جاباما
۲۱۹۰۴۴
۲۵ نظر
۲۲۱۴۴
۲۵ نظر
۲۲۱۴۴
پ

فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا

لازانیا یک غذای ایتالیایی بسیار معروف است که تقریبا در همه دنیا طرفداران زیادی دارد. معمولا همه افراد خانواده از افراد کم سن و سال گرفته تا افراد مسن، این غذا را دوست دارند. در این مطلب نکاتی برای درست کردن لازانیا را با شما درمیان می‌گذاریم.

مجله آشپزی مثبت: لازانیا یک غذای ایتالیایی بسیار معروف است که تقریبا در همه دنیا طرفداران زیادی دارد. معمولا همه افراد خانواده از افراد کم سن و سال گرفته تا افراد مسن، این غذا را دوست دارند. شاید شهرت آن به خاطر مواد خوشمزه، سس و پنیری است که در درست کردن آن استفاده می شود.

موادی که در تولید لازانیا به کار رفته است، تقریبا همانند ترکیب پاستا و یا ماکارونی است. تفاوت آنها تنها در فرایند تولید شان در کارخانه است.
فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا
نکاتی برای درست‌کردن لازانیا

۱. اگر می خواهید ورق های لازانیا در حین جوشاندن در آب به هم نچسبند، مقداری روغن و نمک داخل آب جوش بریزید.

۲.هنگام جوشاندن لازانیا در قابلمه ورق ها را به کمک یک قاشق چوبی یا کفگیر به آرامی تکان دهید تا به هم نچسبند.

۳. هنگامی که می خواهید ورق های لازانیا را آبکشی کنید حتما آب سرد روی آنها بریزید. این کار باعث می شود حرارت داخل ورق های لازانیا کم شود و در حین پخت، ورق ها خمیر نشوند.

۴. برای اینکه بعد از آبکشی، ورق ها به هم نچسبند، آنها را یا روی لبه آبکش فلزی آویزان کنید یا این که یک حوله تمیز پهن کنید و ورق ها را روی حوله قرار دهید. این کار باعث می شود ورق ها هنگام استفاده به ظرف نچسبیده و خرد نشود.

۵. اگر می خواهید لازانیای شما رژیمی باشد، هنگام آماده کردن لایه های لازانیا، به جای اینکه در هر لایه، پنیر بریزید، در مرحله آخر فقط روی مواد مقداری پنیر بریزید. از پنیرهای رژیمی هم می توانید استفاده کنید.

۶. برای اینکه ورق های لازانیا بعد از پختن به ظرف نچسبد و به راحتی جدا شود، کف ظرف و دیواره-های آن را با مقداری روغن چرب کنید.

۷. در دستور اصلی لازانیا از گوشت چرخ کرده برای تهیه مواد داخل آن استفاده می شود. ولی برای تنوع در طعم لازانیا، می توانید آن را با مواد مختلف درست کنید.

۸. بهتر است ترتیب قرار گرفتن ورق های لازانیا در ظرف به صورت حصیری باشد؛ یعنی یک لایه ورق های لازانیا را به صورت عمودی داخل ظرف قرار داده و بعد از قرار دادن مواد روی آن، لایه بعدی را به صورت افقی روی مواد قرار دهید. این کار باعث می شود مواد از لابه لای ورق ها نریزد.

۹. معمولا در بسته بندی های لازانیا یک یا دو بسته کوچک ادویه های مخصوص لازانیا قرار دارد. این ادویه جات را می توانید در مرحله آخر روی مواد بریزید. در صورت تمایل می توانید از ادویه جات مورد علاقه تان مانند ادویه کاری یا ادویه های دیگر استفاده کنید.

مواد اولیه باکیفیت برای پختن یک لازانیای خوشمزه را می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین تهیه کنید تا نیازی به بیرون رفتن و تحمل گرما و ترافیک نداشته باشید.
فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا
لازانیا با ورق‌های آبکش‌شده

روش دوم با روش اول کمی تفاوت دارد. تفاوت آنها در این است که در این روش قبل از آماده کردن لازانیا، ابتدا ورق ها را در یک قابلمه حاوی آب جوش قرار می دهند. بعد از اینکه ورق ها نرم شدند، آنها را آبکشی می کنند.

فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا
آماده سازی لازانیا به این روش کمی دشوار است و احتیاج به تمرین و دقت بیشتری دارد؛ زیرا باید دقت کرد که ورق ها در حین پخت یا وقتی آبکشی می شوند به هم نچسبند.
لازانیا در فر

در این نوع پخت، فر را نیم ساعت قبل از استفاده روشن می کنند تا گرم شود، سپس ظرف لازانیا را داخل فر در طبقه وسط قرار می دهند. بهتر است درجه فر برای پخت لازانیا ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد. ولی به طور کل درجه فر بستگی به مواد لازانیا دارد. در بعضی مواقع روی ظرف را با فویل می پوشانند، سپس ۱۰-۵ دقیقه قبل از آماده شدن، فویل را بر می دارند و سپس دوباره ظرف را داخل فر قرار می دهند تا پنیر روی لازانیا طلایی شود.

فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا
لازانیا با مایکروفر

در این روش ابتدا با توجه به حجم مایکروفرتان یک ظرف مناسب انتخاب کنید؛ یادتان باشد قرار است فقط به جای فر از مایکرو فر استفاده کنید پس مرحله آماده سازی ورق ها و سس را روی گاز انجام دهید وورق های لازانیا و سس را طبق معمول در پیرکس بچینید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۹۰۰ وات یا صد درصد داخل مایکروفر قرار گیرد. در انتها برای طلایی شدن روی لازانیا، پایه گریل را داخل دستگاه قرار می دهند، سپس ظرف را روی آن گذاشته و گریل دستگاه را به مدت ۵-۳ دقیقه روشن می کنند تا روی مواد طلایی شود.

فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا
لازانیا بدون فر

در این روش پخت، احتیاجی نیست لازانیا داخل فر قرار گیرد. این روش برای کسانی که فر ندارند و یا استفاده از فر برایشان راحت نیست بسیار مناسب است. در این روش لازانیا را داخل تابه، قابلمه مناسب یا ظرف پیرکس نچسب می ریزند و سپس آن را روی حرارت اجاق گاز قرار می دهند. برای تهیه لازانیا با این روش، چند صورت می توانید عمل کنید. نوع اول این است که مواد را در ظرف مورد نظرتان که قبلا کمی چرب کرده اید به صورت لایه لایه قرار داده، در ظرف را گذاشته و سپس ظرف را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.

فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا
نوع بعدی به این صورت است که هنگامی که در تابه مواد لازانیا را آماده می کنید، ورق های لازانیا را بصورت خشک داخل مواد قرار دهید. نکته ای که در این روش باید دقت کنید این است که مواد داخل تابه باید کاملا رقیق باشد تا ورق های خشک، داخل مواد بپزند. روش دیگر به این صورت است که هر کدام از ورق ها را بعد از پختن و قرار دادن مواد روی آنها، ورق ها را بصورت بقچه بپیچید،آنها را آغشته به آرد سوخاری کرده و سپس در روغن سرخ کنید.
سس لازانیا

سسی که برای لازانیا استفاده می شود دو نوع است: سس سفید و سس قرمز. برای هر نوع لازانیایی که آماده می شود یک سس کافی است. بسته به نوع ذائقه و موادی که در لازانیا استفاده می کنید می توانید سس را انتخاب کنید.

فوت‌های کوزه گری در پخت لازانیا
برای تهیه سس سفید از کره، آرد، شیر و در صورت تمایل کمی خامه استفاده می شود که با مخلوط کردن و قرار دادن آنها روی حرارت، سس سفید لازانیا آماده می شود. برای سس قرمز از رب گوجه فرنگی، سیر رنده شده، مقداری سبزی معطر خشک، آب و در صورت تمایل گوجه فرنگی رنده شده استفاده می شود. این سس هم روی حرارت درست می شود. بطور کل، لازانیا دستور پخت دشوار و پیچیده ای ندارد. معمولا آن را با هر موادی که در دسترس است می توان درست کرد. کافی است یک بسته لازانیا و مقداری پنیر تهیه کنید. بقیه مواد در یخچال و فریزر موجود است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سس بسامل باید استفاده بشه.
      کره آرد شیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر مردم بدشون میاد از بشامل

      • بدون نام

        چه بی سلیقه سس خوشمزه گوجه رو ول کنی اردو کره بزنی بهش!؟

      • بدون نام

        من هم با سس سفید دوست دارم

      • خودم

        اتفاقا اگه به سس بشامل، پنیر پیتزا اضافه کنی خیلی خوشمزه میشه

      • بدون نام

        ایییی من بدم میاد از سس سفید اوق

      • خودم

        وسط لایه های لازانیا این سس پخته میشه. طعم لازانیا رو بهتر میکنه

      • بی نان

        سس بشامل چیه ؟میشه لطف کنید به منم بگید من با گوشت چرخ کرده وقارچ درست میکنم البته با ۵تا پیاز طلای شده وتفت دادن گوشت وقارچ وادویه وکمی رب که رنگ بگیره ولی شما از سس سفید میگید اون چه جوریه ؟ممنون میشم بگید

      • بدون نام

        آرد رو با کره تفت میدی بعد شیر اضافه میکنی میشه سس سفید

    • بی نام

      دوستان از پودر آویشن هم استفاده کنید البته همراه ادویجات تفت ندید خیلی معطر وخوشمزه میشه

    • گلی

      لازانیا فقط با سس بشامل که خییییلی خوشمزه میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • گلی

      لازانیا فقط با سس بشامل که خییییلی خوشمزه میشه.

    • سحر

      واقعا لازانیا عالیه

    • سحر

      واقعا لازانیا عالیه

    • بدون نام

      میشه بگید از چ موادی برای داحل لازانیا استفاده میکنید ک خوشمزه میشه

    • شهلا

      از سیر و پودر آویشن و فلفل و ادویه جات استفاده کنید عالی میشه و البته سس بشامل

    • رها

      میگم چرا تاکید داشتید طبقه وسط فر مگه فرقیم میکنه واینکه اگه بجا180درجه یکم پایین تر بشه حرارت فر مشکلی پیش میاد مثلا 170؟برام جای سواله یا مشکلی تو پختش به وجود میاره

    • بدون نام

      سلام من سوال دارم در مورد ظرفی که لازانیا درفر بگذاریم چه ظرفی باشه از همین پیرکس کاوه باشه نمی شکنه داخل فر؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوال منم هست

    • بدون نام

      عالی عالی عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییبی نبود

      پاسخ ها

      • خودم

        پس عالی عالی بوده

    • بدون نام

      هر بسته برای چن نفره؟؟؟

    • بدون نام

      برای انسجامش چکار باید کرد .
      که قطعه ای بشه دراورد درعین حال وا نره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باید بذارین خنک بشه بعد برش بزنید تا از هم نپاشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج