۲۱۶۶۲۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

علم‌الهدی: منتقدان مصباح،مشرکان قریش اند

حجت الاسلام علم الهدی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی سرمایه ای در نظام ما هستند که برخی به خاطر مسائل سیاسی به ایشان بی حرمتی می کنند و عده ای هم تحت تأثیر قرار می گیرند؛ این روشِ مشرکان قریش است.

پایگاه خبری انتخاب: حجت الاسلام علم الهدی گفت: آیت‌الله مصباح یزدی سرمایه ای در نظام ما هستند که برخی به خاطر مسائل سیاسی به ایشان بی حرمتی می کنند و عده ای هم تحت تأثیر قرار می گیرند؛ این روشِ مشرکان قریش است.

سید احمد علم الهدی ظهر در سومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که در مهدیه مشهد برگزار شد، به تبیین عبارت قرآنی «صد عن سبیل الله» به عنوان یکی از اقدامات کفار در برابر مؤمنان پرداخت و گفت: اصل فطرت مردم بر خداشناسی است و اگر کسی خودش جلوی کشش باطنی اش را گرفته و هرکار بخواهد انجام دهد، خودش «صد عن سبیل الله» کرده است از این رو برخی مفسران می گویند هر کافری صد عن سبیل الله کرده است.

وی مانع شدن از راه خدا با استفاده از زور را یکی از انواع این حربه کفار معرفی کرد و افزود: صد عن سبیل الله گاهی به زور است، مانند کاری که رؤسای قبایل عرب در صدر اسلام انجام می دادند و هر کس به خدا ایمان می آورد را شکنجه می کردند؛ معمولا کسانی که در ابتدا به اسلام می گرویدند، بردگانی بودند که در اسارت رؤسای قبایل عرب بودند مانند بلال حبشی که اربابش او را به میدان مکه آورد و دستور داد لباس های او را کندند و سنگ بزرگی را در گرمای داغ هوا روی سینه اش گذاشتند و گفت آن قدر شلاقش بزنید که یا جان دهد یا از اسلام و پیامبر(ص) دست بردارد.

امام جمعه مشهد مقدس سیاست های مستکبران در عصر حاضر را ادامه راه کفار صدر اسلام دانست و خاطرنشان کرد: کار ما در مقابله با قدرت های استکباری دنیا به جایی رسیده که تمام طرح هایشان بسته شده و متوسل به زور شده اند تا جلوی راه خدا را بگیرند.

علم الهدی اظهار داشت: نوع دیگر «صد عن سبیل الله»، این است که فضایی را به وجود می آورند که اگر کسی خواست به خدا ایمان آورد مردم او را تخطئه کنند، که این عملیات روانی است و در «صد عن سبیل الله» جز زور هیچ رفتار دیگری مؤثر تر از عملیات روانی نیست.

وی مبادرت به عملیات روانی علیه پیامبر اکرم(ص) را یکی از حربه های کفار برای مانع شدن از گرایش به دین خدا خواند و یادآور شد: از آن جا که کفار به واسطه حمایت جناب ابوطالب و حمزه سیدالشهدا(ع) حریف پیامبر(ص) نمی شدند، به ایشان لقب ساحر دادند تا هر کسی به ایشان ایمان آورد، وی را مسحور پیامبر(ص) معرفی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که جاهلیت امروز بی دین ها از جاهلیت اعراب بدتر است، تصریح کرد: امروز هم وقتی در عرصه انقلاب کسی حرفی می زند، برخی به او ناروا می گویند و کسی هم حساب نمی کند که مگر این فرد چه کاری انجام داده است که به او اهانت کرده و مسخره اش می کنند؟

علم الهدی اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی سرمایه ای در نظام ما هستند که برخی به خاطر مسائل سیاسی به ایشان بی حرمتی می کنند و عده ای هم تحت تأثیر قرار می گیرند؛ این روش همان مشرکان قریش است که به پیامبر(ص) جادوگر می گفتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج