۲۲۰۴۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

راه حل های عملی برای زن و شوهر های که دوشیفت متفاوت کار می کنند

زن و شوهرهایی که دو شیفت کار می کنند بخوانند!

ساعات كاري متفاوت، مي‌تواند شما را ازيكديگر دورتر كند و يك رابطه ايده‌آل را به تنهايي مطلق تبديل كند. اگر مي‌خواهيد چنين اتفاقي براي ارتباط شما نيفتد، اين مطلب را از دست ندهيد

زن و شوهرهایی که دو شیفت کار می کنند بخوانند!



برترین ها: ۶ بعد از ظهر كه كارتان تمام مي‌شود و كليد را روي در خانه مي‌اندازيد، ‌او رفته است و صبح كه براي سركار‌رفتن آماده مي‌شويد، او تازه به خانه آمده و حتي به زحمت براي صبحانه خوردن با شما انرژي دارد. داشتن برنامه‌هاي كاري متضاد، آن‌هم براي يك زوج جوان نه آسان است و نه دلپذير؛ اما اگر مهارت‌هاي ارتباطي‌تان را قوي‌تر كنيد و ياد بگيريد كه از كوچك‌ترين فرصت‌ها مي‌توانيد بهترين استفاده‌ها را بكنيد، اوضاع‌تان به‌مراتب بهترمي‌شود. اگر هنوز هم اين ادعا را باور نداريد، قبل از هر قضاوتي، ادامه اين مطلب را بخوانيد و سعي كنيد چند هفته‌اي اجرايش كنيد.


از راه دور در كنارش باشيد

حتي در ساعت‌هاي كاري ارتباط‌تان را با هم قطع نكنيد. سعي كنيد در طول روز به هر شيوه‌اي كه مي‌توانيد با هم در تماس باشيد. از يك تلفن كوتاه چند دقيقه‌اي گرفته، تا پيامك فرستادن يا ايميل زدن، همگي مي‌توانند رابطه شما را نزديك نگه دارند. شايد فكر كنيد كه اين راه‌ها زياد از حد ساده هستند و نمي‌توانند تاثير خاصي روي ارتباط شما بگذارند اما باور كنيد، همين باخبر بودن از حال هم و سهيم شدن در فعاليت‌هاي روزانه يكديگر مي‌تواند به اندازه بودن در كنار هم براي‌تان مفيد باشد. از طرف ديگر، حس اين‌كه شما در ساعت‌هاي كاري‌تان هم از همسرتان غافل نمي‌شويد و او را از هر فعاليت ديگري مهم‌تر مي‌دانيد، مي‌تواند در بهتر شدن ارتباط شما تاثير فوق‌العاده‌اي داشته باشيد.


عشق‌تان را در خانه جا بگذاريد

پيدا كردن يك يادداشت عاشقانه در گوشه‌اي از خانه يا يك شاخه گل هم از ديگر كارهايي است كه تاثير معجزه‌آسايي روي ارتباط شما مي‌گذارد. قرار نيست هر روز يك دسته گل بخريد و اين اتفاق رومانتيك را به يك عادت تبديل كنيد ولي مي‌توانيد هر روز بدون صرف هيچ هزينه‌اي با يادداشت‌هاي‌تان همسرتان را شگفت‌زده كنيد. پس قبل از خروج از خانه روي يخچال، ميز ناهارخوري، ميز كار و تخت‌تان، يك برچسب كوچك بچسبانيد كه همه احساس شما را در بر داشته باشد. بد نيست گاهي هم با گذاشتن يك هديه در خانه، به همسرتان نشان دهيد كه به فكر احتياجاتش هستيد و گرچه از هم دوريد اما باز هم تا آنجا كه بتوانيد براي او وقت مي‌گذاريد.


كمي فداكار شويد

از زماني كه متعلق به شماست به خاطر همسرتان صرف‌نظر كنيد. ممكن است درست در همان لحظه كه شما آماده خواب مي‌شويد، او بيدار شود. قرار نيست هر شب خواب‌تان را فداي ديدن او بكنيد اما مي‌توانيد حتي در اوج خستگي يك بار در هفته از استراحت‌تان براي او صرف‌نظر كنيد. شايد در روز بعد انرژي چنداني براي كار كردن براي‌تان باقي نماند، ولي مطمئن باشيد كه بودن در كنار او ارزش چنين خستگي‌اي را خواهد داشت. اشكالي ندارد اگر روز بعد چند ساعت ديرتر به سركار برويد يا از مرخصي‌تان استفاده كنيد. يادتان نرود كه حتي در اين شرايط سخت كاري شما وظايفي در قبال اين ارتباط داريد كه نمي‌توانيد فراموش‌شان بكنيد.


هفته‌اي يك ناهار

هر هفته يك‌روز با هم ناهار بخوريد. نمي‌گوييم كه هفته‌اي يك روز براي صرف ناهار در كنار او سر كار نرويد اما شما مي‌توانيد برنامه‌تان را طوري هماهنگ كنيد كه هم به كار‌تان برسيد و هم به او. براي مثال اگر شرايطش را داريد، ‌از او بخواهيد كه يك روز در هفته به دفتر كار شما بيايد و با شما غذا بخورد و اگر اين امكان در اداره براي شما مهيا نيست، هفته‌اي يك روز، ۲ ساعت مرخصي بگيريد و با او به يك رستوران رومانتيك برويد. اگر هم شرايط مالي مناسبي نداريد و از عهده رفتن به يك رستوران لوكس برنمي‌آييد، قرار‌تان را فداي جيب‌تان نكنيد. به نزديك‌ترين فست‌فود برويد و چند ساعت كم هزينه و رومانتيك را بگذرانيد. فرصت شما زياد نيست، پس سعي كنيد در همين چند ساعت از كارهايي كه در تمام هفته انجام داده‌ايد و برنامه‌اي كه براي هفته آينده داريد باخبر شويد. يادتان نرود كه بي‌خبر بودن از حال يكديگر، يكي از خطرناك‌ترين آفت‌ها در يك زندگي مشترك است.


ماهي يك‌بار فقط متعلق به او باشيد

ماهي يك‌بار هم كه شده، از كار‌تان مرخصي بگيريد و در كنار همسرتان باشيد. اين روز را كه بايد فقط متعلق به شما و همسرتان باشد، با مهماني‌هاي شلوغ خانوادگي از دست ندهيد. سعي كنيد در خانه بمانيد و تمام روز در كنار يكديگر استراحت كنيد يا براي يك تور يك روزه برنامه‌ريزي كنيد و روزتان را با طبيعت سپري كنيد. شايد بد نباشد كه از شب قبلش به يك هتل در حومه سرسبز شهر برويد و فردا همانجا با هم از خواب بيدار شويد و تا پايان روز هم دركنار هم از يك طبيعت آرام لذت ببريد.


آخر هفته‌ها را نسوزانيد

حتي اگر برنامه كاري شما كاملا متضاد باشد، قطعا باز هم يك تعطيلات آخر هفته مشترك خواهيد داشت. با خودخواهي از اين تعطيلات براي خوابيدن و تنهايي استراحت كردن استفاده نكنيد. بلكه از قبل براي اين روز برنامه‌ريزي كنيد و با تلاش براي بودن در كنار هم و انجام فعاليت‌ها، ‌بازي‌ها و سرگرمي‌هاي ۲نفره، يك آخرهفته زيبا را براي يكديگر بسازيد. شايد بد نباشد بعضي هفته‌ها يك مكان هيجان انگيز مثل كارتينگ يا كوه را انتخاب كنيد تا كسالت يك هفته كار را با يك روز متفاوت از بين ببريد. اگر شما شرايط كاري ساده‌تري داريد، آخر هفته‌ها كمي به خستگي همسرتان فكر كنيد و تنها براي يك نيم روز اين برنامه‌هاي تفريحي را تنظيم كنيد.


تقسيم كنيد

در مورد كارهاي خانه برنامه‌ريزي كنيد تا مسئوليت‌هاي خانه روي دوش يك نفر سنگيني نكند. اگر شيفت كار شما چرخشي است، يك هفته شما و يك هفته او مسئوليت خريد‌ها، تميز كردن خانه و... را برعهده بگيريد و اگر هم شيفت ثابتي داريد، بنا به وقت و محدوديت‌هايي كه هر دوي شما داريد، مسئوليت‌هاي متفاوتي را برعهده بگيريد. شايد بد نباشد كه برخي كار‌ها را برون سپاري كنيد. براي مثال با يك فرد مورد اعتماد در مورد كارهاي خانه، آن‌هم در ساعتي كه خودتان در خانه نيستيد صحبت كنيد. نگذاريد كه زمان كوتاه با هم بودن‌تان صرف كارهاي خانه يا ديگر فعاليت‌هاي تك نفره‌تان شود.


خودتان را به جريان باد نسپريد

از سرگرمي‌هاي شخصي‌تان صرف‌نظر نكنيد. ممكن است اين فاصله كمي شما را كسل و بي‌حوصله كند اما نگذاريد كه اين اتفاق بيفتد. اگر شما وقت آزادتري نسبت همسرتان داريد، سعي كنيد كمي سرتان را شلوغ كنيد. با رفتن به كلاس‌هاي مختلف يا برنامه‌ريزي براي پيشرفت كاري و تحصيلي مي‌توانيد خودتان را از تنهايي در بياوريد و از اين اوضاع به نفع روحيه خودتان بهره‌برداري كنيد. يادتان نرود كه چه انتظاراتي از خود و از اين ارتباط داريد و تنهايي و خستگي‌تان را در خودتان نريزيد. هر زمان كه فكر كرديد آستانه تحمل‌تان پايين آمده، در مورد شرايط‌تان با همسرتان صحبت كنيد. شايد لازم باشد كه چند روزي كار را قرباني كنيد و براي برگرداندن انرژي‌تان به مسافرت برويد.


به اين شرايط تن ندهيد

به فكر تغيير دادن اين شرايط باشيد. به اين دوري تن ندهيد و نگذاريد كه تمام سال‌هاي زندگي مشترك‌تان در تنهايي بگذرد. يك افق براي خود‌تان مجسم كنيد. مثلا بگوييد روي اين مسير حركت مي‌كنم تا 2 سال ديگر به اين نقطه برسم و شرايط را تغيير دهم يا اين‌كه اگر به‌خاطر شرايط خاص مالي‌تان درگير چنين وضعيتي شديد، در اين دوره بيشتر از هر زماني به فكر پس انداز و اضافه كاري باشيد، ‌تا اين شرايط خاص را پشت سر بگذاريد و به زندگي عادي برگرديد. شايد لازم باشد كه بچه دار شدن را به چند سال بعد و زماني كه شرايط آرام‌تري داريد موكول كنيد. در اين دوره مهم‌ترين چيز اين است كه بار اضافه‌اي به دوش خود نيندازيد و از هر تغييري كه مي‌تواند استرس زندگي شما را بالاتر ببرد، بپرهيزيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج