۲۱۹۵۲۹
۵ نظر
۵۰۴۱
۵ نظر
۵۰۴۱
پ

۱۰ توالت عمومی عجیب و غریب جهان

هنگامی که به پارک، فرودگاه یا رستورانی قدم می گذارید، اولین جایی که به دنبال آن می گردید کجاست؟ بله، سرویس بهداشتی. سرویس بهداشتی جایی است که ما نمی توانیم روز خود را بدون آن سپری کنیم.

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان
برترین ها: هنگامی که به پارک، فرودگاه یا رستورانی قدم می گذارید، اولین جایی که به دنبال آن می گردید کجاست؟ بله، سرویس بهداشتی. سرویس بهداشتی جایی است که ما نمی توانیم روز خود را بدون آن سپری کنیم. اما زمانی که صحبت از توالت های عمومی می شود، از خود می پرسیم: «آیا می توانم از این سرویس بهداشتی استفاده کنم یا بهتر است صبر کنم تا به خانه برسم؟» اگر جواب شما بله است، با ما همراه شوید تا عجیب و غریب ترین توالت های عمومی جهان را به شما نشان دهیم.

۱. توالت تخم مرغی در لندن، انگلستان

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

اینها که می بینید، نه موجودات بیگانه فضایی که توالت های عمومی هستند. این طراحی منحصر به فرد که در خیابان «Conduit» لندن قرار دارد خود یک گالری برای تماشای عموم است.

2. توالت عمومی 40000 متر مربع در چونگ‌کینگ، چین

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

این توالت عمومی در پارکی با نام «Yangren Jie» قرار دارد که مساحت آن به ۴۰۰۰۰ متر مربع می رسد. در این پارک نمادهای مختلف و مشهور شهرها و کشورهای جهان مانند نیویورک، ونیز، برزیل و چین وجود دارند. به عنوان نمونه شما می توانید نمادی از دیوار بزرگ چین را در آنجا مشاهده کنید. این مکان هزاران توالت را به شکل جانوران مختلف در خود جای داده است. حتی می توانید گاهی در آنجا تلویزیون ببینید یا به موسیقی گوش دهید.

۳. توالت «Graben» در وین، اتریش

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

دیوارهای مرمری، کاشی کاری منحصر بفرد و قاب های چوبی اولین چیزهایی که به محض ورود جذب زیبایی شان خواهید شد. برای ورود به این توالت باید ۱ پنی پرداخت کنید اما واقعا ارزشش را دارد.

4. توالت «Mount McKinley » در آلاسکا، آمریکا

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

این اصلا شوخی نیست! این توالت رو باز توسط افرادی که به دل طبیعت سفر می کنند و دسترسی به سرویس بهداشتی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. این توالت قابل حمل نیز است.

5. توالت « Hundertwasser»در کاواکاوا، نیوزیلند

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

هنگامی که هیئت مدیره این شهر تصمیم به بازسازی توالت های عمومی ۴۰ ساله شهرش را گرفت، هنرمندی با نام «Frederick Hundertwasser» ایده ای جالب به ذهن اش رسید که آن را پیشنهاد داد و مورد قبول نیز واقع شد. این توالت با آجر، شیشه، سرامیک و کاشی های کهنه و شکسته بازسازی شده و نتیجه این اثر هنری واقعا دیدنی است.

6. توالت فروشگاه «Chung Yo» در تایچونگ، تایوان

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

در این فروشگاه ۱۵ توالت وجود دارد که هر کدام تم مخصوص به خود از کوکا کولا گرفته تا انیمیشن «در جستجوی نمو»، را دارند. در یکی از توالت های آن قفسه هایی از نوشیدنی وجود دارد که می توانید آنها را از یخجال خارج کرده و بنوشید.

7. توالت «Itabu» در ایچیهارا، چین

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

این توالت توسط معمار «Sou Fujimoto» طراحی شده است که در میان یکی از بزرگ ترین توالت های عمومی جهان جای دارد. اگر چه این مکان تنها یک توالت ۲ متری دارد اما فضای اطراف آن ۲۰۰ متر مربع است. با وجود دیوارهای شیشه ای، شما قادر به تماشای منظره زیبای اطراف خواهید بود. دوست دارید از این توالت استفاده کنید؟ اگر جرات کافی برای نشستن در این توالت شیشه ای را دارید، چرا که نه.

8. «Kumutoto» در ولینگتون، نیوزیلند

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

این توالت شبیه یک موجود دریایی است که سرش را از آب بیرون آورده است. جالب است بدانید که در هر کدام از این ساختمان ها تنها یک توالت وجود دارد. اگر فکر می کنید که فضای زیادی در این طراحی هدر رفته است، به داخل آن سری بزنید و حرف تان را پس بگیرید. این طراحی منحصر بفرد به خارج شدن بوی بد توالت و تهویه هوای آن کمک می کند.

9. توالت «Trail» در آستین، تگزاس

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

این توالت با تخت چوب هایی با ارتفاع متفاوت ساخته شده و روشنایی آن نیز از نور طبیعی آسمان است. طراح این توالت عمومی «Miró Rivera» است.

10. توالت پارک «Hiroshima» در هیروشیما، ژاپن

10 توالت عمومی عجیب و غریب جهان

معماران ژاپنی این توالت را که شبیه اریگامی است، طراحی کرده اند. این توالت از ۳ شکل هندسی ساخته شده است. همان طور که می بینید پنجره های کوچک گردی دارد و هر کدام از توالت های آن به یک رنگ است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سهیل سپاهانی

      اصلا از دومیه خوشم نیومد

    • سارا

      آخری قشنگه

    • فاطمه

      اونوقت توایران اگه به دستشویی های بین شهری بری احتمال این که خفه نشی 5%
      ینی رفتنت باخودته برگشتنت باخدااوج فانتزی مااینه که دستشویی های بین راهی هواکش داشته باشه

    • بدون نام

      نه عزیزم اوج فانتزی ماها خوندن اشعار و جملات رو ددرودیوار توالت

    • ساینا

      از هیچکدومشون خوشم نیومد بجز اولی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج