۲۲۰۷۴۴
۱۰۸ نظر
۲۶۴۰۲
۱۰۸ نظر
۲۶۴۰۲
پ

اگر فرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد...

شاید یکی از چالش برانگیزترین اتفاق ها برای خانواده ها در این دوره، برقراری ارتباط عاطفی با جنس مخالف است. آنها نمی دانند که با این وضعیت چگونه روبرو شوند و عموما کار را خراب تر می کنند.

ماهنامه سپیده دانایی - غلامرضا میناخانی، کارشناس ارشد روانشناسی: «نوجوانی» یکی از بحرانی ترین دوره های زندگی انسان هاست. هویت یابی در این سنین شروع می شود و تا مدت ها ادامه دارد. از یک سو نوجوان تکلیف خودش را با خودش نمی داند و هر روز یک برنامه جدید برای آینده اش دارد، از سوی دیگر تغییرات هورمونی و فرآیندهای رشد موجب می شود که دچار مشکلاتی با خانواده اش، دوستان و جامعه شود.


احتمالا خانواده ها هم متوجه این بحران هستند. بعضی ها به خوبی از پس مدیریت دوره نوجوانی برمی آیند. بعضی اما اوضاع را خراب تر می کنند، ارتباط شان را با فرزندشان از دست می دهند و در نهایت تاثیر عمیقی روی آینده اجتماعی - ارتباطی - شغلی فرزندشان می گذارند.

شاید یکی از چالش برانگیزترین اتفاق ها برای خانواده ها در این دوره، برقراری ارتباط عاطفی با جنس مخالف است. آنها نمی دانند که با این وضعیت چگونه روبرو شوند و عموما کار را خراب تر می کنند. این مطلب، راه های چگونگی رویارویی با این وضعیت است.

اگر فرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد...

آیا برقراری ارتباط در این سنین درست است؟

احتمالا در دسترس ترین پاسخ خانواده ها به این سوال این است که جلوی این حرکت را بگیرند. بعضی از خانواده ها این اتفاق را خط قرمز خانوادگی خود می دانند و با نوجوانی که ارتباط برقرار کرده، بدترین واکنش ها را نشان می دهند.

کلینیک های مشاوره و روانشناختی با دختران و پسران و نوجوانان مضطرب و نگرانی که به علت برقراری ارتباط سرکوب شده، اعتماد به نفس و آرامش خود را از دست داده اند، غریبه نیستند.

واقعیت این است که از لحاظ روانی و فیزیولوژیکی، خیلی عجیب نیست که در این سنین، نوجوانان تمایل به برقراری ارتباط عاطفی داشته باشند. یعنی بعد از شروع بلوغ و ترشح هورمون های جنسی در دختر و پسر، تمایلات دگرجنس خواهانه هم در آنها شکل می گیرد. نوعی نیاز به برقراری ارتباط عاطفی و هیجانی و نیز ارتباط جسمی.

این یک فرآیند طبیعی است و تا قرن های متمادی انسان ها وقتی به سن بلاوغ می رسیدند اقدام به برقراری ارتباط برای تشکیل زندگی مشترک می کرده اند؛ بنابراین اینکه نوجوانی تمایل به برقراری ارتباط داشته باشد یا عاشق شود یا در ذهنش به این موارد فکر کند، اصلا چیز عجیبی نیست. خیال تان را راحت کنم، به سلامت روان نوجوانی که به اینجور چیزها فکر نمی کند، باید شک کنید!

چه واکنشی نشان دهیم؟

وقتی از رابطه نوجوان تان با جنس مخالف آگاه شدید، این کارها را انجام دهید:

1) ارتباط خودتان را با فرزندتان حفظ کنید

این اصل، مهمترین اصل تربیت فرزندان است. والدین باید به گونه ای با نوجوان تعامل کنند که خانواده مهمترین منبع ارتباطی برای او باشد. در واقع خانواده ای در تربیت فرزندش موفق شده است که فرزند نوجوانش اگر رابطه ای برقرار کرد یا تمایلی به فردی داشت، آن را ابتدا با والدین یا حداقل یکی از والدین در میان بگذارد.

نوجوان زمانی می تواند این کار را انجام دهد و خانواده را در جریان بگذارد که مطمئن باشد واکنش خانواده نسبت به این ماجرا وحشتناک نخواهد بود. مثلا اگر نوجوان متوجه باشد که با فهمیدن خانواده، دوره پر تنشی شروع خواهد شد، سرکوب می شود، مورد خشونت قرار می گیرد یا سرزنش ها و اضطراب های جدیدی برایش شروع خواهند شد، ترجیح می دهد اساسا قید اطلاع رسانی به خانواده را بزند. چنین نوجوانی مستعد آسیب در روابط عاطفی است و به واسطه اینکه پتشوانه تجربی و حمایتی و آموزشی ندارد، احتمالا دچار مشکلات در رابطه یا حتی سوءاستفاده خواهد بود.

نوع دوم خانواده هایی هستند که با مطلع شدن از این ارتباط، اصولا شروع به نصیحت و سرزنش می کنند و تلاش می کنند که ارتباط نوجوان شان را قطع کنند. نتیجه اینکه شاید موفق شوند که فرزندشان را از ادامه ارتباط منصرف کنند ولی مشکل اینجاست که احتمالا نوجوان در تجربه های بعدی ترجیح می دهد که خانواده را در جریان این اتفاق ها قرار ندهد.

اگر فرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد...
نوع سوم خانواده هایی هستند که بعد از فهمیدن ماجرا، به احساس نوجوان شان احترام می گذارند. او را برای این ارتباط سرزنش نمی کنند. این خانواده ها آگاهانه سعی می کنند که ارتباط شان را با فرزندشان حفظ کنند تا نوجوان بتواند به راحتی مشکلاتی که پیش می آید را با آنها در میان بگذارد ولی در عین حال تلاش می کنند فرزندشان را راهنمایی کنند.

این راهنمایی به معنای نصیحت نیست بلکه آنها واقعیت های موجود را درباره ارتباط های نوجوانی می گویند. مثلا همانقدر که به احتمال بی ثباتی این رابطه ها اشاره می کنند، به جذاب بودنشان هم اشاره می کنند، به اینکه کنجکاوی نوجوان را برمی انگیزاند.

۲) با نوجوان تان صادقانه صحبت کنید

آمارها نشان می دهند که نوجوانان بیشترین اطلاعات ارتباطی را از همسالان می گیرند و تنها درصد کمی را از والدین می گیرند؛ این در حالی است که همسالان همیشه اطلاعات مبهمی از اینگونه روابط دارند و والدین مشخصا دقیق ترین اطلاعات را دارند.

بنابراین نسبت به روابط، هیجان ها و احساس هایی که افراد می توانند در این دوره تجربه کنند، با نوجوان تان حرف بزنید و اطلاعات دقیق به او بدهید. سعی نکنید اطلاعات دلهره آور در اختیار او قرار دهید. اینکه اینگونه روابط موجب بدبختی آدم ها می شود یا ایجاد احساس گناه در نوجوان، کمکی به مدیریت این وضعیت نمی کند. منصف باشید و اطلاعات دقیق در اختیارش قرار دهید.

۳) پذیرش تان را بالا ببرید

منظورم این نیست که هر اتفاقی افتاد با آغوش باز بپذیرید، نه؛ پذیرش یعنی اینکه آرامش خود را در مواجه شدن با برخی اتفاق های فرزندتان بالا ببرید. نوجوانی که با مسئله ای روبرو شده است، خود به اندازه کافی استرس و تنش دارد. بهتر است شما با آرامش تان، وضعیت روانی فرزندتان را بیشتر دچار تنش نکنید.

لزومی ندارد در آن لحظات شروع کنید به پیش بینی هایی که از این رابطه کرده بودید، اینکه این رابطه از اول اشتباه بوده است. جو حمایتی خانواده را به گونه ای پیش ببرید که فرزندتان به خانواده اعتماد کند. آنقدر پذیرش داشته باشید که نوجوان تان بتواند اتفاق های عجیبی که برایش افتاده را با شما در میان بگذارد. در واقع خانواده باید اولین حریم امن نوجوان باشد.

۴) کنترل نکنید

بعضی از خانواده ها تمام تلاش خود را می کنند که فرزند نوجوان شان را کنترل کنند. چک کردن گوشی، زیر و رو کردن وسایل شخصی اش برای پیدا کردن نشانه های خطر! یا پیگیری کردن کارهای روزمره زندگی نوجوان.

نوجوان ها متوجه این کنترل ها می شوند. آنها (و در کل همه انسان ها) نسبت به کنترل شدن حساس هستند. کنترل ارتباط را قطع می کند، اعتماد را از بین می برد و نوجوان را از خانه گریزان می کند. به حریم شخصی نوجوان احترام بگذارید ولی همیشه خود را برای شنیدن حرف های نوجوان تان درباره رابطه عاطفی اش آماده کنید.

اگر فرزندتان با جنس مخالف رابطه دارد...
5) خط قرمزها را مشخص کنید

به جای تهدیدها یا نصیحت های مکرر، با در نظر گرفتن وضعیت خانوادگی، خط قرمزهایی را برای این ارتباط مشخص کنید. محدودیت های خانوادگی را با او در جریان بگذارید. محدودیت هایی مثل محدودیت های زمانی ارتباط، استفاده تلفنی و ...

حتی می توانید محدودیت رابطه جنسی را با قاطعیت با آنها در میان بگذارید. متاسفانه خانواده ها از صحبت کردن در این موارد به شدت گریزان هستند و چه بسا می ترسند که با صحبت کردن در این باره، فایل هایی در ذهن نوجوان باز کنند که فرزندشان قبلا توجهی به آنها نداشته است.

اگر تا این زمان آموزش جنسی به فرزندتان نداده اید، سعی کنید به شیوه های مختلف او را آگاه سازید. مثلا می توانید کتاب های خوبی در این باره برای هدیه دادن به فرزندتان پیدا کنید.

6) با دوست فرزندتان ارتباط برقرار کنید

در صورتی که مقدور باشد، با فردی که فرزندتان با او دوست شده، آشنا شوید. او را به خانه یا به یک گردش چند ساعته در شهر دعوت کنید. حسن نیت تان را هم به فرزندتان و هم به دوستش ثابت کنید و نشان دهید که به احساس آنها احترام می گذارید.

با این کار مدیریت بیشتری روی ارتباط آنها خواهید داشت. با این کار احتمالا آنها مخفی کاری نمی کنند و مشکلات شان را با شما در میان می گذارند. خطوط قرمز را رعایت می کنند و طبق اصول خانوادگی شما پیش می روند.

این شکل از ارتباط عموما برای خانواده ها بسیار سخت است، مخصوصا اگر دخترشان در ارتباط باشد ولی واقعیت این است که با جنگ و دعوا و تنش کاری پیش نمی رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیبا

      ممنون عالی بود از این گونه مطالب بیشتر درج کنید

      پاسخ ها

      • پریسا

        من خودم یکیو خیلی دوست دارم خانوادم کاملا مخالفا نمیذارن نمیدونم دیگه چکار کنم

      • امیر

        ادم باید جنبه ی ارتباط با جنس مخالفش رو داشته باشه نباید بی جنبه
        بازی در اورد من خودم رابطه برقرار کردن بین دختر و پسر رو خوشم میاد چون انگار همونجوری که با یه پسر دوستی باید با دختر هم دوست باشی

      • دریا

        چند روز که عاشق پسری شدم خوب اون پسر بهم خیلی احترام میزاره به نظر خودم اول اون هست که عاشقم شده مدام واسم ادیه های گوناگون میاوردیادم می اد که یک روز جزوه ی دوستام رو گرفته بود و دیگه پس نیاورده بود وقتی من بهش گفتم که چرا اینکار رو کردی خشکش زد و با احترام گفت ببخشید و جزوه رو فردا پس اورد الان همه ی دوستام می دونن که اون به حرف من گوش میده به خاطر همین هر وقت می خوان با اون در بیفتن من رو صدا می زنن خوب به مرور زمان من هم عاشقش شدم اما جرعت ندارم واکنشی نشون بدم به خاطر پدرو مادرم اصلا اسم اون پسر رو تو خانه وا نکردم اون شامارش رو به من داده اما تا به حال واسش یک سلام هم ننوشتم وای دیگه چیکاردکنم به نظر خودم اون روز به روز داره عاشقم میشه منم همینطور وای خدا به من صبر بده الان تمام دوستان رازدارم این موضوع رو می دونن اما پدرو مادرم نه اصلا فکر نمی کردم عشق یک همچین حسی باشه

    • آذر

      خيلي خوب بود . ممنون به من كم كرد كلي چيز ياد گرفتم.

    • سارا

      خیلی ممنون عالی بود

    • مهسا

      عالی بود

    • ناشناس

      چه فایده؟!؟!چه فایده؟؟؟!؟تمام مادر پدرای ایرانی سر عقایدی که ملوم نیست از کجا نشئت گرفته میگن پسر و دختری که وارد رابطه عاطفی بشن سالم نیستن...سالم اونایی نیستن که پای منبر جار‌ میزنن که حواستون باشه نذارین دختر پسر سمت هم بیان...
      چه فایده که نظر من چیزی رو عوض نمیکنه و همینطور نوشته ی شما فقط زندگی و احساس منو خراب کرد...از اونایی که این عقاید رو جا انداختن تو ذهن والدین نمیگذرم
      اینه دلیل اینکه بدمون میاد از دین ما جوونا

      پاسخ ها

      • فهیم

        من خودم 24سالمه اما وقتی میبینم چقد از دوستام تو همین روابط گیر کردن و چقد همه فکر میکردن ک اینا عاشق همن ،ولی بعد ازازدواج به دوسال نکشیده به بدترین شکل طلاق گرفتن ،به پدر مادرا حق میدم.

    • یک مادر ایرانی

      خیلی خوب بود . مرسی . از این مطالب بیشتر بگذارید

      پاسخ ها

      • محبوبه

        دختر ۱۲ ساله ام در مجازی با پسری ۱۵ ساله آشنا شده چگونه رفتارکنم

    • بدون نام

      والدین من اگه بفهمن منو زنده زنده میندازن توی آب جوش- بدون اغراق- درین حد

    • بدون نام

      رابطه بین دختر و پسر و اساساً روابط اجتماعی یک امر عادیه و هرگز نمیتونه غلط باشه.
      مشکل از جایی شروع میشه که به دلیل آموزش نادرست این ارتباطات شکل ناهنجار به خودش میگیره و بعضاً در سنین پایین وابستگی عاطفی ایجاد میکنه یا از حالت متعارف خارج میشه و شکل افراطی میگیره که باعث ایجاد آسیب به هر دو جنس میشه به طوریکه حتی از مسائل مهم و سرنوشت ساز زندگیشون عقب میمونن.
      در نتیجه خانواده ها باید به جای پاک کردن صورت مسئله و ممنوع کردن مطلق این روابط و یا تنبیه و برخورد در صورت مشاهده، در زمینه آموزش به فرزندانشون تلاش بیشتری کنن تا فرزندانشون ضمن برقراری رابطه صحیح باجنس مخالف از آسیب های احتمالی در امان باشن.

      پاسخ ها

      • فهیم

        رابطه ی صحیح همون رابطه ایه که به زودی به ازدواج ختم بشه .رابطه ای ک مدت زیادی به دور از خونواده تو حالت تعلیق بمونه هیچوقت صحیح باقی نمیمونه .

    • بدون نام

      من خودم رابطه پنهانی دور از چشم پدر و مادرم داشتم، چون ظرفیتشو نداشتن بهشون بگم . ولی دوست ندارم بچه ام که الان 16 سالش هست رابطه پنهانی داشته باشه ...سعی کردم که باهاش دوست باشم ...تا الان هم اهداف دیگری رو با نظر مساعد خودش براش در نظر گرفتم تا حداقل تا 4 سال آینده تو فکر این نوع ارتباط نباشه...قطعا در اون زمان از نظر روحی و جسمی و عقلی آمادگیشو داره تا رابطه ای ایجاد کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئن باشيد اونم مثل خودتون داره مخفيانه ارتباط برقرار ميكنه چون شما به نورتون دوست هستيد ولي داريد تجربيات خودتون رو مدام گوشزد مي كنيد واون فقط گوش ميده و تا مثل خود شما تجربه نكنه متوجه نميشه

    • زهرا

      من ۱۶سالمع دوسال با
      بایه پسر فقط عاطفی و خانواده هامون دوست بودن. مادرم متوجه شد و دقیقا وسط امتحانات خردادماه منو به باد کتک گرفت تحقیرم کرد رابطمون. قطع کرد گوشیم گرفت ،بهم تهمت هرزه بودن زد نمیدونید چقدر سخته مادری که انقدر علشقی. همیشه بهت افتخار میکرده بت بگه ... و حتی ازم پرسید اون پسرو نیاوردی خونه درصوتی که اوت اقا حتی منو لمسم نکرد فقط توی صحبتاش یکم. بی پروا بود ، من جدا هنوزم اون اقا علاقه دارم ازیت که مادرم ازش بدگویی میکنه زجر میکشم
      بعد دو روز به شدت رفتارش با من خوب شد و بم گفت فراموش کنم اما من نمیتونم الان. من بی دلیل میترسم گوشیمو بدم بهش، ازش میترسم باهام خیلی مهریونه ها ولی میترسم مدارم ناراحتم مدام نق میزنم ،انگیزه زندگی ندارم ،مدام گریه میکنم و تظاهر میکنم با یه نفر دیگه دعوا میکنه اما من بدنم میلرزه گریم. میگیره. من حتی وسط دعوام بهش التماس میکردم که من به جز اون کسیو ندارم باهام قه. نکنه اما بد تر میکرد منو برد مشاور اما خودشم بام اومد و نتونستم حرفامو بزنم

      پاسخ ها

      • بی نام

        منم تو سن 13 سالگی با پسری دوست شدم ک باهم رفت وامد خانوادگی داشتیم و مامانم فهمید انقد کتکم زد گوشیمو گرفت دقبقا شبیه شما من خیلی دوسش دارم پسره رو

    • سپیده

      والا من اگه به مامان و بابام بگم با چاقو سرمو میبرن میندازن تو اب جوش..مامان بابا ها ما این چیزا حالیشون نیس

    • صدف

      من الان ۱۸سالمه و تازگیا با ی اقا پسر دوست شدم تا الانم به خاطر مامانم با کسی دوست نمیشودم اما این اقا پسر واقعا مورده خوبیه برام متاستفانه مامانم فکر میکنه همه مردا فقط به فکر رابطه جنسی هستن اما این طور نیست دختر تا نخواد پسره به زور کاری نمیکنه و الان مامانم میدونه که باهاش دوستم خوشبختانه این سری خیلی نرمال تر رفتار کرد اما هرچی میشه پسره رو فش میده و نمیزاره باهاش برم بیرون واقعا درکش نمیکنم انگار که ازش مخفی کاری کنم و یواشکی کارامو بکنم بهتره میدونم مامانم خیلی دوسم داره و نگرانمه اما باید به احساسات منم احترام بزاره این خیلی خوبه که من هر ادتفاقی که افتاد هر حرفی که زدیم بیام بهش بگم تا این که ازش مخفی کنم و زیر زیرکی کارامو بکنم چون درهرصورت من باهاش دوست میمونم

      پاسخ ها

      • عارف

        مادرتون صددرصد راست میگن .

        از خود آقایون بپرسید بهتون میگن همینو .از کسانیکه تجربه دارند بپرسید .

    • هدیه

      کاش نوجوان های ما. مخصوصا دخترهامون. کمی عاقلانه تر فکر میکردند.
      پسر ها کارشون را خوب بلدند دوست عزیز. چنان محبت بهت میکنند که راضی شوی باهاشون رابطه داشته باشی.
      ما خانم ها تو هر سنی اسیر محبت میشیم. چه بسا تو سن پر هیجان نوجوانی.
      دوست من این زمان. زمان دوستی نیست. دنبال درس و زندگیت باش. به موقع ازدواج هم میکنی. بزار عشق و علاقت به شوهر ایندت باشه. نه هر نا اشنا.
      من برای عزیز ترین کسم این اتفاق ناگوار افتاد.

      پاسخ ها

      • amir

        سلام نظرتون قابل احترامه ولی الان دیگه اون زمانی که شما زندگی می کردید نیست الان همه چی عوض شده چرا نمیایم یزره خودمونو سر این مسایل به روز کنیم چرا می خواهیم همون آدم قدیما باشیم یزره به روز باشید دنیا داره ازتون سبقت میگیره ها

      • PUYA

        سلام
        نظر شما رو بعنوان یک مادر و یک خانم درک میکنم.
        اگر از رفتارهای مبتنی بر روانشناسی تربیتی و
        , دینی استفاده بشه می تونه کمک بزرگی به اونها باشه.
        .

    • Sina

      عالی بود خیلی ممنون از سایت خوبتون درباره ی این اطلاعات.ولی من هنوز ی سوالی برام باقی مونده ک هیچ سایتی ب صراحت جواب نداده و جوابش یک آره هست یا ن.
      آیا دوستی با دختر یا پسر در سنین نوجوانی(۱۶سالمه)درسته؟!میدونم نیاز عاطفی در سنین ما طبیعیه ولی سوال من اینه ک باید کنترل ش یا بروز داده شه؟!مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بزرگوار باید این احساس رو نگه داری اگه نگه نداری وقت ازدواج و تو زندگی نسبت به همسرت بی میلی شدیدی می گیری واین عامل اصلی اکثر قریب به اتفاق طلاق هاست خواستی جلو شو بگیری به طرف خداوندی که فرمود بجوئید به سوی من به هروسیله ای ،بنابراین هر جای دیدی این وسیله نزدیک بودن به خداوند است و جلو گیری از غریزه جنسی انجامش بده.یاعلی

    • بدون نام

      سلام .من مادر دختری ۱۶ ساله هستم عاجزانه از شما خواهش می کنم منو راهنمایی کنید .دختر م هر چند وقت بایه پسر دوست می شه واز قبلی بد می گه وفکر می کنه این یکی فرشتس وواقعا دوستش داره من چه رفتاری داشته باشم ؟

    • دختر

      پاسخ سینا:نه درست نیست.خودتو کنترل کن.من با این که15سال دارم ولی خودمو کنترل کردم چون میدونم آخر و عاقبت این دوستی ها اصلا قشنگ نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو جوجه

    • ات

      من خودم درگیر اینجور مسائلم که به اشتباه به مادرم گفتم و الان سخت پشیمونم به نطرم اگه دختر و پسر واقعا عاشق هم باشن هیچ عیبی نداره
      فقط کاش خانواده ها درک کنن
      من مادرم فهمید و زندگیمو سیاه کرد در صورتی که من حتی تا حالا لمسشم نکرده بودم و حتی طور بدی صحبت نکرده بودم ولی مدام بهم تحمت هرزه بودن میزنه

    • م

      سلام به دوستان عزیز من ۱۵ سالمه که تازم رفتم ۱۶ در مورد این رابطه ها برای نوجوانی هایی میگم که الان اومدن این سایت ۱۰۰ درصد، خب دوستان من برقراری دوستی (بین دختر و پسر ) تا قبل از ۲۱ و ۲۲ سالگی خوب نیست.
      منظورم این نیست که قبل اون نمیشه بر قرار کرد میشه خیلی راهتم میشه فقط فقط مشکل ………
      خانواده هاس

      خانواده ها فکر میکنن پسرا فقط برای بر قراری رابطه جنسی با دخترشون دوست شده ولی ۵۰ درصد اینطور نیست نیست به خدا نیست فقط فکرشون مال زمان رضاشاهه مگر ما الان تو اون زمونیم؟
      اقا رک بگم بهتون اگر میخواین رابطه برقرار کنین ؟
      سنتون پایین ۲۱ و ۲۲ ایناس؟
      راهی که میگم بهتون رو انجام بدین.

      اقا ایران این جور چیزا جواب نمیده باید خودتون برای خودتون خط قرمز بسازید دقت کنین خودتون برا خودتون (برای مثال نباید همو لمس کنیم) همین جور چیزا بعد به رابطتون ادامه بدین
      راستی چیزی به والدین نگین چون زنده زنده تو دیگ جوش روغن میندازنتون از من به شما نصیحت
      ی چیز دیگه خدایی زیر ۱۵ دیگه دوست نشید خریته
      ی چیز اخر از این دوستی هم دختر و هم پسر راضی باشن و همچنین مراقب باشین والدین بویی نبرن

    • سحر

      من دختري 13 ساله دارم كه به خاطر مشكلات زيادي كه درخانه داشتيم ايشون با بسري دوست شده ومن بخاطر اين موضوع خيلي باايشون دعوا مي كنم حتي حاضر شدم از جايي كه هستم به جايي ديكر بروم ايااين كار من درست است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام دختر گلم سعی کن صبور باشی به خاطر دعوا های تو خانواده ات با پسر دوست نشو چون آینده ات کاملا سیاه و تیره میشه هرجوری هم خدا راضی است اون طوری باش خدا زمان و مکان نداره ودر هر زمانی از این روابط بدش می أید چون به ضرر طرفین مخصوصا دختر هاست.یاعلی

    • فتی

      اگر خطایی کرد واسرار کند به پدرم نگو به مادر چه پیشنهادی میدهید؟؟؟

    • م ا

      من یه پسر 23 ساله دارم که تقریبا استقلال مالی داره تاحالا درباره دوستیهای باهام صحبت میکرد اماچندروزیه متوجه رابطه اش باکسی شدم حتی احتمال رابطه جنسی هم میدم.باهاش چگونه رفتارکنم؟

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        اون دیگ بیستو خورده ای سالشه ، هنوز داری دخالت میکنی

    • یاسین

      من پسری ۱۳ ساله هستم من حدود رمضان پارسال عاشق دختری شدم که از صدای من خوشش می آمد من همیشه روز و شب توی فکر بودم که اینو با پدر و مادرم بگم یا نه من قاری بودم و خانواده ای مذهبی داشتم.
      آخر رفتم و همه چیز را بهشون گفتم ولی به من اهمیتی ندادند تا اینکه مرا بردند پیش مشاور مشاور به من یه کارادد گفت منم انجام دادم ولی دوباره ذاتم نذاشتو باز رفتم پیشش اینبار پدر و مادرم من رو به باد سیلی گرفتند همش میگفتن تو باهاش رابطه داری و این هامن یه روز تو خونه بودم که یهو زنگ زد وباهم حرف زدیم یهو دیدم بابام اومده خونه گفت اگه قطع کنی مبزنمت منم صحبت کردم اونشب بابام گوشیمو گرفت و زد شیکست بعد هم با این دختر قطع رابطه کردم.
      توی خانواده ی ما اصلا احساسات خود فرد مهم نیست و به زور همسرت میدن‌‌!
      الان دوباره عاشق شدم میشه کمکم کنید بگید من بهشون بگم یا نه؟
      من بازیگر و کارگردان تاتر هستم بابام بهم شک کرده گفته باید بگی بنضرتون من چیکار کنم میترسم قضیه ی قبلی بشه.

    • هانیه

      من دختری 18 ساله هستم .ولی برای ارتباط برقرار کردن با جنس مخالف خجالت میکشم و این رو هم میدونم که همه ی اینها به خواطر سختگیری های خونوادمه.چون خونواده ی من خیلی سختگیرن و کلا ارتباط پسر با دخترو خلاف شرع میدونند.مادرم همیشه منو میترسونه و منو تهدید میکنه که هیچوقت با کسی دوست نشم.من حتی نمی تونم با پسر خاله یا پسر عموی خودم راحت باشم.و همچنین خانواده من اجازه خیلی چیزا حتی بیرون رفتن دو هم از من میگیرن.لطفا راهی رو به من پیشنهاد بدید.تحمل این شرایط برای من خیلی سخته

      پاسخ ها

      • بدبخت

        منم اینجوری ام. واقعا تحملش سخته.

    • Nobody

      کسایی که سِنِشون پایینه بیشتر تحقیق میکنن درباره ی این چیزا این رو از کامنت ها هم میشه فهمید ولی بنظرم باید این چیزا رو پدر مادرا بخونن تا یکم یاد بگیرن که با بچه هاشون چجوری برخورد کنن که دچار مشکلاتی نشیم که کشور باهاش دچار شده. ما ایرانی ها باید یاد بگیریم کسی رو قضاوت نکنیم وقتی دختر و پسری دست تو دست هم دارن قدم میزنن نباید فکرای مریخی میکنیم دربارشون یکی از ترس های دیگه ای هم که هست توی رابطه ی دوستی با جنس مخالف اینه که تو خیابون اشنا و فامیلی باهم نبیننشون اینم بخاطر مشکلات فرهنگی مردم ما هستش. از کسایی که تو فضای مجازی کانال و گروه یا پیجی دارن ازشون میخوام ادرس این سایت رو براشون بفرستن تا حداقل نصف پدر و مادر ها متحول بشن. ممنون

    • پایان

      سلام من یه دختر ۱۷ ساله دارم که از ۱۵ سالگی عاشق یکی شده اول سعی کردم جداشون کنم حرف زدم و شرایط و توضیح دادم که الان مناسب نیست تو باید درس بخونی موفق بشی و سن ازدواج و دوستی الان نیست، اولش قبول کرد خیلی منطقی و گفت راست میگم، ولی متوجه شدم که دور از چشم من رابطه جنسی هم برقرار کرده
      داغون شدم حالا نمیدونم چیکار کنم؟ کسی میتونه کمک کنه
      باید ازدواج کنه دخترم،چون وقتی حرف میزنم باهاش احساس میکنم نیاز جنسی داره که وارد اینجور روابط شده درست مثل اعتیاد.
      کسی هست که راهنماییم کنه؟؟؟؟؟؟؟

    • Afshin

      من پنجاه سالمه و ازدواج نکردم

    • سایه

      با سلام من یه مادرم پسرم ۱۵ سالش تازه فهمیدم تو یه رابطه است شاید اولش خیلی ناراحت شدم وترسیدم ولی چون خودم مادر سخت گیری داشتم وهیچوقت به علایق ما توجه نکرد ونتونستنم حتی بعد از ازدواج لذت عشق رو داشته باشم هر جوری بوداز طریق گوشی پسرم باهاش قرار گذاشتم ودیدمش اینقد حس خوبی داشتم در اغوش گرفتمش چون دختر نجیب وخوبی بود صادقانه در مورد احساسش حرف زد منم پذیرفتم کلی راهنماییش کردم که الان به درسشون برسن وممکنه اینجور روابط برای اونا خطرناک باشه ومشکل ساز بشه شمارمو بهش دادم وازش خاستم با من در ارتباط باشه با مادرش حرف بزنه وخلاصه حس بسیار خوبی دارم

    • باران

      من یه مدت بایه پسر با گوشی مامانم در ارتباط بودم بعد قطع کردم رابطه رو در حد تلگرام بود یهو دیشب به مامانم پی ام داد منم سریع گوشیو گرفتم حذف و بلاک کردم مامان و بابام فهمیدن بابام خیییلی غیرتیه گفت اگه بفهمم اونجوری که فک میکنم باشه سرتو میبرم موندم چیکار کنم خیلی سنگین باهام رفتار میکنن

    • Hosein

      سلام پسری ۱۷ ساله ام تا ب حال با کسی دوست نشدم الان احساس کمبود رابطه عاطفی میکنم واقعا نمیدونم چکار کنم میترسم ب درسم هم لطمه بزنه واقعو ذهنم خیلی درگیره کسی میتونه کمکم کنه؟

    • غزل

      خیلی خوب بود من خودم عاشق شدم ولی بعد پشیمون شدم بنظرمن به فکر درستان باشید

    • راضیه

      تواین دنیاهیچکس به اندازه خودادم نمیتونه کمکی بهت بکنه

    • راضیه

      تواین دنیاهیچکس به اندازه خودادم نمیتونه کمکی بهت بکنه

    • حقیقتارو چه ساده ابری میکنیم

      قوربون سن و سالتون بشن آخه زیر 18 سالگی کدوم رابطه سالم مونده که اینقده زیر 18 ها سوال میپرسن؟من واقعا تو کف اینم که چرا به جای اینکه آیندتون رو بسازین خرابترش میکنین! من 23 سالمه و درس میخونم و واقعا درکتون میکنم ولی وقتی آینده ای نباشه رابطه به چه دردی میخوره آخه؟ آهای پسر گل برو اول فک کن که دختره رو گرفتی واقعا میتونی زندگی که میخواد رو در اختیارش بدی؟آهای دختر گل واقعا وقت شوهر کردنته؟برو اول از دنیایی که به سلیقه ات ساختی رو اصلاح کن

    • بدون نام

      خب من وقتی می بینم تمام دوستانم این کار ها رو می کنن خب من هم احساس می کنم باید این کارو بکنم و اگه این کارهارونکنم پیش دوستام کوچیک ميشم

    • NICK

      من یه پسر ۱۵ ساله ام که عاشق یه دختره شده بودم.خیلی پنهانی اینکار ها رو انجام میدادم مادرم هم یکم شک کرده بود ولی خب من کارم رو خوب بلد بودم.دختره منو دوست نداشت براهمین افسرده شدم. مشکل روانی دارم که اونم مکار بودنمه و واقعا فکر کنم ذاتیه.براهمین خیلی راحت به کسایی که ازم میپرسن رابطه داری یا نه دروغ میگم.درکل بگم عاشق شدن توی این سن اصلا خوب نیس ولی به شرط اینکه طرف هم دوستت داشته باشه.من بخاطر این اتفاق الان به اندازه یه ادم بزرگ اطلاعات دارم.

    • بدون نام

      سلام اگر بفهميم فرزند دخترمان يك گوشي پنهاني داره چگونه رفتار كنيم

      پاسخ ها

      • امیر

        سلام من خودم ۱۸ سالمه و اصلا فرد مذهبی نیستم و کاملا آزاد هستم هر کار میخوام بکنم ولی از نظر من هر دو تا گوشی رو بگیر جلو چشمش بشکون یا دیگه بهش نده اینطوری همه چیو یاد میگیره که رئیس کیه یا اینکه اگه با پسری در ارتباط بود با گوشی دخترت واسه پسره تله بزار و بکشونش یه جا خلوت و عین سگ بزنش اون موقع حساب کار دستش میاد کلا من از اینجور مسائل فوق العاده بدم میاد

    • بدون نام

      سلام اگر بفهميم فرزند دخترمان يك گوشي پنهاني داره چگونه رفتار كنيم

    • الناز

      من 15سالمه و مامانم از رابطم با ی پسر مطلع شد و گفت ک همه ی ماجرا رو واسم توضیح بده که من واسش توضیح دادم بعد گفتم بیا ببینش گفت باشه ولی فرداش رفتیم خونه خالم ک دختر16 ساله داره و مامانم موضوعو دور از چشم من به خالم گف نمیدونم ک خالم چی گفته ولی بعد از اون ماجرا مامانم گفت نمیام ک ببینمش و دیگه از این به بعد نمیذاره برم بیرون قبلا میذاشت
      من پسرع رو خیلی دوس دارم چیکار کنم که مامانم بذاره برم بیرون من باید ببینمش هر روز از دلتنگی دارم گریه میکنم

      پاسخ ها

      • علی

        اسم پسره چیه

      • نوید

        حقته

      • انا سرابی

        مامان منم دقیقا همین جوری ع نمیزاره برم پیش عشقم انقد گریه میکنم ولی میگه با خودم بیای مشکلی نی فقط باید با خودم بیای بریم بیرون منم غصه میخورم ک تنهایی برم عشق و حال نه اینکه مامانم بیاد

    • یک خواهر

      من 18 سالمه و اصلا به رابطه دخترو پسر اعتقادی ندارم
      من از نظر علمی هم سطح بالایی دارم پس فکر نکنید مغزم مال عصر حجره
      من اهمیتی نمیدم که تو چه زمانی زندگی میکنیم و به اصطلاح مدرن هستیم من تو هر زمانی از این دنیای کثیف باشم متنفففررم از اینکه خواهر 16 سالم با یه پسر احمق و به درد نخور چت کنه و متنفففرم از اینکه بچه دار بشم نفرت دارم چون میدونم اونم روزی به ارتباط با جنس مخالف میگه یک نیاز و یک امر عادی که اصلا و ابدا بهش اعتقاد ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من 13 سالمف فکر تو واسه ی عصر حجر نیست بلکه فکر تو از نحسیات میاد بالا کسی شاید عشق و عشقی زود باشه اما دوستی چی؟ تنفر تو قرار نیست خواهرت رو از بین ببره

    • بی نام

      من بدبخت یه بار به یه بدبخت تر از خودم تو سن نوجوونی کمک کردم که با دوست پسرش حرف بزنه الان این بلا سر خودم اومده
      دوستای دخترم براش دوست پسر پیدا کردن و من چون از همسرم جدا هستم و اون نیست که یه مشت و مال حسابی بهش بده هیچ کاری از دستم برنمیاد گاهی وقتا میخوام خودمو بکشم که نبینم چطوری دخترم داره نابود میشه و من هیچ کاری از دستم بر نمیاد میدونم مادر دوستمم تو اون لحظه ها همچین حسی رو داشت خدا منو ببخشه

      پاسخ ها

      • بی نام

        ببین من در مقامی نیستم که بتونم نصیحتتون کنم
        ولی خیلی رو این قضیه فکر کردم
        برای فرزند خودم
        به نظرم شما یه بار با دخترت خلوت کن باش دوست باش و جوری حرف نزن باش که ازت بترسه
        به جاش
        بگو خب اون خوش بخت کیه
        بش بگو مطمعانی دربارش که با کس دیگه ای نیس
        بش بگو خاستی میتونی مارو بهم معرفی کنی
        و...
        با این کار باعث دو چیز میشی
        1
        با دخترت رابطه خوبی پیدا میکنی
        2
        باعث میشی بتونی این رابطه رو کنترل کنی
        و اینو بدون رابطه تو این سن بد نیس که در حد یه دوستی پاک باشه
        تو با این کار هم به خودت هم به دخترت کمک میکنی

    • Saa

      من یه دخترم . من با یکی دوست شدم ولی به مامانم گفتم که از اون پسر خوشم میاد و مامانمم میزاره باهاش بگردم اما بهش نگفتم که باهم دوست شدیم فقط بهش گفتم که از اون پسره خوشم میاد اونم باهام بد برخورد نکرد بنظرتون بهش بگم باهم دوستیم ؟
      به بابام چی اون با رابطه دختر و پسر مشکل نداره اما روم خیلی غیرتیه

    • ایناس

      سلام من یه دختر ۱۱ ساله هستم مامانم اگه بفهمه از یه پسر خوشم میاد زنده به گورم میکنه با اینکه من فقط ازش خوشم میاد حتی بهش نگفتم ولی اون همیشه بهم میگه من دیگه جون به لب شدم میخوام ازش شماره بگیرم شما هم. اعتماد به نفس داشته باشید ما تنها نیستیم ما پشت هم هستیم

    • حمید

      از نظر خودم این محدودیت ها باعث میشه که پسران و دختران همجنسگرا بشن و یا خودارضایی در بین اونا زیاد بشه.خودم یه دوستی دارم که از بس باغیرت هست که مانع ازدواج خواهرش میشه و بهش میگه که باید از روی جنازه من رد بشی تا بتونی ازدواج بکنی و همیشه اون رو زیر نظر داره و هر جا میره تعقیبش میکنه و روی گوشیش یه سری اپلیکیشن نصب کرده تا مطمعن باشه که خواهرش با پسری ارتباط برقرار نمیکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام

    • فاطمه

      سلام خسته نباشید پسرم ۲۹ سالشه میخوام براش زن بگیرم مدام دوس دختر عوض میکنه فردرو معرفی کردیم برای ازدواج حدود یک وماهونیم که میگفت برم بیرون تا بشناسمش با اینکه دختر خوب وخانوادهداریه دوباره پسرم با یکی دیگه دوس شده چه راه حلیرو پیشنهاد میده که جلوشو بگیریم

    • ناشناس

      خود من با اینکه هفده سالمه ولی هیچ علاقه ای نسبت به جنس مخالف ندارم پس از قول همه نوجوانان حرف نزنید.

    • نوید

      ارتباط دختر و پسر به هر شکلی حرام است و این حس نیاز جنس مخالف بهمدیگر آزمایشی سخت از طرف خداست.حالا چرا خودتونو میکشین برا جنس مخالف؟اصن جنس مخالف کیلو چنده؟اصن شما پسرا بجای صرف کردن وقت برای این اراجیف خودتونو با یه چی دیگه سرگرم کنید دنیا دو روز بیشتر نیست تا چشم ببندی رفتی تو قبر.حالا من که مجردم و تا حالا با هیچ دختری ارتباط نداشتم و سنی هم ازم گذشته با این وجود دارم از زندگی لذت میبرم.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کاملا باهات موافقم.دخترا که عددی نیستن

      • بدون نام

        ببین رفیق آزمایش زمانی آزمایش میشه که از یک چیزه غیر منطقی جلوگیری شه مگه دوستی با جنس مخالف بده بعد می دونستین چون دخترا از پسرا بهتر هستن پسرا تحقیرشون می کنن ولی هیچ فرقی بین جنسیت نیست بلکه بین اون مغزت شاید سنم کم باشه اما می تونم تشخیص بدم کی خوبه کی بد

      • نوید

        بی نام.معلومه فمینیست هستی،اینو تو مغزت فرو کن که خیلی خیلی زشته دختر و پسر باهم دوستی کنن.من اگر پدر بودم و دختر داشتم اگه با کسی دوست بود پسره رو یجور زیر کمباین له میکردم که تیغه پر خون بشه.

      • Kiyan ht

        اقا نوید، شما که مذهبی و با اطالاعات به نظر میرسی ولی میدونستی که عشق پاک ترین احساس رو زمینه یا تا حالا تجربه کردی ؟؟؟؟ درسته رابطه های الان بیش‌تر رو شهوت میچرخه ولی اونایی که عشق واقعی توشون باشه سالم میمونن و تازه به نفع هردو طرفه که این اصلا حرام نیست

      • بدون نام

        خ

      • بدون نام

        ؟

      • بینام

        این چیزی که میگی نسبیه
        اگه قرار بود همه شبیه هم باشند که دنیا پیشرفت نمی کرد
        شما درتون این جور علایق شاید به وجود نیومده باشه یا هر چیزی که من نمی دونم
        اما حداقل من نظرم اینه اگه دوستی پاکی بین یه پسر و دختر باشه باعث پیشرفت میشه نه پس رفت
        باعث میشه انسان بتونه فرق بین عشق و حوسو بفهمه
        مثالی بت میگم که بفهمی
        یه بچه
        اگه نتونه به گوشی دسترسی داشته باشه
        و ببینه بقیه دارن
        ایا دلش نمی خواد
        بیشتر عقده ای میشه و کاری میکنه که هر جوری شده به دستش بیاره و بهش معتادم شاید بشه
        ولی اگه از همون اول براش یه چیز معمولی معرفی بشه
        کمتر درش قرق میشه
        اگه الان این چیزا عادی بود
        من و شما الان داشتیم درمورد کتاب با هم صحبت میکردیم یا در مورد علم
        ای کاش نسل بعدی بتونه مشکلات مارو نداشته باشه تا این مملکت بالخره پیشرفت کنه
        ایشالله

      • ..

        آزمایش سخت از طرف خدا ههع پس یعنی پیامبرا و امام هایی که ازدواج کردن (استغفرالله) تو این امتحان شکست خوردن این چه منطقی جمع کن برو مسخره خان

    • پدر

      کاملا مشخصه کسی که این مطلب رو نگاشته ی نوجوان آرمانگرا بوده وباتخیلات کودکانه کلمات رو کنارهم چیده.
      تجربه والدین هیچگاه نمیپذیرد که دوتا نوجوان ازجنس مخالف وقتی درکنارهم وبارسمیت والدین واقعا همان کاری را پیش ببرند که درمتن اومده. شما درمورد مقطعی از زندگی ادما دارید صحبت میکنید که به هیچ وجه ارزشها وارمانها وتجربیات گذشته رونه تنها نمیپذیرند بلکه در سدد ازبین بردن تمام روابط اخلاقی موجود هستن چرا که با تلاش رسانه ها وفضای مجازی و ...این مهم درح

      پاسخ ها

      • سجاد

        خدا به بجه هات رحم كنه صد در صد بزرگ بشن نه اصلا نميخواد بزرگ بشن قطعا الانشم عقده اين

    • کوروش

      از نظر من بعضی پدر و مادر اشتباه می کنن اما بیاید نزاریم این رنج به بچه هایمان برسد
      بعضی ها همه بچه را شبیه همدیگر می دانند چرا بعضی ها قدرت کنترل زندگی را دارن
      شاید عشق عاشقی در سن پایین خوب نباشد اما دوستی عالی ترین چون می تونه روزی به عشق تبدیل بشه
      اگر کسی عاشق کسی در سن پایین می شه بدونه شخصیت مهم ترین تا قیافه و صدا

      پاسخ ها

      • نوید

        خودت خودتو لایک میکنی؟فک میکنی حرفت خیلی درسته؟کجا خوبه دوستی با جنس مخالف،همین دخترای خوشگل نما ما پسرارو بدبخت کردن.برات منفی زدم.

    • گلی

      سلامم میشه یه جمله کوتاه نصیحت امیز در مورد دوستی دختر پسر بهم بگین تا منم اونو به دوستم بگم

    • محمود

      من خیلی غیرتیم و مانع ازدواج دخترم و خواهرم میشم.دخترم زمانی که 16 سالش بود با یه پسری ارتباط داشت منم تا پسره رو پیدا کردم اینقدر تو صورتش مشت زدم دندوناش ریخت.با لقتم حسابی زدم تو شکمش و اینقدر وحشی شده بودم که خواستم پرتش کنم تو اتوبان که مردم جلومو گرفتن.

      پاسخ ها

      • ی ادم منطقی

        خدا لعنت تو و پدرای مثل تو بکنه آخه مگه مرض داری چرا نمیزاری دخترت ازاد باشه ، مگه پسره پرده بکارت دخترت رو پاره گرده بهش تجاوز کرده لامصب بی خود اونجوری کردی

      • nima

        سگ هم وحشی بشه چنین کاری نمیکنه و ضمنا تا دختر نخواد هیچ پسری با هیچ دختری حرف نمیزنه و همینجوری کنین تا دخترتون یه مدت دیگه رفت تو جامعه ندونه پسر بد و خوب رو تشخیص بده

    • بیچاره عاطفی

      15 سالمه کلی از حرفامم پاک کردم تا جا بشه، من خیلی زود تر از سنم بزرگ شدم ( عقلی ) واقعا الان آرزو میکنم زود تر بزرگ شم تا بتونم بچمو ازاد بزرگ کنم عقده دوست شدن با ی دختر نداشته باشه ، همینطور هم ارزو میکردم مادرم دکتر بود تا میتونست حداقل یکم درک کنه که نیاز دارم من الان واقعا ی مریضم چون تو عمرم جرعت نکردم با ی دختر حرف بزنم ، لامصبا نمیشد مثلا بزارین 1000 کاراکتر ؟ من کلی حرف تو دلمه با 450 تا چی بگم آخه خدا بگم چیکارتون کنه اه مرض دارید مگه؟

    • محمد رضا

      اگه مدارس ار ابتدایی مختلط میشد،اگه لاقل دست دادن دو جنس مخالف برا بعضا مثل سربریدن نمیشد، اگه مهریه ها این قدر سنگین نمیشد،اگه ازدواج ها مثل کندن کوه نبود: خیلی از ما ایرانی ها قربونی نمی شدیم

    • Asal

      سلام دوستان
      من ۱۵ سالمه رلم ۱۸ سالشع
      من یه ۸ ماهی هست که رل زدم خانوادم در جریان نیستن و من پنهونی رل زدم حتی گوشیمم چک میکنن ولی خب شانس اوردم نفهمیدن ارتباط ما فقط در حد یه چت هستش من به اون پسر علاقه دارم و وابستش شدم قراره بعد از سربازیش بیاد خواستگریم متاسفانه این پسر از خانواده طلاق هست و پدرو مادر من اجازه به ازدواج من و رلم رو نمیدن چون غیر مستقیم ازشون پرسیدم من خیلی خیلی دوسش دارم
      میترسم از اینکه بهش نرسم
      کمکم کنید دوستان

      پاسخ ها

      • ساله 36 مامان فافا

        15 سالگی آغاز عاشق شدنهای آتشین هست اشکال نداره عاشق بشید گریه کنید و اه بکشید اما جدی نگیرید باید این دوران بگذرد 15 سالتون هست هر چه در
        این سن بکارید در آینده درو خواهید کردپس وقتتون رو به
        خودتون و به پیشرفت شخصیت و افکارتون اختصابدیدد

    • بدون نام

      سلام دوستان من ۱۲ سالم هست من با یک پسری که ۱۶ سالش است دوست هستم هم من دوسش دارم من فقط در چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه ها می بینمش همیشه ساکت وای می ایسته منو نگاه می کنه نمی و اینکه مادر و پدر من متوجه ارتباط من شدند گوشیمو گرفتند و مامانم میگه تو حق نداری با اون پسر حرف بزنی روم خیلی فشار میاد که نبینمش دیونه شدم

    • محمد

      من خودم يه زمانى بايه دختر دوست شده بودم مادرم و پدرمم فهميدن ولى خيلى خوب برخورد كردن جورى كه من اصلا انتظارشو نداشتم و الان هم خيلى خوشحالم كه اونا به بهترين روش با من رفتار كردن و خدارو شكر ميكنم بابت پدر و مادر آگاهى كه به من داده

    • محمد

      من خودم يه زمانى بايه دختر دوست شده بودم مادرم و پدرمم فهميدن ولى خيلى خوب برخورد كردن جورى كه من اصلا انتظارشو نداشتم و الان هم خيلى خوشحالم كه اونا به بهترين روش با من رفتار كردن و خدارو شكر ميكنم بابت پدر و مادر آگاهى كه به من داده

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خوشبحالت🥲

    • a boy

      سلام 17 سالمه
      عاشق یه دختری شدم و ما توی یه شهر کوچیک زندگی میکنیم که همه همو میشناسن
      من با دختره چت و تماس میگیرم
      اما نمیدونم اگه بفهمن چی؟ ابروم میره؟ ایا میشه باهاش حرف نزنم و عاشقم بمونه یا کم تر حرف بزنیم ؟

    • بدون نام

      من خودم ۱۵ سالمه و یک رابطه سالم با یک نفر دارم ولی اصلا نمیتونم به مامانم یا حتی بابام بگم چون که اصلا درک نمیکنن ، حتی چند بار با مامان ام صحبت کردم ولی هر دفعه دعوا مون شد و به قهر کشید ، یا حتی زنانی که بابام فهمید تا چند هفته گوشی و اینترنت رو از من گرفت ولی خوب وقتی پدر و مادر این کار ها رو بکنن بچه ها با پنهان کاری جلو میرن و این بدتره چون اگه یه وقت یه اتفاقی بیوفته نمیشه به اونا گفت و باید بریزیم تو خودمون

    • a gril

      من یک دختر ۱۳ ساله ام عاشق پسر همسایمونم اونم منو دوست داره چند بار بهم گفته دوست دارم و بهم گفته شماره بده ولی من بهش شماره ندادم تا اینکه یک روز یکی از دوستام شمارمو بهش داد وچند بار باهاش حرف زدم تا اینکه مامانم از موضوع با خبر شد و دعوام کرد و دیگه اجازه نمیده برم بیرن من خیلی دوسش دارم نمیدونم چه کنم؟

    • a gril

      من یک دختر ۱۳ ساله ام عاشق پسر همسایمونم اونم منو دوست داره چند بار اومده پیشم و بهم گفته دوست دارن و ازم شماره خواسته ولی من هیچ جوابی ندادم تا اینکه کی روز اومد دم در مدرسه و به یکی از دوستام گفت تا شمارهی منو بهش بدن اونم داد چند بار با هم حرف زدیم و هم پیام دادیم تا اینکه یک روز مارم و فهمی و دعوای دو تا مون کرد مامان دیگه اجازه نمیده برم بیرون نمیدونم چه کنم هنوز دوسش دارم ولی نمیدونم هنوز منو دوست داره یا نه

    • بدون نام

      سلام دوستان پسر من 16 سالشه تازگی ها با یه دختر دوست شده ولی نگفته بود شانسی متوجه شدم براش توضیح دادم که چه عاقبتی داره واز الان زوده که بخواد حتی به فکر ازدواج باهاش باشه ولی دختره خوب بلده چه جوری دلبری کنه با پسرم مادرانه صحبت کردم اما مرغ اون یه پا داره دختر خوبیه نه نیار ولی خیلی زوده بخواد ذهنشو درگیر مسائل چنین کنه لطفا کار بلداش بگن من چه بکنم در ضمن پدرش خبر نداره و از این که پدرش خبر دار شه هم میترسه

    • امیر

      من تاحالا لو نرفتم ک دوس دختر دارم یا نه مامانم کاملا مخالف و بابام موافق من خودم الان تو رابطه ام ۱۶ سالمع چیکار کنم؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • امیر

        هیچ کار نمیخواد بکنی فقط جنبش رو داشته باش

    • .

      من یه دختر ۱۶ساله هستم که رل دارم مامان بابام خیلی مخالف هستن با این کار میشه راهنمایی کنین چیکار کنم که راضی بشن و بتونم همیچی بهشون بگم ممنون میشم راهنمایی کنین

    • بدون نام

      هه

    • سوفیا

      سلام من به دختر ۱۶ ساله هستم چند وقت پیش با یکی دوست شدم پسره خیلی خوب و مهربون بود ولی متاسفانه مادرم فهمید و منو تهدید کرد که اگه بابات بفهم میکشتت الان با پسره کانت کردم ولی اون فکر میکنه بهش خیانت کردم دلمو زده

    • بدون نام

      من ١٧ سالمه دنبال دوستي با پسر هم نيستم ولي از طرز فكر پدر و مادرم بيزارم
      چون همه پسرارو بد ميبينن و من حتي خواستم طوري رفتاركنم كه همه رو باهم نبينن
      هم خوب داريم هم بد
      من ميترسم اگه چندوقت ديگه عاشق بشم
      چيكاركنم
      چون پدرومادرم مخصوصا پدر مخالفنننن و بابام ميگه اگه از خط قرمز من بگذريد سرتون و ميبرم
      اخه اين حرف درسته
      چون شما توي نسل قبل بوديد الان نبايد ما نسل جديد زندگي كنيم و بايد افكار قديمي هارو الگوي خودمون قرار بديم

      چيكار كنم ؟؟؟

    • مهرشاد

      من17سالمه تهران مادرم خیلی حساسه همه چیو چک میکنه حتی گوشیمو از این کارش خیلی بدم میاد حس میکنم یه کمم بهم اعتماد نداره اخه این چه کاریه

    • احسان

      ننه بابا من همش گوشیمو چک میکنن تو اون لحظه اینقدر عصبانی میشم که بهشون بد و بی راه میگم بعد بدهکارم میشم کلا یه بار عاشق شدم که اونم از چنگم درآوردن نمیدونم اگه خودشون بودن دلشون میخواست یکی بیاد هی گوشیو چک کنه

    • ط م

      سلام دختر من ۲۱ سالشه کلا از پسرا خوشش نمیاومد ولی من باهاش صحبت میکردم که همه بد نیستن ونمیخوان از آدم سواستفاده کنن حالا گفته که یه پسری بهش پیشنهاد رابطه داده وخیلی هم باادب ومهربون منم بهش گفتم که قبول کنه ولی گفتم بعضی چیزت را رعایت کنن وبا این آقاهم صحبت کردم نگران چیزی نیستم به باباش هم یواش یواش گفتم فکر میکنم باید خانواده ها نگرش خودشونا عوض کنن

    • ۳۱۳۱۵۰

      من 18سالمه و عاشق یک دختر شدم بهش گفتم با اینکه میدونم دوسم داره ولی بهم گفته نمیتونه باهام باشه
      بهم کمک کنید
      از اون روز سیگارمیکشم
      3بار تا خودکشی رفتم
      نمیتونم نبودنشو ببینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج