۲۲۱۵۵
۷ نظر
۵۰۳۳
۷ نظر
۵۰۳۳
پ

نادر سلیمانی : ما کپی لاست نیستیم

من نادر سليماني به هيچ وجه كساني را كه مي‌گويند مسير انحرافي كپي شده لاست است، درك نمي‌كنم.

نادر سلیمانی : ما کپی لاست نیستیم

نادر سلیمانی : ما کپی لاست نیستیم

برترین ها: من نادر سليماني به هيچ وجه كساني را كه مي‌گويند مسير انحرافي كپي شده لاست است، درك نمي‌كنم. به نظر مي‌آيد عادت داريم به محض اين‌كه كاري خوب از آب دربيايد بگوييم آن كار كپي از كار ديگري بوده. هر كدام از ما ۷۰ دفعه هملت را ديده‌ايم؛ هملت مگر كاري غير از شكسپير است. اگر در عالم واقعيت اتفاق‌هاي سريال براي من پيش مي‌آمد نمي‌دانم شايد با وزش يك باد مي‌لرزيدم و سكته مي‌كردم واقعا نمي‌دانم چطور با اين اتفاق‌ها برخورد مي‌كردم ولي خب به هر حال موضوع اين است كه همه اين اتفاق‌ها در سريال مي‌افتد و خوشبختانه در عالم واقعيت از اين خبرها نيست.


ما خودمانيم، آن‌ها خودشان

يك زماني كاري از شبكه 3 پخش شد به نام «3درجه» كه اين «3 درجه» داستان يك عده بود كه مي‌آيند در جزيره‌اي كنار ساحل مي‌نشينند و با 2 آدمخوار آشنا مي‌شوند كه اجازه مي‌دهند در آن جزيره زندگي كنند. يادم مي‌آيد در آن زمان همه مي‌آمدند به ما مي‌گفتند قبول داريد «3 درجه» به يك كار خارجي شباهت دارد؟ در آن زمان هنوز «لاستي» ساخته نشده بود كه به آن ربط‌مان بدهند. اين‌كه مسير انحرافي شباهت‌هايي با سريال «لاست» دارد دليل نمي‌شود برداشت آزاد يا كپي‌برداري شده باشد.


كاراكترم را در لحظه مي‌سازم

به‌‌‌رغم اين‌‌كه خيلي‌ها در مورد به كاراكتري كه آن را بازي كرده‌اند، صحبت مي‌كنند و معتقدند از قبل درباره آن فكر كرده‌ام من شخصي هستم كه كاراكترم در روز ساخته مي‌شود يعني همان زماني كه كاراكتر را بازي مي‌كنم بنابراين ممكن است فرداي آن روز كاراكتر را تغيير بدهم.


اين يك كار متفاوت است

به نظر من كار آقاي بهرنگ توفيقي با تفكري كه داشت و توانايي ارائه اين تفكر به بازيگران باعث شد بازيگران ياد بگيرند به كار ساده نگاه نكنند. كارگردان و تهيه‌كننده اين سريال واقعا براي كار زحمت كشيدند. وقتي فيلمنامه مي‌رسيد بهرنگ توفيقي سكانس‌ها را براي بچه‌ها مي‌خواند و وقتي بچه‌ها نظر مي‌دادند فلان سكانس، سكانس خوبي نيست به سادگي آن سكانس را حذف مي‌كرد. ما براي يك سريال 15 قسمتي 6 ماه مكرر كار كرديم در صورتي كه در كارهاي ديگر مثل «خانه اجاره‌اي» 90 قسمت را در 5 ماه ضبط كرديم مخاطبان مي‌توانند تفاوت را بين كارها تشخيص بدهند. قطعا هرچه بيشتر براي كاري تفكر داشته باشي كار زيبا‌تر از آب درمي‌آيد. يكي از هدف‌هاي پروژه مسير انحرافي اين بود كه تمام افراد گروه دور هم جمع شده بودند و حرفي براي گفتن داشته باشند. هدف اين نبود ‌كه فقط ساعاتي از وقت مردم را پر كنند و بعد تمام شود. گونه طنز اين نيست كه فقط مردم را بخنداند، خدا را شكر مسير انحرافي اين‌طور نبود و نتيجه كار هم نتيجه خوبي بود.


نادر سلیمانی : ما کپی لاست نیستیم

رفاقتي كه در گروه بود

نكته جالب سريال مسير انحرافي اين بود كه ساعت‌ها در سرما مي‌لرزيديم ولي با لذت كار مي‌كرديم. اين گروه، گروه فوق‌العاده‌اي بود. شايد دومين گروهي بود كه طي اين سال‌ها با آن‌ها راحت‌تر كار كردم. همه اعضاي آن انتقادپذير بودند. آقاي هاشمي، تهيه‌كننده اين كار هرگز براي اين‌كه كار فيلمبرداري سريع‌تر تمام شود به بچه‌ها فشاري نياورد. وقتي بيماري و خستگي براي يكي از اعضاي گروه پيش مي‌آمد مي‌گفتند برويد استراحت كنيد و كار را به خاطر يك نفر مي‌خواباند. يكي از مزيت‌هاي اين كار كه در ذهنم باقي ماند آرامش كار بود و رفاقتي كه بين بچه‌ها وجود داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      اين سريال كه فقط دو قسمت اولش كه تو هواپيما بود جالب بود بقيه اش واقعاً سرو ته نداشت! ولي با خوندن اين مصاحبه ياد سريال صفر درجه (كه اينجا اشتباهاً 3 درجه نوشتن!) افتادم يادش بخير تيكه هاي جالبي مينداختن نقش نادر سليماني هم باحال بود همش مي گفت وووووش!

    • parviz

      خداوکیلی سریالی مزخرف تر از این سریال با این بازیگران که قبلا هر کدام در سریالهای خوب و مطرح بازی کرده بودند ندیدم . اما اینکه خودشون از این سریال خوششون اومده خوب البته هیچ بغالی نمی گه که ماست من ترشه.

    • بدون نام

      این سریال جه حرفی واسه گفتن داره !!!!
      سریال مسخره ایه واگه کارطنزه طنزه خیلی ضعیفی دارههه بااین که بازیگران خوبی درش بازی می کنند.!!!!!

    • زهرا موسوی

      راست میگه!!!!یه تیکه ش از مقصد نهایی الهام گرفته بود........

    • زهره

      افتضاح-بی محتوا-بی سر و ته-فک کنم کارگردان موقع ساخت فیلم رفته گل بچینه-واقعا برای صدا و سیما و بخصوص شبکه سه متاسفم که از عرش به فرش رسید.

    • نیما

      سلام سریال از این بی مزه تر ندیدم کارگردان مقصر اصلی این سریال بی مزه بو د

    • ebi

      کار در حد کودکستان هم نبود . واقعاً برای این کار به اصطلاح طنز متأسفم که آبروی هرچی طنز بود برد . هرکسی طنر ساز نیست و هرکسی طنز باز *طنز ساز فقط مهران مدیری بود و طنز باز رامبد جوان .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج