از کشورهای نوظهور در اقتصاد جهانی می‌باشد و به همین خاطر، حتی یادگیری زبان پرتغالی در دانشگاه های این کشور بی فایده نخواهد بود.

نکته 733: تحصیل در مقاطع کارشناسی و بعضاً کارشناسی ارشد پرتغال دارای شهریه می‌باشد و برای دانشجویان خارجی رایگان نیست. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و حتی پسا دکترا، فرصت های تحصیلی فراوانی برای دانشجویان خارجی در رشته های مختلف تدارک دیده شده است که بعضاً با بورس های تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت نیز همراه است. بنابراین در صورتی که خواهان تحصیل در این کشور می‌باشید، با تأمل بیش تر و دقت بهتر به تعامل با اساتید و دانشگاه های هدف بپردازید تا به نتیجه مورد علاقه دست یابید.

فهرست دانشگاه های پرتغال در نشانی اینترنتی http://goo.gl/UFUAVU قرار دارد که حاوی بیش از 50 دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی معتبر و بعضاً با اعتبار بین المللی می‌باشد. دانشگاه های پرتغال به 2 دسته دانشگاه های عمومی و دانشگاه های پلی تکنیک تقسیم بندی می‌شوند که فهرستی از معتبرترین این دسته ها در زیر ارائه شده است.

دانشگاه های دولتی پرتغال

• Universidade da Beira Interior (Covilhã)

• Universidade de Coimbra (Coimbra)

• Universidade de Évora (Évora)

• Universidade de Lisboa (Lisbon)

• Universidade da Madeira (Funchal)

• Universidade do Minho (Braga (the headquarters) and Guimarães)

• Universidade Nova de Lisboa (Lisbon)

• Universidade do Porto (Oporto)

دانشگاه های پلی تکیک پرتغال

• Instituto Politécnico de Bragança (Bragança)

• Instituto Politécnico de Castelo Branco (Castelo Branco)

• Instituto Politécnico de Coimbra (Coimbra)

• Instituto Politécnico de Leiria (Leiria)

• Instituto Politécnico de Lisboa (Lisbon)

• Instituto Politécnico de Portalegre (Portalegre)

• Instituto Politécnico de Santarém (Santarém)

• Instituto Politécnico de Setúbal (Setúbal)

• Instituto Politécnico de Tomar (Tomar)

• Instituto Politécnico de Viana do Castelo (Viana do Castelo)

• Instituto Politécnico de Viseu (Viseu)

• Instituto Politécnico do Cávado e do Ave (Barcelos)

دانشگاه پلی تکنیک کویمبرا پرتغال، یکی از مقاصد دانشگاهی ایرانیان در یک دهه اخیر بوده است که شمار زیادی از ایرانیان را در خود جای داده است. این دانشگاه دولتی بزرگ و مشهور پرتغال که در شهر کویمبرا قرار دارد، در اواخر قرن دوازدهم میلادی تأسیس شد و هم اینک بیش از 40 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه کویمبرا را یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های جهان می‌دانند. دانشکده هنر های زیبا، مهندسی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم طبیعی و زیستی، علوم اجتماعی، پزشکی و فناوری و ورزش، از جمله دانشکده های این دانشگاه معتبر پرتغال می‌باشد. در جون 2013 میلادی، سازمان یونسکو، این دانشگاه را در فهرست میراث جهانی UNESCO World Heritage قرار دارد. این دانشگاه در نشانی http://www.uc.pt/en قرار دارد.

زبان تحصیل در این دانشگاه تلفیقی از پرتغالی و انگلیسی می‌باشد و رشته های مختلفی در مقاطع ارشد و دکترا برای تحصیل به این زبان ها در این دانشگاه موجود است. ویدئو زیر، نگاهی دارد به این شهر کوچک پرتغال http://goo.gl/jh6kuF

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

دوره های تحصیلی در این دانشگاه به صورت ۱st Cycle Studies و (۲nd Cycle Studies (Masters و (۳rd Cycle Studies (PhD's ارائه شده است که به ترتیب مربوط به دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می‌باشد. دریافت پذیرش از مقطع دکترای این دانشگاه بیشتر، به بررسی رزومه تحصیلی مخاطبان مربوط می‌شود و سخت گیری چندانی درباره ارائه مدرک زبان و توصیه نامه های خاص ارائه نمی‌شود. در صورتی که در دوره دکترا در این دانشگاه پذیرفته شوید، باید سالانه حدود ۳ هزار یورو شهریه پرداخت کنید.

رشته های دکترا در این دانشگاه، بیش از ۶۰ رشته را شامل می‌شود که از مهندسی محیط زیست تا عمران و معماری و توسعه پایدار، طبقه بندی می‌شود. این دانشگاه در رشته باستان شناسی هم برای ایرانیان علاقمند به این موضوع نیز در سطح دکترا، فرصت تحصیلی و تحقیقاتی فراهم کرده است که جالب توجه می‌باشد. دانشجویان ارشد و دکترا، برای فارغ التحصیلی می‌بایست به ترتیب ۱۲۰ واحد و ۲۴۰ واحد کورس مصوب دانشگاه را نسبت به رشته انتخابی خود، با موفقیت طی کنند.

پارک فناوری معتبر و بزرگ دانشگاه کویمبرا، فرصت خوبی برای تعامل فعالان در پارک های فناوری ایران است که با این مجموعه در اروپا در ارتباط بوده و فرصت های تجاری و تحقیقاتی مشترک را پایه ریزی کنند. همه اطلاعات مربوط به متقاضیان بین المللی دانشگاه معتبر کویمبرا، در بخش بین المل دانشگاه در دسترس می‌باشد که شما به عنوان متقاضی تحصیل در این دانشگاه، باید ابتدا این بخش و شرایط آن را ملاحظه کنید. شناسایی دانشجویان ایرانی فعال در این دانشگاه را از طریق گوگل انجام داده و بر اساس شیوه‌های تعامل با دانشجویان، با آن ها برای ارتقای شانس پذیرش خود در ارتباط باشید.

یکی از مراکز معتبر تحصیلی در این کشور، ام آی تی پرتغال می‌باشد که در نشانی http://www.mitportugal.org در دسترس می‌باشد. این مرکز آموزشی، در واقع با موسسه های مختلف علمی و تحقیقاتی در اروپا در تعامل است و دوره های تحصیلی مشترکی را در این مرکز برگزار می‌کند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

رشته‌هایی مانند فناوری زیستی، طراحی و مهندسی تولید پیشرفته، سیستم های انرژی پایدار، سیستم هال حمل و نقل و مدیریت خلاقیت و کارآفرینی، از جمله مواردی است که در این مرکز تحقیقاتی پرتغال در اختیار علاقمندان به تحصیل قرار گرفته است. در صورتی که علاقمند به تحصیل در رشته مهندسی توسعه پایدار باشید، باید به مدت یکسال، کورس های مربوط به را بگذرانید و یکی از سه موضوع محیط زیست پایدار، برنامه ریزی انرژی سبز و شبکه های انرژی هوشمند را به عنوان موضوع پایان نامه تحقیقاتی انتخاب کنید. دانشگاه کویمبرا، لیسبون و پورتو، از همکاران این مرکز آموزشی می‌باشند که شرایط بورسیه آن نیز در بخش بورسیه در دسترس می‌باشد. این ویدئو، نگاهی دارد به آموزش در این مرکز علمی پرتال



یکی دیگر از دانشگاه های معتبر این کشور، دانشگاه PU می‌باشد که در نشانی http://goo.gl/bmjzKc در دسترس می‌باشد. این دانشگاه همانند دانشگاه کویمبرا، فرصت های تحصیلی متنوعی را در اختیار مشتاقان به تحصیل در این مرکز علمی معتبر قرار داده است.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

هزاران دانشجوی بین المللی و حتی ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، فرصتی برای زندگی و تحصیل در یک محیط چند فرهنگی در کشور ارزان پرتغال است که اطلاعات تکمیلی در بخش بین المللی دانشگاه ارائه شده است. تحصیل در محیط های چند فرهنگی و چند ملیتی را نباید از ذهن دور کرد. فرصتی که شاید در کشور خود در اختیار نداشته باشید و بتواند فرصت های متنوعی را برای شما در دوران تحصیل خلق کند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

دانشجویان خارجی در این دانشگاه از ملیت های مختلف آسیایی و اروپایی و حتی امریکایی هستند و این قضیه نشان دهنده وجهه بین المللی ممتاز این دانشگاه معتبر در پرتغال می‌باشد که باید در نظر داشته باشید. همواره این دانشگاه را در سر لیست دانشگاه های مورد نظر در پرتغال قرار دهید.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

دانشگاه پورتو، در زمره ۱۵۰ دانشگاه برتر در قاره سبز است که تا کنون میزبان کسب و کارهای مختلفی در ۵۰۰ رشته بوده است. بیش از ۹۰ رشته در مقطع دکترا در این دانشگاه تدریس می‌شود که اطلاعات دقیق تر و به روزان را می‌توانید در بخش دکترا ملاحظه کنید. شهریه دانشجویان دکترا، سالانه حدود ۲۷۵۰ یورو تعیین شده که به صورت اقساط نیز قابل پرداخت می‌باشد. این شهریه به نسبت شهریه های دانشگاه های سوئد و هلند، بسیار ناچیز است. قابل ذکر است که طول مدت تحصیل در مقطع دکترا در این دانشگاه، ۳ سال برآورد شده است. از حقوق تا مهندسی محیط زیست، برای علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه فرصت‌هایی موجود است. جهت آشنایی با این دانشگاه، ویدئوی زیر را در ۲ دقیقه مشاهده کنید. سفری سریع برای مشاهده دانشگاه از زوایای مختلف.



نکته 734: در مقاطع کارشناسی، اکثرا رشته های به زبان پرتغالی ارائه می‌شود که بر همین اساس، به متقاضیان توصیه می‌شود مقاطع بالاتر از کارشناسی را در این کشور بگذرانند تا از امکان تحصیل به زبان غیر پرتغالی بهره مند شوند! البته این توصیه برای آن دسته از علاقمندانی است که قصد یادگیری زبان پرتغالی را ندارند.

نکته 735: مجدداً یادآوری می‌کنیم که دانشگاه کویمبرا پرتغال 1 ، در میان 4 هزار دانشگاه اروپا، در زمره قدیمی‌ترین دانشگاه های اروپا (و حتی جهان) می‌باشد که در دو دهه اخیر، یکی از مقاصد اصلی تحصیلی دانشجویان ایرانی در پرتغال نیز به شمار می‌آید. رشته های مختلفی در این دانشگاه در زمینه های علوم انسانی، علوم ورزشی، فنی مهندسی و شاخه های علوم تجربی تدریس می‌شود که از اعتبار بین المللی مطلوبی نیز برخوردار است.

نکته 736: دانشگاه پورتو پرتغال 2 نیز همانند دانشگاه کویمبرا، مورد توجه دانشجویان ایرانی در رشته های مختلف بوده است. این دانشگاه با دانشگاه های معتبر اروپا و جهان دوره های مشترک متنوعی را در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می‌کنند که این عامل سبب جذب دانشجوی زیادی برای این دانشگاه به ویژه از کشورهای آسیایی، علی‌الخصوص ایران شده است. این دانشگاه بیش‌ترین تعداد دانشجو در میان مراکز آکادمیک کشور پرتغال را دارا می‌باشد و فعالیت های علمی صورت گرفته توسط این دانشگاه، تأثیر زیادی در توسعه اقتصادی و صنعتی این کشور در قرن بیستم داشته است.

نکته 737: کشور پرتغال برای تحصیل در برخی از رشته ها مانند زیر شاخه های پزشکی، معماری و برخی از رشته های فنی و مهندسی مانند نفت و گاز، توصیه نمی‌شود. اما در ده ها زمینه علمی، فرهنگی و اجتماعی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور در اروپا صاحب نام و شهرت هستند.

نکته 738: هزینه تحصیل و زندگی در کشور پرتغال به مراتب کم تر از کشورهایی مانند سوئیس و نروژ و فرانسه می‌باشد. این قضیه در بحران اقتصادی امروز دنیا، عاملی مهم در انتخاب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در قاره اروپا می‌باشد.

نکته 739: شاید یکی از مهم‌ترین مزیت های انتخاب کشور پرتغال برای تحصیل، هزینه زندگی پایین و در اختیار داشتن روادید شنگن جهت تردد آزاد در این محدوده می‌باشد که فرصت های اشتغال و تحقیق متعددی را برای دانشجویان و محققان فراهم می‌کند.

نکته 740: روند فزاینده شمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های پرتغال، بستر خوبی برای شناسایی آن ها و تعامل با این افراد جهت کسب اطلاعات گوناگون تحصیلی و اسکان، پیش از عزیمت شما به این کشور می‌باشد. وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی دو گزینه پیش روی شماست که از طریق موتورهای جست وجو به راحتی قابل حصول است.

نکته 741: شاید مردم پرتغال، کمی بهتر از مردم اسپانیا یا لهستان و حتی فرانسه، زبان انگلیسی را که شما برای تحصیل در پرتغال انتخاب کرده‌اید، صحبت کنند. اما به هر حال همه چیز به زبان پرتغالی هست و شما برای زندگی و تحصیل طولانی مدت در این کشور، نیازمند به یادگیری حداقلی این زبان هستید و نمی‌توانید از آن فرار کنید!

نکته 742: یکی از مشکلاتی که دانشجویان ایرانی متقاضی روادید دانشجویی از سفارت پرتغال در تهران با آن رو به رو می‌شوند، ارائه مدرک پشتیبانی مالی می‌باشد. این مدرک باید به تأیید فردی که خارج از ایران قرار دارد و دارای تمکن مالی بر اساس شرایط اعلامی سفارت است، صادر و به سفارت تحویل داده شود. برای تهیه این مدرک، اگر دوست یا خویشاوندی در خارج از کشور دارید که می‌تواند در نامه ای، بر اساس شواهد مستدل، شما را به مدت مشخصی پشتیبانی مالی بکند، درخواست روادید دانشجویی بدهید و در غیر این صورت، تجربه نشان داده است که سفارت از اعطای روادید ممانعت می‌کند. به هر حال این شروط عجیب و غریب در میان سفارتخانه های اروپایی وجود دارد و هر سفارتخانه، شرایط خاص خود را دارد. همواره با مراجعه به پرتال سفارتخانه ها، آخرین اطلاعات مربوط به دریافت روادید دانشجویی را کسب کنید و از رایزنی با افراد غیر مطلع که ذهن شما را آشفته می‌کند، پرهیز کنید.

نکته 743: معمولاً روادید دانشجویی برای ایرانیان متقاضی تحصیل در این کشور به مدت کم تر از شش ماه صادر می‌شود و دانشجویان یا اساتید میهمان موظف به تمدید روادید خود به محض ورود به این کشور می‌باشند. بنابراین اگر برای دوره دکترا سه ساله در پرتغال پذیرش دریافت کرده‌اید، سیستم ثبت نام آنلاین روادید سفارت این کشور، اجازه تعیین مدت اقامت در این کشور به میزان بیش از 120 روز را به شما نخواهد داد.

نکته 744: بعضاً مشاهده شده است که سفارت از دانشجویان ایرانی بعد از صدور روادید، درخواست ارائه بلیط الکترونیکی 3 معتبر می‌کند. این بلیط را که مشخصات خاص خود را دارد از آژانس های معتبر مسافرتی تهیه کنید.

نکته 745: اگر یکی از مقاطع تحصیلی را در خارج از کشور گذرانده‌اید و مدرک زبان در اختیار ندارید، برای اخذ پذیرش تحصیلی از پرتغال در مقطعی بالاتر، می‌توانید گواهی تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه قبلی را به عنوان جایگزین مدرک زبان ارائه کنید. اکثر دانشگاه های پرتغال چنین گواهی را می‌پذیرند.

نکته 746: پرتال بازدید از پرتغال 4 ، یک منبع توریستی برای سفر به این کشور است. اما حاوی اطلاعات مهم و متنوعی درباره سکونت در شهرهای مختلف و معرفی امکانات شهری و ضروری مورد نیاز گردشگران و دانشجویان خارجی در این کشور می‌باشد که متقاضیان تحصیل به این کشور، از چنین پرتال‌هایی در وب می‌توانند راهنمایی بگیرند.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال

در این پرتال، اطلاعات خوبی درباره زندگی و تحصیل در این کشور ارائه‌شده است که برای دانشجویان خارجی، راهنمای مطلوبی به شمار می‌رود.

نکته ۷۴۷: در نکته قبل اشاره کردیم که موسسه‌ام آی تی پرتغال ۵ ، در واقع تعاملی است مشترک بین مؤسسات پرتغالی با هم برای تربیت دانشجو بر اساس استانداردهای مشترک تعریف شده در رشته های مختلف فنی و مهندسی. شماری از دانشجویان ایرانی اخیراً توانسته‌اند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از این موسسه، بورس تحصیلی دریافت کنند. برای ارسال پرونده دانشجویی برای تحصیل در رشته های معرفی شده در قالب این برنامه مشترک، باید از طریق پرتال اختصاصی ۶ نسبت به ثبت پروفایل و ارسال مدارک به صورت الکترونیکی اقدام کنید.

نکته ۷۴۸: در صورتی که یکی از مقاطع تحصیلی خود را در خارج از ایران گذرانده‌اید و بر اساس پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های پرتغال، خواهان دریافت روادید تحصیلی می‌باشید، سفارت پرتغال در تهران، از شما گواهی عدم سوء پیشینه در کشوری که تحصیل کرده‌اید را نیز درخواست می‌کند. به این موضوع توجه داشته باشید!

نکته ۷۴۹: پرتال رسمی دولت پرتغال ۷ و وزارت آموزش ۸ این کشور، دو منبع مهم برای دسترسی به فرصت های تحصیلی و بورسیه دولتی و نهادهای خصوصی این کشور در زمینه های مختلف علمی، صنعتی و پزشکی می‌باشد که برای متقاضیان تحصیل در این کشور کوچک اروپایی توصیه می‌شود.

نکته ۷۵۰: سفارت ایران در لیسبون ۹ و سفارت پرتغال در تهران ۱۰ همواره یکی از منابع موثق جهت کسب اطلاعات درباره اوضاع فرهنگی، اقتصادی و تحصیلی در این کشور می‌باشند. تعامل با سفارتخانه های کشورهای مورد نظر جهت طرح پرسش های خود درباره تحصیل، فرصتی است تا پرتال های عمومی وب و رایزنی با اشخاص ناآگاه را در دستور کار قرار ندهید!

برای یافتن محل اقامت در شهرهای مختلف پرتغال از سایت‌هایی چون وی آر بو، ایر بی ان بی یا بوکینگ دات کام نیز می‌توانید استفاده کنید. سایت ایران و پرتغال، درباره ایرانیان و پروژه‌هایی که توسط ایرانی ها در این کشور در حال انجام یا انجام شده است، اطلاعاتی ارائه کرده است. در آخر اضافه می‌کنیم که روابط علمی و فرهنگی ایران و پرتغال، بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد.

راهنمای فرصت های تحصیلی در کشور پرتغال


1- http://www.uc.pt

2- www.up.pt

3- E-ticket

4- www.visitportugal.com/

5- http://www.mitportugal.org

6- https://www.applyweb.com/apply/mitportu

7- http://www.portugal.gov.pt/en.aspx

8- http://www.min-edu.pt

9- www.iranembassy.pt

10- www.portugueseembassy.ir/en.html
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج