۲۲۱۱۷۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

عنکبوت ها توانایی دریانوردی نیز دارند!

بسیاری از ما از عنکبوت‌ها متنفریم و حتی وحشت داریم اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که ظاهراً راه فراری از این جانداران وجود ندارد و هیچ دریایی هم آن‌قدر گسترده نیست که بتواند عنکبوت‌ها را از ما دور نگاه دارد.

وبسایت نوچه - آرزو مقدس: بسیاری از ما از عنکبوت‌ها متنفریم و حتی وحشت داریم اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که ظاهراً راه فراری از این جانداران وجود ندارد و هیچ دریایی هم آن‌قدر گسترده نیست که بتواند عنکبوت‌ها را از ما دور نگاه دارد چرا که عنکبوت‌ها علاوه بر دیگر استعدادها و توانایی‌هایشان، دریانوردان قابلی نیز هستند و می‌توانند با کمک پاها و ابریشم خود روی آب شناور بمانند. نتایج به دست آمده از این بررسی می‌توانند چگونگی مهاجرت عنکبوت‌ها و ساخت مجموعه‌هایی بزرگ در مناطق دوردست را نیز توضیح دهند. دانشمندان تا پیش از این تنها پدیده‌ی پرواز عنکبوت‌ها را شناخته بودند که با استفاده از تنیدن ابریشم و سوار شدن بر باد انجام می‌شود و در صورتی که باد به اندازه کافی قوی باشد، می‌تواند عنکبوت را تا فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری نیز جابه‌جا کند.

عنکبوت ها توانایی دریانوردی نیز دارند!

ما نسبت به این که شاید این شیوه‌ی پرواز کردن تنها راه جابه‌جایی عنکبوت‌ها و رفتن به فاصله‌های دور نباشد، شک داشتیم و برای مشاهده‌ی اتفاقی که در زمان فرود عنکبوت بر آب رخ می‌دهد، ۳۲۵ عنکبوت از ۲۱ گونه که در جزایر کوچک زندگی می‌کردند را انتخاب کرده، آن‌ها را بر صفحه‌هایی از آب قرار دادیم و از پمپ‌های هوا نیز برای ایجاد باد استفاده کردیم.

عنکبوت ها توانایی دریانوردی نیز دارند!

همه‌ی این عنکبوت‌ها قادر بودند با کمک پاهایشان که به شدت ضدآب هستند، روی سطح آب بایستند و از میان این ۳۲۵ گونه عنکبوت، ۲۰۱ گونه، پاهایشان را در حالت‌های مختلف قرار دادند تا بتوانند از نیروی باد استفاده کنند و به این ترتیب توانایی‌هایی شبیه به دریانوردی از خود به نمایش گذاشتند.

اطلاعات به دست آمده از این آزمایش نشان می‌دهد که عنکبوت‌ها می‌توانند حالت‌هایی به بدنشان بدهند که آن‌ها را قادر می‌کند از جهت وزش باد برای سفر خود بر سطح آب استفاده کنند. آن‌ها حتی می‌توانند در صورت نیاز ابریشم تنیده و آن را به عنوان لنگری برای ثابت ماندن بر سطح آب به کار گیرند و این توانایی می‌تواند از خطرات فرود ناخواسته بر سطح آب به هنگام پرواز نیز بکاهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج