۲۱۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

با اين پيشنهادها مي‌توانيد در تمام بخش‌هاي منزل‌تان، تغييرات جديدي به‌وجود بياوريد

از تغييــر دكوراسيون نترسيــد

اين خانه شماست و نخستين حقي كه داريد اين است كه آن را مطابق سليقه خودتان بچينيد. براي چيدمان هر بخش از خانه، غير از اعمال سليقه، بايد نكاتي را در نظر بگيريد. نكاتي كه به شما كمك خواهد كرد خانه‌اي شادتر و فضايي بهتر براي زندگي داشته باشيد.

از تغييــر دكوراسيون نترسيــد

اين خانه شماست و نخستين حقي كه داريد اين است كه آن را مطابق سليقه خودتان بچينيد. براي چيدمان هر بخش از خانه، غير از اعمال سليقه، بايد نكاتي را در نظر بگيريد. نكاتي كه به شما كمك خواهد كرد خانه‌اي شادتر و فضايي بهتر براي زندگي داشته باشيد. اين تيپ‌هاي كوچك به شما نشان مي‌دهد هر چقدر فضاي خانه كوچك باشد و تغيير به‌نظر غيرممكن برسد، باز هم مي‌توان كارهايي كرد. براي اينكه باور كنيد، تصاوير قبل و بعد از تغيير اين خانه و نكاتي كه براي تغيير درنظر گرفته شده را ببينيد.



از تغييــر دكوراسيون نترسيــد
از تغييــر دكوراسيون نترسيــد


با راهرو چه كنيم؟

راهرو، معرف خانه شماست. جايي است كه هرچند شما وقت زيادي را در آن نمي‌گذرانيد اما ابتداي ورود به خانه، نخستين جايي كه مي‌بينيد همين بخش است. پس بايد آن را گرم و صميمي دكور كنيد. يك رنگ گرم روي ديوارها مي‌تواند ورودي خوبي براي خانه شما بسازد. بهتر است روي زمين يك فرش زبر بگذاريد تا مهمانان بتوانند كفش‌هاي‌شان را روي آن درآوردند و كثيفي كفش‌ها به بقيه خانه راه پيدا نكند. يك نيمكت كوچك مي‌تواند به فرزندان شما كمك كند بدون زحمت روي آن بنشينند و كفش‌هايشان را درآورند. يك كمد يا جالباسي يا حتي چند سبد كنار راهرو بگذاريد. اين گنجه‌هاي كوچك كمك مي‌كند وسايلي كه لازم نيست داخل خانه بياوريد را در آن بگذاريد تا خانه به هم نريزد. اگر فضاي ورودي شما كوچك است، نصب يك آينه مي‌تواند فضا را بزرگتر از چيزي كه هست نشان دهد. در عين حال مي‌توانيد موقع خروج از خانه، ظاهرتان را در آينه چك كنيد.


از تغييــر دكوراسيون نترسيــد
از تغييــر دكوراسيون نترسيــد


يك آشپزخانه زيبا بچينيم

آشپزخانه‌اي كوچك، تاريك و به‌هم ريخته، اصلا جايي مناسب و آرام‌بخش براي شروع يك روز خوب نيست. مخصوصا اگر در آشپزخانه غذا مي‌خوريد، بايد به آرام‌بخش بودن فضا بيشتر دقت كنيد. كابينت‌هاي تيره‌رنگ كه روي آنها پر از وسيله است، فضاي شما را كوچك‌تر از چيزي كه هست نشان مي‌دهد. براي روشن كردن فضا مي‌توانيد كابينت‌ها را سفيد كنيد. باز هم براي اين‌كه نور طبيعي بيشتري به آشپزخانه بيايد، والان‌هاي پرده را برداريد و فقط بخش زيري آن سر جايش باقي‌ بماند. همانطور كه مي‌بينيد تمام وسايل غيرضروري از روي كابينت‌ها برداشته شده‌اند تا فضاي خلوت باعث شود سرعت عمل بيشتري در آشپزخانه داشته باشيد. آشپزخانه فضاي شلوغي است و شما بايد بتوانيد به راحتي در آن، كار انجام دهيد. شلوغي بيش از حد فضا باعث مي‌شود نتوانيد وسايل مورد نيازتان را به راحتي پيدا كنيد. براي خلوت‌تر كردن فضا مي‌توانيد از مايكروفر يا فر توكار استفاده كنيد.


از تغييــر دكوراسيون نترسيــد
از تغييــر دكوراسيون نترسيــد


چگونه اتاق كار را مرتب كنيم؟

شما يك اتاق كوچك براي كار داريد. پس نبايد زياد شلوغش كنيد. مشكل اين اتاق اين است كه كلي فضاي استفاده نشده دارد و به جاي آن، روي ميز، درست جايي كه بايد خلوت باشد پر از شلوغي و درهم ريختگي است. درحالي‌كه ديوارها خالي است، زير ميز پر از جعبه و سبدهايي است كه جاي آنها واقعا زير ميز نيست. براي درست كردن دكوراسيون اين اتاق و تبديل آن به جايي مناسب براي كار، اول از همه به يك قفسه بزرگ نياز داريد تا بتوانيد از فضاي خالي روي ديوارها استفاده كنيد. اگر روي ميزتان پر از كاغذ و يادداشت است مي‌توانيد يك تخته روي ديوار بالاي ميز نصب كنيد تا بتوانيد يادداشت‌هاي‌تان را به ديواربزنيد. سبدها را از زير پا جمع كنيد و آنها را روي طبقات بگذاريد. با اين روش، دسترسي به آنها راحت‌تر خواهد شد. مي‌توانيد چيزهايي كه از آنها كمتر استفاده مي‌كنيد را در سبدهاي بالاتر بگذاريد.


از تغييــر دكوراسيون نترسيــد
از تغييــر دكوراسيون نترسيــد


رازهايي براي اتاق بچه

بدون شك اين بخش، شلوغ‌ترين و به‌هم‌ريخته‌ترين قسمت خانه شماست. اين اتاق درست نمونه يك اتاق بازي بچه‌ها در غروب يك روز معمولي است. همه چيز كف اتاق پخش شده و نقاشي‌ها بي‌نظم به ديوار نصب شده‌اند. راحت‌ترين كار براي مرتب كردن چنين اتاقي داشتن كمدهاي زياد است. يك كمد پر از قفسه كه بتوانيد در آن براي هر گروه اسباب‌بازي يا وسيله نقاشي جايي درنظر بگيريد. براي آويزان كردن نقاشي‌ها و آثار هنري فرزندتان مي‌توانيد يك بند به ديوار بزنيد و نقاشي‌ها را با گيره كاغذ به بند آويزان كنيد. با اين روش، نقاشي‌ها روي ديوار منظم خواهند شد. در اين اتاق 3 جاي متفاوت براي بازي، نقاشي و كتاب‌خواندن در نظر گرفته شده. با اين روش هيچ‌وقت همه اتاق با هم به هم نمي‌ريزد. مي‌توانيد كتاب‌هاي فرزندتان را كنار مبل قرار دهيد، وسايل نقاشي را كنار هم بگذاريد و وسط اتاق جايي خالي براي بازي كودك درنظر بگيريد. اگر كودك شما شلوغ است، رنگ آبي مي‌تواند به آرامش او كمك كند.


از تغييــر دكوراسيون نترسيــد
از تغييــر دكوراسيون نترسيــد


دكور حمام را عوض كنيم

در اين حمام كوچك، ديوارهاي زرد، كاشي‌هاي آبي، سرويس بهداشتي سفيد و پرده حمام رنگارنگ، تركيب شلوغ و نامتناسبي ايجاد كرده. يك آينه تخت و بزرگ كه درست روبه‌روي در نصب شده، بيشتر به فضا آسيب مي‌رساند تا خوب به‌نظر برسد. مشكل ديگر اين است كه هيچ قفسه‌اي براي گذاشتن قوطي‌هاي شامپو، خمير دندان و وسايل بهداشتي ديگر وجود ندارد. براي بهتر كردن اين فضا اول از همه، ديوارها سفيد شده‌اند و حوله‌هاي سفيد جايگزين زردها شده‌اند. طرح آبي و سفيد پرده هم با ديوارها و كاشي‌ها همخواني دارد و باعث بزرگتر نشان دادن فضا مي‌شود. به جاي آن آينه بزرگ مي‌توانيد يك قفسه به ديوار نصب كنيد. مي‌توانيد از اين قفسه هم به‌عنوان جعبه كمك‌هاي اوليه استفاده كنيد و هم وسايل بهداشتي ديگر را در آن بگذاريد. به در اين قفسه هم مي‌توانيد يك آينه كوچك نصب كنيد. بالاي آينه يك چراغ نصب كنيد. يادتان باشد، عوض كردن شيرآلات به بهبود شكل فضا كمك مي‌كند.


از تغييــر دكوراسيون نترسيــد
از تغييــر دكوراسيون نترسيــد


انبار را منظم كنيم

اگر اتاق اضافه‌اي در خانه داريد كه تبديل شده به انباري، مي‌توانيد با چند توصيه ساده كاربرد آن را بيشتر كنيد. مثلا هم انباري براي نگه‌داشتن وسايل اضافه باشد و هم اتاقي براي كار، بازي يا مهمان. با اين‌كه كشوها و كمد كافي به‌نظر مي‌رسد اما اين اتاق اصلا وسايل خوبي ندارد و تمام وسايل روي هم تلنبار شده است. رنگي كه به ديوار زده شده‌است هم خسته‌كننده و يكنواخت است. رنگ كردن ديوارها به رنگ آبي روشن، حس مرتبي، تميزي و خنكي به فضا مي‌دهد. يك فرش روشن اتاق شما را از حالت انباري درمي‌آورد و آن را شبيه يك اتاق واقعي مي‌كند. اگر چند نوع كمد و يك چوب‌لباسي مناسب در انباري داشته باشيد مي‌توانيد هر سري وسيله را در جاي مناسب خودش بگذاريد تا هم دسترسي به آنها راحت‌تر باشد و هم نظم اتاق بيشتر شود. استفاده از وسايل رنگي در اين اتاق آن را به فضايي تبديل مي‌كند كه براي هر كاري مناسب است.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج