۲۲۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

در اینترنت ملی چه اتفاقی رخ می دهد؟

تنها منبع موثق برای پیش بینی حداقلی از نحوه دسترسی به اینترنت در آینده، همان بخشنامه جداسازی اینترنت از اینترانت باشد که در آبان ۹۰ ابلاغ شد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه منظور این بخشنامه را توضیح بدهیم، نتیجه این می شود:

در اینترنت ملی چه اتفاقی رخ می دهد؟

هفت صبح: باتوجه به سکوت یا صحبت های ضد و نقیض مسوولان، پاسخ دقیق به این سوال کمی مشکل است و نمی توان دورنمای خیلی دقیقی از وضعیت پیش رو ترسیم کرد. به نظر می رسد تنها منبع موثق برای پیش بینی حداقلی از نحوه دسترسی به اینترنت در آینده، همان بخشنامه جداسازی اینترنت از اینترانت باشد که در آبان 90 ابلاغ شد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه منظور این بخشنامه را توضیح بدهیم، نتیجه این می شود:

1- تمام آی پی سایت های خارجی (و هر برنامه ای که در محیط اینترنت از آن استفاده می شود، مانند یاهو مسنجر) از داخلی جدا می شود. نتیجه این کار چیست؟! در نتیجه این جداسازی، دسترسی به همه سایت ها امکان خواهد داشت اما با یک تفاوت بزرگ با گذشته. در صورت عملی سازی این طرح، اولا سرعت دسترسی به سایت های داخلی با افزایش چندبرابری رو به رو خواهد شد و رویای افزایش سرعت دستیابی به دنیای مجازی تحقق پیدا می کند، دنیای مجازی که البته فقط در آن سایت های داخلی قرار گرفته است.

دوما در مواقع لزوم به راحتی می توان جلوی دستیابی کاربران به سایت های خارجی را مسدود کرد. درواقع با اجرای این طرح، دو لوله آب جداگانه (با دو سرعت متفاوت خواهیم داشت) که می توان در هر زمان راه یکی از این لوله ها بدون آنکه به دیگری لطمه وارد سازد را قطع کرد.

2- هر شرکت ISP باید برای متصل شدن به اینترنت، آی پی های مشخصی را برای کاربران تعیین کند و به این ترتیب با اختصاص آدرس های IP معتبر، امکان شناسایی و رهگیری کاربران آسان تر می شود. همچنین طبق همان بخشنامه به طور رسمی ا علام شده که استفاده از فیلترشکن ها هم برای کاربران و هم برای شرکت های خدمات دهنده اینترنت ممنوع است و در مورد قطع شدن یا پایین آمدن سرعت وی پی ان ها کسی حق هیچ گونه اعتراضی را ندارد.

3- سازمان فناوری اطلاعات قرار است برای مراکز ارایه دهنده میزبانی (Host) که در داخل کشور قرار دارند، خودش سرورهایی را مشخص کند و مراکز ارایه دهنده میزبانی مجاز هستند سایت ها را فقط در همان سورها قرار دهند. معنی این حرف چنین می شود که اگر وزارت ارتباطات از محتوای سایتی ناراضی باشد، می تواند سرور اصلی آن سایت را به راحتی شناسایی، به محتوای آنها دسترسی و حتی آنها را حذف کند.

در چند روز گذشته هم مسوولان امر این احتمالات را به نوعی تایید کرده اند. چند روز پیش معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همین صحبت ها را تایید و حتی اعلام کرده که هم اکنون برخی شرکت ها به صورت آزمایشی ترافیک اینترنت از اینترانت را جدا کرده اند و برای شرکت هایی که در آینده این کار را پیاده سازی خواهند کرد، نیز این کار به راحتی قابل اجراست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      گزینه 3 رو عمرا بتونند اجرا کنند

    • یه محسن دیگه

      همه موارد رو میتونن جز گزینه 3

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج