۲۱۸۷۲۳
۱۰ نظر
۵۰۵۴
۱۰ نظر
۵۰۵۴
پ

۷ خودرو کاندید برای ورود به ایران

در سال هایی که پای شرکت های فرانسوی و کره ای چون پژو، سیتروئن، رنو، دوو و کیا به ایران باز شده بود، به یکباره با گسترده شدن سایه تحریم های اقتصادی - سیاسی علیه ایران، پای این کارخانه ها از کشورمان بریده شد.

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران





روزنامه هفت صبح - حامد قاسمی نراقی: در سال هایی که پای شرکت های فرانسوی و کره ای چون پژو، سیتروئن، رنو، دوو و کیا به ایران باز شده بود، به یکباره با گسترده شدن سایه تحریم های اقتصادی - سیاسی علیه ایران، پای این کارخانه ها از کشورمان بریده شد. در این خلاء به وجود آمده، خودروسازان چینی به سمت خودروسازان ایرانی آمدند تا از کمبود تولید ماشین های خارجی درجه یک نهایت استفاده را ببرند و با استقبال نسبی ایرانیان هر روز بر آمار فروش شان در کشورمان بیفزایند اما اگر تحریم ها برداشته شود کدام خودروهای خارجی می توانند جایگزین تولیدات چینی یا ایرانی - چینی شوند؟ سوالی که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

1- پاندا

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران

یکی از ارزان ترین خودروها در بازار اروپا فیات پانداست؛ خودرویی در قد و قواره پراید که در پایین ترین مدل در ایتالیا ۹ هزار یورو (۳۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان) قیمت دارد. اگر شرایط فراهم شود و این خودرو بتواند در ایران به تولید یا مونتاژ برسد، در بازه قیمتی بین ۳۷ تا ۴۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

۲- لوگان

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران

خودرو ارزان دیگر بازار اروپا، لوگان (که در ایران با نام تندر شناخته می شود) است. در حالی که نسل اول این اتومبیل فرانسوی در ایران تولید می شود، نسل سوم آن در اروپا عرضه می شود. قیمت لوگان نسل سوم حدود ۱۰ هزار یورو (۳۷ میلیون تومان) است. این خودرو نیز می تواند با تولید در ایران با قیمتی بین ۳۸ تا ۴۲ میلیون تومان فروخته شود.

۳- سیتی گو

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران

خودرو اشکودا سیتی گو که هم اندازه پراید است، یکی دیگر از خودروهای ارزان اروپایی به شمار می رود. این خودرو در ارزان ترین مدل ۹ هزار و ۳۰ یورو (۳۳ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان) قیمت دارد. اشکودا کارخانه ای در کور چ است که زیرمجموعه شرکت فولکس واگن محسوب می شود. این خودرو نیز به راحتی می تواند در ایران تولید یا مونتاژ شده و قیمتی حدود ۳۵ تا ۳۷ میلیون تومان داشته باشد.

۴- پولو

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران

در میان خودروهای آلمانی فولکس پولو از ارزان ترین مدل هاست که قیمتی برابر با ۱۵ هزار یورو (۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) دارد. این خودرو که با پژو ۲۰۶ هم کلاس بوده و می تواند با تولید یا مخونتاژ در ایران به قیمت ۵۷ تا ۶۲ میلیون تومان فروخته شود.

۵- پژو ۲۰۸

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران

پژو ۲۰۸ را می توان نوه پژو ۲۰۶ دانست. این اتومبیل فرانسوی در بازار اروپا در ارزان ترین مدل ۱۲ هزار یورو (۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) قیمت دارد. اگر لغو تحریم ها، پای پژو را به ایران باز کند، پژو ۲۰۸ می تواند با تولید در ایران، قیمتی بین ۴۵ تا ۴۹ میلیون تومان داشته باشد.

۶- اپسیلون

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران

لانچیا یکی از زیرمجموعه های فیات است که به تولید خودروهای ارزان قیمت در اروپا می پردازد. قیمت این خودرو حدود ۹ هزار یورو (۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) است. با تولید لانچیا در ایران قیمت ۳۴ تا ۳۶ میلیون تومانی می تواند خریداران خوبی برای این خودرو فراهم کند.

۷- میتو

7 خودرو کاندید برای ورود به ایران

آلفا رومئو، خودروساز ایتالیایی نیز یکی از تولیدکنندگان اتومبیل نسبتا ارزان قیمت اروپا است. میتو که از تولیدات این شرکت ایتالیایی است، هم اکنون در اروپا با قیمت ۱۴ هزار یورو (۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) به فروش می رسد. این خودرو با مونتاژ یا تولید در خاک کشورمان می تواند با قیمتی بین ۵۳ تا ۵۵ میلیون تومان فروخته شود.

زنگ خطر

با حضور پاندا، سیتی گو، اپسیلون و لوگان نسل سوم می توانند زنگ خطر را برای ام وی ام ۳۱۵، لیفان ۶۳۰ و ام وی ام ۵۳۰ به صدا درآورند. همچنین خودروهای برلیانس اچ ۳۳۰، جک جی ۵ و ام وی ام ۵۵۰ نیز باید نگران حضور پژو ۲۰۸، پولو و میتو باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابرا

      دوست عزیز ساده ای ها....

      هرکدوم از این محصولات که بیان تو ایران بالای 70 میلیون تومان قیمت گذاری میشن که به بقیه لطمه ای نزنه....یادتونه همین ال90 قرار بود با چه قیمتی فروخته بشه؟؟
      ولی چی شد؟؟ همین الانش ماشینای داخلی تا 50 میلیون ماشینای چینی تا 80 میلیون و ماشینای ژاپنی و اروپایی و کره ای همگی بالای 100 میلیون قیمت دارن...کاملا مشخصه که همه چیز تفکیک شده است و سهم بندی شده....هیچ رقابتی هم تو کار نیست

    • بدون نام

      تحلیل قیمتی درست نیست اگر این خودرو ها وارد بازار ایران بشن طبق قانون حداقل 50% به قیمتشون باید اضافه کنید البته هزینه شماره گذاری هم هست بنابراین مثلاً پاندای فیات که 36 میلیون بیرون مرز هستش در ایران حداقل 53 میلیون فروخته خواهد شد و بقیه هم به همین ترتیب وگرنه محصولات داخلی مثل سمند و پرشیا رو کسی نخواهد خرید و این اتفاق نخواهد افتاد.

      پاسخ ها

      • مریم

        این استدلال شما هم اشتباهه اگه سمند و پرشیا ارزون بشه حداقل اونهایی که الان با خط11 ( قدمهای مبارکشان ) طی طریق می کنند می تونند با خرید این خودروها ناکام از این دنیا نروند با این تفاسیری که اینها اعلام کردند و نظرات افرادی مثل شما کسانی که بزاعت مالی خوبی ندارند حتی با ورود این خودروهای اروپایی هم نمی تونند از خودروای داخلی با قیمت پایین استفاده کنند واقعاً چرا غنی همیشه باید غنی تر بشه و فقیر فقیر تر!!!!

    • بدون نام

      با توجه به مذاکرات ایران خودرو با بنز و فولکس واگن و رنو و حتی سوزوکی بعید میدونم دیگه با پژو همکاریه خاصی بکنه ...مگه اینکه محصولات پژو توسط یه شرکتی مستقیم وارد بشن...

      راستی چه بلایی سر ماشینهای چینی میاد؟؟

    • بدون نام

      با توجه به مذاکرات ایران خودرو با بنز و فولکس واگن و رنو و حتی سوزوکی بعید میدونم دیگه با پژو همکاریه خاصی بکنه ...مگه اینکه محصولات پژو توسط یه شرکتی مستقیم وارد بشن...

      راستی چه بلایی سر ماشینهای چینی میاد؟؟

    • بدون نام

      اینجوری که بازهم چیزی دست من و امثال منو که حتی یه دوچرخه نداریم رو نمی گیره !!!
      خوش به حال اونهایی که از این نعمتها قراره استفاده کنند!!
      لااقل اتوبوسها با حال و خوشگل از اروپا وارد کنید تا من و امثال منی که قراره همیشه اتوبوس سوار بشیم هم یه کیفی کرده باشیم!
      کشتین ما رو با این قیمت گذاری و اظهار نظراتتون

    • hasan

      محاله ،اونوقت جنسای بنجول سایپا و ایران خودرو چی میشن .اقازاده ها می زارن تعطیل بشه ،پراید 7میلیونی که یه شبه شد 22 میلیون میزاره اخه هزاران نهاد و ارگان شریکن اونا چی میشن و بالاخره جمعیت رو به رشد میره چی ؟

    • ایرانی

      بنظرم مردم باید به مافیای خودروسازی داخلی با تحریم کردن خودروی داخلی چه با نخریدن خودرو چه با خریدن خودرو خارجی، فشار وارد کنند که محصولاتشون رو متناسب با کیفیتشون بفروشن.. نه اینکه چون رقیبی ندارن بخوان تا میتونن خون مردم رو تو شیشه کنن. همینطور که یه روزی سیمکارت دائمی قیمتش به 1میلیونم رسیده بود، اما وقتی رقیب پیدا شد چقد قیمتش پایین اومد..

    • مردم

      من میتونم به عنوان مهندس مکانیک خودرو بگم که هیچکدوم از ماشینای اروپایی مهندسی سازی نشدن ینی روی اصول ساخته نشدن.فقط سعی شده که قیافه ظاهری بهشون بدن.
      پایان نامه ی من در مورد طراحی دوو لمانز یا همون دوو ریسر و سیلو خودمون بود
      میتونم بگم تنها ماشین مهندسی سازی شده ای بود که وارد ایران شده بود و از نظر دینامیک بدنه در سطح بسیار عالی قرارداشت.
      مشخص هم هست چنین ماشین باکیفیتیه چون پس از گذشت 23 سال از عمر این ماشین هنوز هم تعداد زیادی دوو سرپا تو ایران میچرخه
      اگر مسئولین به فکر مردم و بالاخص به فکر جیب مردم هستن برن دوباره با دوو قرار داد ببندن و دوباره خط تولیدشو تو ایران رابندازن

    • ناشناس

      داداش جانم اقای مهندس ملایک عزیز
      باعقل جور در میاد که با توجه به پیشرفت
      تکنولوزی امروزی شما به قول خودتان که مهندس ملایک هم هستیم برگردید به تکنولوزی 23 سال پیش
      جهت طراحی یک خودرویی که نام برید
      عذر میخوام ببخشید از کدام دانشگاه
      فارغ التحصیل شده ای که تمام دنیا دارند پیشرفت میکنید وشما هنوز که هنوز است بفکر پس رفتی عذر میخوام کاش این تحقیق هم به عنوان مهندس مکانیکانجام نمیایی فکر کنم اطلاعات اکثرماها همان اطلاعات 23 سال پیش هم بدور باشد که اینجوری در کشورومان پیشرفت در صنعت خودرویی داشته ایم باز هم از گفتن مطا لب فوق عذر خواهیم می کنم انشاله که در اینده باتفکرات بیشتری به این قضایا نگاه کرده وبا تکنولوزی روز صحبت کنیم چرا حسرت کاش برای خودرویی که جند دهه از عمرش میگذرد بیشتر بیندیشیم و ........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج