جاباما
۲۲۰۹۹
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

گران ترین خودروهای سال

سوپر خودروهای سال ۲۰۱۲

فهرستی از گران ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۲ که حداقل دو نمونه از آنها در بازار برای فروش وجود داشته باشد را می بینیم.

سوپر خودروهای سال 2012

مجله یکشنبه: خودروی قانونی به هر وسیله نقلیه ای گفته می شود که مطابق قوانین گواهینامه تردد در خیابان های شهری را داشته باشد. برخی از شرکت های جهان خودروهای بسیار گران قیمتی برای تردد در شهر تولید می کنند. این خودروها به علت طراحی خاص بدنه، وزن، قدرت موتور و سرعت نسبت به مدل های متوسط شهری بسیار متفاوت هستند، قیمت آنها هم نسبت به نمونه های مشابه با تفاوت بسیار زیادی بالاتر است. اما گران ترین خودروهای جهان، کدام خودروها هستند؟ سال 1931 کارخانه بوگاتی خودرویی با مدل رویال کلنر کوپه تولید کرد که 8 میلیون و 700 هزار دلار قیمت داشت؛ چیزی نزدیک به 15 میلیارد تومان، خیلی سخت است فکر کنیم کسی حاضر باشد برای خرید یک اتومبیل 15 میلیارد تومان خرج کند. با این حال آدم هایی هستند که آنقدر هزینه می کنند تا برای مجموعه شخصی شان چنین خودروهایی بخرند. مطمئن باشید تمام رویال کلنرهای تولیدشده توسط بوگاتی هم به فروش رفته به گونه ای که سال 2011 هیچ نمونه ای از آن برای فروش در بازار باقی نمانده است. در ادامه فهرستی از گران ترین خودروهای جهان در سال 2012 که حداقل دو نمونه از آنها در بازار برای فروش وجود داشته باشد را می بینیم.

1- بوگاتی ویرون سوپر اسپرت (Bugatti Veyron Super Sport)

سوپر خودروهای سال 2012

این خودرو با حداکثر سرعتی معادل ۴۳۰ کیلومتر در ساعت صفر تا صدی معادل ۴/۲ در ثانیه دارد. این خودرو با موتور ۸۰۰۰ سی سی و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار (۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. پنج سال پیش بوگاتی ویرون مسابقه پرسرعت ترین خودروی شهری را به خودروی اس اس سی آلتیمیت آئرو SSC Ultimate Aero باخت، اما سال ۲۰۱۰ بوگاتی با تولید مدل سوپر اسپورت این خودرو مجددا موفق شد عنوان سریع ترین خودروی شهری را از آن خود کند. مدل اصلی این خودرو ۴۰۷ کیلومتر در ساعت سرعت داشت و با توان ۱۰۰۱ اسب بخار ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار قیمت داشت.


2- استون مارتین یک - (Aston Martin One-77)

سوپر خودروهای سال 2012

اسم این خودرو با عنوان یک-۷۷ گویای همه چیز است. زیبایی و قدرت در یک خودرو که تنها ۷۷ نمونه از آن تولید شده. قیمت این خودرو ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار (۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) است، توان آن ۷۵۰ اسب بخار است. این خودرو صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۴/۳ ثانیه طی می کند و می تواند حداکثر با سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت حرکت کند. تولید این خودرو از سال ۲۰۰۹ آغاز شده و قرار است به محض ساخته شدن هفتاد و هفتمین نمونه آن، تولیدش متوقف شود.


3- پاگانی زونتا کلینک رودستر (Pagani Zonda Clinque Roadster)

سوپر خودروهای سال 2012

مقام دوم فهرست گران ترین خودروهای جهان را استون مارتین با پاگاتی قسمت کرده است. خودروی زوندا کلینک این شرکت با قیمتی معادل ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار (۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار است. ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حداکثر سرعت این خودرو است و صفر تا صد آن مانند همتای بریتانیایی اش در فهرست ۴/۳ ثانیه است، شرکت ایتالیایی پاگانی از این خودرو در مدنای ایتالیا و قاهره مصر از سال ۱۹۹۹ تاکنون ۲۰۷ نمونه تولید کرده است.



۴- لامبورگینی رونتون (Lamborghini Reventon)

سوپر خودروهای سال 2012

پرقدرت ترین و گران ترین خودروی تولید شده توسط شرکت ایتالیایی لامبورگینی تاکنون مدل رونتون است. این خودرو ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار (۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. این خودرو در ۳/۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و با حداکثر سرعتی معادل ۳۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند. یکی از دلایل اصلی گرانی این مدل لامبورگینی کمیابی آن (تنها ۲۰ نمونه از آن تولید شده است) و البته طراحی بسیار دقیق و منحصر به فردش است.


5- کانیگسگ آگرا آر (Koenigsegg Agera R)

سوپر خودروهای سال 2012

شرکت سوئدی کانیگسگ مدل آگرا آر را از سال گذشته تولید می کند که قیمتی برابر با رقیب ایتالیایی اش لامبورگینی رونتون یعنی ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار (۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) دارد. صفر تا صد این خودروی سوئدی ۸/۲ ثانیه است و توانایی حرکت با حداکثر سرعت ۴۳۵ کیلومتر در ساعت را دارد. اما شرکت کانیگسگ سرعت این خودرو را با استفاده از ابزار الکترونیکی در سطح ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود کرده. شما برای اینکه یک بار بتوانید از حداکثر سرعت این خودرو بهره مند شوید می توانید چند برگ درخواست رسمی برای شرکت بفرستید.


6- میباخ لاندالت (Maybach Landaulet)

سوپر خودروهای سال 2012

شرکت آلمانی میباخ خودروی لاندالت خود را براساس طراحی قدیمی خودروهای لاندالت با دو کابین سرپوشیده راننده و بدون سقف مسافر طراحی کرده است. این خودرو که اولین بار سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه بین المللی خودروی خاورمیانه در دبی رونمایی شد، به صورت محدود در اشتوتگارت آلمان تولید می شود و ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار (۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. این خودرو گران ترین خودروی صندوق دار (سدان) در جهان محسوب می شود و صفر تا صد آن ۲/۵ ثانیه است.


7- زنوو اس تی1 (Zenvo ST1)

سوپر خودروهای سال 2012

شرکت دانمارکی جدید التاسیس زنوو از سال ۲۰۰۸ تولید خودروهای لوکس خود را آغاز کرده است. این شرکت در جزیره زیلند قرار دارد. اولین مدل اس تی ۱ این شرکت سال ۲۰۰۹ با قیمتی معادل ۱ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار (۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان) به بازار فرستاده شد. از این خودرو تنها ۱۵ نمونه تولید شده و قرار است با متوسط تولید ۳ خودرو در سال، کارخانه این شرکت در آمریکا، ساخت نمونه های جدید آن را برای فروش در آمریکا ادامه دهد. با وجود کمیابی نمونه های این خودرو شرکت زنوو به خریدارانش وعده می دهد. در صورت خرابی خودرو تعمیرکار سیار این شرکت به سرعت با هواپیماهای اختصاصی در محل خرابی حاضر می شود.



۸- مک لارن اف۱ (Mclaren F۱)

سوپر خودروهای سال 2012

سال ۱۹۹۴ مک لارن ناف ۱ گران ترین و سریع ترین خودروی بازار بود. با قیمتی معادل ۹۷۰ هزار دلار (۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان) مک لارن اف ۱ حتی ۱۵ سال پس از تولیدش هنوز یکی از گران ترین خودروهای جهان محسوب می شود و با سرعت فوق العاده ۳۸۶ کیلومتر در ساعت همچنان یکی از پرسرعت ترین خودروهای خیابانی جهان است. صفر تا صد این خودرو ۲/۳ ثانیه است. طراحی داخلی خودرو با تک صندلی راننده که وسط کنسول جلوی خودرو قرار گرفته و توانایی جا دادن دو مسافر. آن را از اکثر خودروهای دیگر متمایز می کند.


9- فراری انزو (Ferrari Enzo)

سوپر خودروهای سال 2012

بدون شک فراری انزو پرفروش ترین و پرطرفدارترین سوپر خودروی جهان محسوب می شود. بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ از این خودرو بیش از ۴۰۰ نمونه تولید شده است. نام این مدل فراری از اسم موسس کارخانه فراری در سال ۱۹۲۹ (انزو فراری) گرفته شده است. هر خودرو از این مدل با قیمتی بیش از ۱ میلیون دلار فروخته شده است. نمونه های باقیمانده فراری انزو در بازار امروز ۶۸۰ هزار دلار (۱ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان) قیمت دارند اما هنوز هم در حراجی ها کمتر از یک میلیون دلار فروخته نمی شوند. سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و صفر تا صد آن ۳/۴ ثانیه است.


10- اس اس سی آلتیمیت آئرو (SSC Ultimate Aero)

سوپر خودروهای سال 2012

با مشاهده قیمت ۶۵۴ هزار دلاری (۱ میلیارد و ۲۴ میلیون تومان) این خودرو، آن را دست کم نگیرید. اس اس سی هم در فهرست سریع ترین خودروها، سومین خودروی قانونی خیابانی است. با سرعت حداکثر ۴۱۵ کیلومتر در ساعت و صفر تا صد ۷/۲ ثانیه ای، این خودروی آمریکایی که توسط شرکت شلبی سوپر کارز یا اس اس سی تولید می شود قیمتی کمتر از نصف بوگاتی ویرون دارد، اما آنقدر قدرت دارد که با گران ترین خودروی جهان مسابقه بدهد. از این مدل خودرو از سال ۲۰۰۶ تاکنون تنها ۲۵ نمونه ساخته شده است.


11- آسکاری ای 10 (Ascari A10)

سوپر خودروهای سال 2012

شرکت آسکاری بریتانیا مدل ای ۱۰ خود را با سرعتی معادل ۳۴۵ کیلومتر در ساعت و صفر تا صد ۶/۲ ثانیه ای با سرمایه گذاری یک میلیونر آلمانی در بانبری بریتانیا تولید می کند. از این خودرو که از یک موتور تغییریافته بی ام و بهره می برد، قرار است ۵۰ نمونه ساخته شود. این خودرو را پل براون یکی از طراحان سابق خودروهای مسابقه فرمول یک طراحی کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج