جاباما
۲۲۰۰۰۳
۱ نظر
۵۲۹۱
۱ نظر
۵۲۹۱
پ

۳۵ گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

اگر شما هم از ان دسته از افرادی هستید که به دنبال راه‌های خلاقانه افزایش مخاطب (فالوور) در تویتر هستید، مقاله زیر در ۳۵ گام، راهنمای خوبی برای شما قلمداد می‌شود.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter
برترین ها: پرتال توییتر، امروزه به عنوان یکی از موفق‌ترین کسب و کارهای دنیای دیجیتال شناخته می‌شود که در حوزه کارآفرینی دیجیتالی Digital Entrepreneurship، از برترین سایت‌های موجود در دنیای انلاین به شمار می‌آید. توییتر که از اواخر نخستین دهه قرن بیست و یکم اغاز به کار کرد، ابتدا یک استارت آپ Start-Up (شرکت نوظهور) کوچک بود، اما با فعالیت‌های اثربخش خلاقانه و تبیین مدل‌های کسب و کار چند لایه هوشمند، توانست گوی سبقت را رقبای سنتی خود بگیرد. کسب و کار ۱۴۰ کاراکتری توییتر، سبب شده است تا امروز این پرتال، بیش از ۳۰ میلیارد دلار ارزش بازاری داشته باشد و با ۳۰۰ میلیون کاربر فعال، در فهرست ۱۰ پرتال پر بیننده اینترنت قرار بگیرد.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

توییتر با بیش از ۳۹۰۰ کارمند در ۲۵ دفتر خود در اقصی نقاطز جهان، تلاش می‌کند در بستر یک شبکه اجتماعی مبتنی بر متن، کاربران را بیش تر از طریق آن چه در ذهنان ها می‌گذرد، مرتبط کند. موضوعی که در یوتیوب با ویدئو، در فیسبوک با تلفیقی از متن و ویدئو و در اینستاگرام، بیش تر با تصویر همراه است. پیش تر در مقاله : توییتر، کسب و کار ۱۴۰ کاراکتری، درباره کسب و کار این پرتال، توضیحاتی در بخش باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها ارائه کردیم. در این مطلب، به معرفی ۳۵ راه برای افزایش فالوور در توییتر اشاره می‌کنیم.

نباید فراموش کرد که همه این راه‌ها، تجربی هست و قطعیتی در آن وجود ندارد. هیچ یک از صفحات پر مخاطب که ده‌ها میلیون فالوور در اختیار دارند، با اتحاذ روش‌های خاص (حتی به کاربردن این ۳۵ گام)، مخاطب میلیونی کسب نکرده‌اند. ان چه مهم است، محتوا و پرداخت گسترده و مؤثر به آن است. خوب مشخص است که اگر شما یک سلبریتی باشید، مخاطب گسترده تری خواهید داشت نسبت به ان که یک شهروند عادی جامعه اطلاعاتی کشور باشید. به هر حال... .

پیش از ورود به بحث، ویدئو زیر را مشاهده کنید کهبه شما طریقه جالب کسب ۱۰۰ فالوور ظرف ۱ دقیقه را درتوییتر، آموزش می‌دهد.



۱- شما کیستید؟

باید به این سؤال مهم اما ساده، پاسخ مطلوب و شفاف و مشخصی بدهید. خیلی‌ها قبل از این که شما را فالوور کنند، به این موضوع توجه می‌کنند که کار شما، فعالیت شما، سبک فکری شما و موضوعاتی که شما در این صفحه به ان می‌پردازید، حول و حوش چه مواردی است. مثلاً اگ رورزشکار هستید، دقیق بگوویید در فلان ورزش فعال هستید به مدت ایکس سال و مثلاً فلان مقام را هم گرفته‌اید و به فلان کارها هم علاقه دارید و بهمان فعالیت‌ها را هم تا حالا انجام دادید. خیلی دقیق و شفاف در چند خط، خود را به خوبی معرفی کنید تا مخاطب، دید روشی از شما در ذهن داشته باشد. Bio خوب، خیلی مهم است. چه در فیسبوک، چه در یوتیوب، چه دراینستاگرام و چه در توییتر.

۲- به روز رسانی مکرر Bio

شما قطعاً، هر هفته یا هر ماه یا هر سال، با تغییراتی در سبک زندگی خود، چه در محیط سنتی و چه در محیط مجازی، همراه هستید. این تغییرات، را همواره در بخش معرفی پروفایل خود درج کنید. اگر لینکی هست، آن لینک را اضافه کنید. اگر با جایی مصاحبه کردید، کتابی نوشتید، عکسی گرفتید، تجربه ای داشتید، سفری رفته‌اید و حرکت خاصی کرده‌اید که برای مخاطبان جالب است، آن را در بیو درج کنید. این بخش، از طریق موتورهای جست وجوی فضول، برای شما مخاطب آور است! اگر خوب متوجه نشدید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئو را ملاحظه کنید!



۳- صفحه خود را معرفی کنید

هر اندازه شما مطالب فوق العاده مهم و خوب بنویسید، تا مخاطب خوب نداشته باشید، مطالب شما بازخورد نمی شود و مخاطب گسترده نخواهد داشت. تلاش کنید در دیگر شبکه‌های اجتماعی، از اینستاگرام و گوگل پلاس و فیسبوک، برای خود اکانتی ترتیب داده و لینک صفحه توییتر خود را نیز دران جا معرفی و ارائه کنید. مخصوصاً به دوستانتان در محیط‌های دیگر.

۴- با Embed آشتی کنید!

یکی از امکانات خوب توییتر، Embed کردن هست که به شما اجازه می‌دهد تا پست‌هایی که در این شبکه اجتماعی مشهور منتشر کردید، در سایت‌های دیگر فراخوانی کنید. گزینه "..." که سه نقطه می‌باشد را فراموش نکنید. روی آن کلیک کرده و گزینه Embed tweet را بزنید تا پست شما به نمایش در آید. این راه خوبی برای معرفی پست‌های خود، در شبکه‌های مختلف می‌باشد. با این کار، کرالرهای فضول موتورهای جست وجو را نیز، به پیگیری توئیت های خود در پرتال‌های مختلف، حساس کنید! این حساس کردن، مخاطب آوری برای شما به ارمغان می‌آورد.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۵- تبلیغات سنتی هنوز جواب می‌دهد

خیلی‌ها تصور می‌کنند که وقتی شبکه‌های اجتماعی و اینترنت آمد، تبلیغات سنتی دیگر کارایی ندارند. در حالی که اصلاً این گونه نیست. الان، تلویزیون و نشریات که در زمره رسانه‌های سنتی هستند، همچنان پر مخاطب و فعال‌اند و این به منطقه جغرافیای خاصی در دنیا مربوط نمی‌شود. بنابراین باید به شیوه‌های تبلیغاتی سنتی نیز توجه کنید. درج آدرس توییتر یا فیس بوک خود بر روی کارت ویزیت یا سربرگ یا هر چیزی که در روز با آن سر و کار دارید و مجبورید آن را در اختیار دیگر مخاطبان و دوستان و مشتریان خود قرار دهید، عاملی برای معرفی بیش تر آدرس صفحه شما به دیگران می‌باشد. با یک آدرس، دنیایی می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند و از نظرات شما به صورت لحظه ای آگاه شود. بنابراین، تبلیغات سنتی و معرفی از طریق ابزارهای غیر مجازی را فراموش نکنید.

۶- امضای دیجیتالی!

خیلی‌ها در امضای خود پای پست الکترونیک شخصی‌شان، تلفن و آدرس و فکس و کد پستی خود را درج می‌کنند. اما شما می‌توانید به جای این کار، نشانی توییتر خود را ثبت کنید تا افراد به طور ناخودآگاه، این آدرس را در ذهن داشته باشند و بدانند که وقتی بخواهند با شما مستقیم در ارتباط باشند، توییتر، محفل خوبی برای این کار هست. اگر مجبورید روزانه به ده‌ها نفر به خاطر کارهای روزانه مختلف، پست الکترونیک ارسال کنید، با این کار، به طور رایگان و غیر مستقیم، به ده‌ها نفر نشانی توییتر خود را معرفی کرده‌اید که احتمال مشاهده شدنان، بسیار بالاست.

۷- عضویت با توییتر

اگر قصد دارید در پرتالی عضو شوید، الان رسم شده است که با اکانت فیسبوک، عضو می‌شوند. یعنی به طور خودکار، هویت شما از طریق اکانت فیسبوک، رصد، کنترل و تأیید می‌شود. برای افزایش مخاطب پذیری و فالوور، می‌توانید از اکانت توییتر خود استفاده کنید تا اینطوری، مخاطبان بیش تری شما را با این اکانت بشناسند.

۸- تبلیغ مجازی غیر مستقیم

به جای این که نام خود را زیر پست‌هایی که دوستان شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، قرار دهید، سعی کنید آدرس توییتر خود را درج کنید تا با این راه، شما را با یک لینک بشناسند و با شما در ارتباط باشند. این تبلیغ غیر مستقیم مجازی، فرصتی برای مشاهده بیش تر صفحه شما و از همه مهم تر، فرصتی برای کسب فالوور بیش تر است. هر اندازه فالوور بیش تری داشته باشید، مطالب شما در طیف بیش تری منتشر می‌شود و از همه مهم تر، فالوررها برای شما، فالوور به ارمغان خواهند آورد. عین اینستاگرام که وقتی یک کاربر، یک صفحه را لایک یا فالوور می‌کند، ده‌ها و شاید صدها و هزاران دوست وی نیز، از این با خبر می‌شوند و نسبت به لایک یا فالوور صفحه یا پست مربوطه اقدام می‌کنند. این قدرت شبکه‌های اجتماعی است و آن را دست کم نگیرید!

۹- دایرکتوری توییتر را جدی بگیرید

خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند که توییتر، دارای دایرکتوری افراد و پروفایل‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون است. برای فالوور بیش تر، سعی کنید پروفایل خود را در دایرکتوری توییتر، در بخش مناسبی، ثبت کنید. این ثبت درست، سبب می‌شود تا افرادی که به دسته بندی‌های خاص در موضوعی مشخص، علاقمند هستند، بتوانند به نشانی آدرس توییتر شما دسترسی داشته باشند و شاید توییت شما را فالوور کنند. این بخش در نشانی https://twitter.com/i/directory/profiles قرار دارد.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۱۰- دایرکتورهای مجزا

علاوه بر دایرکتوری توییتر، سایت‌های زیادی هم در اینترنت هستند که شما می‌توانید اطلاعات خود را دران جاها ثبت کنید و به عنوان یک فرد فعال در زمینه ای خاص، مطرح بشوید. wefollow.com یکی از آن ها می‌باشد. در این پرتال، می‌توانید اطلاعات آدرس توییتر بیش از ۱.۳ میلیون نفر را در زمینه‌های مختلف مشاهده کنید. تلاش کنید آدرس توییتری خود را در نیز در این پرتال ثبت کنید. این کار، باعث کسب بیننده برای توییتر شما خواهد شد.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۱۱- فالو، جواب فالو!

به یاد جمله موشک، جواب موشک باشید که اوایل جنگ، مردم سر می‌دادند و از رییس جمهور وقت می‌خواستند، حمله موشکی صدام به شهرهای ایران را با موشک، پاسخ دهند! بله! وقتی کی شما را فالو می‌کند، او را فالو کنید. این کار، سبب آشنایی شما با افراد زیادی می‌شود و این آشنایی، سبب می‌شود تا مخاطب بیشتر کسب کنید و مخاطب بیش تر، فالو بیشتر به دنبال دارد. به دنبال Unfollow کردن کسانی که شمارا follow back نمی‌کنند نباشید. انرژی مثبت بودن را حتی در شبکه‌های اجتماعی فراموش نکنید! البته فالو کردن افراد یا صفحات مختلف را، بر اساس اهمیت و ارتباطان با موضع و علایق خود انجام دهید.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۱۲- دنبال فالوورهای مختلف باشید

وقتی شما یک صفحه ورزشی را فالو می‌کنید و افرادی هم می‌آیند آن صفحه را فالو می‌کنند، در واقع شماها دارای یک دید مشترک و علایق خاص نسبت به موضوع مشخصی هستید. فالو کردن این افراد follower، نقش مهمی در افزایش مخاطب پذیری صفحه شما خواهد داشت و شما در واقع صاحب شبکه ای از افراد مختلف با علایق مشترک خواهید شد که در موضوعات گوناگون، قرار دارد.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۱۳- صفحات مهم مربوط به کسب و کار خود را دنبال کنید!

این که شما، صفحات مربوط به کارخانه‌ها، مدها، برندها، اشخاص حرفه‌ای و متخصصان و کارشناسان مختلف و مربوط به کسب و کار و علاقمندی های حرفه ای خود را دنبال کنید، حرکت ارزشمندی است که سبب می‌شود تا آن ها نیز به علایق و نوشته‌ها و نظرات و تجربه شما، علاقمند شوند و شما را فالو کنند. این کار، برای شما فرصت آفرین است. به فرصت آفرینی‌های متنوعی که از طریق توییتر می‌تواند برای شما فراهم شود، توجه کنید.

۱۴- Retweet کردن مهم است!

اقدام به retweet کردن پست‌های مهم از نظر شما و مورد خطاب قرار دادن افراد مختلف، موضوعی است که آدرس‌های مختلف در توییتر را نسبت به صفحه شما و مطالب آن، حساس و علاقمند می‌کند.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۱۵- دایرکت مسیج!

کسی که برای نخستین بار شما را فالو می‌کند، به او پیام تشکر ارسال کنید. این پیام تشکر برای افراد، بسیار مهم است و در حفظ ارتباط با شما و حس صمیمیت، تأثیر زیادی خواهد داشت. مخصوصاً اگر از زبان و ملیت دیگری نیز باشند. به دایرکت مسیج توجه کنید. حفظ فالوورها، به اندازه کسب فالوور جدید اهمیت دارد.

۱۶- هشتگ ها معجزه می‌کنند!

هشتگ ها در شبکه‌های اجتماعی، از فیس بوک گرفته تا اینستاگرام، برای کسب مخاطب بیش تر معجزه می‌کنند. البته نباید هشتگ های بی ربط با موضوع پست و آدرس توییتر خود را بگذارید که این کار تقلب هست و نتیجه معکوس برای شما دارد. از طرفی، قرار دادن هشتگ های غیر مرتبط با مطالب شما در پست توییتری، سبب می‌شود تا دید منفی فالوورهای خود را نسبت به پست و آدرس توییتری شما، بدست آورید.

۱۷- هشتگ های گرایشی

استفاده از هشتگ های گرایشی بسیار مهم است. Trending hashtags فرصتی به شما می‌دهد تا از مهم‌ترین هشتگ ها اطلاع حاصل کرده و با توییت مجدد کسانی که این هشتگ ها را فالو می‌کنند، مخاطب بیش تری کسب کنید. سایت‌هایی مانند trendinghashtags.com در زمینه هشتگ های گرایشی، به شما اطلاعات جامع ارائه می‌کنند.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۱۸- کمپینی هشتگی!

کمپین‌های تبلیغاتی هشتگی hashtag campaign که هشتگ های خاصی را باب می‌کنند و در صفحات توییتر تبلیغ و منتشر می‌کنند، می‌توانند تأثیر زیادی در کسب بیشتر فالوور شما داشته باشند. از این راه جالب و خلاقانه، غافل نشوید!

۱۹- هشتگ های خوب را شناسایی کنید!

شاید شما در حوزه کسب و کارتان، کلماتی را به عنوان هشتگ استفاده می‌کنید که کاربرد و محبوبیت چندانی ندارند. شناسایی و شناخت هشتگ های خود در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی و تجاری و فرهنگی و حتی ورزشی در زبان‌های مختلف، راهکاری است که سبب می‌شود تا آدرس توییتر شما بیش تر دیده شود و فالوور بیش تر کسب کند.

۲۰- مفید بنویسید

برای مردم و درواقع فالوورهای شما، مهم و ارزشمند نیست که شما امروز قرار است چه غذایی بخورید و فلان کس به فلان کس چی گفته! این‌ها، فقط از دست دادن قدرت پست‌های شما در توییتر است. درباره قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و کارهایی که قبلاً کردید و قرار است انجام بدید و اطلاع رسانیان برای همگان و فالوررهای شما مفید است، اقدام کنید تا صفحه شما برای مخاطبان، جذاب و ارزشمند باشد. این که شما هر روز، سلفی از خودتان در آینه عکس بگیرید بل لباس‌های مختلف، ارزشی برای فالوورهای شما ندارد.

۲۱- خلاق باشید

خلاق بودن هم در فیسبوک خوب است و هم در اینستاگرام. اما در توییتر که بیشتر، اطلاع رسانی بر اساس کاراکتر است و عکس و ویدئو، خیلی ایفای نقش نمی‌کند، شما باید، محتوای خلاقانه جالب بنویسید و برای همین، باید بیش تر فکر کنید و از هشتگ های خوب استفاده کنید. این که اکثر پست‌های خود را با ضرب المثل های ساده قابل فهم برای مخاطبانتان ارائه کنید، می‌تواند در جذب بیش تر مخاطب مؤثر باشد. بگذارید، کلمات و تصاویر، به جای شما سخن بگویند. توییتر جایی برای داستان نویسی و دفتر خاطرات روزانه نیست. با وبلاگ اشتباه نگیرید!

۲۲- خبر رسانی

اگر متوجه شدید که فالوررهای شما، معمولاً از یک رویداد و خبر خاص در یک زمینه، خیلی علاقمند و کنجکاو می‌شوند، به خبر رسانی دران حوزه بیش تر اقدام کنید. مثلاً اگر جامعه مخاطبان شما، بورس بازان یا فعالان صنعتی هستند، اخبار بورس و تحلیل‌های مربوط به آینده اقتصاد و صنعت جهان از کتاب‌ها و افراد معروف و خبرگزاری‌های فعال، می‌تواند منجر به افزایش مخاطب شما شود. اگر خبری هم ارسال می‌کنید، سعی کنید از دیگران بخواهید تا این خبر را برای سایرین، به اشتراک بگذارند و این کار سبب می‌شود تا پست شما بیش تر دیده شود. بیش تر دیده شدن پست شما، یعنی مخاطب بیش تر.

۲۳- سؤال طرح کنید!

یک سؤال طرح کنید به زبان ساده و قابل فهم برای همه که به نظر شما، چرا کاربران، معتاد به شبکه‌های اجتماعی شده‌اند یا چرا، تیم ملی برزیل، بدون نیمار، در جام جهانی موفق نبود!؟ (البته اخیراً در موپا امریکا هم ناموفق بود) این سؤال‌ها، پاسخ دوستان شما را به همراه دارد. پاسخ، آغاز یک گفت و گو و گفت و گو، آغاز مخاطب پذیری است.

۲۴- تصاویر را فراموش نکنید!

تصاویر، همانند اینستاگرام، قدرت آفرین هستند. قدرت آفرینی تصاویر در توییتر را نباید دست کم گرفت. لینک تصاویر خاص در پست‌های شما، شانس دیده شدن صفحه شما و کسب مخاطب بیش تر را افزایش می‌دهد.

۲۵- فالوورهای خود را خسته نکنید

شاید برای مخاطبان ۱۰۰ آدرس توییتر مشهور که بیش از ۱۰ میلیون فالوور را به خود اختصاص داده‌اند، ارزشمند باشد که بدانند هر ساعت، فلان شخصیت معروف و مشهور عالم مد و سینما و موسیقی و هنر و ورزش و سیاست، به چه کاری مشغول است. نه برای شما که سلبریتی نیستید! پس، لحظه به لحظه توییت نفرستید. آن ها دوست ندارد هر روز ۱۰ بار درباره کارهای شما که خیلی هم برای آن‌ها ارزش ندارد، آگاهی کسب کنند.

۲۶- تیتر جذاب بگذارید!

اینجا، یعنی توییتر، فیس بوک یا اینستاگرام نیست که شما ملزم به ارائه تیتر خاصی برای توییت های خود نباشید. واقعاً تیتر خوب، مانند تیتر یک نشریه، در انتقال بهتر و مؤثر و پر بازده تر مطالب شما به دیگران، تأثیر گذار است. در انتخاب تیتر، فکر بیش تری بکنید و از تیترها با هشتگ های خوب، بهره برداری کنید.

۲۷- درباره فالوورهای خود حرف بزنید

این که آقای فلانی یا خانم فالانی در زمان و مکان خاص، چه برنامه ای کرده و چه کاری انجام داده و چه موفقیتی به دست او. رده، خبر هیجان انگیزی هست که باعث خوشحالی فالوورهای شما می‌شود و همچنین فالوورهای دوستان شما. این کار در نهایت، سبب بیش تر دیده شدن صفحه شما می‌شود.

۲۸- Retweet your follower!

دنبال کنندگان خود را مجدداً توییت کنید. این اقدام مهمی است که باعث معروف شدن صفحه شما در توییتر می‌شود.

۲۹- قدرت لینک‌ها!
فکر کنید شما آدرس یک وبلاگ را در توییتر خود منتشرکردید. این کار سبب می‌شود تا صاحب وبلاگ، علاقمند شود تا صفحه شما را مشاهده کند و احتمالاً فالو کند.

30- اهمیت @ کم تر از # نیست!

افراد همی که شما را فالو کرده‌اند را بعضاً با علامت @ در نوشته‌های خود یاد کنید. این کار سبب معروفیت صفحه شما می‌شود. اهمیت @ از # هشتگ ها کم تر نیست.

31- توییتر را مانند فیسبوک، deactivate نکنید!

بعضی کاربران که معتاد فیس بوک هستند، هر از گاهی برای فاصله گرفتن اجباری از این شبکه، خود را غیر فعال می کنند به طور موقت. در توییتر، خود را نباید به طور موقت، غیر فعال کنید. فضای تعاملی در این شبکه، نیازمند این هست که شما در دسترس باشید. نگاه فیس بوکی، به توییتر نداشته باشید.

32- پاسخ دهی

اگر افراد شما را در توییتر مورد خطاب با @ قرار دادن، شما نیز به رفتار مشابه روی بیاورید!

33- جذاب حرف بزنید!

اگر می‌خواهید درباره موضوعی اجتماعی، فرهنگی یا هنری یا حتی ورزشی صحبت کنید، می‌توانید این کار را با ارائه عکس و ویدئوی کوتاه نیز انجام دهید. جذاب حرف زدن و توییت کردن، سبب جذب مخاطب می‌شود.

34- تبلیغ در توییتر

تبلیغ در توییتر، آخرین کاری است که می‌توان انجام داد و برای همین، در بخش آخر مطلب قرار دادیم.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter

۳۵- از ابزارهای توییت زنده استفاده کنید

پرتالی مانند livetweetapp.com اپلیکیشنی ارائه می‌دهد که توسطان، می‌توانید به طور زنده با مخاطبانتان بر روی موضوع خاص در ارتباط باشید مدیریت انتشار مطالب برای رویدادهای هنری و فرهنگی و اقتصادی خاص، از طریق این نرم افزارها، سریع تر و بهتر خواهد بود.

35 گام برای کسب مخاطب بیشتر در Twitter
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      توییت با محتوا میزنم ریتوریت نمیکنم مخاطبان چجوری باید بال وپر جمع کنم قوی استار بشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج