۲۱۹۴۷۲
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

مونیکا لوینسکی، عامل رسوایی اخلاقی رییس جمهور سابق آمریکا درر دهه نود میلادی، مجدداً در سخنرانی خود در مراسم سالانه موسوم به "شیرهای کن"، به انتقاد از زورگیری مجازی در دنیای وب پرداخت.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»



برترین ها: مونیکا لویسنکی، چهره جنجالی دولت آمریکا در آخرین دهه قرن بیستم، مجدداً از مسئله سوء استفاده از هویت و حریم خصوصی افراد در شبکه‌های مجازی انتقاد کرد و از فعالان تبلیغات و بازاریابی جهان خواست تا با پدیده تأسف آور "زورگیری مجازی"Cyberbullying، مقابله کنند. زورگیری مجازی، در واقع اصطلاحی است که اخیراً باب شده است و به استفاده از پست الکترونیک و ابزار دیجیتالی برای واداشتن افراد به کاری خلاف میلان‌ها گفته می‌شود. مثلاً انتشار عکس‌های خصوصی افراد در فضای مجازی یا انتشار ویدئوهای شخصی آن ها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی. زورگیری مجازی در دنیا در حال افزایش است و این خطری مهم برای آینده اینترنت می‌باشد.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

به گزارش برترین ها؛ پرتال اد ویک ADWEEK اعلام کرد، مونیکا لوینسکی Monica Lewinsky، که امروزه به عنوان فعال رسانه ای و تبلیغاتی فعالیت دارد، در مراسم سالانه موسوم به "شیرهای کن" Cannes Lions، در سخنرانی ۳۰ دقیقه ای برای شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی خلاقیت فرانسه، از وضعیت نقش حریم خصوصی شهروندان در دهکده جهانی وب انتقاد کرد و از فعالان رسانه ای و تبلیغاتی جهان خواست تا در فراهم کردم فضایی برای توسعه اینترنت پاک تر و بهتر که خشونت گرایی در وب را کاهش می‌دهد، تلاش کنند.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

(گزارش پرتال اد ویک از انتقاد مجدد مونیکا لوینسکی درباره پدیده زورگیری مجازی در مراسم "شیرهای کن")

خانم لوینسکی که افشای روابط جنسی وی با بیل کلینتون رییس جمهور آمریکا Monica gate scandal، در اواسط دهه نود میلادی رسانه ای شد و جنبه‌هایی از آن در فضای مجازی انعکاس یافت، به دلیل هتک حرمت خود و انتشار نادرستی از واقعیت موجود توسط پرتال‌ها و نشریاتی که به این واسطه، پول‌های هنگفتی به جیب زدند، به مدت ۲ دهه از حضور در رسانه‌ها خودداری کرد. اما اخیراً، در گفت و گویی با شبکه DET، جزییاتی از واقعیت زندگی خود و اینکه ظرف این مدت، مورد شدیدترین حملات از سوی افراد مختلف قرار گرفته است، انتقاد کرد.

مونیکا لوینسکی که رسوایی اخلاقی گسترده ای برای بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا ایجاد کرده بود به سرعت به یک چهره رسانه ای مشهور در این کشور تبدیل شد که سبب، روی آوردن وی به فعالیت‌های رسانه ای و بشردوستانه در قالب کمپین‌های تبلیغاتی شده است.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

(گزارش بی بی سی از گفت و گوی مونیکا لوینسکی با شبکه DET)

وی، اخیراً در جلسه ای که با حمایت مالی آژانس بین المللی تبلیغاتی Ogilvy & Mather صورت گرفته بود، در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی خلاقیت موسوم به "شیرهای کن" در فرانسه به سخنرانی پرداخت و مجدداً، برخی از مسائلی که در گفت و گوی جنجالی‌اش با شبکه تد مطرح کرده بود، بازگو نمود. در این سخنرانی، مونیکا لوینسکی، از رهبران دنیای بازاریابی و تبلیغات خلاق خواست تا در بسترسازی برای دنیای امن تر و مهربان تر، بالأخص در فضای مجازی، تلاش کنند. سخنرانی وی، در جمع برترین برندهای تبلیغاتی، بازاریابی و متخصصان و کارشناسان امور تبلیغاتی و مدیریت خلاقیت از کشورهای مختلف جهان صورت می‌گرفت که چند روز پیش در شهر کن فرانسه انجام شد.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

(سخنرانی لوینسکی در مراسم شیرهای کن 2015 - 3 روز پیش)

خانم لوینسکی، سخنرانی خود را با ی سؤال از حضار شروع کرد:

If you were a brand, what brand would you be?

اگر شما، یک "برند" بودید، دوست داشتید چه جور "برندی" باشید؟

او اظهار داشت که این سؤال، سؤالی بود که سال‌ها قبل، وقتی که قصد استخدام در شرکتی در آمریکا داشت، مصاحبه کننده شغلیان شرکت از وی سؤال کرد. وی می‌گوید، همه شرکت‌ها و فعالان تبلیغاتی در دنیا، از نحوه شکل دهی برند و توسعه آن آگاه هستند.

اما سؤال اینجاست که وقتی یک برند، مربوط به شخصیت و هویت شما می‌شود، نوع برخورد شما با این وضعیت چیست؟ او معتقد است که بحران اخلاقی که در سال ۱۹۹۸ برای رییس جمهور آمریکا ایجاد شد، تا حد زیادی در شکل گیری یک "برند خاص" برای مونیکا لوینسکی امروز، تأثیر داشت. لوینسکی گفت که وی، از طریق مراکز خبری و تبلیغاتی و بازاریابی جهان، با اهداف خاص، تبدیل به برندی شد که از این برند، برای سود بیش تر و درامد بیش تر و مخاطب بیش تر استفاده می‌کردند.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

لوینسکی اضافه کرد: حدود ۸ ماه پیش، نخستین سخنرانی عمومی خود را برای اجلاس "فوربس زیر ۳۰ سال" ارائه کردم. ۱۵۰۰ شخصیت برجسته که همگی، زیر سی سال سن بودند، در این اجلاس حضور داشتند. این به این معنا هست که در سال ۱۹۹۸ میلادی، افرادی که در این اجلاس بودند، بین ۴ تا ۱۴ سال سن داشتند.

در این مراسم، پسری که ۲۷ سال سن داشت، برای من عشوه گری می‌کرد و من هم به تعریف از او پرداختم. اگر چه این ارتباط گفتاری، چند ثانیه بیش تر طول نکشید، اما من احساس ۲۲ سال پیش را کردم که با رییسم، در ارتباط بودم.

شاید من تنها زنی باشم که هیچ وقت دوست ندارد به سن ۲۲ سالگی خود بازگردد. هر کدام از شما حاضران، شاید عاشق رییس خود باشید، اما هیچ کدامتان، نمی‌توانید عاشق رییسی بشوید که رییس جمهور آمریکا بود و من متأسفانه در دام این عشق افتادم و از آن ناراحت و شرمنده هستم.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

مونیکا لوینسکی، نقش عصر دیجیتالی و انقلاب مرتبط با آن را در نقض حریم خصوصی افراد و برند سازی از هویت واقعی افراد مشهور را، یک نقش تخریب کننده برای آینده فرهنگ در فضای مجازی برشمرد و اظهار داشت:

شرکت‌ها و سایت‌های زیادی، تصاویر من و اسم من را بر روی مجلات، سایت‌های تبلیغاتی و نرم افزارهای گوشی موبایل منتشر کردند و از این طریق، درامدهای بسیاری کسب کردند. من قبول می‌کنم که اشتباه کردم، رسانه‌ها از من "برندی" با عناوین بدکاره، زن فاحشه، زن جوان بوالهوس و امثالهم ارائه کردند که با هویت واقعی من، فاصله زیادی داشت.

من اکنون در واقع با ۲ مونیکا لوینسکی طرف هستم. یکی، مونیکا لوینسکی هست که رسانه‌ها از آن برند سازی می‌کنند و درامد دارند و هویت غیر واقعی هست، و دیگری خود من هستم که الآن روبروی شما ایستاده‌ام. مونیکا لوینسکی غیر واقعی، توسط رسانه‌ها و دروغ‌های سیاسی ساخته شد به دلیل اهداف تجاری و سیاسی، اما مونیکا لوینسکی واقعی، فاصله زیادی با این هویت مجازی دارد.

لوینسکی اضافه کرد:

بسیاری از دوستان من، آن مونیکا لوینسکی برند سازی شده توسط رسانه‌ها را نمی‌شناسند. حتی خانواده من هم از آن مونیکا لوینسکی بی اطلاع هستند و حتی من، مونیکا لوینسکی واقعی هیچ خبری از آن مونیکا لوینسکی برند سازی شده جعلی ندارم.

آن زمان، فیس‌بوک و اینستاگرام و توییتر نبود، اما قدرت شایعه پراکنی و اخبار نشریات و سایت‌های اجتماعی و سرگرمی بود که درباره مونیکا لوینسکی جعلی خبر منتشر می‌کردند. جوک‌ها و ای میل‌هایی که علیه من دران سال‌ها ساخته می‌شد، بسیار دردناک بود. آن زمان که این برند سازی مسخره درباره من ایجاد شد، اسمی برایان نمی‌توان گذاشت، اما امروزه به آن زورگیری مجازی و سو استفاده و اذیت و آزار آنلاین می‌گویند.

بسیاری درباره آزادی بیان سخن می‌گویند، اما آنچه بیش تر اهمیت دارد، مسئولیت ما درباره آزادی بیان است. اما دو تفاوت وجود دارد بین، صحبت کردن برای مقصود خاص، یا صحبت کردن برای کسب توجه خاص! این و متفاوت هست و هدف متفاوتی را دنبالم بکنند.

ما نیاز داریم تا در اینترنت که شاهراه بزرگی در ارتباطات و تبادل اطلاعات هست، با مهربانی و بخشندگی بیش تری فعالیت کنیم و فضای ارتباطات آنلاین را با مهربانی و پاکی مزین کنیم تا افراد، با مهربانی کلیک کنند و باروح بخشنده، اخبار را مطالعه کنند.

وی ادامه داد:

ما می‌توانیم همدیگر را کمک کنیم برای خلق دنیایی با همدلی و مهربانی بیش تر. ما می‌توانیم به کمک همدیگر تلاش کنیم تا رفتارهای ناپسند، تغییر کند. ما می‌توانیم از اشتباهات خود درس بگیریم و مصمم‌تر از قبل حرکت کنیم.

ما می‌توانیم جامعه‌ای بسازیم که بیگانه سازی های فناوری، اصول انسانی ما را تحت الشعاع قرار ندهد. افرادی که در این همایش قرار دارند، از خلاق‌ترین ذهن‌ها در جهان هستند و شما، موتور های خلاقی هستید که فرهنگ آینده بشر را به تکاپو وا می‌دارید. آیا به من در این مسیر کمک خواهید کرد؟

همه این موارد، بخش‌هایی از جدیدترین سخنرانی مونیکا لویسنکی، در جشنواره ببین المللی "شیرهای کن" است که اخیراً در فرانسه برگزار شده است و بار دیگر، اهمیت صنعت تبلیغات و توسعه برندینگ را در حوزه حریم خصوصی افراد و آزادی بیان در فضای مجازی، مورد توجه قرار می‌دهد.

گفتنی است، جشنواره بین المللی خلاقیت شیرهای کن، یک رویداد مهم جهانی در حوزه خلاقیت برای آن‌هایی است که در حوزه ارتباطات، تبلیغات و رشته‌های مرتبط فعالیت می‌کنند. این جشنواره هفت روزه به صورت سالانه در کن فرانسه برپا می‌گردد و معمولاً تحت عنوان بزرگ‌ترین فستیوال تبلیغاتی دنیا از آن یاد می‌گردد.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

(تصویری از نمای ورودی جشنواره بین المللی خلاقیت و تبلیغات فرانسه)

رویداد مذکور همه ساله هزاران نماینده از سراسر جهان را به کن جذب می‌کند تا علاوه بر مشاهده آثار ارائه شده به آن، در سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی‌اش هم حضور پیدا کنند. پرتال این مراسم بین المللی در نشانی canneslions.com ارائه شده است که اخبار و گزارشات مربوط به بخش‌های مختلف این جشنواره را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

(تصویری از جشنواره بین المللی شیرهای کن فرانسه)

آقای تری سویج، رییس جشنواره بین المللی تبلیغات و خلاقیت شیرهای کن، افراد زیر را امسال به عنوان اعضای هیئت داوران جشنواره معرفی کرده بود.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

(اعضای هیئت داوران جشنواره بین المللی "شیرهای کن" 2015 میلادی در فرانسه)

در ویدئو زیر درباره این جشنواره اطلاعاتی کسب کنید

www.youtube.com/watch?v=yLGSrSfWZs0

قابل ذکر است، مونیکا لوینسکی، اخیراً به سازمان غیر دولتی موسوم به Bystander Revolution پیوسته است و تلاش می‌کند تا به افرادی که به واسطه فضای مجازی، تحت تهدیداتی قرار گرفته‌اند و مورد بازی شیادان سایبری هستند، کمک و مشاوره ارائه کند. این کمپین در نشانی www.bystanderrevolution.org قرار دارد و خانم لویسنکی، به تازگی به جمع این گروه پیوسته و به همین خاطر، خبر ساز شده است.

جنجال مونیکا لوینسکی در «Cannes Lions»

(تصویر ایندکس پرتال سازمان مقابله با زورگیری سایبری)

این سازمان در سال ۲۰۱۴ میلادی، توسط، مک کنزی بزوس، همسر جف بزوس، رییس شرکت amazon.com راه اندازی شده است و می‌کوشد تا با زورگیری مجازی (Cyber Bullying مقابله کند. موضوعی که خانم لویسنکی، خود را قربانی آن می‌داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج