۲۱۷۲۱۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

یک گروه تروریستی در آبادان دستگیر شد

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی خوبی در استان برقرار است، گفت:با هوشیاری مأموران امنیتی استان، افرادی که به دنبال راه انداختن حادثه تروریستی در شهرستان آبادان بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

خبرگزاری ایرنا: فرهاد افشارنیا به مناسبت هفته قوه قضاییه در دیدار مسئولان قضایی دادگستری استان خوزستان و مدیران ادارات تابعه دستگاه قضایی با آیت الله موسوی جزایری، اظهار داشت:این استان به لحاظ استعدادها و ظرفیت هایی که دارد، از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است که همین فرصت ها می تواند تبدیل به تهدید شود.

افشارنیا ادامه داد:آخرین حادثه ای که امنیت استان را مخدوش کرد حادثه مربوط به حمیدیه است که از سوی فریب خوردگان و اراذل و اوباش رقم خورد و در کمتر از ۲۰ روز از تاریخ وقوع حادثه با همکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی و بازپرسان پرونده، متهمان شناسایی و دستگیر شدند که امیدواریم ظرف روزهای آینده به سرانجام برسد.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد:در زمان تصدی آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه، اقدامات خوبی در زمینه سلامت دستگاه برداشته شده است و در یک سال گذشته تعداد قابل توجهی از کارچاق کن ها، دلالان و جاعلان که موجب فریب مردم و بدنامی دستگاه قضایی استان می شدند، دستگیر شدند.

افشارنیا با بیان اقدامات صورت گرفته دادگستری استان در مقابله با جرم سرقت، اظهار داشت:در این خصوص شعب ویژه ای در سه نقطه از شهرستان اهواز راه اندازی شده است تا دسترسی مردم به این شعب آسان تر باشد.

وی ادامه داد: در وقوع جرم سرقت عوامل زمینه ساز متعددی از جمله معیشت و اقتصاد، کاهش درآمد سرانه مردم و نبود شغل پایدار مؤثر است که تلاش بر این بوده است تا با تدوین اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم، آن را به حداقل برسانیم.

افشارنیا با بیان شکیل کمیته حمایت از سرمایه گذاری در استان و شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان، بیان داشت:در زمینه مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی در استان اقدام قابل توجهی صورت گرفته است تا جایی که می توان دعا کرد که هم اکنون تغییر کاربری اراضی در شهرستان های دزفول، شوشتر و شوش به صفر رسیده است.

رییس کل دادگستری خوزستان به اقدامات صورت گرفته در ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: اداره شوراهای حل اختلاف استان با تلاش دلسوزانه اعضای خود توانست رتبه اول کشور را به دست آورد. این شورا در سال گذشته به ۱۶۴ هزار و ۸۸۹ پرونده رسیدگی کرد که ۴۱ درصد این پرونده ها منتهی به صلح و سازش شده است.

وی ادامه داد: اقدامات پزشکی قانونی در کشف جرائم با وجود پیچیدگی روز افزون و رشد آن ها، صدور اسناد تک برگی در طرح کاداستر توسط اداره ثبت اسناد استان، اقدامات اداره کل تعزیرات استان در مقابله با قاچاق، گرانفروشی، بازرسی های مؤثر اداره کل بازرسی استان از ادارات و سازمان های مختلف، اقدامات شایسته اداره کل زندان های استان در زمینه تعلیم و تربیت زندانیان و نقش مؤثر سازمان نیروهای مسلح و دادسرای ویژه روحانیت در تأمین سلامت نظام همگی جای تقدیر دارد.

افشارنیا با اشاره به کاهش زمان اطاله دادرسی طی سال های اخیر، گفت: حجم بالای ورود پرونده به دستگاه قضایی استان و رسیدگی به آن ها در کمترین زمان ممکن در حالی صورت می گیرد که به لحاظ کمبود اعتبارات و بودجه، ۶۲ درصد از پست های سازمانی اداری و ۴۷ درصد از پست های قضایی دادگستری استان بلاتصدی است.

وی اظهار داشت: طبق آمار اداره ثبت احوال استان، در مقابل ۴۸ هزار و ۴۶۹ واقعه ازدواج ثبت شده در سال گذشته، ۸۵۶۶ واقعه طلاق ثبت شده است که این آمار زیبنده مردم متدین استان خوزستان نیست.

افشارنیا افزود: این آمار می تواند شاخصی برای ارزیابی وضعیت اجتماعی استان و زمینه ای برای افزایش اقدامات دستگاه های فرهنگی در این زمینه باشد.

در ادامه مدیران ادارت تابعه دستگاه قضایی استان خوزستان به ارائه عملکرد ادارات خود پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این دیدار اظهار داشت: دستگاه قضایی استان طی سال های اخیر در یک مسیر صعودی قرار گرفته است که امیدواریم این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم، اظهار داشت: مجموعه دستگاه قضایی به دنبال کشف تخلفات و جرائم و مجازات مجرمان است اما بهتر آن است که به امر پیشگیری توجه بیشتری شود.

وی گفت: پیشگیری به معنای ایجاد تقوا بین مردم است و باید اقدامات ما به سمتی باشد که مردم جامعه متقی و پرهیزکار باشند تا زمینه های وقوع جرائم کاهش یابد.

امام جمعه شهرستان اهواز بیان داشت: دستگاه قضایی با تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قدم مؤثری دراین راستا برداشته است اما به تنهایی نمی تواند آن را در جامعه اجرا کند.

آیت ا... موسوی جزایری تصریح کرد: افرادی که نقش تربیتی و تقواساز رادر جامعه دارند، باید مردم را تقوا دعوت کنند و روحانیون، علما و فضلا در این راه می توانند نقش پررنگی داشته باشند.

وی به نقش پژوهش در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: با بررسی پرونده ها و مصاحبه با زندانیان می توان دریافت که کدام جرائم در کدام مناطق بیشتر رخ می دهد و علل و عوامل آن نیز ریشه یابی شود. با کسب این اطلاعات برنامه ریزی بهتری در زمینه فرهنگی و آموزشی صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، اظهار داشت: تغییر اعتقادات برخی از مذهب شیعه به فرقه ضاله وهابیت فاجعه ساز است و آسیب های اجتماعی و جرائم متعددی را به دنبال دارد.

آیت الله موسوی جزایری افزود: این مسئله که هر بار اتفاق ناگواری در یک منطقه از استان ر می دهد به این دلیل است که منافقان و معاندان نظام اسلامی هرگاه تحت فشار واقع می شوند به مکان دیگری در استان نقل مکان می کنند.

وی ادامه داد:حوزه های علمیه از تمرکز خارج شده اند و در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم حوزه های علمیه جدید تأسیس و طلاب فاضل در حال فعالیت در این مناطق هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت، اظهار داشت: طی سال های گذشته با برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی برای اقشار مختلف مردم، ۱۱۰ هزار نفر نیروی کارآزموده ستادهای مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: کارگروه های متعددی در این معاونت تشکیل شده است که جلسات آن به صورت مرتب با حضور اعضا برگزار می شود.

وی ادامه داد:با تشکیل کارگروه ویژه در آموزش و پرورش استان، هم اکنون ۳۵ نفر از قضات مرکز استان با حضور در مدارس پیش دانشگاهی، مسائل اولیه حقوقی را برای دانش آموزان این مقطع تحصیلی مطرح می کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: همچنین ۴۰۰ نفر از اساتید فرهیخته، کارشناسان و کارشناسان ارشد در کارگروه ویژه دانشگاه های استان عضو هستند که در این کارگروه اقدامات زیربنایی در حال انجام است.

وی همچنین برای بهره مندی از حضور روحانیون و طلاب در برنامه های معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائم، اعلام آمادگی کرد و گفت: ما همواره خواهان این بوده و هستیم که از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه در برنامه های این معاونت استفاده کنیم و از حضور این عزیزان در کارگروه ها استقبال می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج