۲۲۰۴۷۱
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

این دو زورگیر را شناسایی کنید +عکس

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیر ۱۶ ساله که به همراه همدست معتادش اقدام به زورگیری تلفن همراه نوجوانان در مناطق شمالی و غرب پایتخت کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زورگیر ۱۶ ساله که به همراه همدست معتادش اقدام به زورگیری تلفن همراه نوجوانان در مناطق شمالی و غرب پایتخت کرده بود، خبر داد.

در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه امسال دو نوجوان با مراجعه به کلانتری ۱۶۳ ولنجک، به مأموران اعلام کردند که توسط سرنشنیان یک دستگاه خودرو پراید سفیدرنگ مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه زورگیری ، پرونده به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و دو نوجوان مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: به صورت پیاده در حال گذر از پیاده رو بودیم که ناگهان نوجوانی حدودا ۱۵ ساله به بهانه چشم تو چشم شدن به ما نزدیک و درگیر شد؛ ناگهان این نوجوان چاقویی را از زیر لباسش بیرون آورد و با تهدید چاقو اقدام به گرفتن گوشی تلفن همراه از هر دو نفر ما کرد و پس از آن به سرعت سوار یک دستگاه خودرو پراید ۱۴۱ نوک مدادی شد.

یکی از مالباختگان با عنوان این مطلب که توسط سارق مورد اصابت ضربه چاقو نیز قرار گرفته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: زمانیکه سارق سوار خودرو پراید ۱۴۱ شد، من نیز به تعقیب او پرداخته و خودم را به ماشین رساندم تا مانع از سرقت گوشی های تلفن همرام شوم؛ حتی توانستم دستگیره در ماشین را نیز بگیرم که ناگهان راننده که سن بیشتری از سارق داشت به او دستور داد تا مرا با چاقو بزند که سارق نیز با چاقو ضربه ای به سمت من پرتاب کرد ؛ من نیز از ترس اصابت ضربات بعدی چاقو مجبور شدم تا دستگیره ماشین را رها کنم.

این دو زورگیر را شناسایی کنید +عکس

مدتی بعد در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه امسال مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک در حین گشت زنی در خیابان دانشگاه شهید بهشتی به سرنشین یک دستگاه خودرو پراید ۱۴۱ نوک مدادی مشکوک شده و پس از متوقف کردن خودرو و بازرسی داخل آن موفق به کشف انواع لوازم داخل خودرو شدند .

با دستگیری راننده پراید به نام فرهاد . ن ۳۳ ساله وی با پرونده اولیه با موضوع سرقت داخل خودرو در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و صراحتا به ده ها فقره سرقت داخل خودرو و نگهداری اموال مسروقه در مخفیگاهش واقع در منطقه سرآسیاب اعتراف کرد .

در بازرسی از مخفیگاه فرهاد مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله سیستم پخش خودرو و ... کشف شد؛ در میان اموال کشف شده و اعتراف صریح فرهاد به مسروقه بودن همه آنها، تعدادی گوشی تلفن همراه نیز کشف شد که فرهاد به مسروقه بودن آنها نیز اعتراف اما عنوان کرد که گوشی ها را نیز به شیوه داخل خودرو سرقت کرده است .

با انتقال گوشی های تلفن همراه مسروقه به پایگاه یکم، صاحبان گوشی ها شناسایی و برای تحویل اموال خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شده اما آنها در اظهارات خود عنوان کردند که به شیوه زورگیری توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید ۱۴۱ مورد سرقت قرار گرفته اند .

فرهاد که پس از شناسایی تعدادی از شکات پرونده زورگیری چاره ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به ده ها فقره زورگیری به همراه یکی از بچه محل های خود به نام "محمدحسین . ق" ۱۶ ساله اعتراف کرد .

با شناسایی مخفیگاه محمدحسین . ق در منطقه سرآسیاب، وی نیز در تاریخ نهم خرداد ماه دستگیر و پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی، صراحتا به ده ها فقره زورگیری اذعان و معترف شد: در تمامی سرقت ها، فرهاد راننده بود و من به صورت پیاده اقدام به زورگیری گوشی های تلفن همراه از هم سن و سال های خودم می کردم .

محمدحسین در ادامه اعترافاتش، در خصوص نحوه زورگیری گوشی های تلفن همراه به کارآگاهان گفت: ابتدا به بهانه های مختلف با افراد درگیر می شدم؛ مثلا یکبار در شهرک اکباتان در حال چیدن گل بودم که نوجوانی به این موضوع اعتراض کرد و همین موضوع بهانه درگیری من با او و سرقت گوشی تلفن همراه شد اما بیشتر اوقات به بهانه چشم تو چشم شدن با افراد درگیر می شدم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وَند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به عمده مناطق سرقت توسط متهمان گفت :بنا بر اعترافات صریح به دست آمده از متهمان پرونده، عمده سرقت های انجام شده توسط این دو نفر در مناطق ولنجک، خیابان آزادی، شهرک اکباتان و شهرک آپادانا صورت گرفته است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمان گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره زورگیری و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر دو متهم شده اند خواست تا برای پیگیری شکایت خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در اتوبان صدر (مسیر شرق به غرب) - ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

گفت وگو با دو متهم

محمدحسین زورگیر ۱۶ ساله می گوید در منطقه سرآسیاب زندگی می کند و بچه اول خانواده است و یک خواهر ۱۳ ساله و یک برادر ۱۱ ساله دارد.

او مدعی است زمانیکه تنها یک ساله داشته پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده اند و پس از مدت کوتاهی، پدرش مجددا ازدواج کرده و او طی این مدت نزد پدرش بوده است.

میزان تحصیلات محمد حسین تا سوم راهنمایی و چون علاقه ای به ادامه تحصیل نداشته تصمیم به ترک آن گرفته است.

وی در خصوص نحوه آشنایی اش با فرهاد نیز می گوید: پدر من مغازه جلوبندسازی خودرو داشت و من نیز بیشتر اوقات پیش اوکار می کردم ؛ فرهاد مشتری مغازه پدرم بود و از انجا با او آشنا شدم تا اینکه پس از گذشت مدتی کوتاه و به پیشنهاد وی شروع به سرقت کردیم .

فرهاد هم که ۳۳ سال دارد و ساکن منطقه سرآسیاب است، میزان تحصیلاتش را دیپلم اعلام کرده و می گوید که به صورت مجردی زندگی می کند. او هشت سال است که به مصرف شیشه معتاد است و درباره اینکه چرا از نوجوانی ۱۶ ساله برای سرقت استفاده کرده هیچ پاسخی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توروخدا اون بچه دیگه .....

      چی ب سر جامعمون اومده خداااااااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه؟؟؟؟ چون 16 سالشه بچس؟ یعنی بچگی به پاکی فکر و رفتار و کردار نیست؟ فقط عدد مطرحه؟
        تا به قول شما بچست و بازداشته باید یه کاری باهاش بکنن که وقتی از حبس اومد بیرون دیگه اگرم کسی بهش نگاه کرد سرشو بندازه پایین و فکر چشم توو چشم شدن رو هم نکنه
        این بچه به پست آدمش نخورده بوده تووی این مدت، وگرنه یه کاریش می کردن که راه خونشو گم کنه

    • محمد

      سراسیاب محل ماست کلش واسه ماست :دی
      ماشالا همه چی توش رونق داره :|
      از کاشانی بگیر تا خیابون امام :|

    • حسین

      ماشاءالله در تولید سارق و راهزن و خلاف کار و ... به خودکفائی کامل رسیدیم و با کمی تلاش توانایی صدور به کشورهای دیگر را خواهیم داشت !!!

    • ناصر

      فرهاد مقصر است و محمد حسین بر اساس بی مادری و تربیت غلط و فقر اقتصادی مجبور به این کار شده است اگر من قاضی بودم محمد حسین را به مکانی غیر از زندان می فرستادم

    • بدون نام

      واي واي اصلا به قيفه هاشون نمي خوره
      16 سالگي شروع كرده تا كجا مي‌خواد ادامه بده؟

    • حسین

      هر دوی این ها هم دوست دارن مثل من و شما کنار خانواده باشن . هر دو دوست دارن تفریح داشته باشن و زندگیشون خوب باشه .

      اما امان از نداری ... این ها بی گناه هستند . اونهایی که مملکت رو به این روز انداختن باید پاسخ بدن .

      هر دو روز یک بار یه اختلاس میلیاردی میشه تو کشور ! خوب اگه این پول بیاد تو چرخه اقتصاد کشور امسال این دو جوان هم میرن سر کار ...

      و گرنه هیچ نوزادی از زمانی که متولد میشه دزد به دنیا نمیاد ...

      جامعه میتونه یه دانشمند رو دزد و یه دزد رو دانشمند کنه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت و آفرین

    • بدون نام

      بیشتر ساکنان سراسیاب مهاجرینی هستند که از سراسر ایران به خاطر نبود شغل و کسب و کار مناسب به این منطقه مهاجرت کرده اند و به خاطر فقر اکثر غالب مردم از تربیت کودکان خود عاجزند
      و این منطقه پر است از انسان های شرور و ارازل اوباش
      که همه به خاطر سو مدیریت مدیران و گردانندگان کشور میباشد

    • فرهاد

      بنازم به رای این قاضی. آخه مردعاقل عکس فرهاداشکالی نداره چون35سال سن داره ومعتادهم هست اون بچه 16ساله ازهمین حالاکاری بسرش آوردی که درآینده یه سارق به تمام معنامیشه آگربچه نوجون خودت بودچه میکردی.خداشماقاضی های این چنینی رابه قضاوت صحیح هدایت کنه

    • بدون نام

      اولا که این بچه ها نیاز به روانشناس دارن ثانیا یه جای امن که در ان احساس امنیت کنن و دست به دزدی نزنن و تحصیلات که عدم اگاهی افراد بدترین دشمن جامعه است که توسط دولت برای این افراد باید فراهم بشه که متاسفانه مسئولین ما عین خیالشون هم نیست جیب خودشون پر بشه بچه مردم کیلویی چنده ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج