۲۲۰۱۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تلاش برای بقا در لیگ جهانی

از هفته هشتم دور مقدماتی لیگ جهانی ۲۰۱۵ والیبال تیم بحران‌زده روسیه برای فرار از سقوط به دسته دوم مسابقات به پیروزی بر میزبان خود در تهران امیدوار است.

وطن امروز: از هفته هشتم دور مقدماتی لیگ جهانی ۲۰۱۵ والیبال تیم بحران‌زده روسیه برای فرار از سقوط به دسته دوم مسابقات به پیروزی بر میزبان خود در تهران امیدوار است. دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال آخر هفته جاری به ایستگاه پایانی می‌رسد، جایی که حساسیت در گروه B مسابقات به اوج خود می‌رسد. در این گروه آمریکا با ۸ برد و ۲۳ امتیاز صدرنشین است. تیم‌های لهستان با ۷ برد و ۲۰ امتیاز و ایران با ۵ برد و ۱۵ امتیاز در رده‌های بعدی هستند. روسیه هم بدون برد و تنها با ۲ امتیاز قعرنشین است. در این شرایط بازی‌های هفته هشتم تیم‌های ایران و لهستان می‌تواند تکلیف صعود را مشخص کند. لهستان تنها به یک پیروزی برابر آمریکا نیاز دارد تا در خانه صعودش را قطعی کند.

ایران اما علاوه بر ۲ پیروزی مقابل روسیه باید به ۲ شکست لهستان از آمریکا هم امیدوار باشد. روسیه به‌عنوان قهرمان المپیک ۲۰۱۲ و تیم دوم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال یکی از ضعیف‌ترین دوران خود را سپری می‌کند. ۱۰ باخت متوالی شرایطی بحرانی را برای این تیم پدید آورده چنانکه آندری برونکوف که از سال ۲۰۱۳ هدایت تیم‌ملی والیبال روسیه را برعهده گرفته بود، پس از ناکامی در لیگ جهانی ۲۰۱۴ و ثبت بدترین رکورد در تاریخ والیبال کشور روسیه استعفا کرد. برونکوف در سال ۲۰۱۳ به قهرمانی لیگ جهانی و لیگ اروپا رسیده بود. کاروان تیم‌ملی این کشور در حالی به تهران آمد که این سرمربی به همراه شاگردانش نبود. الکساندر کلیم‌کین، دستیار برونکوف هدایت روس‌ها را برعهده خواهد داشت. روسیه یکی از قدرت‌های مطلق والیبال در سال‌های اخیر به شمار می‌رود، آنها با قهرمانی در المپیک و لیگ جهانی ۲۰۱۲ و کسب ده‌ها عنوان معتبر در سال‌های گذشته، خود را به عنوان یکی از تیم‌های صاحب سبک در والیبال معرفی کردند. والیبال روسیه متکی به قدرت مکانیکی است، بازیکنان این تیم با بهره‌گیری از سرویس‌های پرشی و قدرتی شناخته می‌شوند، فیزیک روس‌ها در والیبال جهان منحصر به فرد است و آنها در نمایش بازی سرعتی پیشتاز هستند.

اگرچه دریافت روس‌ها مثل تیم‌ملی والیبال ایران نقطه ضعف بزرگ این تیم به شمار می‌رود اما روسیه در همه پست‌ها یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان است. در حال حاضر روسیه بعد از برزیل با ۳۳۰ امتیاز در رده دوم رنکینگ جهانی قرار دارد. این در حالی است که ملی‌پوشان والیبال ایران پس از درخشش در سال‌های اخیر تنها با کسب ۱۳۴ امتیاز رده دهم رتبه‌بندی فدراسیون جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. آسمانخراش روسیه، غایب بزرگ مسابقه دور رفت با ایران بود. موزرسکی، بازیکن شاخص روس‌ها که در سال‌های اخیر به‌عنوان بهترین بازیکن والیبال جهان شناخته می‌شود مدتی است که به دلیل ناراحتی قلبی تحت درمان قرار گرفته و در دور رفت لیگ جهانی ۲۰۱۵ به میدان نرفت اما در دور برگشت چند ست مقابل آمریکا بازی کرد. به نظر می‌رسد حضور این بازیکن مقابل ایران بتواند تا حدی شرایط را سخت کند. پاول موروز، دیمیتری ایلینیخ، سرگئی ساوین، الکسی اسپریدینوف، آندری آشچه، الکساندر آبروسیموف، ایگور پولودینسکی، الکساندر مارکین، آرتم اسمولیا، سرگئی آنتیخین و الکسی اوبموچی بازیکنان اصلی روسیه را در لیگ جهانی تشکیل می‌دهند. ۴ مدال طلای المپیک، ۳ نقره و ۳ برنز آنها را در کلکسیون پرافتخارترین تیم‌های جهان جا داده است. روسیه همچنین با ۶ قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۳ مدال برنز در رقابت‌های قهرمانی جهان، نشان داده همواره یکی از تیم‌های پرقدرت در این عرصه است. آنها در ۱۵ دوره لیگ جهانی والیبال روی سکو رفتند و در ۳ دوره این رقابت‌ها قهرمان شدند. این در حالی است که تمام افتخارات تیم والیبال ایران در سطح جهان به کسب عنوان چهارمی در لیگ جهانی ۲۰۱۴ و عنوان ششمی مسابقه‌های قهرمانی جهان در همین سال خلاصه می‌شود. تیم‌های ملی ایران و روسیه از ساعت ۲۱ روز جمعه در قالب هفته‌ هشتم لیگ جهانی برابر هم به میدان می‌روند.

استعفای سرمربی تیم‌ملی والیبال روسیه

آندری برونکوف، سرمربی والیبال روسیه در آستانه بازی با ایران استعفا کرد. آندری برونکوف که از سال ۲۰۱۳ هدایت تیم‌ملی والیبال روسیه را برعهده گرفته بود، پس از ناکامی در لیگ جهانی و ثبت بدترین رکورد در تاریخ والیبال کشور روسیه استعفا کرد. برونکوف در سال ۲۰۱۳ به قهرمانی لیگ جهانی و لیگ اروپا رسیده بود. کاروان تیم‌ملی این کشور در حالی به تهران آمد که این سرمربی به همراه شاگردانش نبود. الکساندر کلین‌کین، دستیار برونکوف هدایت روس‌ها را برعهده خواهد داشت. تیم‌های ملی ایران و روسیه از ساعت ۲۱ روز جمعه در قالب هفته‌ هشتم لیگ جهانی برابر هم به میدان می‌روند.

پاداش ۱۲۰ میلیون تومانی

معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش گفت: به طور متوسط هر یک از اعضای تیم‌ملی والیبال، ۱۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند. سیدمناف هاشمی با تایید خبر مصوبه جدید هیأت وزیران برای تیم‌ملی والیبال ایران اظهار داشت: با پیگیری‌های گودرزی، مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اختصاص ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر به اعضای این تیم در اختیار وزارت ورزش قرار گرفته است و امیدوارم تا چند روز آینده سازمان مدیریت این تخصیص را به وزارت ورزش و جوانان تعلق دهد. وی افزود: اسفند سال گذشته هیأت‌وزیران با پرداخت ۵/۱ میلیارد پاداش به تیم‌ملی والیبال ایران موافقت کرد و با توجه به اینکه موضوع حواله خودرو برای اعضای این تیم محقق نشد، هیأت وزیران ۲میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر پاداش برای اعضای تیم‌ملی والیبال ایران در نظر گرفت که مجموعاً ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به آنها پرداخت شده است. معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش اضافه کرد: این میزان پاداش اگر بین ۳۰ نفر از اعضای تیم‌ملی و بقیه نفرات وابسته به آن در نظر گرفته شود، به طور متوسط هر یک از این عزیزان ۱۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند. هاشمی گفت: همه می‌دانیم هدف ملی‌پوشان اعتلای نام ایران و شادی مردم است و این میزان پاداش هم با توجه به همه محدودیت‌های مالی کشور و وزارت ورزش برای قدردانی از تلاش‌های فراوان آنها در نظر گرفته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج