۲۱۷۸۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

برلوسکنی به رشوه‌دهی متهم شد

یکی از دادستان‌های جنوب ایتالیا ضمن متهم کردن سیلیو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به رشوه دادن به سناتورها در سال ۲۰۰۶ میلادی، از دادگاه خواست تا وی را در این خصوص به ۵ سال حبس محکوم کند.

خبرگزاری ایسنا: یکی از دادستان‌های جنوب ایتالیا ضمن متهم کردن سیلیو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا به رشوه دادن به سناتورها در سال ۲۰۰۶ میلادی، از دادگاه خواست تا وی را در این خصوص به ۵ سال حبس محکوم کند.

دادستان‌های ناپل می‌گویند، سرجیو دی‌گرگوریو، از سناتورهای منتخب چپ در اقدامی با هدف کمک به سرنگونی دولت چپ میانه به رهبری رومانو پرودی، نخست وزیر پیشین این کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی ائتلاف خود را ترک کرده است.

این پرونده به انتخابات پارلمانی سال ۲۰۰۶ ایتالیا بازمی‌گردد که ائتلاف احزاب چپ به رهبری رومانو پرودی با اکثریت در آن به پیروزی دست یافت. چند ماه پس از این انتخابات، سرجیو دی گرگوریو این ائتلاف را ترک کرد و به حزب برلوسکنی پیوست. با این تصمیم اکثریت دولت چپ بیش از پیش شکننده شد. دولت پرودی مجبور شد دو سال پس از انتخابات کناره‌گیری کند. این اقدام باعث شد تا دولت ایتالیا در سال ۲۰۰۸ با بحران مواجه شود و در انتخاباتی که پس از آن برگزار شد، برلوسکنی پیروز شد.

بنابه اعلام دادسرای ناپل، برلوسکنی برای جذب این سناتور سه میلیون یورو پرداخت کرده است. سرجیو دی گرگوریو به دریافت این رشوه اعتراف کرده است.

انتشار این خبر در شرایطی که در پی انتخابات پارلمانی، ایتالیا از لحاظ سیاسی با بن‌بست مواجه شده‌ است می‌تواند تشکیل دولت آتی را در این کشور با دشواری‌هایی مواجه کند.

قرار است حکم رسمی دادگاه در این باره هشت ژوئیه منتشر شود. این در حالی است که برلوسکنی همواره این اتهامات را رد کرده است.

برلوسکنی ۷۹ ساله پس از محکوم شدن به تخلف مالیاتی در سال ۲۰۱۳ میلادی از انتصاب در مشاغل دولتی ممنوع شد.

وی در سال ۲۰۱۱ میلادی در اوج بحران منطقه یورو مجبور به ترک سمت خود شده و در ابتدا به خاطر پرونده تخلف مالیاتی به ۴ سال حبس محکوم شد اما نهایتا حکمش با انجام یک سال خدمات اجتماعی در یکی از خانه‌های سالمندان میلان پایان یافت.

انتهای پیام

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج