جاباما
۲۱۷۰۷۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پیرترین بانوی جهان ۱۸ سال دارد! +عکس

پیرترین زن جهان در فیلیپین تولدش را جشن گرفت. این در حالی است که او تازه وارد ۱۸ سالگی شده است!

مجله مهر - زهرا شاهرضایی: پیرترین زن جهان در فیلیپین تولدش را جشن گرفت. این در حالی است که او تازه وارد ۱۸ سالگی شده است!

پیرترین بانوی جهان 18 سال دارد! +عکس

«آنا روچل پوندر» از یک بیماری ژنتیکی نادر و کشنده رنج می‌برد که باعث شده بدن او ده برابر سریع‌تر از سرعت نرمالش رشد کند و به همین خاطر دکترها به او گفته‌اند که بدن او ۱۴۴ ساله است! اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، در سن ۱۴ سالگی می‌میرند؛ اما آنا توانسته با آن بجنگد و ۱۸ سالگی خود را جشن بگیرد و حتی در این جشن لباس شاهزاده‌های محبوبش را بپوشد.

پیرترین بانوی جهان 18 سال دارد! +عکس

آنا درباره وضعیت خود می‌گوید: «من یک دختر کامل نیستم. پزشکان به من می‌گفتند که خیلی زود پیر می‌شوم و زندگیم بر روی زمین به سرعت خواهد گذشت و بالاخره بعد از پانزده سالگی خواهم مرد.» اما آنا با بیماری‌اش مبارزه کرد تا اینکه با خانواده و دوستانش در سنی جشن تولد گرفت که کمتر کسی با بیماری او، به آن سن رسیده بود. آنا آرزوهای زیادی هم در سر دارد. یکی از آرزوهای او این بود که با بازیگر معروف فیلیپینی ملاقات کند. این بازیگر نه تنها به دیدار او آمد که با او سلفی هم گرفت و از او به خاطر این همه امید و شادی و انرژی تشکر کرد.

پیرترین بانوی جهان 18 سال دارد! +عکس

بیماری «پروگریا» یا پیری زودرس، توسط پروتئین بدخیمی به نام پروژرین ایجاد می شود که به دیواره سلول می چسبد. بنا بر آمار بنیاد تحقیقات پروگریا، در حال حاضر در جهان ۸۰ کودک مبتلا به این بیماری هستند که تنها دو نفر از آن‌ها در فیلیپین گزارش شده‌اند.

با وجود تمام سختی‌های این بیماری، آنا هنوز در برابر آن کم نیاورده است. «دکتر پیر» هم با رژیم‌های غذایی خاص و کرم‌های پوست به او کمک می‌کند که بیشتر و بهتر زندگی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج