۲۲۰۹۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شيوه‌هاي طبيعي پيشگيري از پوكي استخوان

تا مغز استخوان‌ تان را بيمه كنيد!

به‌منظور پيشگيري از ابتلا به اين بيماري خاموش كه بسياري از پزشكان آن را قاتل خاموش مي‌نامند، لازم است از سنين كودكي و نوجواني به فكر پيشگيري از آن باشيم.

تا مغز استخوان‌ تان را بيمه كنيد!

تا مغز استخوان‌ تان را بيمه كنيد!

برترین ها: كاهش ماده استخواني بدن، از بين رفتن بافت استخواني، ثبات و انعطاف‌پذيري اسكلت از جمله مواردي است كه منجر به بروز پوكي استخوان در انسان مي‌شود. بيماري پوكي استخوان بيشتر در ميان خانم‌ها رايج است و گاهي، برخي از مردان را نيز در سنين بالاي ۷۰-۶۰ سالگي به‌خود مبتلا مي‌كند. اين بيماري ممكن است از ۵۳ تا ۰۴ سالگي در بدن آغاز شده و تحليل ماده استخواني در خاموش‌ترين شرايط ممكن سال به سال ادامه پيدا كند؛ از اين‌رو به‌منظور پيشگيري از ابتلا به اين بيماري خاموش كه بسياري از پزشكان آن را قاتل خاموش مي‌نامند، لازم است از سنين كودكي و نوجواني به فكر پيشگيري از آن باشيم.


گياه‌درماني براي استخون‌هاي شما

گنجاندن گياه سويا در رژيم غذايي بيماران مبتلا به پوكي استخوان پس از يائسگي توصيه مي‌شود. مصرف اين گياه به دليل داشتن مقادير قابل توجهي ويتامين D و كليسم به اين گروه پيشنهاد مي‌شود. به‌تازگي متخصصان و دانشمندان ايتاليايي با استفاده از گياه سويا، دارويي توليد كردند كه در درمان اين نوع از پوكي استخوان موفق بوده است. در تحقيقي كه روي زنان يائسه صورت گرفت، مشخص شد اين دارو روي آنان تاثيري شبيه به داروهاي هورموني استروژني داشته است. زناني كه از اين دارو به‌مدت 2 ماه استفاده كردند در حد قابل ملاحظه‌اي با افزايش سطح مواد استخواني روبه‌رو شدند.


پرچرب‌ها را فراموش كنيد

اگرچه متخصصان بسياري به مصرف لبنيات براي دريافت ميزان طبيعي كلسيم توصيه مي‌كنند اما بايد توجه داشت مصرف لبنيات به‌ويژه ماست، خامه و شير بايد با كمترين ميزان چربي باشد. زيرا مصرف خامه، پنير و ماست پرچرب مانع از جذب كلسيم در بدن مي‌شود بنابراين هنگام تهيه لبنيات دقت كنيد از نوع كم‌چرب آن خريداري كنيد. درضمن براي صرف وعده‌هاي شام و ناهار از غذاهاي كم‌چرب يا فاقد چربي استفاده كنيد زيرا وجود چربي غذا در كنار كلسيم موجب توليد تركيبي نامحلول از كلسيم در بدن مي‌شود اين تركيب غيرقابل جذب توسط بدن است، بنابراين كارايي لازم را در كنترل اين بيماري نخواهد داشت.


عسل، پوكي را متوقف مي‌كند

به افراد بالاي 50 سال كه با بيماري پوكي استخوان مواجه هستند پيشنهاد مي‌شود، هر روز يك قاشق چاي‌خوري عسل ميل كنند. اين كار موجب بالا رفتن ميزان جذب كلسيم دريافتي آن‌ها به واسطه مواد‌غذايي يا قرص‌هاي مكمل مي‌شود. نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد، استمرار در مصرف عسل موجب كاهش روند بيماري در مبتلايان به پوكي استخوان و همينطور موجب پيشگيري از ابتلا به اين بيماري در بين ميانسالان و كهنسالان مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج