۲۱۸۴۷
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

روشی کم خطر برای گوش کردن به موسیقی

استفن امبروس، که در زمینه موسیقی فعالیت می کند و با شخصیت هایی مانند بون جووی و پینک فلوید همکاری داشته است، اخیراً در جدیدترین اختراع خود اصلاحاتی را در هندزفری ها و سمعک ها به وجود آورده است که فشار وارده بر گوش را کمتر می کنند

روشی کم خطر برای گوش کردن به موسیقی



برترین ها: استفن امبروس، که در زمینه موسیقی فعالیت می کند و با شخصیت هایی مانند بون جووی و پینک فلوید همکاری داشته است، اخیراً در جدیدترین اختراع خود اصلاحاتی را در هندزفری ها و سمعک ها به وجود آورده است که فشار وارده بر گوش را کمتر می کنند و اجازه نمی دهند گوش خسته یا دچار درد شود.

برای اینکه بدانیم چه چیز به این کشف منجر شده است، لازم است نگاهی کوتاه به سوابق امبروس بیندازیم.

روشی کم خطر برای گوش کردن به موسیقی

میکرو مانیتور

امبروس میکرو مانیتور را به عنوان اولین مانیتور صدای داخل گوش اختراع کرد. هر میکرو مانیتور متناسب با گوش مربوط به خود ساخته شده بود. به گزارش برترین ها این وسیله از بازخورد جلوگیری می کرد و جانشین تجهیزات بزرگ و جاگیر شده بود. مدار موجود در میکرو مانیتور ها به آنها این امکان را می داد که با محیط اطراف موزیسین تطبیق پیدا کنند.

امبروس همچنین میکرو میک ها را ساخت. میکرو میک ها میکروفن هایی بودند که روی دستگاه قرار می گرفتند و برخلاف میکروفن های قبلی صداهای اضافه را نمی گرفتند. میکرومانیتورها و میک ها کارآمد، مفید و کم هزینه بودند و خیلی زود به شهرت رسیدند.

عوارض جانبی

بعد از مدتی امبروس به این نتیجه رسید که استفاده طولانی از مانیتورهایی که داخل گوش قرار می گیرند باعث ناراحتی یا درد گوش می شود . بررسی های او نشان داد که این مسئله ریشه فیزیولوژیک دارد چرا که این وسایل وقتی در گوش انسان قرار می گیرند، حتی اگر صدای پخش شده چندان بلند نباشد، فشار کانال گوش را دچار نوسان می کنند و باعث می شوند که نوعی مکانیزم دفاعی (رفلکس شنوایی) شروع به کار کند. این رفلکس صدای بلند را تعدیل می کند و باعث می شود افراد صدای موسیقی را بلندتر کنند و بدین ترتیب فشار داخل گوش بیشتر می شود.

روشی کم خطر برای گوش کردن به موسیقی

راه حلی برای کاهش فشار وارده بر گوش

راه حل پیشنهادی امبروس قرار دادن یک غشا روی مجرای هندزفری یا سمعک بود. این غشا از موادی ساخته شده بود که برای ترمیم شریان ها و سایر بافت ها به کار می روند و فشار را در کانال بسته گوش نگه می دارند. جنس آن انعطاف پذیر بوده اند و می توانند فشار را کاهش دهند.

به گزارش برترین ها، با استفاده از همین ایده بود که امبروس و همکارانش توانستند لنز دیافونیک گوش را بسازند که می تواند با استفاده از پمپ دیافونیک (یکی دیگر از اختراعات آنها) بزرگ شود و در داخل گوش جا بیفتد.

صداهای بی خطر

پمپ دیافونیک و لنز گوش با هم کار می کنند و فشاروارده را تعدیل و خطر آسیب به گوش را کاهش می دهند. اختراعات قبلی امبروس که هنوز هم بعضی افراد از آنها استفاده می کنند، فضا را کم و فشار داخل کانال گوش را زیاد می کنند. رفلکس شنوایی باعث می شود که شنونده صدا را بلند کند وتاثیر انسداد گوش بیشتر شود. لنز گوش و پمپ دیافونیک این عوارض را کاهش می دهد و امکان خستگی و درد گوش را از بین می برد.

روشی کم خطر برای گوش کردن به موسیقی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elena

      Avalan ke chi!!!dovoman chera mataleb inghad ashofte neveshte shode !!!!sevoman in ro az koja mishe kharid aslan be tolid anboh reside ia sar kari!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج