جاباما
۲۱۷۶۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

آخر هفته های فرهنگی طعم دیگری دارد، گاه با تماشای یک ساعت نمایش یا نگاه کردن به یک فیلم در سینما از جریان روزمره جدا می شوید و برای یک هفته انرژی می گیرید، بسیاری از تفریحات فرهنگی هزینه ی چندانی هم ندارد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته




برترین ها - ایمان عبدلی: آخر هفته های فرهنگی طعم دیگری دارد، گاه با تماشای یک ساعت نمایش یا نگاه کردن به یک فیلم در سینما از جریان روزمره جدا می شوید و برای یک هفته انرژی می گیرید، بسیاری از تفریحات فرهنگی هزینه ی چندانی هم ندارد، می شود با کمترین مبلغ کتابی خرید و دنیایی در ذهن ساخت، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب ، تماشای فیلم ، رفتن به یک گالری یا نگارخانه هوایتان را عوض می کند. ما در اینجا راهنماییتان می کنیم .

اکران

اکران فیلم های عید فطر شروع شده ، اگر حال و هوایی کمیک و شاد را می پسندید ،«گینس» اولین ساخته ی سینمایی محسن تنابنده با همراهی عطاران می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. در گروه هنر و تجربه هم فیلم «گس» پس از چهار سال توقیف به نمایش در آمده؛ فیلمی اجتماعی و واقع بین که فروپاشی خانواده ی ایرانی را نمایش می دهد و به جایگاه متزلزل زن در اجتماع ایرانی می پردازد .


پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کیوسک

فصلنامه ی وزین "نگاه نو" این هفته شماره ی جدیدش را به پیشخوان عرضه کرده است، این فصلنامه که جزو قدیمی ها و وزین های نشریات حوزه ی ادبیات است. در شماره ی دید از مباحث توسعه محور، غافل نشده با سلسله مقالاتی در باب نفت ، نقش نفت و ثروت های خدادای در توسعه و عدم توسعه ، مقالاتی به قلم: علی میرزایی و محمد علی موحدو..یادواره هایی در مورد محمد علی سپانلو و گونتر گراس دو تازه در گذشته، همچنین چند داستان کوتاه، از دیگر مطالب این نشریه است. همچنین تصویر روی جلد به محمد علی سپانلو اختصاص دارد، اگر به ادبیات و توسعه علاقه دارید این شماره را از دست ندهید.

تلویزیون

شبکه ی نمایش فیلم «آقای ترنر» را برای پخش در روز پنجشبه قرار داده است، محصول سال 2014 از کشور انگلستان ، فیلمی زندگی نامه ای ساخته ی مایک لی ، داستان در مورد یک نقاش است و نگاه موشکافانه ی او به زندگی و پیرامون ، فیلم موفق می شود از جزییاتی به ظاهر بی اهمیت داستانی خلق کند که در کمال شگفتی سرگرم کننده است، فیلمبرداری کار در کنار بازسازی فضا و طراحی لباس و صحنه ی مناسب باعث شده که فیلم در کیفیت بالایی باشد تماشایش را از دست ندهید .

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

گالری

اگر هوس تماشای مدل های مختلف زیور آلات کرده اید، می توانید به گالری «شلمان» سر بزنید، نمایشگاهی که از چهارشنبه شروع شده و تا شنبه ادامه دارد؛ از ساعت 14 تا 20 ، گالری شلمان در بلوار میرداماد خیابان رودبار غربی، واقع شده است.تماشای عکس های علیرضا معماریانی در "گالری شش" واقع در خیابان میرزای شیرازی نبش کوچه بیستم هم می تواند تجربه ی دلچسبی باشد، نمایشگاه عکسی که راجع به کارگران معدن خاک سرخ واقع در جزیره هرمز است، عکس ها همه حول همین موضوع گرفته شده است.

کتاب
«بیگانه» اثر آلبر کامو کتابی است که نیاز به معرفی ندارد، همه ی کتاب خوان های حرفه ای حداقل یک بار این کتاب را خوانده اند ، آلبر کامو در اثر مشهور و ستایش شده اش به مساله ی جبر ، هستی و نیستی انسان در غالب داستانی روان و کم حجم می پردازد؛ در واقع فلسفه در ادبیات جاری می شود، متن کتاب فارغ از اطناب و توصیف های حوصله سر بر است و با زبان گزیده گو و مناسب خواننده را جذب می کند، چند سطری از کتاب :«مادرم اکنون به خاک سپرده شده است و فردا دوباره به سرکار خواهم رفت و از همه اینها گذشته ،هیچ تغییری حاصل نشده است»

آلبوم

آلبوم «همنشین درد » با صدای علی زند وکیلی به تازگی منتشر شده است ، آنهایی که به کارهای موسوم به تلفیقی علاقه دارند آلبوم را از دست ندهند به هر حال چند سالی می شود که بازار تلفیقی ها سکه است، گروه هایی نظیر؛ دنگ شو ،پالت و چارتار پرفروش ترین آثار و اجراها را داشته اند، تلفیقی که گاه با تحریرهای ایرانی و سازهای غربی حاصل می شود ، زند وکیلی هم در همین مسیر موفق شده طی چند وقت اخیر طرفداران خاص خودش را پیدا کند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

تماشاخانه

«هیچ کس نبود بیدارمان کند» نام نمایشی است به کارگردانی پیام دهکردی ، داستان در مورد زندگی یک خانواده است در دهه ی سی خورشیدی،فریبا متخصص ، پیام دهکردی ،الهام پاوه نژاد ، خاطره حاتمی از جمله بازیگران نمایش هستند،نمایش کاملا اجتماعی است و. به دغدغه های انسان معاصر ایرانی می پردازد؛ با دیالوگ های جذاب و در ذهن ماندنی به همراه طراحی صحنه و نور پردازی که به دهه ی سی وفادار مانده است. البته تنها مشکل کار شاید عمق ندادن به شخصیت ها باشد، از همین رو گاهی زبان روایت گنگ می شود، اما در مجموع یکی از بهترین نمایش های این روزها ست.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج