۲۱۶۶۶۸
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

در دکوراسیون منزل از آینه غافل مشو!

آينه‌ها از مهم‌ترين اجزاي طراحي دكوراسيون داخلي هستند. اما آيا در موقع نصب‌شان به قانون هماهنگي با طبيعت اعتنا مي‌كنيم؟

در دکوراسیون منزل از آینه غافل مشو!
مجله منزل: چيني‌ها مي‌گويند اگر قاعده نصب آينه‌ها مطابق با قواعد فنگ‌شويي انجام شده باشد آن وقت نيروي موثر زندگي در خانه دوبرابر مي‌شود. حتي چيني‌ها معتقدند آينه‌ها مي‌توانند قدرت مالي، سلامتي و شادماني را براي ساکنان خانه‌ها همراه بياورند اما فقط به شرطي كه مساله فنگ‌شويي درست از آب درآمده باشد براي اينكه در غير اين صورت نه‌تنها ديگر خبري از اين حرف‌ها نيست و آينه‌ها شما را به مال و منال نمي‌رسانند كه ممكن است هرچه داريد و نداريد هم از چنگ‌تان دربياورند.

براي اينكه هر چيزي در آينه دو برابر مي‌شود پس خيلي مهم است كه تصوير آينه‌هاي ثابت خانه چه باشد. قبل از خواندن ادامه اين مطلب اول سري بگردانيد و به آينه‌هاي خانه‌تان نگاهي بيندازيد. آينه‌هاي منزل شما چه منظره‌اي را صبح تا شب نشان مي‌دهند؟

در دکوراسیون منزل از آینه غافل مشو!

خط قرمزهاي آينه‌كاري

فنگ‌شويي آينه بايدها و نبايدهاي زيادي دارد. در قانون اصلي فنگ‌شويي آمده كه آينه نبايد به هيچ صورتي بازتاب‌دهنده تصوير اشياي خاص باشد؛ يعني هر وقت احساس كرديد كه با نصب آينه‌اي در قسمتي خاص از منزل‌تان يكي از اين ۱۰ تصوير را در آن مي‌بينيد بايد سريع بي‌خيال نصب آن شويد و آينه را‌ برداريد؛ البته اگر به فنگ‌شويي و جادوي انرژي‌زايی آن اعتقاد داريد:

در دکوراسیون منزل از آینه غافل مشو!

ـ درها و پنجره‌ها

ـ تختخواب

ـ سينك توالت

ـ گاز آشپزخانه

ـ يك آينه ديگر

ـ لوازم تلنبار شده خانه

ـ آشغال

ـ لبه‌هاي تيز لوازم خانه يا ديوارها

ـ تصويري مخدوش شده و ناواضح از صورت خودتان

ـ قدبلندترين عضو خانواده در حالي كه تصوير سر او در آينه جا نمي‌شود.

استقبال از چي با آينه

آيا معماري خانه شما هم طوري است كه به محض ورود راهروي باريكي جلوي‌تان قرار مي‌گيرد؟ با اين حساب بايد خيلي مراقب گردش انرژي‌هاي خوب زندگي يا همان چي دوست‌داشتني باشيد. در اين مواقع هميشه يك ديوار بلند روبه‌روي در ورودي قرار دارد كه مانع از به جريان افتادن انرژي در خانه مي‌شود. درواقع در همان لحظه اول چي به ديوار روبه‌رويي مي‌خورد و برمی‌گردد و تمام! حالا اگر مي‌خواهيد كه چي را از دست ندهيد بايد از آينه‌ها كمك بگيريد.

استفاده از يك آينه در راهروي ورودي هم باعث مي‌شود راهروي تنگ و باريك ديگر گرفته و دلگير نباشد و هم اينكه كلي انرژي چي منعكس مي‌كند و نمي‌گذارد همه‌شان از راهرو فرار كنند. فقط يادتان باشد آينه را در جايي بگذاريد كه مستقيم جلوي در ورودي نباشد؛ اين‌طوري بيشتر به فرار چي كمك مي‌كنيد. قرار دادن آينه در راهرو نوعی خوشامدگويي به انرژي‌هاي خوب وارد شده به خانه است. پس از چي با يك آينه زيبا استقبال كنيد.

آشپزخانه جای قابلمه است

فقط در يك مورد لاز م است كه در آشپزخانه‌ها از آينه استفاده شود. آن هم زماني است كه آشپز پشت به در ورودي مشغول آشپزي است و می‌خواهد از اوضاع و احوال پشت سرش خبردار شود. اين مساله هم تازه فقط ممكن است در آشپزخانه بزرگ رستوران‌ها و هتل‌ها اتفاق بيفتد و گرنه كمتر كسي در خانه‌اش در زمان آشپزی می‌خواهد بداند پشت سرش چه خبری است. در هر حال اين تنها موقعيتي است كه استفاده از آينه را در آشپزخانه مجاز مي‌كند در غير اين صورت جاي آينه اصلا در مطبخ نيست. البته بنا به قاعده فنگ‌شويي براي اين مشكل بزرگ پشت سر آشپزها هم راه‌حلی هست. فنگ‌شويي مي‌گويد مي‌شود در اين موقعيت از سطح‌هاي براق پشت اجاق گاز استفاده كرد تا تصويري از پشت سر براي آشپز درست كند.

البته در این موارد بايد يك قانون مهم را هم رعايت كرد؛ اینکه آينه در آشپزخانه نبايد به هيچ صورتي منعكس‌كننده شعله‌هاي گاز باشد حتي شيشه پنجره‌ها يا كاشي‌هاي آينه‌كاري شده هم نبايد تصوير شعله گاز را منعكس كنند. آينه در فنگ‌شويي نماد آب است و آب و آتش با هم جور درنمي‌آيند. نكته بعدي اينكه استفاده از كاشي‌هاي آينه‌كاري شده در آشپزخانه يك اشتباه بزرگ از نظر مباني فنگ‌شويي محسوب می‌شود. تصوير كج و كوله‌اي كه از شما در تكه‌هاي كوچك آينه روبه‌رو مي‌افتد چندان مطابق با اصول فنگ‌شويي نيست.

آينه‌هاي روبه‌رو

آينه‌ها نبايد هيچ‌وقت كاسه توالت يا دريچه فاضلاب را نشان دهند. البته چسباندن يك آينه پشت در ورودي به دستشويي كار مناسبي است. فضاي دستشويي‌ها هميشه كمترين ميزان چي را دارد و به همين دليل نصب يك آينه به در مي‌تواند مانع خروج انرژي از آنجا شود. بهتر است روي در ورودي به توالت و حمام هم يك آينه بزرگ قرار بگيرد؛ اين‌طوري چي كمتري به سمت توالت مي‌رود و به سمت باقي اتاق‌ها هدايت مي‌شود.

در دکوراسیون منزل از آینه غافل مشو!

ورود به اتاق ممنوع

طبق اصول فنگ‌شويي اگر شما دچار بي‌خوابي هستيد هيچ كسي مقصر نیست به جز آينه اتاق‌تان. آينه‌اي كه رو به تختخواب قرار گرفته باشد، اصلا اجازه خوابيدن به شما نمي‌دهد براي اينكه در اين شرايط همه انرژي‌ها به سمت شما بازمي‌گردند و اجازه استراحت نمي‌دهند. پس هيچ‌وقت روي ديوار روبه‌روي تختخواب يا حتي بالاي سرتان آينه قرار ندهيد. البته براي خيلي‌ها بي‌خيال شدن آينه در اتاق خواب كار غیر ممکنی است. اصلا مگر مي‌شود آدم سر صبح بيدار شود و خودش را اول از همه توي آينه نبيند؟ براي رفع اين دغدغه كافي است آينه را پشت در ورودي اتاق قرار دهيد يا آينه قدي بلندي داخل در يكي از كمدها نصب كنيد. اين‌طوري با بسته شدن درها ديگر هيچ انرژي خاصي به سمت‌تان پرتاب نمي‌شود و شما هم سر راحت روي بالش مي‌گذاريد.

بهترين مكان براي نصب آينه‌ها در خانه سالن پذيرايي و اتاق نشيمن است. چيني‌ها معتقدند اگر آينه بزرگي در مقابل ميز ناهارخوري باشد، انعكاس تصوير غذاها باعث سرازير شدن ثروت و دارايي و به معناي ديگر بركت به سمت صاحبخانه مي‌شود. فقط در اين مورد بايد مراقب بود كه آينه در اتاق نشيمن جلوي در باقي اتاق‌ها يا رو به پنجره نباشد. مي‌گويند آينه‌ها هر چيزي را دوبرابر نشان مي‌دهند پس اگر آينه اتاق نشيمن دائم تصوير خانه‌اي به هم ريخته داشته باشد شلختگي و بي‌نظمي دوبرابر مي‌شود.

آينه را سمت نوك تيز ميزهاي چهارگوش قرار ندهيد. هيچ آينه‌اي نبايد جسم‌هاي سخت و خشن را نشان دهد. چيني‌ها معتقدند آينه‌ها با تصويري كه نشان مي‌دهند براي صاحبان‌شان شادي و بركت مي‌آورند. آينه‌اي كه منظره درخت‌ها را نشان دهد، انرژي خانه را زياد مي‌كند، تصوير كوه‌ها رابطه‌ها را قوي مي‌كند و تصوير آب يعني موفقيت در كار. اگر در اتاق نشيمن يا پذيرايي ستون‌هاي چهارگوش داريد بايد به فكر آينه‌كاري آنها باشيد تا جلوي از بين رفتن انرژي چي را بگيريد. فقط لازم است كه آينه‌هاي ستون‌ها رو به پنجره و. . . نباشند. آينه‌ها حتي نبايد تصوير آينه‌اي ديگر يا تلويزيون را نشان دهند. كار سختي است. حق داريد اما چي آن‌قدر ارزشش را دارد كه براي نگه داشتن آن هر كاري كنيد.

حالا آينه‌ام را كجا بگذارم؟

آينه‌ها نبايد روي زمين باشند طوري‌كه براي ديدن خودتان مجبور به خم شدن باشيد. تصويري كه يك آينه از شما مي‌سازد بايد كامل باشد. پس اگر سرتان در آينه جا نمي‌شود يعني از نظر اصول فنگ‌شويي خريد مناسبي نداشته‌ايد يا محل خوبي را براي قرار دادن آينه دلخواه‌تان انتخاب نكرده‌ايد. آينه بايد آن‌قدر در ارتفاع باشد كه براي ديدن خودتان نه نيازي به خم شدن باشد نه روي نوك پا ايستادن. محل قرار گرفتن آينه در هر كدام از ضلع‌هاي خانه هم قاعده جالبي دارد.

در دکوراسیون منزل از آینه غافل مشو!

چيني‌ها معتقدند آينه‌اي كه به ضلع شمالي خانه نصب مي‌شود براي صاحبش كار و بار خوب به ارمغان می‌آورد، آينه‌اي كه در ضلع شرقي قرار می‌گیرد سلامتي و آينه جنوب‌شرقي هم مال و منال زياد همراه دارد. اين وسط بايد حواس‌تان باشد اگر به دنبال خوشنامي و خوش‌شانسي هستيد آينه را در ضلع جنوبي خانه نصب نكنيد. طبق اصول فنگ‌شويي گوشه جنوبي خانه‌ها انرژي آتش دارد كه با انرژي آب آينه‌ها جور درنمي‌آيد بنابراين آينه‌های‌تان را هر جايي وصل كنيد غير از ضلع جنوبي خانه. آينه‌كاري سقف را هم بي‌خيال شويد که اصلا در فنگ‌شويي قبولش ندارند!

اصلا فنگ‌شويي يعني چه؟

فنگ‌شويي هنر باستاني شرقي براي قرار دادن هر وسيله در جاي صحيح خود چه در منزل و چه در محيط كار است. چيني‌ها از سه هزار سال پيش به اين باور رسيده‌اند كه وقتي انسان و محيط پيرامون او با هم هماهنگ باشند، زندگي خوب و موفقيت‌آميزي برايش درست مي‌شود. فنگ‌شويي هنر و فلسفه درست كردن اين هماهنگي‌هاست.

اگر بخواهيم فنگ‌شويي را لغت به لغت ترجمه كنيم به معناي باد و آب است و به اين معناست كه از حركت باد و آب و به كار بردن درست عناصر مادي انرژي خوبي در محيط زندگي ما جريان پيدا مي‌كند. خلاصه كلام اينكه فنگ‌شويي مشخص مي‌كند چطور با استفاده از رنگ‌هاي مناسب، وسايل زندگي مناسب و روش صحيح چيدمان آنها محيطي سالم براي خودمان درست كنيم؛ محيطي كه سرشار از انرژي مثبت زندگي يا همان چي باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج