جاباما
۲۱۹۸۴
۸ نظر
۵۰۱۴
۸ نظر
۵۰۱۴
پ

اختراع دستگاه پیشگیری از بارداری در ایران

برای نخستین بار در جهان دستگاه پیشگیری از بارداری توسط مخترع جوان تبریزی ابداع شد.

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در جهان دستگاه پیشگیری از بارداری توسط مخترع جوان تبریزی ابداع شد.


یوسف رفیعی بیرامی اظهار کرد: دستگاه ابداع شده با نام " پروفیلاکتیک اریگاتور آنتی اسپرماتیک رترو واژینال هوم ادیشن" دارای ویژگی‌ها و مزایای متفاوت از وسائل پیشگیری است که تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

وی افزود: از جمله تفاوت یا بهتر بگویم امتیازی که این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه‌های جلوگیری از بارداری متداول دارد این است که قادر به نابودسازی و پاکسازی کامل مواد موجود در ترشحات را داشته و از طرفی از عفونت‌های باکتریایی و قارچی جلوگیری می‌کند.

این مخترع جوان افزود: همچنین این دستگاه قادر به پیشگیری و درمان عفونت‌های قابل انتقال جنسی و عفونت‌های STD را داشته ضمن آنکه در درمان اختلالات عملکرد جنسی موثر بوده و اجازه تزریق محلول دارویی از طریق آن انجام‌پذیر است.

رفیعی با بیان اینکه این دستگاه به دو نمونه خانکی و کلینیکال طراحی شده است، تصریح کرد: مبارزه با بارداری ناخواسته، مدیریت تنظیم خانواده و کنترل جمعیت از کاربردهای آن است.

وی درباره نمونه خانگی دستگاه ضدبارداری‌‌اش گفت: این نمونه به منظور پیشگیری از بارداری، جلوگیری از عفونت‌های منتقله جنسی و درمان بیماری‌های مختلف جنسی بانوان کاربرد دارد.

رفیعی همچنین درباره کاربردهای نمونه کلینیکال این دستگاه نیز اظهار کرد: انجام اعمال جراحی و درمان مختلف تخصصی از جمله سرطان گردن رحم، تورم‌های مختلف، درمان افتادگی رحم و تسهیل زایمان طبیعی کاربرد دارد.

این مخترع جوان تبریزی، مهم‌ترین مزایای بالینی دستگاه درمان اورژانسی آن را در موارد تجاوز به عنف به منظور جلوگیری از بارداری و پیشگیری از ویروس HIV و سایر عفونت‌های منتقله جنس در مراکز درمانی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با استفاده از این دستگاه دیگر هیچ نیازی به روش‌های ضدبارداری موجود و رایج در بازار نیست.

این مخترع تبریزی با اشاره به اینکه این دستگاه گواهی ثبت اختراع دریافت کرده است، افزود: این دستگاه مشابه خارجی نداشته و به تایید گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز رسیده است ضمن آنکه مرکز درمان امام رضا (ع)، دانشکده پرستاری و بیمارستان شفا نیز آن را مورد تایید قرار داده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه این دستگاه و اختراع را در تاریخ 90.9.23 در مرکز ثبت اختراعات کشور به ثبت رسانده و گواهینامه دریافت کرده است، گفت: برای تحقیقات و اختراع این دستگاه توسط خودش 200 میلیون ریال هزینه کرده است.

رفیعی، درباره ایده اختراع این دستگاه نیز به خبرنگار فارس گفت: براساس آمارها روزانه ۹۱۰ هزار بچه در دنیا متولد می‌‌شوند که ۷۵ درصد آن بارداری‌های ناخواسته است.

دستگاه رگ‌یاب هوشمند رباتیک

وی در خصوص اختراع دیگر خود اظهار کرد: در برخی از بیماران دسترسی به رگ در بافت‌های بدن سخت و یا غیرممکن بوده و برای مایع درمانی یا تزریق سرم مجبور به انجام عمل جراحی می‌شوند.

رفیعی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از این دستگاه می‌تواند به صورت اتوماتیک و با رعایت اصول و موازین علمی و با فاصله زمانی 30 تا 300 ثانیه، تمام رگ‌های سطحی و عمقی را از اندام‌های بدن پیدا کرده و برای مایع درمانی آماده کند.

رفیعی ادامه داد: بازوی رباتیک این دستگاه پس از پایان همه مراحل نمایان‌سازی عروق توسط سایر آیتم‌های الکترومکانیکی موجود در آن، قادر است سرم یا داروهای وریدی را از طریق عروق به بدن منتقل کند.

وی گفت: این ربات بازو، با سیستم بینایی خاص خود تصاویر داخل فضای عملکردی دستگاه را از طریق دوربین از محیط دریافت و پس از انجام پردازش‌ روی آنها در کامپیوتر،‌ فرامین لازم را برای جابه‌جایی برانول یا سرنگ به محل عروق مورد نظر ارسال می‌کند.

وی اظهار کرد: به این ترتیب دخالت انسان و پرسنل درمانی در این فرآیند به طور کامل حذف شده و کل عملیات حرکت در امتداد بافت مورد نظر توسط بازوی مصنوعی صورت می‌گیرد.

این مخترع جوان با اشاره به اینکه این دستگاه نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال عفونت به بیمار یا پرسنل درمانی دارد، افزود: این دستگاه قابلیت استفاده از سنسورهای تشخیص خون عروقی و تشخیص نبض را دارد.

رفیعی، فارغ‌التحصیل فوریت‌های پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همکار این دانشگاه بوده و از سوی سازمان نظام پرستاری به‌عنوان طب اورژانس نمونه آذربایجان‌شرقی در سال ۹۰ انتخاب شده است.

کسب همزمان سه دیپلم افتخار،‌ دو مدال طلا و یک مدال برنز از سلسله همایش‌های بین‌المللی اختراعات استکهلم سوئد و بخارست رومانی و زاگراب کرواسی به‌عنوان مخترع برتر و پایه‌گذار آی وی تراپی (درمان وریدی) الکترومکانیکال رباتیک برای نخستین بار در جهان از افتخارات وی است.

همچنین نسخه غیر رباتیک این دستگاه در همایش اختراعات ژنو فروردین‌ماه سال گذشته مدال نقره و دیپلم افتخار را از آن خود کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hadi

      ياشاسين آقاي رفيعي .
      ايشين دوزدي ;)

    • adnanazarnsh

      ممنون ازبرنامه خوبتون خسته نباشبد

    • تبسم

      اول يه چيزى اختراع ميكرد آمار ازدواج ميرفت بالا ،بعد اين دستگاه رو اختراع ميكرد!

    • Mohammad hosein

      اين داداشمون كجاس برم كف پاشو بزارم رو سرم.اگر واقعاً اين كارايي رو كه اون دستگاه ضد بارداريه به قول خودش home edition گفته انجام بده،طرف شاهكار كرده خدا وكيلي.

    • samane

      ایشونو من می شناسم کاملا باهوش و اهل مطالعه و پر از ایده های نو هستن لطفا ازش حمایت بشه.

    • samane

      ایشونو من می شناسم کاملا باهوش و اهل مطالعه و پر از ایده های نو هستن لطفا ازش حمایت بشه.

    • انی

      یعنی از الان قابل استفاده هست یا هنوز وارد بازار نشده؟

    • نگار

      دقیقا پخش این دستگاه از چه زمانی صورت میگیرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج