۲۱۶۹۹۸
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

ستاره های سینمایی سریال باز!

کم نبوده اند سریال های محبوب و پرطرفداری که برای بازیگران ناشناخته خود اسم و رسمی به ارمغان آورده و مسیر آنها را برای ورود به مدیوم سینما هموارتر کرده اند. معروف ترین نمونه اش هم سریالی مانند «فرندز» است که بازیگرانش را به ستاره هایی محبوب بدل کرد.

ستاره های سینمایی سریال باز!





روزنامه هفت صبح - آیدا تدین: کم نبوده اند سریال های محبوب و پرطرفداری که برای بازیگران ناشناخته خود اسم و رسمی به ارمغان آورده و مسیر آنها را برای ورود به مدیوم سینما هموارتر کرده اند. معروف ترین نمونه اش هم سریالی مانند «فرندز» است که بازیگرانش را به ستاره هایی محبوب بدل کرد. در راس آنها هم جنیفر آنیستن قرار دارد که بعد از این سریال در رده یکی از ثروتمندترین زنان هالیوود قرار گرفت.

از نمونه های متاخرتر هم می توان به «برکینگ بد» اشاره کرد که برای کسانی همچون برایان کرانستن و آرون پل شهرتی مثال زدنی به همراه آورد. اما در سال های اخیر، ستاره های سینما نیز از نقل مکان به مدیوم تلویزیون استقبال کرده و در سریال هایی ایفای نقش کرده اند که اتفاقا با بیشترین میزان مخاطب همراه شده اند.

ستاره های سینمایی سریال باز!

«خانه پوشالی» با بازی کوین اسپیسی و رابین رایت، «کارآگاه حقیقی» با بازی متیو مک کاناهی و وودی هرلسون، فصل اول «تاج و تخت» با بازی شان بین انگلیسی و چندین سریال دیگر مصداق این نکته هستند که سریال های تلویزیونی به هر دلیلی قدرت گرفته اند؛ آنقدر که در سالن های سینما اکران می شوند و با وجود تمام بریز و بپاش های حیرت انگیز در جلب مخاطب موفق عمل می کنند. در ادامه این مطلب نگاهی داریم به فهرست هفت گانه ای از ستاره های سینما که ریسک بازی در شبکه های تلویزیونی را پذیرفته اند.

متیو مک کاناهی

تولد: ۴ نوامبر ۱۹۶۹

سال های فعالیت: از ۱۹۹۱ تاکنون

جوایز و افتخارات: برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای بازی در «باشگاه خریداران دالاس» (۲۰۱۴)، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای بازی در «باشگاه خریداران دالاس» (۲۰۱۴)، برنده جایزه مستقل اسپریت بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی در فیلم «مایک جادویی» (۲۰۱۳)

ستاره های سینمایی سریال باز!

یک دهه قبل نام او بیش از هر چیز برای بازی در فیلم ها سینمایی کمدی رمانتیک سر زبان ها افتاد و به شهرت رسید. اما از ۲۰۱۰ به بعد، مسیر انتخاب هایش را تغییر داد و در فیلم های جدی و مهمی نظیر «وکیل لینکلن» (۲۰۱۱)، «برنی» (۲۰۱۱)، «مایک جادویی» (۲۰۱۲)، «گرگ وال استریت» (۲۰۱۳) و «بین ستاره ای» (۲۰۱۴) ایفای نقش کرد. اما این «باشگاه خریداران دالاس» به کارگردانی ژان مارک وله بود که نام او را در باشگاه برندگان جایزه اسکار به ثبت رساند.

مک کاناهی با بازی در نقش یک کابوی مبتلا به ایدز در این فیلم زندگینامه ای جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اصلی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد ۲۰۱۴ را از آن خودش کرد. همان سال، اولین سریال او با عنوان «کارآگاه حقیقی» (True Detective) از شبکه اچ بی او به روی آنتن رفت و نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرد.

او به همراه وودی هرلسون نقش کارآگاهی عاصی و سرکش را در فصل اول این سریال بازی می کند که حاضر نیست عدالت واقعی را قربانی نظام فاسد حاکم و روابط قدرت کند. امتیاز این سریال در وبسایت IMDb ۹.۳ از ۱۰ به ثبت رسیده و حضور مک کاناهی به ویژه بعد از دریافت اسکار در دیده شدن این سریال نقش چشمگیری داشته است. بازیگر ۴۵ ساله تگزاسی به خاطر بازی در این سریال جایزه منتخب منتقدان را به دست آورد و در مراسم سالانه اهدای جوایز گلدن گلوب و امی نیز نامزد دریافت جایزه شد.

کوین اسپیسی

تولد: ۲۶ ژوئیه ۱۹۵۹

سال های فعالیت: از ۱۹۸۶ تاکنون

جوایز و افتخارات: برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در «مظنونین همیشگی» (۱۹۹۶)، برنده جایزه اسکار بهترین بازگیر نقش اصلی مرد برای بازی در «زیبا آمریکایی» (۲۰۰۰)، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی مرد در سریال های داستانی تلویزیونی برای بازی در «خانه پوشالی» (۲۰۱۵)

ستاره های سینمایی سریال باز!

اگر اهل تماشای سریال های روز باشید امکان ندارد نقش آفرینی تحسین برانگیز کوین اسپیسی در سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) از چشم تان پنهان مانده باشد. کسی نمی توان منکر شود که اسپیسی در نوع خودش اعجوبه ای است که بازیگری را در سال های دهه ۱۹۸۰ از روی صحنه تئاتر شروع کرد و به قولی بعد از کلی خاک صحنه خوردن به بازی در نقش های مکمل در سینما و تلویزیون دست پیدا کرد.

ستاره این روزهای شبکه آنلاین نتفلیکس که خودش هم از جمله تهیه کنندگان اصلی سریال جنجال برانگیز «خانه پوشالی» محسوب می شود، اوایل دهه ۱۹۹۰موفق شد منتقدان را با خودش همراه کند و اولین جایزه آکادمی اش را برای بازی در تریلر جنایی نئو- نوآر «مظنونین همیشگی» (۱۹۹۵) به دست آورد. چهار سال بعد، اسپیسی خوش اقبال برای بازی در فیلم داستانی «زیبای آمریکایی» (۱۹۹۹) که با محوریت بحران میانسالی ساخته شده بود توانست جوایز بفتا و اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را به دست آورد.

او رد طول سال ها فعالیتش بارها و بارها نامزد معتبرترین جوایز بین المللی از جمله امی و گلدن گلوب شده است. بازیگر ۵۵ ساله اهل نیوجرسی این روزها با بازی در نقش فرانسیس آندروود بر صندلی ریاست جمهوری کاخ سفید تکیه زده و در نقش کلیدی ترین مهره سیاست های روز آمریکا ظاهر شده است. فصل سوم این سریال فوریه گذشته پخش شد و بعد از کلی اتفاقات دراماتیک و افشاکننده، هوادارانش را به انتظار فصل چهارم باقی گذاشت.

رابین ویلیامز

تولد: ۲۱ ژوییه ۱۹۵۱

مرگ: ۱۱ اوت ۲۰۱۴

سال های فعالیت: از ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۴

جوایز و افتخارات: برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای «ویل هانتینگ خوب» (۱۹۹۸)، نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم های «انجمن شاعران مرده» (۱۹۹۰) و «صبح بخیر، ویتنام» (۱۹۸۸)، برنده جایزه بامزه بازیگر کمدی آمریکا برای ایفای نقش اصلی در «خانم داتفایر» (۱۹۹۴)، برنده جایزه MTV برای بهترین اجرای کمدی در «علاءالدین» (۱۹۹۳)

ستاره های سینمایی سریال باز!

هنوز یک سال هم از مرگ غم انگیز اسطوره لبخند و کمدی نگذشته است. رابین ویلیامز بازیگر فیلم های تاثیرگذاری همچون «ویل هانتینگ خوب» و «انجمن شاعران مرده» در طول سال ها فعالیت حرفه ای اش بر پرده سینما، هیچ وقت از تلویزیون- جایی که در دهه ۸۰ او را به یک ستاره بدل ساخت- جدا نشد. این کمدین دوست داشتنی با بازی در سریال محبوب «روزهای خوش» (شبکه ABC) کارش را در تلویزیون شروع کرد و بعدتر در سریال پربیننده «مورک و میندی» (شبکه ABC) حضور یافت.

آنهایی که هودار پروپاقرص «فرندز» هستند حتما بازی ویلیامز را در یکی از اپیزودهای فصل سوم این سریال به خاطر دارند. او یک سال پیش از آن که در سن ۶۴ سالگی خودش را در اتاقش حلق آویز کند در نقش مدیر یک آژانس تبلیغاتی در سریال «The Crazy Ones» ظاهر شد. این سریال که برای شبکه CBS ساخته می شد در همان فصل اول برای همیشه متوقف شد. او در سال ۱۹۹۸ برای «ویل هانتینگ خوب» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورد و در طول سال ها فعالیت حرفه ای اش موفق به کسب در مجموع دو جایزه امی، شش جایزه گلدن گلوب، دو جایزه صنف بازیگران و چهار جایزه گرمی شد.

کیانو ریوز

تولد: ۲ سپتامبر ۱۹۶۴

سال های فعالیت: از ۱۹۹۱ تاکنون

جوایز و افتخارات: نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی از آکادمی فیلم های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک آمریکا برای بازی در فیلم «ماتریکس» (۲۰۰۰)، برنده جایزه MTV بهترین بازیگری برای ایفای نقش در «ماتریکس» (۲۰۰۰)

ستاره های سینمایی سریال باز!

اگرچه خیلی ها معتقدند کیانو ریوز از آن ستاره هایی بوده که در طول سال ها فعالیت حرفه ای اش در نهایت حرام شده و از دست رفته است، اما نمی توان بازی به یادماندنی او را در سه گانه علمی تخیلی «ماتریکس» از یاد برد. ریوز ۵۰ ساله با وجود بازی در فیلم های مطرح تجاری و علمی تخیلی نظیر «کنستانتین»، تاکنون دست کم در ۹ سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده است. آخرین بازی او به سریال «Rain» بر می گردد که قرار است پخش آن از سال ۲۰۱۶ آغاز شود. او علاوه بر بازیگری، تهیه کنندگی این سریال را نیز بر عهده دارد.

این سریال که قرار است در فصل های ۱۰ قسمتی تولید شود درباره یک آدمکش حرفه ای است که با هویت خود دچار مشکل می شود. هنوز جزئیات بیشتری درباره این سریال منتشر نشده است. طولانی ترین اجرای ریوز در سریال های تلویزیونی به انیمیشن «ماجراجویی های عالی بیل و تد» بر می گردد که او در ۳ قسمت از آن صداپیشگی کاراکتر تد لوگان را برعهده داشته است. علاوه بر سینما و تلویزیون، ریوز در طول سال ها فعالیت حرفه ای اش بر صحنه تئاتر هم ظاهر شده و نقش شاهزاده هملت را در نمایش «هملت» بازی کرده است. خیلی ها امیدوار بودند فیلم سینمایی «جان ویک» او را به روزهای اوجش بازگرداند اما نتوانست انتظارها را آن طور که باید و شاید برآورده کند.

کالین فارل

تولد: ۳۱ مه ۱۹۷۶

ساله های فعالیت: از ۱۹۹۷ تاکنون

جوایز و افتخارات: برنده جایزه بازیگر نوظهور سال از حلقه منتقدان فیلم لندن برای بازی در «تایگرلند» (۲۰۰۳)، برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اصلی فیلم کمدی یا موزیکال («در بروژ»/ ۲۰۰۹)

ستاره های سینمایی سریال باز!

شاید باورتان نشود ولی بازیگر نقش اصلی فیلم «هفت روانی» یکی از بازیگران محبوب منتقدان مطرحی همچون پیتر برنادشاو، مانولا دارجیس و راجر ایبرت مرحوم بوده است. کالین فارل ایرلندی اولین بار در فیلم «منطقه جنگی» به کارگردانی تیم راث بر پرده سینما ظاهر شد و کمی بعدتر وقتی جوئل شوماخر نقش اصلی فیلم جنگی اش «تایگرلند» را به او محول کرد نامش در تمام هالیوود زبانزد شد. فارل بعد از نقش آقرینی در فهرست بلندبالایی از فیلم های سینمایی، در دومین فصل سریال «کارآگاه حقیقی» ایفای نقش کرد.

اولین قسمت فصل دوم این سریال از ۲۱ ژوئن با بازی فارل در نقش کارآگاه ری ولکورو از شبکه HBO به روی آنتن می رود. خیلی ها معتقدند و اصرار دارند سریال های تلویزیونی مولف محوری مانند «کارآگاه حقیقی» چیزی نیستند جز رمان های قرن نوزدهمی عصر رسانه های بصری. پخش فصل دوم این سریال در حالی آغاز می شود که توقعات شدیدا از این سریال بالاست. فصل اول با بازی متیو مک کاناهی و وودی هرلسون با وجود نقاط ضعفش توانست نظر مثبت بیشتر منتقدان را به خود جلب و طرفداران زیادی پیدا کند.

حالا خیلی ها بازی فارل و مک کاناهی را در نقش کارآگاه حقیقی با یکدیگر مقایسه خواهندکرد و نتیجه قضاوت ها می تواند کارنامه حرفه ای بازیگر ۳۹ ساله آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهد. او پیش از این در چهار سریال تلویزیونی دیگر ایفای نقش کرده بود و در نتیجه تجربه بازی در مدیوم تلویزیون را از پیش داشته است. حالا باید منتظر ماند و دید بازیگر ایرلندی در فصل دوم سریال «کارآگاه حقیقی» چطور انتظار مخاطبان را برآورده خواهدساخت.

جان ماکوویچ

تولد: ۹ دسامبر ۱۹۵۳

سال های فعالیت: از ۱۹۷۶ تاکنون

جوایز و افتخارات: نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در «جاهایی در قلب» (۱۹۸۴)، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم «در خط آتش» (۱۹۹۳)، برنده جایزه بفتا و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی در فیلم «در خط آتش» (۱۹۹۳)

ستاره های سینمایی سریال باز!

او را با فیلم هایی مانند «روابط خطرناک» (۱۹۸۸)، «جان مالکوویچ بودن» (۱۹۹۹) و «بخوان و بسوزان» (۲۰۰۸) می شناسید. جان مالکوویچ در طول سه دهه فعالیت هنری در بیش از هفتاد فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. او سال گذشته با سریال «نشان مرگ» (Crossbones) در تلویزیون ظاهر شد که از ۳۰ مه تا ۲ اوت ۲۰۱۴ از شبکه NBC روی آنتن رفت. مالکوویچ در این سریال نقش وسوسه برانگیز ادوارد تیچ دزد دریایی قرن هجدهمی را ایفا کرده است.

نیل کراس، جیمز وی، هارت و آماندا ولز به ترتیب خالقان «نشان مرگ» به شمار می روند و زندگی افسانه ای ادوارد تیچ را در قالب سریال به تصویر کشیده اند. کل ماجراهای سریال براساس کتابی به نام «جمهوری دزدان دریایی» به قلم کالین وودارد نوشته شده است. این سریال تک فصلی بعد از پخش از NBC نظرات متفاوتی را برانگیخت.

امتیاز آن در سایت IMDb ۶.۵ از ۱۰ به ثبت رسیده و براساس ۲۸ نقد ثبت شده در سایت «راتن تومیتوز» این فیلم ۶۱درصد آرا مثبت منتقدان را کسب کرده است. ریچارد کویل نیز در نقش تام لویی در این سریال ظاهر شده؛ آدمکشی که ماموریت می یابد پادشاه جزیره مالکوویچ را از تخت پادشاهی به زیر بکشد، اما خیلی زود فریب کاریزما و آرمان های سیاسی تیچ را می خورد. به عقیده برخی منتقدان، این بازی خیره کننده جان مالکوویچ است که بخشی از این سریال را سرپا نگه داشته. اما درمجموع آن چه ارایه شده در حد و اندازه استعداد و توانایی این بازیگر ۶۱ ساله نبوده است.

شان بین

تولد: ۱۷ آوریل ۱۹۵۹

سال های فعالیت: از ۱۹۸۳ تاکنون

جوایز و افتخارات : بیشترین تعداد نامزدی او برای بازی در نقش ند استارک در سریال «تاج و تخت» بوده است. چه کسی می تواند جادوی ند استارک رو شرافت مثال زدنی اش را در فصل اول سریال «تاج و تخت» از یاد ببرد؟ شان بین بازیگر انگلیسی ۵۶ساله را با نقش های به یاد ماندنی اش در فیلم های سینمایی «ارباب حلقه ها، یاران حلقه» (۲۰۰۱) و «تعادل» (۲۰۰۲) می شناسیم. او در ارباب حلقه ها در نقش بورومیر- یکی از ۹ نفری که یاران حلقه را تشکیل می دادند- بازی کرده بود.

ستاره های سینمایی سریال باز!

بین به عنوان یکی از ستاره های سینما که بیش از هر بازیگر دیگری تاکنون با صحنه مرگش بر پرده مواجه شده ایم، علاوه بر حضور در فصل اول سریال «تاج و تخت» که از شبکه HBO پخش شد، در سریال جنایی «افسانه ها» (Legends) نیز ایفای نقش کرده است. این سریال تابستان سال گذشته از شبکه TNT روی آنتن رفت و قرار است فصل دوم آن نیز در قالب ۱۰ قسمت تولید شود. بین در این سریال نقش یک مامور کهنه کار سیا را بازی می کند که به اختلال حافظه دچار است. و در مورد هویتش نیز دچار سرگشتگی می شود.

در تریلر فصل اول سریال این دیالوگ را می شنویم که: «اولین قانون برای تبدیل شدن به مامور مخفی: دروغ را تا حد امکان به حقیقت نزدیک کن» مارتین اودم مردی است که پارانویید پیشرفته و گسست توهم آمیزش از واقعیت برای او مشکلات عدیده ای رقم می زند. سوالی که چنین وضعیتی در ذهن ایجاد می کند این است: او تا چند قسمت می تواند این وضعیت را تاب بیاورد؟ امتیاز فصل اول سریال در سایت IMDb۷.۶ از ۱۰ تعیین شده و براساس ۳۰ نقد ثبت شده در سایت «راتن تومیتوز» ۵۷درصد آرا مثبت منتقدان را به خود اختصاص داده است. بین در فصل دوم این سریال نیز جلوی دوربین می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ند استارک:(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جان اسنو...:(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج