جاباما
۲۲۱۳۷۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

چطور با نصب قاب عكس‌ها و انتخاب طرح و شكل‌هاي خاص براي ديوار، خانه‌اي متفاوت از بقيه داشته باشيم.

پست‌مدرن‌هاي آويزان!
مجله منزل - ليدا هادي : بالا... بالا... حالا كمي به چپ... كج شد يك كم بيشتر... زماني براي نصب قاب عكس‌هاي خانه داستان‌ها بود. توي هر اسباب‌كشي قاب عكس‌ها جزء اسباب فراموش شده‌اي بودند كه بايد آخر كار نصب مي‌شدند؛ با هزار اما، اگر و سليقه متفاوت. اين وسط كسي كه مسئوليت نصب آنها را هم بر عهده مي‌گرفت كار سختي داشت و البته انتخاب يك تصوير مطابق با ذوق و سليقه همه اعضاي خانواده. حالا اما ماجرا كمي فرق كرده است. حالا هر تصويري را مي‌شود روي ديوارها زد و براي نصب قاب‌ها ديگر هيچ قانون خاصي وجود ندارد. حالا فقط متفاوت بودن ملاك است!

تصويري كه قاب نمي‌خواهد

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

لازم نيست هميشه توي خانه قاب‌هاي ريز و درشت خودنمايي كند. گاهي تصوير مي‌تواند آن‌قدر خيره‌كننده باشد كه نيازي به قاب نباشد؛ مانند تصوير يك جنگل زيبا، يك شهر يا دريا. اين تصاوير را نمي‌شود در هيچ قابي جا داد. پس بهتر است بي‌خيال قاب شد و آنها را به صورت پوستر چاپ و روي يكي از ديوارها نصب كرد؛ البته نه به اندازه و سايزهاي معمولي بلکه به اندازه كل ديوار. پرسپكتيو ديد اين تصاوير نمايي به ظاهر حقيقي جلوي روي بيننده مي‌آورد. براي اينكه خانه‌اي متفاوت داشته باشید لازم است يكي از ديوارها را خالي كنيد و تا جاي ممكن جلوي آن وسيله‌اي نچينيد و بعد پوستري تمام قد سفارش دهيد.

سفيد با سياه جور مي‌شود

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

اگر مي‌خواهيد قاب‌ها در خانه تعيين‌كننده اصلي دكوراسيون باشند بايد از يك حقه قديمي استفاده كنيد؛ از تضاد رنگ‌ها. يكي از ديوارهاي خانه را سياه كنيد - خودتان گفتيد كه مي‌خواهيد متفاوت باشيد!- و بعد روي آن را پر از قاب‌هاي سفيد رنگ كنيد؛ با هر طرح و شكل و شمايلي. تركيب سياهي و سفيدي با هم اثر هنري زيبايي درست مي‌كند. اين‌طوري قاب‌ها و عكس‌هاي آنها هم بيشتر ديده مي‌شوند البته در اين حالت بايد بي‌خيال باقي اسباب خانه باشيد چون فقط قاب‌ها هستند كه در همان بدو ورود نگاه‌ها را خيره مي‌كنند.

قاب خالي‌اش هم زيباست

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

درست است كه قاب‌ها را براي طرح‌هاي نقاشي يا عكس‌ها مي‌سازند اما گاهي فريم‌ها خودشان به‌تنهايي تكميل‌كننده زيبايي خانه هستند و مي‌توان از آنها به عنوان عناصر تك در دكوراسيون خانه استفاده كرد. البته شايد كمي عجيب و غريب به نظر برسد اما اين احساس فقط براي يكي، دو روز اول است بعد خيلي زود به آنها عادت مي‌كنید. نكته اينجاست كه براي اين كار هنري متفاوت بايد رنگ قاب‌ها از يك خانواده و شكل و اندازه آنها متفاوت باشد. يادتان بماند، رنگ قاب‌ها اگر طلايي است همه بايد طلايي باشند و اگر سفيد همه سفيد ولي مدل و شكل قاب‌ها و حتي چيدمان آنها روي ديوار ديگر اهميتي ندارد.

خانواده روي درخت نشسته‌اند

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

شجره‌نامه فاميلي براي خيلي‌ها ارزشمند است. براي بعضي‌ها هم عكس‌هاي قديمي پدرها و پدربزرگ‌ها حكم يك گنجينه با ارزش را دارد. با اين اوصاف مي‌توان با يك ايده ساده هر دو را به مقصود رساند. كافي است روي يك ديوار خالي با استفاده از استيكرهاي بازاری يا هنر نقاشي يك درخت پرشاخ و برگ بكشيد و بعد روي هر شاخه آن قاب عكسي قديمي از بزرگ ترهاي فاميل را بگذاريد. شجره خانوادگي شما هميشه اين طوري در يادها مي‌ماند.

گاهي به پايين نگاه كن

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

تا امروز نصب تابلوهاي خانه با هر شكل و شمايلي فقط يك قانون داشت؛ اينكه تابلوها بايد روي ديوار و بالا نصب مي‌شدند. حالا جايي نزديك سقف يا كمي پايين‌تر فرقي نداشت؛ مهم اين بود كه تابلوها بايد روي ديوارها خودنمايي مي‌كردند. اما اين روزها به مدد آمدن فضاهاي هنري به خانه‌ها قانون‌ها هم عوض شده‌ است؛ مثلا اينكه مي‌شود ديگر منتظر يك تابلو بالاي ديوار نبود و مي‌شود تابلوها را پايين ديوار هم نصب كرد به‌خصوص تابلوهايي با فريم‌هاي بسيار ساده و طرح‌هايي خاص!

هنرنمايي روي لبه تيز ديوار

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

تيغه ديوار عجيب‌ترين جا براي نصب قاب عكس‌هاي خانه است. فقط كافي است از هر قاب عكس دو عدد تهيه كنيد و لبه راست و چپ هر كدام را ‌برداريد و آنها را در لبه ديوار خالي خانه كنار هم بگذاريد. به اين ترتيب قاب عكس‌هايي با ظاهری متفاوت خواهيد داشت. براي جلوه دادن به اين قاب‌ها مي‌توانيد اندازه عكس‌ها را به اندازه طول دو قاب چسبيده به هم سفارش دهيد. اين طوري وقتي عكس درون دو قاب قرار مي‌گيرد و وسط لبه ديوار شكسته مي‌شود امتداد دارد و نگاه ناظر را به خودش جلب مي‌كند. اين قاب‌ها مي‌توانند در اندازه‌هاي متفاوت باشند ولي بهتر است جنس و رنگ‌شان يكي باشد.

در خانه جدول بزن

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

عاشق‌هاي جدول حتما از اين قاب‌هاي متفاوت لذت مي‌برند؛ البته شايد لفظ قاب براي اين تكه چوب‌هاي تزئيني روي ديوار زياد مناسب نباشد. در هر حال نوشته‌هاي روي چوب‌هاي مربعي يك‌دست و قرار دادن آنها به شكل جدول در كنار هم يكي از كارهاي عجيب براي سروسامان دادن به ديوار خالي خانه و اتاق است. خوبي‌اش اين است كه فضاي زيادي نمي‌خواهند و به درد هر نوع خانه‌اي هم مي‌خورند حتي توي حمام و كاشي‌هاي آن هم مي‌توان از ايده جدول‌ها استفاده كرد.

عكس‌هايي كه حرف مي‌زنند

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

تازگي‌ها به دوربين‌هاي عكاسي قابليتي عجيب داده‌اند؛ اينكه وقتي تصويري را ثبت مي‌كنند صداي آدم‌هاي توي عكس را هم ضبط كنند؛ اين‌طوري هر وقت عكس آنها باز شود صداي‌شان هم شنيده مي‌شود. اين كار را مي‌شود با قاب عكس‌هاي خانه كرد. كافي است كنار عكس‌هاي خانوادگي يكي، دو جمله خاطره‌ساز از طرف را هم روي كاغذ با فونت خاص پرينت بگيريد؛ در قاب بگذاريد و كنار عكس‌ها بچسبانيد. به اين ترتيب با ديدن عكس توي قاب و نوشته كنارش كلي خاطره يادتان مي‌آيد.


بشقاب‌ها روي ديوار

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

تا پيش از اينها بشقاب‌هاي عتيقه جاي‌شان در بوفه جاظرفي خانه بود؛ جاي امني كه يادگاري‌هاي خانواده را به خوبي نگهداري مي‌كرد. اما حالا مي‌شود بشقاب‌هاي عتيقه را جور ديگري به رخ كشيد. مي‌شود آنها را به جاي قايم كردن در بوفه‌ها، روي ديوار نصب و هر روز و هر ساعت از ديدن‌شان حظ كرد بدون اينكه نگران چيدمان يا نحوه نصب‌شان باشيد. بشقاب‌هاي دكوري روي ديوار هيچ قاعده‌اي براي نصب ندارند فقط كافي است كمي تنوع رنگ و طرح به آنها بدهيد. بد نيست امروز به سمساري‌ها سري بزنيد و با بشقاب‌هاي عتيقه خانه‌اي متفاوت بسازيد.

به ياد روزهاي خوش مدرسه

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

كافه‌هاي كوچك پاريس را به ياد مي‌آورند وقتي كه با گچ‌هاي سفيد و رنگي منوي روز را مي‌نويسند و دم در مي‌گذارند. با اين هدف كه منو شايد هر روز تغيير كند. حالا شما هم مي‌توانيد اين تخته‌سياه‌هاي قديمي پر‌خاطره را به خانه بياوريد يا روي ديوار آشپزخانه يا ديوار اتاق پذيرايي وصل كنيد. روي آن هم يا عكس بگذاريد يا اگر خيلي اهل هيجان هستيد هر روز يك پيغام يا جمله خاص بنويسيد. تخته‌سياه‌ها در خانه‌ها مي‌توانند هم يك قاب زيبا باشند و هم جايي براي ثبت دستخط‌ها و يادگاري‌هاي دوستان.

ديوار خانه را با عكس بپوشان

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

در دكوراسيون خانه مهم شكستن ساختارهاي قديمي نيست. مهم اين است كه شما تابوهاي هميشگي را چطور مي‌شكنيد؛ مثلا هيچ‌كسي از اينكه شما يك ديوار خانه را پر از قاب عكس‌هاي ريز و درشت كنيد خسته نمي‌شود اما اگر اين قاب‌ها از نظر ظاهر همخواني نداشته باشند آن وقت ظاهري شلخته به خانه مي‌دهند. با اين اوصاف خيلي راحت مي‌توانيد يك ديوار خانه را پر از عكس‌هاي ريز و درشت كنيد؛ ديواري كه حتي ممكن است تا پايين هم عكس داشته باشد فقط مهم اين است كه عكس‌ها چطور انتخاب شده و در چه قاب‌هايي قرار گرفته باشند.

دوقلوهاي افسانه‌اي

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

قاب‌هاي دوقلو يا براي بالاي كاناپه‌ها در اتاق نشيمن مناسب هستند يا بالاي سردر اتاق‌خواب. دو قاب هم‌شكل با طرح‌هايي متفاوت اما همخوان؛ اين نكته‌اي است كه بايد در زمان نصب قاب‌هاي دوقلو به آن توجه كنيد. البته مساله دیگری هم هست اینکه قاب‌هاي دوقلو به فضايي بزرگ نياز دارند و گرنه اتاق خواب يا پذيرايي كوچك شما را كوچك‌تر از قبل نشان مي‌دهند براي اينكه كار اصلي قاب‌هاي يك دست در كنار هم كوچك‌سازي فضاست؛ هر چند كه تصوير متفاوت‌شان بيشتر خانه را به يك گالري هنري تبديل مي‌كند.

بند رخت‌هاي مشترك

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

عكس‌ها روي يك بند رخت با گيره وصل شده‌اند و رديف در كنار هم قرار مي‌گيرند؛ همه در قاب مشترك. مي‌توانيد براي هر كدام از اعضاي خانه يكي از اين قاب‌ها كنار بگذاريد و توي اتاق يا نشيمن نصب كنيد. انگار كه مي‌خواهيد تكه‌اي از زندگي او را به همه نشان دهيد. خوبي اين قاب‌ها با ظاهر عجيب و متفاوت‌شان اين است كه هرازگاهي مي‌شود بدون نياز به هزينه‌اي خاص عكس‌ها را تغيير داد و فصل تازه‌اي را شروع كرد.

دست‌سازهاي عجيب و كارساز

پست‌مدرن‌هاي آويزان!

كارهاي دستي هميشه خواستني هستند به‌خصوص اگر به شيوه‌اي خاص تهيه شده باشند و كاربرد ويژه‌اي داشته باشند؛ مثلا ساختن قاب عكس از چهار شاخه چوب يا گيره زدن عكس‌ها به نوارهايي كه از قاب‌هاي چوبي شاخه‌اي درست شده‌اند از آن كارهايي است كه هم فضاي خانه را متفاوت مي‌كند و هم ايده صاحبخانه را به رخ مي‌كشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلییییییی خزن

    • frozen

      خیلی خوب بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج