۲۱۸۸۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دانشجویانی که به داعش محلق می شوند

دانشگاه علوم پزشکی سودان اعلام کرد ۱۲ دانشجوی این دانشگاه دارای تابعیت انگلیسی، کانادایی، سودانی و آمریکایی به منظور پیوستن به گروهک داعش خارطوم را به مقصد ترکیه ترک کرده اند.

خبرگزاری مهر: دانشگاه علوم پزشکی سودان اعلام کرد ۱۲ دانشجوی این دانشگاه دارای تابعیت انگلیسی، کانادایی، سودانی و آمریکایی به منظور پیوستن به گروهک داعش خارطوم را به مقصد ترکیه ترک کرده اند.

دانشجویانی از دانشگاه علوم پزشکی خارطوم که دارای ملیت انگلیسی بودند ماه مارس گذشته وارد سوریه شده و به گروهک تروریستی داعش پیوستند.

«احمد بابکر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی سودان در این مورد گفت: گزارش های موثق نشان می دهد ۱۲ دانشجوی این دانشگاه خارطوم را به مقصد ترکیه ترک کرده اند. وی افزود: مسئولان فرودگاه خارطوم نیز خروج آنها را از فرودگاه تأیید می کنند، همچنین خانواده های آنها نیز از روز جمعه تا کنون آنها را ندیده و گذرنامه های فرزندانشان را پیدا نکرده اند.

طبق اظهارات بابکر به احتمال زیاد این دانشجویان می خواهند جهت پیوستن به تروریست های داعش وارد خاک سوریه شوند، چرا که آنها بعد از امتحانات به دانشگاه بازنگشته و خانواده هایشان را در جریان مسافرت خود قرار نداده اند. بابکر می گوید: با برآوردی ساده می توان نتیجه گرفت که آنها در راه پیوستن به داعش هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خارطوم تصریح کرد: ۷ نفر از دانشجویان ناپدید شده انگلیسی، دو نفر کانادایی، یک آمریکایی و دو سودانی هستند. سفارت انگلیس در خارطوم نیز تاکید کرد: ۷ دانشجو دارای تابعیت انگلیسی سوادن را به مقصد ترکیه ترک کرده اند.

هنوز سفارتخانه های کانادا و انگلیس در خارطوم در مورد ناپدید شدن دانشجویان تبعه این کشورها توضیحی نداده اند. طبق اعلام یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی خارطوم، تمام دانشجویان ناپدید شده دانشجوی دانشکده پزشکی هستند.

این منبع آگاه افزود: دانشجویان ناپدید شده در داخل دانشگاه جذب گروهک تروریستی داعش شده اند. گفتنی است ۹ دانشجوی انگلیسی این دانشگاه نیز در ماه مارس گذشته جهت پیوستن به داعش عازم ترکیه شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج