۲۲۱۴۱۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو

دو غول دره سیلیکون کالیفرنیا، اخیرا از برقراری خط همکاری مشترک بر روی توسعه ظرفیت های تبلیغاتی فزاینده در بازار فرا روی موتورهای جست وجو خبر دادند.

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو



برترین ها - علی محمد آقازمانی: یاهو، غول دنیای اینترنت در تلاش است تا با استفاده از توانمندی های فوق العاده موتور جست وجوی گوگل، نتایج اعلامی در موتور جست‌وجوی قدیمی خود را بهبود بخشد. این برای نخستین بار است که یاهو، همکاری خود را با گوگل در این زمینه آغاز می کند. از زمان تصدی مدیرعامل جدید یاهو توسط خانم ماریسا مایر در تابستان 2012 میلادی، این شرکت به گسترش رابطه تجاری و تبلیغاتی با گوگل، علاقمند شده است.

ماریسا مایر، فارغ التحصیل دانشگاه استانفورد، پیش از ورود به یاهو، از مدیران ارشد و سخنگوی کلیدی شرکت گوگل محسوب می شد. ماریسا مایر ظرف 5 سال اخیر، بیش از 120 میلیون دلار درامد داشته است و این موضوع از توانمندی وی در حوزه کسب و کار دیجیتالی خبر می دهد که زمینه را برای جذب ایشان در یاهو فراهم کرد. خانم مایر در سال 2014، در فهرست 10 شخصیت برتر زیر 40 سال آمریکا در عرصه فناوری و کسب و کار معرفی شد.

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو
(تصویر لری پیج و خانم ماریسا مایر (سخنگوی سابق گوگل)، رهبران Google و Yahoo - تیر ۹۴)

شرکت یاهو که از دهه نود میلادی، همکاری گسترده ای را با شرکت مایکروسافت در ارائه فرصت های تبلیغاتی و بازاریابی در محیط مجازی آغاز کرده بود، این بار با برقراری خط همکاری با غول دنیای جست وجوها، در تلاش است تا نتایج جست وجویی که در موتور خود در اختیار طیف میلیونی کاربرانش قرار می دهد، با کیفیت بهتری همراه شود. یک سخنگوی شرکت یاهو، چند روز پیش تایید کرد که این شرکت، در حال بررسی بر روی استفاده از تبلیغات کلمه ای search ads گوگل بر روی بخش کوچکی از خدمات جست وجویش در دسکتاپ و گوشی های موبایل است.

یاهو اعلام کرد که برای ارائه تجربه های بهتر برای کاربرانش در محیط جست وجو، در حال همکاری با برخی از ارائه دهندگان خدمات جست وجو می باشد. یاهو از ارائه جزییات بیشتر خودداری کرده است. آرون وال، مدیرعامل SEO Book، شرکت فعال در حوزه بهینه سازی نتایج جست وجو در امریکا، پیش تر از احتمال این همکاری خبر داده بود.

پس از 10 سال همکاری گسترده یاهو با مایکروسافت، از آوریل سال جاری میلادی، این انحصار شکسته شد و یاهو به دنبال شرکای جدیدی رفته است. یاهو در 10 سال اخیر، از ظرفیت های جست وجوی سایت Bing که موتور جست وجوی ساخت مایکروسافت بود، استفاده می کرد. اما امروزه، به استراتژی جدیدی در توسعه خدمات جست وجویش به میلیون ها تن از کاربرش خبر می دهد. خانم Marissa Mayer، مدیرعامل جدید یاهو، از ابتدای انتصاب این مقام در یاهو، بر روی استفاده از محصولات گوگل در توسعه کسب و کار شرکتش ابراز علاقمندی کرده بود.

به نظر می رسد، این علاقمندی دیرینه بر روی توسعه ظرفیتهای جست وجوی یاهو، خود دلیلی آشکار بر توسعه همکاری یاهو با غول کم رقیب دنیای جست وجوی یعنی گوگل و دنیای دیجیتالی لری پیج، موسس جوان این شرکت باشد.

در سال 2008 میلادی، دادگاهی در امریکا، مانع انعقاد همکاری یاهو با گوگل در زمینه ارائه خدمات تبلیغات کلمه ای گوگل در پرتال یاهو شد. اما هنوز، این دادگاه درباره همکاری جدید گوگل و یاهو که می تواند نوعی تداعی کننده انحصار در فرآیند تبلیغات آنلاین باشد، موضعی اتخاذ نکرده است.

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو
(گزارش نشریه نیویورک تایمز امریکا درباره لغو قرارداد همکاری یاهو و گوگل - نوامبر ۲۰۰۸)

موضوعات مربوط به آنتی تراست و رشد فزاینده انحصار گوگل در فضای آنلاین در نخستین دهه قرن بیست و یکم در آمریکا بود که با انتقادات گسترده ای همراه شد. انتشار آگهی های کلمه ای گوگل در داخل نتایج جست وجوی یاهو، با انتقاد شدید مایکروسافت و پرتال های بزرگ تبلیغاتی دنیا رو به رو شد که اعلام می کردند که این کار، سبب می شود تا سیطره گوگل در فضای تبلیغات در سایت یاهو، افزایش یابد. دیوید دروموند، مدیر حقوقی وقت شرکت گوگل در نوامبر 2008 در وبلاگش نوشت که گوگل، از این معاهده همکاری با یاهو کنار خواهد رفت، چرا که این معامله را در راستای اهداف ارتباطی بلند مدت خود با کاربرانش نمی داند.

دنیای همکاری موتورهای جست و جو با هم، فقط به گوگل و یاهو مرتبط نمی شود. امروزه، اقتصاد مشارکتی در اقتصاد دانش بنیان آی تی محور، جنبه های مختلفی را از همکاری های جهانی غول ها، به نمایش گذاشته است. از همکاری فضایی گوگل و فیس بوک با برندهای فعال در امر هوا و فضا گرفته تا همکاری غول های جست وجو با هم، همه و همه نشان دهنده ظهور لایه های جدیدی از اقتصاد مشارکتی آنلاین در فرآیند کارآفرینی دیجیتالی می باشد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، موزیلا اعلام کرد با همکاری جدید پنج ساله، یاهو را به عنوان انتخاب پیش فرض برای جستجوهای دسکتاپ و تلفن همراه در مرورگر وب فایرفاکس خود در ایالات متحده اتخاذ می کند. این توسعه در مدت کوتاهی پس از پایان ۱۰ ساله همکاری موزیلا با گوگل در زمینه جستجو، پا به میان گذاشت. اوایل این هفته نیز، مایکروسافت و AOL آمریکن آنلاین، غول اینترنت در امریکا، یک معامله ۱۰ ساله جدید منعقد کردند که نشان می داد، شرکت آمریکن آنلاین، موتور جست و گر فعال مایکروسافت یعنی بینگ را به عنوان ارائه دهنده منحصر به فرد خود در جستجو و خدمات جستجوهای تبلیغاتی، انتخاب کرده و به نظر می رسد، این همکاری آنلاین از سال 2016 میلادی شروع شود.

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو

۳.۵ درصد کل درامد تبلیغاتی در امریکا، در اختیار امریکن آنلاین قرار دارد. شرکت fast company که از تحلیلگران مهم فناوری اطلاعات در امریکا به شمار می رود، این قرارداد همکاری را بسیار مهم توصیف کرد. این پرتال، شرکت یاهو را بازنده اصلی همکاری آمریکن آنلاین و مایکروسافت در فضای جست وجوی اینترنتی می داند. آمریکن آنلاین در قابل این همکاری، به معرفی و فروش خدماتی در فضاهای تبلیغاتی مجازی مایکروسافت مانند کنسول های بازی، نرم افزارهای موبایل و محصولات وبی آن خواهد پرداخت/ موضوعی که یاهو، اکنون از این کسب و کار رقابتی حذف شده و به گوگل متمایل شده است.

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو
(گزارش fast مبنی بر ضرر قابل ملاحظه یاهو از فرصت های تبلیغاتی گسترده در مایکروسافت با حضور LOA)

ارائه فرصت های شغلی در حوزه تبلیغات مجازی به 1200 تن از کارمندان مایکروسافت توسط آمریکن آنلاین، خبر خوش دیگری برای مایکروسافت است که لشکری از کارشناسان خود را وارد فضای تبلیغات آنلاین می کند. آقای Satya Nadella, مدیرعامل جدید مایکروسافت، برای توسعه خدمات این شرکت در عرصه تبلیغات آنلاین، ابراز علاقه کرده است. امضای این قرارداد، تسلط بیش تر آمریکن آنلاین بر روی تبلیغات در محصولاتی چون Skype, Xbox, and MSN را افزایش می دهد هر یک، میلیون ها مخاطب در سراسر جهان دارند.

گفتنی است، مدیرعامل یاهو، ماریسا مایر لیسانس سیستم‌های نمادین و فوق لیسانس علوم کامپیوتر را که هر دو در زمینهٔ هوش مصنوعی بود از دانشگاه استنفورد آمریکا دریافت کرد. او به عنوان یک طرفدار پروپاقرص دنیای مد مشهور است. ماریسا مایر که در اولین سال‌های استخدام در گوگل با لری پیج، یکی از بنیان‌گذاران اصلی گوگل رابطه داشت، به مهارت حرفه‌ای بالا در گفتگوی با رسانه‌ها نیز معروف است. مایر یکی از مسئولان اصلی پروژهٔ آی گوگل نیز بود که به کاربر گوگل امکان می‌دهد به همهٔ سرویس‌های گوگلی که استفاده می‌کند، به آسانی دسترسی داشته باشد. او در توسعهٔ گوگل مپ و جی میل نیز نقش بسزایی داشته‌است. مؤسسه فناوری ایلینوی در ۲۰۰۹، دکترای افتخاری خود را به پاس فعالیت‌های او در زمینهٔ جستجو به او اهدا کرد.

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو
(ماریسا مایر، سه نما از گوگل تا یاهو)

در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۲ به عنوان رئیس هیئت‌مدیرهٔ یاهو انتخاب شد. ماریسا مایر که در سال ۲۰۰۹ با زکری بوگ، یک کارفرمای معروف آمریکایی ازدواج کرده‌است، در حالی به سمت ریاست یاهو انتخاب شد که باردار بود. مایر لوتری است. او اولویت‌های خود را «خدا، خانواده و یاهو!» برشمرده است.[۶] مریسا مایر در فور سیزنز، سن فرنسیسکو زندگی می‌کند.

لری پیج، برترین مدیرعامل آمریکا در سال ۲۰۱۵ نیز، فارغ التحصیل استنفورد است. وی که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل، در حال حاضر شرکت گوگل، را بنا نهاد. در ۴ آوریل ۲۰۱۱ پس از استعفای اریک اشمیت، وی به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد.

همکاری گوگل و یاهو برای توسعه دنیای جست‌وجو
(لری پیج و سرگئی برین - بنیانگذاران جوان سرزمین دیجیتالی گوگل)

در سال ۲۰۱۳، فوربز دارایی پیج را حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زد و او در لیست ثروتمندترین‌ها در آمریکا در جایگاه بیستم قرار داد. پیج مخترع رتبه صفحه(پیج رنک) PageRank بود که پایه و اساس الگوریتم جستجوی گوگل است. او همچنین به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج