۲۱۷۶۹۲
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

سرنوشت جهان در دست دو خانواده آمریکایی

نزدیک به یک سال و نیم تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا فرصت باقی مانده است. ۵۸مین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ (۸ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی) برگزار شود و پایان خواهد شد بر ۸ سال حکومت باراک اوباما بر کاخ سفید.

سرنوشت جهان در دست دو خانواده آمریکایی
هفته نامه تماشاگران امروز: نزدیک به یک سال و نیم تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا فرصت باقی مانده است. 58مین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سه شنبه 18 آبان 1395 (8 نوامبر 2016 میلادی) برگزار شود و پایان خواهد شد بر 8 سال حکومت باراک اوباما بر کاخ سفید.

با این همه رقابت های انتخاباتی از همین حالا در شهرهای مختلف آمریکا آغاز شده است. دو حزب اصلی و تاثیرگذار آمریکا یعنی دموکرات ها و جمهوری خواه ها بنا به سنت چندین ساله خود، ابتدا روی به رقابت های درون حزبی می آورند و بعد با تعیین نفر اصلی حزب، وارد کارزار اصلی می شوند.

سرنوشت جهان در دست دو خانواده آمریکایی

تا این لحظه نامزدهای زیادی از سوی و حزب برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام آمادگی کرده اند. اما در این میان نام هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و جب بوش از حزب جمهوری خواه بیشتر به گوش می رسد. این ۲ شانس بالایی برای انتخاب به عنوان نامزد اصلی حزب های شان دارند اما مساله ای که بیشتر از همه باعث قرار گرفتن آنها در صدر اخبار شده، نام خانوادگی شان است؛ «کلینتون» و «بوش».

رقابت درون خانوادگی

رسانه های آمریکایی اعتقاد دارند چالش اصلی هیلاری کلینتون و جب بوش برای انتخابات ۲۰۱۶ مسائل خانوادگی شان است. نام های فامیلی این دو همان قدر که باعث سر زبان افتادن کاندیداتوری آنها شده، می تواند رویای حضور آنها در کاخ سفید را هم نقش بر آب کند. چه اینکه آنها خواه ناخواه میراث دار همسر (بیل کلینتون) و برادر (جرج بوش) خود هستند. میراثی که خیلی هم مثبت نیست و می تواند محبوبیت کاندیداهای جدید را هم لکه دار کند. مهمترین سوالی که این روزها از هیلاری کلینتون می شود مربوط به «بنیاد کلینتون» است.

بنیادی که به اسم او، چلسی (دخترش) و بیل (شوهرش) است. این بنیاد که در چند ما اخیر کمک های مالی زیادی از سیاست مداران آمریکایی اعلام گرفته، عملا به نهادی پولساز تبدیل شده و کلینتون ها بابت هر سخنرانی در قالب برنامه های این بنیاد، پول های هنگفتی به جیب می زنند. رسانه های آمریکایی هم از فرصت استفاده کرده اند و همین مساله را تبدیل به یک پاشنه آشیل جدی برای وزیر امور خارجه دولت اول باراک اوباما کرده اند.

در آن سو جب بوش هم باید به سوالاتی درباره زمامداری برادرش پاسخ دهد. مثلا اینکه با جنگ علیه عراق موافق بوده یا خیر. گویا قرار است تصمیمات روسای جمهوری قبلی تاثیر بسزایی بر میزان رای بستگان سببی و نسبی آنها داشته باشد.

سرنوشت جهان در دست دو خانواده آمریکایی

کار جب سخت تر است

شواهد نشان می دهد هیلاری کلینتون و جب بوش، ماه های طاقت فرسایی را در پیش دارند. آنها باید علاوه بر تحمل رنج های کاندیداتورهای دیگر، با میراث اقوام شان هم بجنگند. اما در این میان، کار جب بوش حسابی سخت تر است. چه اینکه در خانواده بوش ها تا به حال ۲ نفر به مقام ریاست جمهوری رسیده اند؛ جرج بوش پدر و جرج بوش پسر.

درواقع جب باید هم جوابگوی اشتاباهات پدرش باشد و هم برادرش. جدای از این، جر بوش پسر به دلیل سیاست های جنگ طلبانه اش، شخصیت محبوبی در بین مردم آمریکا به حساب نمی آید و همین، کار را برای جب سخت می کند. او باید به طرز خستگی ناپذیری با این باور که بوش ها به دنبال جنگ هستند مقابله کند. به ویژه اینکه پدر هم ید طولایی در حل برحان های سیاسی به وسیله سیاست های جنگی داشت.

به همین خاطر هیلاری از این نظر شانس بهتری در رویارویی با جب خواهدداشت. چه اینکه حداقل شوهرش دوران ریاست جمهوری پرانتقادی نداشته و مهم ترین حاشیه ۸ سال حکومت بیل کلینتون در کاخ سفید بر می گردد به رابطه خارج از عرف آقای رئیس جمهور با منشی دفترش. درواقع این خاطره روشن ترین چیزی است که از کلینتون به یاد اذهان عمومی می آید. خاطره ای که با صبر و شکیبایی هیلاری تبدیل به بحران نشد و نهاد خانواده کلینتون ها را از هم نپاشید.

هیلاری و جب تنها نیستند

با اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، همه نگاه ها به کلینتون و بوش معطوف شده و همه از رقابت خانوادگی آنها می گویند، نباید از یاد برد که یک خانواده مهم دیگر هم در کارزار انتخاباتی حضور دارند. راند پائول، سناتور ایالت کنتاکی هم جدیدا وارد رقابت های درون حزبی جمهوری خواهان شده. او پسر ران پائول، سناتور تگزاس است. شخصی که سه بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و هر سه بار شکست خورده. گویا این بار نوبت پسر آقای پائول است تا شانس خود را برای حضور در کاخ سفید بیازماید. به هر ترتیب باید چندماهی صبر کرد تا چهره اصلی نامزدهای دو حزب مشخص شود. فعلا که شانس هیلاری و جب بیشتر از همه است.

سرنوشت جهان در دست دو خانواده آمریکایی

چه باید بکنند؟

روزنامه یواس‌تودی در یکی از شماره های اخیرش، گزارش جالبی از رقابت های خانوادگی نامزدهای انتخاباتی آمریکا منتشر کرد. تحلیلگر این روزنامه آمریکایی ۴ توصیه جالب به هیلاری کلینتون و جب بوش برای رهایی از نقاط ضعف خانواده شان کرده که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

۱- در مورد فردا صحبت کنید، نه گذشته: شما باید حواس رای دهندگان را به آینده جلب کنید. اینکه چه برنامه هایی برای آنها دارید. گذشته شما نباید خیلی برای آنها اهمیت داشته باشد.

۲- نقاطی از کارنامه روسای جمهور قبلی که با آنها نسبت دارید را پیدا کنید که با آن مخالفید: به طور کلی وقتی یکی از اقوام شما در حرفه ای موفق بوده، همیشه شما را تحت سایه او به یاد می آورند. پس بهتر است تفاوت های خود با اقوام تان را بیابید و آنها را برای رای دهنده ها بیان کنید. این گونه می توانید از شر سایه آنها رها شوید.

۳- از مزیت ها سود ببرید: اگر اقوام تان توانسته اند در دوران ریاست جمهوری کارهای ماندگاری انجام دهند و شما هم با آن قبیل کارها موافقید، حتما روی آنها مانور دهید.

۴- آنها را ساکت نگه دارید: تا جایی که می شود نگذارید آنها جای شما حرف بزنند و یا درباره شما مصاحبه کنند. بهتر است آنها را از کنفرانس ها و مصاحبه های مطبوعاتی دور نگه دارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه خودتون هم میگین سرنوشت جهان در دستان دو خانواده آمریکایی اونوقت میگن آمریکا هیج غلطی نمی تواند بکند هه!

    • کاوشگر فضایی

      سزنوشت جهان در دستان مبارک امام زمان (عج) هست ... .

    • سارا

      به هر حال خیلی فاز میده وقتی میگی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج