۲۲۰۱۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تب کنگو به روایت هاشمی

وزیر بهداشت با تشریح آخرین وضعیت تب کنگو در کشور نسبت به عدم کاهش خدمات طرح تحول سلامت مجددا قول مساعد داد و گفت: برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سلامت کمیته مشترکی بین وزارت بهداشت و رفاه ایجاد می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با تشریح آخرین وضعیت تب کنگو در کشور نسبت به عدم کاهش خدمات طرح تحول سلامت مجددا قول مساعد داد و گفت: برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سلامت کمیته مشترکی بین وزارت بهداشت و رفاه ایجاد می‌شود.

سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح خط تولید قطره استریل چشمی یک بار مصرف (اشک مصنوعی) در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تولید این محصول دارویی جدید در کشور اظهار داشت: خوشبختانه شاهد بهره‌برداری خط تولید قطره استریل چشمی یک بار مصرف هستیم که سالانه ۳ میلیون دلار برای واردات آن هزینه صرف می‌شد و با راه‌اندازی این خط تولید سعی بر آن می‌شود تا از این نوع قطره چشمی از تولیدات داخلی استفاده شود.

وی ادامه داد: این قطره استریل چشمی یک بار مصرف برای بیماری‌های چشمی آب سیاه و دیگر بیماری‌های چشمی که از آنتی‌بیوتیک و کورتون استفاده می‌کنند مصرف می‌شود و بسیار خوشحالیم که در ماه مبارک رمضان این خط تولید دارویی افتتاح شد.

وزیر بهداشت درباره سیاست‌های وزارت بهداشت برای حمایت از تولیدات دارویی کشور به خصوص برای آنکه حوادثی مانند داروهای چشمی اوستین که چندی قبل برای برخی بیماران چشمی ایجاد مشکل کرده بود، گفت: اینجا فرصتی می‌شود که بار دیگر از دستگاه قضا درخواست کنیم تا برای حکم لازم در این باره را رسیدگی کند. تحقیقات لازم در این انجام شده است ولی تلخی آن اتفاق برای بیماران پابرجاست. آن مشکل نیز به دلیل سودجویی، تخلف و تقلب رخ داد.

هاشمی در توضیح آن اتفاق تلخ برای بیماران چشمی عنوان کرد: برخی داروها نگهدارنده در آن می‌ریزند تا دار مشکلات میکروبی نشوند بنابراین نگهدارنده‌ها باعث قرمزی چشم و پارگی می‌شود ولی خوشبختانه داروی چشمی که امروز افتتاح کردیم یهچ ماده تحریک‌کننده ندارد و بیماران به خصوص آنهایی که کورتون و آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند می‌توانند از این دارو بهره‌مند شوند.

وی در ادامه برای ارتقای تولیدات این دارو عنوان کرد: اگر این دارو فقط منحصر به این کارخانه دارویی نشود و رقابت برای آن به وجود آید، مسلما کیفیت آن نیز ارتقا بیشتر ارتقا می‌یابد و نه تنها برای نیاز داخل بلکه می‌توانیم برای کشورهای منطقه نیز این دارو را صادر کنیم. بنابراین توصیه می‌کنیم به فعالان دارویی تلاش خود را برای بازاریابی در حوزه دارو برای خارج از کشور انجام دهند که هم کیفیت داروهای ایرانی بهتر می‌شود و هم می‌توانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداریم و پول از خارج به داخل سرازیر شود زیرا چنین داروهایی از نظر قیمت با مشابه خارجی قابل رقابت نیستند.

وزیر بهداشت در ادامه درباره آخرین وضعیت تب کنگو که باعث مطرح شدن سوالات بسیاری بین مرده شده است، عنوان کرد: مردم را نباید در این مورد بترسانیم. سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت اطلاعات لازم را به مردم ارائه خواهند داد. در زمینه اطلاعات بیشتر درباره تب کنگو نیز مدیرکل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پاسخگو خواهد بود.

هاشمی درباره برخی مشکلات اعتباری برای طرح تحول سلامت که شاید باعث کندی ادامه طرح شود، عنوان کرد: در خدمات‌رسانی به طرح تحول سلامت هیچ تغییر منفی را شاهد نیستیم، کما اینکه دولت به دلیل کمبود اعتبارات به خاطر کاهش قیمت نفت سال سختی را در پیش خواهد داشت ولی به نظر می‌رسد هیچ تردیدی درباره کاهش طرح تحول سلامت نیست و قولی که به مردم دادیم، برای کامل کردن حلقه‌های طرح تحول سلامت اجرا خواهیم کرد.

وی درباره اختصاص بودجه در این حوزه عنوان کرد: نسبت به سال گذشته ۲ هزار میلیارد کمتر بودجه به ما اختصاص می‌یابد ولی سعی می‌کنیم این مساله را با صرفه‌جویی جبران کنیم، البته نظارت‌ها باید بیشتر شود تا افزایش مصرف و تقاضای القایی افزایش نیابد.

وزیر بهداشت با تایید اینکه سال گذشته ۶۸۰۰ میلیارد در این زمینه اعتبار به وزارت بهداشت اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: در این راستا با کمک وزیر رفاه یک کمیته مشترکی تشکیل می‌دهیم تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج