۲۱۹۱۱
۲۸ نظر
۵۰۶۵
۲۸ نظر
۵۰۶۵
پ

پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

اگر مشکل جوش های صورت دارید بايد از همين امروز مبارزه با جوش‌ها را آغاز كنيد چون معمولا كمي طول مي‌كشد جوش كامل از بين بروند. مسلما خود بهتر مي‌دانيد نخستين قدم براي درمان جوش‌ها مراجعه به پزشك متخصص است اما..

پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

برترین ها: بايد از همين امروز مبارزه با جوش‌ها را آغاز كنيد چون معمولا كمي طول مي‌كشد جوش كامل از بين بروند. مسلما خود بهتر مي‌دانيد نخستين قدم براي درمان جوش‌ها مراجعه به پزشك متخصص است اما گاهي استفاده از درمان‌هاي خانگي و طبيعي به‌عنوان مكمل نيز مي‌تواند بسيار موثر باشد، بدون اين‌كه عوارض جانبي خاصي داشته باشد البته پيشنهاد مي‌كنيم از قبل با پزشك مشورت كنيد چون شايد آكنه‌ها و جوش‌هاي شما از نوع خاصي باشند كه با بعضي از مواد بدتر شوند.


پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

جوش‌ها خشك مي‌شوند

بر طبق مطالعاتي كه در سال ۲۰۱۰ در مجله بين‌المللي زيبايي و پوست منتشر شد؛ ماست خواصي دارد كه مانع رشد باكتري‌هاي عامل آكنه مي‌شود. به‌خصوص اين كه ماست خنك مي‌تواند التهابات، درد و خارشي را كه به دليل آكنه‌ها به‌وجود آمده‌است را آرام كند و شما مي‌توانيد هم به تنهايي ماست را روي پوست بگذاريد هم آن را با مواد طبيعي ضدآكنه ديگر مخلوط كنيد و به صورت ماسك روي چهره بگذاريد. آردجو دوسر يكي از لايه بردارهاي طبيعي است كه مانع مسدود‌شدن منافذ پوستي مي‌شود و علاوه‌بر اين مي‌تواند جوش‌ها را نيز خشك كند. كافي‌است مقداري آردجو دوسر را با مقداري ماست مخلوط كنيد و روي جوش‌ها بگذاريد و اجازه دهيد مخلوط حدود ۲۰ تا ۳۰ دقيقه باقي بماند تا خشك شود.


پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

از جوش زدن پيشگيري كنيد

اگر ميزان اسيديته روي پوست را متعادل كنيد، مي‌توانيد تا حد زيادي مانع به‌وجودآمدن جوش و كورك‌هاي پوستي شويد. سركه سيب مي‌تواند ميزان HP و اسيديته پوست را تنظيم كند، كافي است يك قاشق چاي‌خوري سركه سيب را با ۲ قاشق‌غذاخوري آب مقطر مخلوط كنيد و بعد با گوش پاك‌كن به قسمت‌هاي جوش‌دار صورت بماليد.


پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

خمير دندان هم جوش‌ها را درمان مي‌كند

شايد كمي عجيب باشد ولي شما مي‌توانيد با خمير دندان نيز جوش‌هاي‌تان را درمان كنيد در واقع تركيب بيكينگ پودر و خمير دندان مي‌تواند مشكل جوش‌هاي پوستي را تا حدي برطرف كند اما قبل از استفاده، اول مطمئن شويد كه پوست‌تان حساس نيست. براي فهميدن اين نكته، نيازي به مراجعه به دكتر نيست. كمي بيكينگ پودر در آب بريزيد، سپس آن را روي پوست بازوي‌تان امتحان كنيد. اگر پس از استفاده از اين ماده پوست‌تان قرمز يا دچار خارش شد يا درد گرفت فورا آن را از روي پوست‌تان بشوييد. در اين صورت پوست بسيار حساسي داريد و به هيچ عنوان نبايد آن را روي پوست صورت‌تان بگذاريد. اگر اتفاقي نيفتاد محلول آماده شده را روي جوش‌هاي‌تان بگذاريد سپس براي نتيجه‌اي بهتر كمي خمير دندان روي آن بماليد بهتر است خمير دنداني انتخاب كنيد كه كمترين ميزان فلورايد را داشته باشد. بعضي‌ها مي‌گويند؛ شايد پوست‌تان دچار كمي خارش شود، نگران نباشيد به‌زودي رفع خواهد شد.


پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

گوجه فرنگي با جوش‌ها چه مي‌كند؟

يك گوجه‌فرنگي را كاملا بكوبيد و له كنيد و سپس آن را به‌صورت ماسك روي صورت‌تان بگذاريد و اجازه دهيد يك ساعت باقي بماند بعد صورت‌تان را با آب ولرم بشوييد و خشك كنيد، از اين درمان حدود يك هفته استفاده كنيد تا جوش‌هاي‌تان بهبود يابد. اگر هم احساس مي‌كنيد منافذ پوست‌تان بيش از اندازه باز شده است مي‌توانيد يك قاشق غذاخوري آب گوجه‌فرنگي تازه را با ۲ تا ۴ قطره آبليمو مخلوط كنيد و با گوش پاك‌كن روي صورت بماليد، اين مخلوط بايد حدود ۱۵ دقيقه روي پوست باقي بماند و بعد با آب ولرم شسته شود.


پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

راه‌هايي موثر براي از بين‌بردن دانه‌هاي سرسياه پوستي

يك قاشق غذاخوري آبليمو را با يك قاشق‌غذاخوري پودر دارچين مخلوط كنيد و روي مناطق مورد نظر يعني جاهايي كه دانه‌هاي سرسياه دارد بگذاريد، بعد از اين‌كه محلول روي صورت خشك شد با آب گرم آن را بشوييد. اسيديته موجود در آبليمو مي‌تواند كمك فراواني به درمان و بيرون كشيدن اين دانه‌هاي سرسياه كند. راه ديگر اين است كه در يك كاسه كوچك ميزان مساوي از نمك، آبليمو و عسل را با هم مخلوط كنيد و بعد اين مخلوط را خيلي ملايم با حركات دوراني روي دانه‌هاي سرسياه ماساژ داده و اجازه دهيد ۱۰دقيقه باقي بماند، در واقع با اين روش شما يك اسكراب ساخته‌ايد كه مي‌تواند كمك فراواني به پاك‌كردن دانه‌هاي سرسياه كند اما حواس‌تان باشد از اين مخلوط تنها هفته‌اي يك تا ۲بار استفاده كنيد چون ممكن است باعث التهاب پوستي شود.


اگر آكنه‌هاي شما دردناك است

ژل درون برگ‌هاي آلوورا كاربردهاي فراواني دارد، تنها استفاده موضعي از اين ژل بسياري از مشكلات پوستي را درمان مي‌كند از درمان جراحت‌ها و سوختگي‌ها گرفته تا كاهش التهابات پوستي. بنابراين مي‌توانيد اين ژل را به تمام درمان‌هاي خانگي خود اضافه كنيد. علاوه بر اين‌ها، آلوورا خواص آنتي‌باكتريايي دارد كه مي‌تواند زمان درمان جوش‌هاي دردناك و ملتهب را كاهش دهد، كافي است شيره درون برگ‌هاي آن را روي جوش‌ها بگذاريد و اجازه دهيد تا خشك شوند.


پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

با لوسيون هويج به جنگ آكنه‌ها برويد

در يك شيشه ۴ برش كوچك هويج را با۱۴ قاشق غذاخوري الكل سفيد،۶ قاشق غذاخوري سركه، ۲ قاشق غذاخوري جوش‌شيرين و۲ قاشق غذاخوري آبليمو را با هم مخلوط كنيد، بعد در شيشه را ببنديد و شيشه را خوب تكان دهيد. اجازه دهيد مخلوط حدود يك روز باقي بماند تا آماده شود. بعد هرروز با گوش پاك‌كن لوسيون را به‌صورت‌تان بماليد، البته حواس‌تان باشد كه اين مخلوط كمي قوي است بنابراين اگر احساس كرديد صورت‌تان بيش از حد حساس شده‌است، كمتر مصرف كنيد.


هم درمان جوش‌ها، هم صاف‌شدن پوست

اول از همه بايد ظرف پلاستيكي خود را با آب‌داغ و صابون بشوييد؛ بعد 30 گرم روغن جوجوبا را در ظرف بريزيد، بعد 15 قطره اسانس يا روغن اسطوخودوس و 5 قطره روغن درخت چاي اضافه كنيد. حواس‌تان باشد بيشتر از اين ميزان استفاده نكنيد چون اثربخشي لوسيون را كاهش مي‌دهد، بعد در ظرف را ببنديد و محلول را خوب تكان دهيد. اين محلول را با نوك انگشتان روي جوش‌ها بگذاريد. دقت كنيد قبل از استفاده از اين محلول حتما صورت‌تان را بشوييد. اين محلول بايد در جاي خنك و تاريك نگهداري شود و قبل از هربار استفاده نيز آن را تكان دهيد.


پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

پماد جعفري بسازيد

يك دسته جعفري تازه با يك ليوان آب خوب بجوشانيد و اجازه دهيد خنك شود و آن را صاف كنيد. يك قطعه پارچه نخي كه اندازه صورت‌تان باشد را در اين جوشانده خوب خيس كنيد، حالا دراز بكشيد پارچه را روي صورت‌تان بگذاريد و تمام صورت را با پارچه خيس از جوشانده بپوشانيد و ۱۰ دقيقه صبر كنيد، اين كار را هر روز انجام دهيد تا اثر فوق‌العاده آن را روي جوش‌ها ببينيد.


جوش‌هاي ملتهب را از بين ببريد

بعضي از گياهان دارويي براي درمان جوش‌هاي دردناك، متورم و خارش‌دار بسيار كارا هستند. روغن درخت چاي يكي از اين ماده‌هاي اثر‌گذار است، درواقع اين روغن باكتري‌ها را از بين مي‌برد و التهابات را نيز بهبود مي‌دهد و هيچ عارضه جانبي نيز ندارد و اين روغن بايد به‌طور موضعي روي آكنه‌ها استفاده شود. البته در بسياري از محصولات ضد‌جوش نيز اين روغن وجود دارد كه نشان‌دهنده اثربخشي آن محصولات است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبا

      من که به گوجه حساسیت دارم چی؟

      پاسخ ها

      • رها

        وا وای پوست منم شدیدا به گوجه حساسیت داره

    • منا

      یسیار مفید بود
      ممنون

    • Sanaz

      خیلی خیلی ممنون بابت این مطلب !

    • یلدا

      فکرکنم یکم دیر مطلبتونوچاپ کردید الان 24خراداه نه نزدیک سال نو!!!!!!!!!!!اما ممنون

    • بدون نام

      خوب بود.

    • بدون نام

      خوب بود.

    • alireza

      گفتمان خیلی مفید میباشد متشکرم

    • سارا

      واقعا ممنون ازین مطلبی که گذاشتید

    • بدون نام

      Eheheeheheee

    • بدون نام

      مطالبتون عالیه

    • بدون نام

      خوب بود

    • بدون نام

      کمی منبع اطلاعات زیاد ه کمترش کنید

    • الهام

      من همه اینارو امتحان کردم ولی جواب نگرفتم :-(

    • فاطمه

      وقعااطلاعاتتون عالیه.ممنوووووووووووووووووون

    • شبنم

      صورتم خیلی جوش سر سیاه داره میخوام از امروز شروع کنم از این مواد استفاده کنم.ممنون...

    • الهه

      من روی بینیم جوش سر سیاه داره امیدوارم این راه حل مفید باشه

    • صاحبه

      سلام.خیییییییییلی مممممممنونم.....

    • پارسا

      واقعا عالی

    • زهرا

      ممنون بابت این مطلب

    • الناز

      عالی بود حرف نداشت.

    • نيره

      سلام ممنون از سايتتون عالي بود

    • بدون نام

      iهمش الکیه،حتما زیر نظر متخصص انجام بدین تا بلایی که سر من اومد سر شما نیاد،من همین آبلیمو و پودر دارچین رو امتحان کردم و پوستم سوخت و الان هم باهاش درگیرم،پوست نازنینم داغون شد،الهی خدا به راه راست هدایتتون کنه که مطلب الکی نذارید،

    • پرپر

      عزیزم دارچین گرمیه توام حتما گرمی که جوش اوردی حالا من یه ماسک میگم اول یه ذره پوستت امتحان کن اگه حساسیت نداشتی بزن
      نصفه قاشق پودر حنا+یه قاشق سدر+۲ قاشق ماست و نصفه قاشق نشاسته پودر شده قاطی کن ۵ مین بزار بمونه
      اگه حنا بهت جساسیت داشت سدرو ماستو قاطی کن بزار

    • arezo

      Kheli mamnon Sare bini man ham joshhaye sar siya dare e har kari kardam raf nashod ... Valy mam in rahe halle shomaro anjam midam va omid varam mofid bashe♥

    • mahshad

      واقعا براتون متاسفم با این اطلاعاتی پوچی ک گذاشتید .

      پودر دارچین و آبلیمو صورت رو میسوزونه.یعنی فهم ندارید واقعا .
      من صورتم سوخته سراسر قرمز شده.

    • نفس

      خیلی عالی بود ومن پیش چند دکتر اروپایی رفتم وروی صورتم عمل های مختلفی انجام دادم ولی این نتیجه ی که از گوجه فرنگی و ابلیمو گرفتم از ان عمل های مختلف نگرفتم

    • بدون نام

      بینی من کامل قرمز شد به خاطر دارچین واب لیمو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج