۲۱۸۵۳
۱۰ نظر
۵۰۲۴
۱۰ نظر
۵۰۲۴
پ

تحقیقات جدید : زنان به مسائل اخلاقی پایبندترند

یک فیلسوف برجسته می گوید: «زنان به مسائل اخلاقی بیشتر اهمیت می دهند». پروفسور روگر استیر چهار سال پیش تستی به نام "DAN اخلاق" را معرفی کرد که برای سنجش اخلاقیات افراد و تغییراتی که در سیستم ارزشی آنها پس از ورود به محل کار رخ می دهد، مورد استفاده قرار می گیرد.

تحقیقات جدید : زنان به مسائل اخلاقی پایبندترند


برترین ها : یک فیلسوف برجسته می گوید زنان به مسائل اخلاقی بیشتر اهمیت می دهند. پروفسور روگر استیر چهار سال پیش تستی به نام "DAN اخلاق" را معرفی کرد که برای سنجش اخلاقیات افراد و تغییراتی که در سیستم ارزشی آنها پس از ورود به محل کار رخ می دهد، مورد استفاده قرار می گیرد. 60000 داوطلب در بیش از 200 کشور، از مدیر عاملان گرفته تا کارگران و زنان خانه دار، در این پژوهش شرکت کردند . یافته های این تحقیق نشان می داد که سن و جنسیت دو عاملی هستند که بر اخلاق فرد بیشترین اثر را می گذارند، و زنان و افراد بالای سی سال از بیشترین درجه "پایبندی به اصول اخلاقی" برخوردارند.

تحقیقات جدید : زنان به مسائل اخلاقی پایبندترند

به گزارش برترین ها ، از داوطلبان خواسته شده بود جمله هایی را راجع به زندگی شخصی و کاریشان رتبه بندی کنند - مثلاً اینکه آیا خانواده یا همکاران آنها را "صادق" یا "بالیاقت" می دانند یا نه. شرکت کنندگان سپس جملاتی را راجع به خودشان ارزیابی می کردند، به عنوان مثال "اعتماد دیگران همیشه باعث افتخار من است" یا "من بر رفتار و کارهای خودم کنترل دارم".

سپس به آنها گزارشی ارائه می شد که آنها را جزو یکی از شخصیت های فیلسوف، قاضی، فرشته، معلم، مجری یا نگهبان قرار می داد. پروفسور استیر می گوید پاسخ هایی که این افراد در پرسش نامه وارد کرده اند نشان دهنده میزان "اطاعت، منطق و حس مسئولیت " آنهاست، ویژگی هایی که به عقیده او کاملاً به قدرت تصمیم گیری و در نتیجه مسائل اخلاقی مربوط هستند. وی ادامه می دهد "وقتی به فرایند تصمیم گیری در محل کار توجه کنیم، اهمیت تفاوت بین زنان و مردان را بیشتر درک می کنیم."

تحقیقات جدید : زنان به مسائل اخلاقی پایبندترند

" زنان ترجیح می دهند تصمیم هایشان را با توجه به اثری که بر دیگران می گذارد اتخاذ کنند - که باعث می شود تصمیم های بهتری بگیرند- ولی مردان رویکرد خودمحورانه تری دارند. این به آن معناست که مردان هنگام کار باید خودخواهی را کنار بگذارند و کمی متواضع تر باشند. این خصوصیتی است که معمولاً در زندگی شخصیشان دارند ولی در محل کار نه."

تحقیقات همچنین نشان می دهد که به تدریج که سن ما بیشتر می شود، مسائل اخلاقی برای ما اهمیت بیشتری پیدا می کند " با بیشتر شدن سن حس اطاعت و دنباله روی کم ولی منطق فرد بیشتر می شود - این امر در دهه سوم عمر بارز تر است، یعنی زمانی که دیگر وارد سن بزرگسالی شده ایم. این فرایند تا سن شصت سالگی ادامه پیدا می کند و سپس در سن شصت سالگی اوج قدرت عقلانی و اخلاقی خود را تجربه می کنیم. اما متاسفانه در این سن کم کم بازنشسته شده و کار خود را ترک کرده ایم."



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • queen

      به نظر من خانم هنگام تصمیم گیری محتاط ترند به همه ابعاد یک مسئله فکر می کنند اگر قرار باشد زن ها و مردها هر دو نسبت به اخلاقیات بی بند و بار باشند آن وقت شاید ما نبودیم هیچ کس نبود. شاید یکی از دلایل پایبندی خانم ها احساس آنها باشد چون خداوند نعمت احساس را در آنها به ودیعه گذاشته و به آنها یاد داده نسبت به چیز هایی که تعلق خاطر دارند پایبندی بیشتر ی داشته باشند.

    • رها

      وا اینکه چیز واضحیه

    • javad

      زنا باید به مسائل اخلاقیشون بیشتر توجه کن این که همه میدونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        oon vaght marda chikar konan

    • بیتا

      آقا جواد ! من گفته شما رو اصلاح می کنم :
      " انسان " باید به مسائل اخلاقیش بیشتر توجه کنه ، این که همه می دونن " اما کیه که بهش توجه کنه به قول بزرگی :
      صورت زیبای ظاهر هیچ نیست ای برادر سیرت زیبا بیار

    • بدون نام

      دمت گرم بیتا جووووووووون بانظرت موافقم....

    • hiva

      با queenجون موافقم

    • ح-

      با همتون موافقم!!!

    • SOBHAN

      kheiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiili paybandan
      fght nemidunm in khiant ha az koja miaaaaaaaad

      پاسخ ها

      • بدون نام

        vala agaram be khianat bashe marda khianat mikonan na zana dar zemn shoma ke az daneshmanda mishtar nemidoonin? midoonin?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج