۲۲۱۰۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

دور دنيا در۶ساعت با حمل‌ و نقل در مسير خلأ!

طراحان دست يه ساخت يك طرح مفهومي حمل و نقل عمومي زده‌اند كه مي‌تواند در آينده طي ۴۵ دقيقه، مسافران را از لندن به نيويورك منتقل كند.

خبرگزاری ایسنا: طراحان دست يه ساخت يك طرح مفهومي حمل و نقل عمومي زده‌اند كه مي‌تواند در آينده طي ۴۵ دقيقه، مسافران را از لندن به نيويورك منتقل كند.

طرح «حمل‌ونقل از طريق لوله داراي خلأ» (ETT)،‌ يك شيوه بدون هوا و بدون اصطكاك است كه به گفته طراحان آن بسيار ايمن‌تر، ارزانتر و بي‌صداتر از قطارها و هواپيماهاي امروزي است.

اين خودروهاي مسافربري ۱۸۳ كيلوگرمي با استفاده از لوله‌هاي خلأ بدون هوا مي‌توانند به سرعت ۶۵۰۰ كيلومتر در ساعت دست يافته و از انرژي بسيار كمتري نسبت به شيوه‌هاي حمل‌ونقل كنوني استفاده مي‌كند.

طراحان انگليسي ادعا كرده‌اند كه مسافران مي‌تواند با اين سرعت، مسير بين نيويورك و لس‌آنجلس را در ۴۵ دقيقه، از نيويورك تا چين را در دو ساعت و دور دنيا را در شش ساعت بپيمايند.

دور دنيا در6ساعت با حمل‌ و نقل در مسير خلأ!

آنها براين باورند كه سيستم طراحي شده مي‌تواند با حذف هوا يا مقاومت نورد به ۵۰ برابر حمل و نقل در هر كيلووات بر ساعت بيشتر از خودروهاي الكتريكي يا قطارها دست يابد.

محققان انتظار دارند كه بتوان از اين سيستم به عنوان يك شكل انتقال سريع شخصي استفاده كرد و بر همين اساس براي آنها شبكه‌هايي مانند بزرگراهها با دستگاههايي به اندازه خودرو ايجاد كرد كه به طور خودكار مانند ترافيك اينترنتي مسيريابي كنند.

به ادعاي اين طراحان، ساخت چنين طرحي ارزان و تنها يك چهارم هزينه بزرگراه‌ها و يك دهم هزينه راه‌آهن خواهد بود.

جالب اين كه به گفته آنها، با وجود سرعت بسيار بالاي اين خودروها، مسافران با حداقل نيروهاي گرانشي روبرو خواهند بود. البته فيزيك پشت اين ادعا هنوز مشخص نيست.

دور دنيا در6ساعت با حمل‌ و نقل در مسير خلأ!

نام تجاري ETT در اوايل دهه ۱۹۹۰ توسط يك مهندس مكانيك با نام داريل اوستر ابداع شد كه در سال ۱۹۹۷ اين طرح را به نام خود ثبت كرد. از آن زمان اوستر به دنبال مجوز براي ساخت اين سيستم است.

اين در حاليست كه با وجود مناقصاتي براي چند پروژه زيرساخت عمومي از آن زمان كه آخرين آن در كره بوده، اين فناوري هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشته

      واقعا عالیییییه.این مغز و ایده ها جای قدردانی و تکریم دارن
      راستی چرا ما و طراحان ایرانی این چیزا به ذهنمون نمیاد؟ شاید احساس نیاز نمیکنیم و با همین ماشین های با سرعت 80 kmدر ساعت راضی هستیم.
      چی بگم!!! عاقلان دانند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج