۲۱۸۱۷۸
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

اگر فارغ از دنیای مد، دنبال زیورآلات می‌گردید، با میم آشنا شوید

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

سوزن‌دوزی بلوچستان عنوان مجموعه‌ تازه‌ای از زیورآلات «مریم مقیسه» است؛ زیورآلاتی كه با نخ و سوزن جای خودشان را میان علاقه‌مندان به هنر ایرانی باز كردند. در این مجموعه، مریم مقیسه، طراح جوان این زیورآلات نگاه تازه‌ای به هنر اصیل ایرانی دارد.

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان
مجله زندگی ایده آل: سوزن‌دوزی بلوچستان عنوان مجموعه‌ تازه‌ای از زیورآلات «مریم مقیسه» است؛ زیورآلاتی كه با نخ و سوزن جای خودشان را میان علاقه‌مندان به هنر ایرانی باز كردند. در این مجموعه، مریم مقیسه، طراح جوان این زیورآلات نگاه تازه‌ای به هنر اصیل ایرانی دارد. او سوزن‌دوزی كه روی لباس‌های این منطقه رواج داشته را دست‌آویزی برای ساخت زیورآلات كرده است. امروزه، تنوع در طرح و رنگ زیورآلات آنقدر زیاد است كه گاهی انتخاب را با همه زیبایی‌هایش سخت می‌كند اما مطمئنا میان شما كسانی هستند كه دوست دارند از زیورآلاتی خاص و اصیل استفاده كنند. «میم» برندی است كه می‌تواند با محصولاتش پاسخگوی این سلیقه‌ها باشد. بهتر است داستان این خلاقیت را از زبان مریم مقیسه بشنوید.

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

از تار و پود پارچه تا دنیای زیورآلات

من كارم را با زیورآلات مختلف شروع كردم و هرچه به ذهنم می‌رسید و دوست داشتم همان لحظه درست می‌كردم. اما زمانی شد كه تصمیم گرفتم به طرح‌ها و ایده‌هایی كه گوشه‌گوشه ذهنم را پر كرده بودند، جان ببخشم؛ برای همین سراغ تار و پودهای نخی پارچه‌ها رفتم آن هم از نوع سوزن‌دوزی بلوچستان. طولی نكشید ایده سوزن‌دوزی به شكل دستبند، گردنبند و گوشواره كه هر كدام دنیای خودشان را دارند در بین مردم زنده شد. شاید استقبال دوستان و آشنایان و حتی افرادی كه خیلی اتفاقی این زیورآلات را می‌دیدند، باعث شد من این كار را ادامه دهم. به هر حال نتیجه همه این تشویق‌ها این شد كه تا امروز هفت سال است من همه ایده‌های ذهنی‌ام را در قالب سورن‌دوزی بلوچستان زنده می‌كنم. من در این راه یاد گرفتم برای رسیدن به اهداف‌مان احتیاج به كارهای بزرگ نیست. ما می‌توانیم با كارهای كوچك شروع كنیم و به موفقیت‌های بزرگ برسیم؛ موفقیت‌هایی كه ثمره زحمت‌ها و دسترنج خودمان است.

اولین‌بار كه به فكرم رسید

ورود من به دنیای شلوغ زیورآلات از سال ۱۳۸۷ بود؛ آن هم به دلیل علاقه شخصی كه به این كار داشتم. اما بعد از آن تصمیم گرفتم كارهایم را متفاوت و خاص كنم. من دنبال این بودم تا حسی ایرانی را در كارهایم زنده كنم. باید كاری می‌كردم حتی غیرایرانی‌ها هم ذوق و هنر دیرینه ایرانی را ببینند و لمسش كنند. در ابتدا كارم را با پارچه‌های مختلف شروع كردم ولی رفته‌رفته متوجه شدم كه پارچه‌های بلوچستان با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع زیبایی بی‌نظیری دارند؛ در نتیجه آرام‌آرام شروع كردم به بازی كردن با پارچه‌های بلوچستان. فكر می‌كنم با این كار باعث شدم این هنر سوزن‌دوزی كه ناشناخته بود را به مردم معرفی كنم.

اگر جلوه می‌خواهید...

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

اگر به طرح‌های جالب و تك علاقه دارید، می‌توانید به انتخاب این ست فكر كنید. حق با شماست این ست خیلی بزرگ است اما لازم نیست نگران وزن آن باشید چون كاملا سبك است. این گوشواره از جنس برنج و نخ است. این ست طرحی است هنرمندانه با سوزن‌دوزی بلوچستان به رنگ زرد و سرمه‌ای و سنگ گوارتز كه با ظرافت تمام آینه‌كاری شده است.

باشكوه شوید

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

همین حالا دست به كار شوید و در میان زیورآلات ریز و درشت‌تان جایی هم برای این ست ظریف باز كنید. این ست با سوزن‌دوزی بلوچستان درست شده و با سنگ یشم زیبایی‌اش تكمیل شده است. رنگ‌های شاد به كار رفته در این ست حتی ساده‌ترین لباس شما را هم با شكوه‌تر جلوه می‌دهد!

یك انتخاب اسپرت

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

در این گوشواره زیبا نخ پای ثابت كار است كه با رنگ قرمز سوزن‌دوزی شده و زیبایی آنها را دوچندان كرده‌اند. این گوشواره زیبا و سبك با نخ‌های قرمز و سنگ قرمز تزئین شده و مناسب برای دختر‌خانم‌های جوان است كه می‌توانند با یك دست لباس قرمز خوش‌رنگ ست كنند.

وقار فیروزه‌ای

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

اگر اهل تجملات هستید، حتما به این گردنبند زیبا و ظریف فكر كنید. این گردنبند را به خاطر میناكاری فیروزه‌ای و آویز ورشوی تركمن به دخترخانم‌هایی توصیه می‌كنیم كه روحی لطیفی دارند! روی این گردنبند سرمه‌ای و قرمز چه هنگامی كه قرار است اسپرت بپوشید و چه زمانی كه می‌خواهید كاملا رسمی به نظر برسید، می‌توانید حساب کنید.

آینه های رو در رو!

آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

برای خانم‌هایی كه اهل تیپ‌های اسپرت هستند، این دستبند آبی با طراحی‌های زرد و سبز را پیشنهاد می‌كنیم؛ دستبندهایی با آیینه‌كاری‌های ظریف و رنگ‌آمیزی شاد كه جلوه خاصی روی دست شما دارند و روح شما را تازه می‌كنند.

خاص باشید
آویز شما؛ سوغاتی از بلوچستان

یك پیشنهاد ویژه و خاص برای شما كه خیال دارید به نزدیك‌ترین دوست‌تان به مناسبت تولدش یك یادگاری كوچك هدیه دهید. شما می‌توانید به این گوشواره ظریف فكر كنید. اگر شما هم از طرفداران زیورآلات سنتی هستید می‌توانید به انتخاب این گوشواره قرمز و آبی فكر كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج