۲۱۸۹۴۸
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

سرمایه گذاری میلیاردی در Airbnb و Uber

دو غول بزرگ دنیای کسب و کار آنلاین آمریکا اعلام کرده‌اند، قصد دارند بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه برای توسعه ظرفیت‌های کارآفرینی دیجیتالی خود در سال جاری میلادی، جذب کنند.

سرمایه گذاری میلیاردی در Airbnb و Uber


برترین ها: سومین پرتال برتر خانه یابی جهان، Airbnb اخیراً اعلام کرد که قصد دارد تا 1.5 میلیارد دلار برای توسعه قابلیت‌های اطلاع رسانی، عملیاتی و بازاریابی خود در مناطق آسیا و آمریکای لاتین، توسط سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در عرصه کسب و کار آنلاین محل اقامت، جذب کند. در همین حال، Uber که از برترین شرکت‌های حمل و نقل در آمریکا می‌باشد نیز، از جذب قریب الوقوع سرمایه برای توسعه فعالیت‌های آنلاین خود د عرصه حمل و نقل خبر داد. جذب سرمایه توسط بزرگان فناوری اطلاعات آمریکا، نشان دهنده بازار پر سود این صنعت در فضای رکودی حاکم بر اقتصاد جهان دارد.

سرمایه گذاری میلیاردی در Airbnb و Uber

شرکت خانه یابی آنلاین ایر بی ان بی، در حال مذاکره با سرمایه گذاران بین المللی است تا سطح جدیدی از سرمایه را برای توسعه فعالیت‌های خود در آسیا و گسترش ظرفیت‌های عملیاتی در منطقه آمریکای لاتین که با استقبال گردشگران مواجه شده است، جذب کند. این خبر، برای نخستین بار، چند روز قبل توسط نشریه فایننشیال تایمز آمریکا منتشر شد که سبب خواهد شد تا ارزش این شرکت سانفرانسیسکویی را به ۲۴ میلیارد دلار افزایش دهد. جذب این سرمایه منجر به این موضوع خواهد شد که ایر بی ان بی، غول خانه یابی اینترنتی، در رتبه سوم ارزشمندترین شرکت خطر پذیر most-valuable venture-backed company جهان شود. جایگاهی که رتبه‌های بالاتر آن، متعلق به شرکت رزرواسیون آنلاین حمل و نقل، Uber و غول لوازم الکترونیکی خانگی چینی Xiaomi شود.

این رقم سرمایه گذاری جدید که ایر بی ان بی به دنبال جذب آن هست، بالاترین رقم سرمایه گذاری است که این شرکت تا کنون تجربه کرده است. پیش تر، ۸۰۰ میلیون دلار توسط سرمایه گذاران وارد این شرکت شد که ارزش بازاری آن را به ۱۰ میلیارد دلار رساند. سه شرکت جنرال آتلانتیک آمریکا در کنار شرکای مهمش: Hillhouse Capital چینی و شرکت سرمایه گذاری Tiger Global، به عنوان سرمایه گذاران جدید Airbnb معرفی شده‌اند. شرکت Hillhouse بنا به گفته ژانگ لی، مدیرعاملش، از کمک‌های دانشگاه ییل امریکا برای توسعه استارت آپ خود استفاده کرد که اکنون به عنوان یکی از برترین شرکت‌های سرمایه گذار در دنیای فناوری اطلاعات جهان شناخته می‌شود.

سرمایه گذاری میلیاردی در Airbnb و Uber

(گزارش جدید فایننشیال تایمز آمریکا درباره سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری جدید در ایر بی ان بی)

در کنار غول جست و جوی خانه آنلاین در آمریکا، شرکت جست و جوی حمل و نقل در امریکا نیز به دنبال ظرفیت‌های سرمایه گذاری جدید به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار می‌باشد. شبکه خبری مرکوری نیوز گزارش داد که علاقه مدیران اوبر به جذب سرمایه جدید، ارزش بازاری این شرکت را به ۵۰ میلیارد دلار می‌رساند و این شرکت را به عنوان برترین کسب و کار خطر پذیر جهان فناوری، معرفی خواهد داد. اگر چه ایر بی ان بی تا کنون میزان سرمایه گذاری ۱۰ رقمی را تجربه نکرده است، اما اوبر، در سه ماهه اول سال گذشته میلادی، توانست ۱ میلیارد دلار جذب کند و در اواخر سال قبل نیز ۱.۸ میلیارد دلار وارد این شرکت در حال رشد شد. بیش از ۱.۲ میلیارد دلار نیز توسط سرمایه گذاران، در تابستان ۲۰۱۴ میلادی در اوبر سرمایه گذاری شد که رقم قابل توجهی برای یک کارآفرینی دیجیتالی در امریکا می‌باشد.

تحلیل گران معتقدند، اگر هر دو غول کسب و کار آنلاین آمریکا، ایر بی ان بی و اوبر، بتوانند این حجم عظیم سرمایه گذاری را در شرکت‌های خود جذب کنند، این دو شرکت در کنار فیس بوک، بزرگ‌ترین میزان سرمایه گذاری در شرکت‌های خطر پذیر جهان را تجربه خواهند کرد. فیسبوک توانست بیش از ۱.۵ میلیارد دلار نقدینگی را در سال ۲۰۱۱ دریافت کند.

افزایش میزان سرمایه گذاری‌های عظیم در غول‌های کسب و کار دیجیتالی جهان نشان دهنده بازار ممتاز و فوق العاده جذاب اقتصاد آنلاین برای شرکت‌های سرمایه گذاری است که افق‌های خوبی را پیش رویان‌ها قرار داده است. امروزه در فهرست برترین برندهای جهان که توسط فوربس ۵۰۰ اعلام می‌شود، شرکت‌های فعال حوزه کسب و کار دیجیتالی در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر جهان قرار دارند که ارزش بازاری برخی از آن ها ماند گوگل و آمازون، به صدها میلیارد دلار رسیده است.

گفتنی است، ایر بی ان بی ، سومین سایت خانه یابی آنلاین امریکا است که توسط سه جوان، چند سال پیش در این کشور راه اندازی شد و اکنون بیش از ۶ میلیون مشترک دارد. سبک خلاقانه اجاره محل اقامت در صدها شهر جهان توسط این پرتال، روش جدیدی را در اجاره محل اقامت در دنیای وب ایجاد کرده است که مخاطبان زیادی دارد.

سرمایه گذاری میلیاردی در Airbnb و Uber

تصویر ایندکس سایت ایر بی ان بی

سایت اوبر نیز که در حوزه رزرواسیون تاکسی و ماشین در آمریکا فعالیت دارد، یک سرویس هم سفری آنلاین مستقر در سان فرانسیسکو است.

سرمایه گذاری میلیاردی در Airbnb و Uber

(تصویر ایندکس سایت رزرو تاکسی آنلاین، اوبر)

اپلیکیشن تلفن هوشمند آن، مسافرین را با رانندگان مرتبط می‌سازد. مشتریان از طریق اپ تلفن، تقاضای سواری کرده و موقعیت رانندهٔ خود را ردیابی می‌کنند. با افزایش محبوبیت شرکت‌هایی چون اوبر، در بسیاری جاها آنان مورد حملات شدید صنعت تاکسیرانی قرار گرفته‌اند که آنان را به عملیات تاکسیرانی غیرقانونی، پایین آوردن قیمت و خدمات ناایمن متهم می‌کنند. باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها ، بزودی درباره کسب و کار آنلاین اوبر، مقاله مفصلی ارائه خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج