جاباما
۲۲۰۳۴۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اطلاعیه مهم مالیاتی ویژه سینماگران

فرشته طائرپور نماینده "خانه سینما" در کار-گروه مالیاتی، درباره شرایط مالیاتی سینماگران در تیرماه توضیحاتی ارایه کرد.

خبرگزاری ایسنا: این تهیه‌کننده سینما در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: پیرو تعاملات صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی‌، از صبح شنبه ۱۳ تیر به مدت دو هفته از ساعت ۹ صبح الی ۷ بعدازظهر، نمایندگانی از سازمان مذکور، جهت ارائه خدمات اینترنتی، در "خانه سینما"، خیابان بهار مستقر خواهند شد تا به کلیه سینماگران در تنظیم و ارسال الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی شان یاری رسانند.

او اضافه کرد: همانطور که خوشبختانه عموم سینماگران و فعالان سایر عرصه های هنری (تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، انتشارات...) مطلع هستند، فقط تا پایان تیرماه برای انجام این تکلیف قانونی که شرط اصلی استفاده آنها از معافیت مالیاتی است، مهلت باقی است و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. لذا به همه سینماگران (اعم از عضو خانه سینما و یا آنهایی که به صورت مستقل و یا در ارتباط با سازمان صدا و سیما به یکی از تخصص های فیلمسازی مشغولند) توصیه می شود که در اولین فرصت ممکن از این موقعیت استفاده کنند زیرا در مورد برخی از آنها ممکن است تنظیم و ارسال اظهارنامه در یک جلسه صورت نپذیرد و با توجه به نقص پرونده شان نتوانند به سایت مربوطه ورود کنند.

طائرپور برای توضیح بیشتر در این زمینه گفت: سینماگرانی هستند که تاکنون کد محرمانه خود را از طریق پست دریافت نکرده اند و یا پرونده شان در حوزه مالیاتی ویژه سینماگران(واقع در میدان شعاع) نقص دارد. این دوستان که نامشان از مدتی پیش روی سایت خانه سینما قرار گرفته و از طریق پیامک تلفنی از نقص پرونده شان مطلع شده اند، بدون داشتن کد رهگیری و کد محرمانه نمی توانند به سایت ورود کنند و اظهارنامه امسال خود را پر کنند. برای این دسته از مودیان سینمایی، یک مرحله مقدماتی برای رفع نقص پرونده وجود دارد که بهتر است هرچه زودتر از آن مطلع شوند تا خدای ناکرده از مهلت ارسال اظهارنامه شان محروم نمانند و معافیت مالیاتی شان از بین نرود.

او درباره کسانی که می توانند بدون مراجعه به خانه سینما اظهارنامه هایشان را تکمیل و ارسال کنند گفت: هر مودی می تواند از طریق کامپیوتر خانگی و یا دفترش راسا به این امر اقدام کند اما باید بداند که با هر کامپیوتر، فقط سه اظهارنامه قابل تنظیم و ارسال است. سیستمی که در "خانه سینما" با همکاری حوزه مالیاتی مربوطه راه اندازی شده، مانند کافی نت های رسمی و دارای مجوز از سازمان امور مالیاتی، از امکانات بیشتری برخوردار است و قابلیت خدمت رسانی به کلیه اعضای خانه سینما را دارد.

طائرپور تاکید کرد که سینماگران جهت استفاده از معافیت مالیاتی، کل دریافتی های سال ۱۳۹۳ خود را (از صفر تا هر رقمی که تحقق یافته) در صفحه ۶ اظهارنامه، جدول مربوط به درآمدهای معاف از مالیات و مربوط به فعالیت های فرهنگی هنری (بند ل ماده ۱۳۹) ذکر کنند و متوجه باشند که مجموع ارقامی که عملا در سال ۹۳ دریافت کرده اند باید در اظهارنامه قید شود و نه ارقام مندرج در قراردادهایی که هنوز تحقق نیافته است. ضمنا دوستان می توانند جمع هزینه های مستند خود در سال ۹۳ (اعم از اجاره دفتر یا منزل، هزینه سفرهای داخلی و خارجی و ...) را نیز در بخش هزینه ها قید کنند.

این سینماگر به مودیان صنوف دوبله، فیلمبرداری و تدوین یادآوری کرد مذاکرات جهت تغییر طبقه بندی این صنوف از بند "ب" به بند "ج" همچنان در دستورِ کار "کار-گروه مالیاتی" قرار دارد و مورد پیگیری "خانه سینما" و سازمان امور سینمایی است؛ اما متاسفانه هنوز تعاریف این چند صنف که هیچ تفاوتی با سایر صنوف ندارند، برای سازمان امور مالیاتی شفاف و اصلاح نشده است، لذا این دوستان می بایست اظهارنامه امسال خود را نیز در قالب مشاغل بند "ب" تنظیم کنند. سایر صنوف سینمایی (به جز تهیه کنندگان و مجریان طرح و صاحبان دفاتر) زیر مجموعه بند "ج" قرار دارند و از داشتن دفتر مالی پلمب شده معاف هستند، اما همچنان شرط استفاده شان از معافیت مالیاتی تنظیم و ارسال به موقع اظهارنامه است.

طائرپور در پایان اظهار امیدواری کرد که اصحاب رسانه با توجه به شرایط مشترکی که با سینماگران در این زمینه دارند، در اطلاع رسانی این خبر فعال تر از همیشه اقدام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج