جاباما
۲۲۱۲۷۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

یک مقام ایرانی: خوشبینی محتاطانه ای دارم

یک مقام ارشد ایرانی با بیان این که ۷۰ درصد مسائل فنی نهایی شده است گفت: خوشبینی محتاطانه‌ای دارم.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام ارشد ایرانی عصر روز یکشنبه با اشاره اصل حفظ دستاوردهای صلح آمیز هسته ای کشورمان در چارچوب توافق جامع گفت:هیچ کدام از فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعطیل نمی‌شود و نشاط کار برقرار خواهد بود و هم چنین در برخی فعالیت‌ها از جمله ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و کاربرد فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای روندها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به ضمیمه فنی توافق جامع هسته‌ای که یکی از پنج ضمیمه این توافق است گفت: این ضمیمه حدود ۳۲ صفحه است که درباره بخش‌های مختلف فعالیت‌های هسته‌ای ایران شامل جزییات فعالیت‌ها در فردو، نطنز، اراک، تحقیق و توسعه، تولید سانتریفیوژهای تولید ایزوتوپ پایدار و مسایل دیگر است که بخش عمده‌ای از این مسایل به نتیجه رسیده است. البته در برخی موضوعات هم چنان در حال بحث هستیم.

وی گفت که امیدوارم تا پایان روز یکشنبه بتوانیم مباحث باقی مانده در ضمیمه فنی را نهایی کنیم.

این مقام ارشد ایرانی درباره بخش های مورد اختلاف در مباحث فنی گفت: مواردی هستند از جمله متالورژی سوخت که طرف مقابل (آمریکا) بر روی آن نقطه نظر خاص دارد و در حال گفت وگو و رسیدن به راه حل بر سر این موضوع هستیم. همچنین موضوعاتی ازجمله فردو، بازفرآوری و سانترفیوژهایی که باید ایزوتوپ پایدار در فردو تولید کنند از موضوعات حساس مورد بحث است.

وی خاطرنشان کرد که بیش از ۷۰ درصد ضمیمه فنی توافق روشن شده است و برای روشن شدن مابقی مباحث شاید نیاز باشد که برخی از مسایل در سطح بالاتر سیاسی و فنی مورد بحث قرار گیرد.

این مقام ارشد ایرانی درباره نتایج مذاکرات و دستیابی به توافق در چند روز آینده گفت: خوشبینی محتاطانه ای نسبت به دست یافتن به نتیجه نهایی دارم.

وی درباره فعالیت های هسته ای ایران و رعایت خطوط قرمز در مذاکرات تاکید کرد که هیچ کدام از فعالیت‌های هسته‌ای ایران تعطیل نمی‌شود و نشاط کار برقرار خواهد بود و هم چنین در برخی فعالیت‌ها از جمله ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و کاربرد فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای روندها شتاب بیشتری خواهد گرفت. در عین حال قبول داریم که در بخش‌هایی محدودیت‌هایی را پذیرفته‌ایم ولی این محدودیت‌ها لمطه‌ای به فن‌آوری ما وارد نمی‌کند.

این مقام ارشد ایرانی درباره موضوعات جدیدی که در مذاکرات طی یکی دو ماه گذشته مطرح شده است تصریح کرد: اکثر موضوعاتی که در یکی دو ماه گذشته بر روی آن صحبت کرده ایم و همچنان ادامه دارد، موضوعاتی هستند که اکثرشان بعد از لوزان در دستور کار قرار گرفته و جدید هستند.

او درباره بحث انتقال سوخت ایران به کشور ثالث درچارچوب توافق جامع گفت: در این بحث سه راه‌حل داریم؛ می‌توانیم سوخت خود را رقیق کنیم که از نظر ما این کار غیرمنطقی است. دوم این که آن را بفروشیم و سوم اینکه خودمان در داخل آن را به مجتمع سوخت تبدیل کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج