جاباما
۲۱۶۹۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اعتراض معتادان به قطع سهمیه متادون

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر در واکنش به قطع سهمیه متادون مرکز DIC شوش و تجمع بیماران این مرکز مقابل ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه شهید بهشتی تأکید کرد سهمیه متادون مراکز DIC نباید قطع شود.

خبرگزاری فارس: روز شنبه بود که تعدادی از بیماران مرکز ترک اعتیاد (DIC) شوش به نشانه اعتراض در رابطه با قطع شدن سهمیه متادون این مرکز روبه‌روی ساختمان سابق وزارت بهداشت در خیابان حافظ تجمع کردند.

آنها جلوی در ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه شهید بهشتی گرد هم آمده بودند تا از مسئولان بپرسند چرا سهمیه متادون مرکز DIC شوش قطع شده است.

این بیماران خیلی زود جواب سوال خود را گرفتند. زمانی که شهرام شمس مدیر این مرکز در میان آنها حاضر شد و گفت: به ما اعلام کردند که مجوز ندارید و سهمیه متادون به شما تعلق نمی‌گیرد.

شمس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، در این ارتباط گفت:در حالی به ما اعلام کرده‌اند مرکز DIC شوش فاقد مجوز است که ما مدارکمان را بهمن ستل گذشته به مراجع ذیربط داده‌ایم.

وی ادامه داد: اما سوال اصلی اینجاست که چرا صدور مجوز این مقدار طولانی شده و دوم اینکه چرا سهمیه متادون ما را قطع کرده‌اند.

شمس به بیماران خود که جلوی ساختمان سابق وزارت بهداشت تجمع کرده بودند اشاره کرد و گفت: این بیماران معتادان تزریقی خطرناک بودند که نباید سهمیه متادون‌شان قطع شود، چرا که وقتی این افراد خمار شوند، دیگر کسی را نمی‌شناسند و ممکن است هر بلایی سر کسانی که سد راه‌شان هستند بیاورند.

بعد از گفته‌های شمس به سراغ معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر رفتیم تا علت قطع شدن سهمیه این مرکز که به معتادان تزریقی خطرناک سرویس دهی می‌کرد را جویا شویم.

پرویز افشار در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: مراکز ‌DIC، مراکزی هستند که نگاه‌شان ترک کامل اعتیاد نیست بلکه بیشتر به ارائه خدمات کاهش آسیب می‌پردازند و سرنگ، سوزن، غذا و سایر ملزومات را دراختیار معتادان تزریقی خطرناک می‌گذارند.

وی ادامه داد: در بعضی از مراکز DIC، متادون نیز میان معتادان تزریقی خطرناک توزیع می‌شود و طبق اولویت‌بندی که صورت گرفته، این افراد در اولویت نخست هستند و هرگز نباید سهمیه متادون آنها قطع شود.

افشار در این زمینه می‌گوید: ستاد مبارزه با مواد مخدر سال گذشته بودجه‌ای را برای توسعه کمی و کیفی مراکز DIC درنظر گرفته و مقرر کرده که در روند صدور مجوز آنها نباید خللی به وجود بیاید.

به گفته وی، این مراکز و بیماران آن در اولویت هستند و از آنجایی که معتادان تزریقی خطرناک به شمار می‌روند،‌ نباید سهمیه متادون آنها قطع شود.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه سهمیه متادون مراکز DIC نباید قطع شود گفت: اگر مرکزی مانند مرکز DIC شوش سهمیه متانونش قطع شده، مدارک لازم را در اختیار ما بگذارد تا در مورد آن به سرعت تصمیم‌گیری کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج