جاباما
۲۲۱۷۶
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

بعضي از ساخته‌هاي دست بشر موجب حيرت همگان مي‌شوند؛ اهرام مصر از جمله اين بناهاست، اما مي‌دانيد پربازديدترين بناهاي ساخته دست بشر كدام‌هاست؟ مي‌دانيد كدام بناها بيشترين تعداد توريست را به خود جذب مي‌كنند؟

پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر
برترین ها: فصل سفر فراسيده است، ولي سوالي كه خيلي‌ها از هم مي‌پرسند اين است به كجا؟ واقعيت اين است كه جهان آنقدر وسيع است كه حتي اگر تمام عمر را هم صرف كنيم، نمي‌توانيم تمام ديدني‌ها و جاذبه‌هاي آن‌ را از نزديك ديد، اما بالاخره جاها و مكان‌هايي هستند كه در طول عمرتان اگر مي‌توانيد بايد آن‌ها را ببينيد، در اين مورد مكان‌هايي كه پربيننده‌ترين و توريستي‌ترين مكان‌هاي جهان هستند يعني اماكني كه به دليل ويژگي‌هاي خاص خود مورد توجه قرار مي‌گيرند، مي‌توانند اصلي‌ترين هدف‌ها باشند. ولي مي‌دانيد پربازديدترين ساختمان‌ها و مجسمه‌هاي جهان كدام‌ها هستند؟


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

مشهورترين 122 ساله جهان
  • برج ايفل، پاريس
مي‌گويند برج ايفل مشهورترين ساخته دست بشر است. قطعا اگر پاريس به اندازه نيويورك توريست داشت، اين برج در صدر جدول پربازديدترين بناهاي جهان قرار مي‌گرفت، اما از لحاظ بازديد توريست‌هاي خارجي برج ايفل با فاصله‌اي چشمگير در صدر بناهاي جهان جاي دارد.بنايي كه مهندس گوستاو ايفل 122 سال قبل ساخت، 300 متر ارتفاع دارد و تماما با آهن ساخته شده و حالا نماد شهر پاريس است. قطعا تمام بازديدكننده‌هاي شهر پاريس از اين برج ديدن مي‌كنند اما پيشنهاد ما اين است كه هم در روز و هم در شب از اين برج فلزي ديدن كنيد.


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

3 ساعت پياده‌روي به سمت آسمان
  • ساختمان امپايراستيت، نيويورك
اين ساختمان زماني بلندترين ساختمان جهان بود و براي همين در سراسر جهان شهرت يافت اما حالا هم كه اين افتخار را بناهاي بسياري از دست اين ساختمان خارج كرده‌اند به دليل سابقه تاريخي‌اش هنوز پربازديدترين ساختمان جهان است. اين ساختمان كه در خيابان 34 نيويورك واقع است 430 متر ارتفاع دارد. در اين ساختمان يك موزه، يك رستوران و چند كافي‌شاپ و كافه براي مهمانان وجود دارد، ضمن آن‌كه سواري بر آسانسور آن هم از جاذبه‌هاي آن است. همين‌طور شما مي‌توانيد همراه با راهنما از پله‌هاي اين برج بالا برويد و از برخي طبقات آن بازديد كنيد، البته رفت و برگشت پله‌اي بيشتر از 3 ساعت از وقت شما را خواهد گرفت!


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

ساعت 160 ساله
  • بيگ‌بن، لندن
اين يكي، معروف‌ترين ساعت جهان است. البته اسم اين برج مربوط به ناقوس عظيم داخل آن است كه 13 تن وزن دارد و در زمان خود سنگين‌ترين و بزرگ‌ترين ناقوس جهان بود اما اين ناقوس به اندازه اين ساعت مشهور نشد. حالا توريست‌ها مي‌توانند از طبقات پايين و مياني برج ساعت بيگ‌بن ديدن كنند و از ديدن منظره‌ها لذت ببرند اما رفتن به طبقه‌هاي ساعت برج ممنوع است. يادتان باشد اين برج حالا 160‌سال دارد و براي همين بايد كاملا مواظب آن و مواظب خودتان باشيد.


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

در جست‌وجوي ميكل آنژ
  • قصر سن پتر، واتيكان
اين مكان ابتدا يك قصر بود كه به دليل نزديكي به اماكن مذهبي رم شهرت داشت و بعد مدتي هم اقامتگاه پاپ‌ها شد اما حالا در واقع بيشتر از هرچيز يك موزه آثار هنري است. در اين قصر اگر خوش‌شانس باشيد و اجازه بازديد پيدا كنيد مي‌توانيد آثاري از ميكل آنژ، رافائل و برنيني را تماشا كنيد. مي‌گويند تماشاي تمام ظرايف و جزئيات آثار هنري فوق‌العاده اين قصر- كليسا به يك سال وقت نياز دارد.


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

پل خودكشي
  • پل گلدن گيت، سانفرانسيسكو
اين پل يك كيلومتر و 300 متري با شكل خاص خود در سال 1937 افتتاح شد و توجه جهانيان را به خود جلب كرد؛ پلي كه در زمان خود بلندترين پل معلق جهان بود، آنقدر محبوب شد كه پليس مجبور شد مقررات خاص ترافيكي براي عبور و مرور از آن در نظر بگيرد. شما مي‌توانيد از باند كناري اين پل عظيم به صورت پياده رد شويد و از مناظر آن لذت ببريد، ولي اگر مي‌خواهيد اين كار را بكنيد حواس‌تان هم باشد كه اين پل پرمراجعه‌ترين نقطه براي خودكشي در جهان است، يعني اصلا بعيد نيست جلوي چشم شما آدمي از آن بالا خودش را به پايين پرتاب كند و...


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

مقبره گلادياتورها
  • كلوسئوم، روم
اين ساختمان را در وضع فعلي‌اش نمي‌توان كامل دانست، در واقع نيمي از آن فرو ريخته است اما هنوز هم اصلي‌ترين جاذبه گردشگري باقي‌مانده از دوران باستان است. اين آمفي‌تئاتر كه تقريبا 2 هزار سال قبل ساخته شده است در زمان در اوج بودن خود ميزبان 50 هزار نفر مي‌شد. معماري بنا به گونه‌اي است كه در آن ديد تماشاگران و نيز انعكاس صداها و رسيدن صداها به تماشاگران در حد عالي است و اين مسئله هميشه موجب تعجب مهندسان و معماران بوده است. اين مكان البته شاهد مرگ‌هاي بسياري هم بوده زيرا محل برگزاري جنگ‌هاي خونين ميان گلادياتورها بوده است.


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

موشك آهني مشكي
  • سوئس‌ري بيلدينگ، لندن
اين بناي زيبا و مدرن در لندن به نام ژركين شهرت دارد. 8 سال قبل اين بنا توسط نورمن فاستر، آرشيتكت مشهور ساخته شد. معماري خاص آن و اين‌كه در ساخت آن از 10 هزار تن آهن استفاده شده اين بنا را بسيار خاص كرده است. البته اين برج در منطقه تجاري لندن واقع و برجي اداري است اما در زمان ورود به رستوران‌ اين برج موشكي ‌شكل مي‌توانيد از منظره فوق‌العاده آن لذت ببريد.


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

نماد بارسلونا
  • ساگراد فاميلا، بارسلونا
اين كليساي دوران گوتيك مهم‌ترين و مشهورترين بناي تاريخي اسپانياست و تمام توريست‌هاي بارسلونا را به خود جلب مي‌كند. آنتونيو گائودي، معمار مشهور 43 سال از عمر خود را روي طراحي و اجراي اين بناي فوق‌العاده گذاشت اما وقتي در سال 1926 فوت كرد بيشتر بنا هنوز ساخته نشده بود. در مجموع اين بنا 18 بارو و يك كليساي عظيم دارد كه 13هزار نفر مي‌توانند در آن حضور يابند؛ بلندترين برج اين بنا 130 متر ارتفاع دارد و از بالاي آن منظره‌اي بسيار زيبا از شهر زيباي اسپانيا زير پا قرار مي‌گيرد.


پر جاذبه‌ترين ساخته‌هاي دست بشر

بناي 2هزار و 500 ساله
  • آكروپوليس، آتن
مي‌گويند اين بنا كه مشهورترين بناي بازمانده از دوران باستان است، با ارزش‌ترين ساختمان تاريخي جهان هم هست. اين بناي مسطح با سنگ‌هاي سفيد غول‌آسا در قرون چهارم و پنجم پيش از ميلاد مسيح، در اوج دوران درخشش روم ساخته شد و در طول زمان گسترش يافت، جالب‌ترين وجه اين بنا اين است كه سنگ‌هاي يك‌پارچه‌اي كه براي ساخت آن به كار گرفته شده ارتفاعي بيش از 200 متر بالا برده مي‌شد تا در تپه‌اي بر فراز شهر اين بنا ساخته شود. آكروپوليس به تعبيري پربازديدترين بناي باستاني اروپاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • meshki push

      پل خودکشی باحاله
      حالا کی موافق بامن بریم از باند کناریش رد بشیم ؟
      هیجان داره ها

      پاسخ ها

      • amin

        من میام داداش، البته اگه مایل باشی!

      • meshki push

        خوش امدی چرا مایل نباشم بریم

    • samira

      کاش کشور ما هم ازاینا داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟

    • مجید

      داره خوبش هم داره فقط کافی که یه کم چشامونو باز منیم مثل تخت جمشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج