۲۲۲۲۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

اتفاقات مهم ورزشی در هفته‌ای که گذشت

یک هفته می‎تواند برای ورزش مهم باشد وقتی در آن نقل و انتقال مهمی انجام می‎شود، بسکتبال صاحب سرمربی می‎شود، دریونیورسیاد مدال می‎گیریم، دوپینگی‌ها معرفی می‌شوند و سه والیبالیست جزو بهترین‌ها می‌شوند!

خبرگزاری مهر: این هفته رو به پایان اتفاقات ریز و درشت زیادی در رشته‌های مختلف به خود دید و خیلی پربارتر از هفته گذشته سپری شد به خصوص اینکه در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد دانشجویان، ورزشکاران اعزامی ایران رقابت با حریفان‎شان را آغاز کردند و مدال‌آور هم شدند اما بودند اتفاقات دیگری که بازتاب بیشتری برای ورزش و در میان ورزشی‎ها داشتند و از جمله حذف تیم ملی والیبال از لیگ جهانی که با وجود پیروزی برابر روسیه در دیدار اول و به خاطر شکست خوردن آمریکا مقابل لهستان رقم خورد.

البته بودند رشته‌ها و ورزشکارانی که این هفت روز برای‎شان خیلی خوب تمام شد مثل بسکتبال که بالاخره پس از ماه‎ها وضعیت سرمربی آن مشخص شد، شمشیربازی که برای نخستین‎بار در طول تاریخ در جمع ۱۰ تیم برتر جهان قرار گرفت، مهدوی کیا که سرمربی تیم جوانان هامبورگ شد، آندرانیک تیموریان که با قطری ها به توافق رسید، علی نژاد که عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو باقی ماند و ... .

مهترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارتند از:

برانکو آب پاکی را روی دست هواداران ریخت!

هواداران تیم پرسپولیس که طی یکی دو هفته گذشته در اعتراض به چگونگی عملکرد مسئولان این تیم در فصل نقل و انتقالات اقدام به تجمع مقابل در ساختمان باشگاه کرده بودند، پنجشنبه گذشته دوباره اقدام به انجام این کار کردند. این بار هم هوادان سرخپوشان به نقل و انتقالات صورت گرفته در تیم‎شان و اینکه هنوز خیلی از بازیکنان مورد نظر جذب نشده‌اند، اعتراض داشتند و بیشتر از همه جذب نشدن سید جلال حسینی؛ در این زمینه اما برانکو ایوانکوویچ آب پاکی را روی دست هوادان ریخت و به آنها گفت ما در لیست‎مان چهار مدافع داریم و ظرفیت تیم برای مدافع پر است!

تک رقمی شدن شمشیربازی اسلحه سابر در رنکینگ جهانی

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بعد از نایب قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا با صعود دو پله ای در رنکینگ جهانی مواجه شد. بر این اساس و طبق رده‌بندی جدید منتشر شده از سوی فدراسیون بین‎المللی شمشیربازی که پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد، شمشیربازی اسلحه سابر به واسطه عملکرد قابل قبول در مسابقات قهرمانی آسیا از رده یازدهم به نهم صعود کرد. این برای نخستین‌بار بود که شمشیربازی ایران در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا قرار گرفت و رتبه‌ای تک رقمی را صاحب شد.

مالکیت ملوان به کجا رسید؟!

درپی کش و قوس‎های زیاد درخصوص انتقال مالکیت باشگاه ملوان، پنجشنبه گذشته از بین دوگزینه «جوادشهبازی» و «داریوش بهشتی»، مالکیت باشگاه به بهشتی واگذار شد. برای این واگذاری اعضای هیات مدیره باشگاه ملوان با بهشتی به توافقات نهایی رسیدند و توافق‎نامه موردنظر هم به امضای طرفنی رسید اما این توافق‎‌نامه در حد مبایعه‌نامه است. محمدرضا بدیعی، عضو هیات مدیره باشگاه ملوان در این زمینه به خبرنگار مهر گفت که مالکیت قطعی پس از ارائه ﺗﻀﻤﻴﻦ‌ﻫﺎی ﻻﺯﻡ و واریز مبلغ ۴۰میلیارد ریال بابت اﻟﺰاﻣﺎﺕ به حساب باشگاه بوده و بعد از ارائه این مدارک، اسناد باشگاه در دفترخانه اسناد رسمی، تسلیم مالک جدید خواهد شد.

رنکینگ نه چندان دلچست برای پینگ‌پنگ‎بازان

رده‎بندی جدید پینگ‎پنگ‌بازان در رنکینگ جهانی جمعه گذشته از سوی فدارسیون بین‎المللی تنیس روی میز اعلام شد. در رده‎بندی جدید منتشر شده و در بخش مردان، از میان سه ملی‌پوش ایران نیما عالمیان از رده ۲۰۷ به ۲۱۰ سقوط کرد درحالیکه دیگر بازیکنان صعود داشتند اما نه خیلی زیاد؛ بر این اساس نوشاد عالمیان با تنها یک رده صعود در جایگاه ۱۰۲ ایستاد. افشین نوروزی سه پله صعود کرد و صاحب جایگاه ۱۹۳ شد. پوریا عمرانی هم از رده ۴۷۷ به ۴۷۱ رسید. در بخش بانوان اما هیچ صعودی نداشتیم طوریکه ندا شهسواری از رده ۳۳۵ به ۳۳۸ سقوط کرد و مریم صامت هم رده ۴۳۷ را از دست داد و در جایگاه ۴۳۹ ایستاد. در این میان تنها محجوبه عمرانی سقوط نکرد اما صعود هم نداشت. این بازیکن در رده ۴۲۷ باقی ماند.

یک انتخاب ایرانی در یک باشگاه آلمانی

مهدی مهدوی‎کیا، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال پرسپولیس که سابقه حضور در تیم هامبورگ را هم دارد، به عنوان سرمربی جديد تيم فوتبال نوجوانان این تیم آلمانی انتخاب شد. بر اساس خبری که جمعه گذشته در این زمینه اعلام شد، مهدوی‌کیا همچنین به عنوان مربی تخصصی تمام رده‌های سنی هامبورگ در زمینه‌های سانتر و کاشته انتخاب شده است. قرار است وی در بحث تاکتیک‌های هجومی هم در کنار مربیان آکادمی هامبورگ فعالیت کند.

لهستان والیبال ایران را از لیگ جهانی حذف کرد

تیم ملی والیبال ایران در چارچوب هفته هشتم رقابت‎های لیگ جهانی جمعه شب گذشته در سالن دوازده هزار نفری آزادی به مصاف روسیه، قهرمان المپیک رفت. روس‌ها که تا پیش از این دیدار برابر ایران هیچ بردی در این رقابت‎ها کسب نکرده بودند، در این بازی هم متحمل شکست ۳ بر صفر شد. با رقم خوردن این نتیجه ششمین پیروزی ایران در جدول گروه B لیگ جهانی ثبت شد شاگردان کواچ با مجموع ۱۸ امتیاز در رده سوم گروه خود باقی ماندند و چشم انتظار به دیدار تعیین کننده دو تیم لهستان و آمریکا؛ اگر در این دیدار آمریکا در خانه حریف صاحب بردی ۳ امتیازی می شد، شانس ایران برای صعود به مرحله نهایی حفظ می شد در غیر این صورت دیدار دوم مقابل روسیه تشریفاتی برگزار می شد؛ اتفاقی که در نهایت هم رخ داد چراکه لهستانی ها ... از دیدار خانگی نهایت استفاده را برده و به پیروزی دست یافتند. این نتیجه حذف تیم ملی والیبال ایران از لیگ جهانی را رقم زد به همین دلیل ملی پوشان کشورمان شنبه شب در اوج بی انگیزی دیدار دوم برابر روسیه را برگزار کردند و طی آن متحمل شکست ۳ بر صفر شدند

خارجی نیستم که پولم را بدهند!

حمید درخشان برای پیگیری مطالباتی که از باشگاه پرسپولیس دارد شنبه گذشته به محل این باشگاه رفت تا با علی اکبر طاهری، سرپرست این باشگاه ملاقات کند اما موفق به انجام این دیدار نشد. این موضوع انتقاد و گله درخشان را موجب شد. در همین رابطه وی گفت که گر خارجی بودم، تا الان پولم را داده بودند اما برای من تا الان این اتفاق رخ نداده است. خسته‌ شده‌ام که انقدر برای پیگیری مطالباتم به باشگاه آمدم.

عنایت رئیس دپارتمان داوری فوتبال شد

شنبه گذشته طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، مسعود عنایت به عنوان رئیس دپارتمان داوری این فدراسیون منصوب شد.

عنوان سومی فرنگی کاران ایران در گرجستان

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران که با ترکیبی پنج نفره در مسابقات بین‎المللی گرجستان شرکت کرده بود، شنبه گذشته با کسب عنوان سومی به کار خود در این رقابت‎ها پایان داد. در این مسابقات تیم ایران توسط امین میرزاده در وزن ۱۰۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا و امین کاویانی و محمدرضا رستمی در اوزان ۵۸ و ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و اینگونه پس از تیم‎های گرجستان و آذربایجان در مکان سوم ایستاد. عزیزاله عزیززاده و ابوذر رئیسی نمایندگان اوزان ۶۹ و ۷۶ کیلوگرم کشورمان به عنوانی دست نیافتند.

امیدواری به المپیکی شدن جودو با یک مدال برنز

در چارچوب مسابقات جودو جایزه بزرگ مغولستان سعید شنبه گذشته ملایی در وزن ۸۱- کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. این چهارمین مدال برنز ملایی بود که از ابتدای سال جاری در مسابقات بین‌المللی مختلف به دست آمد. با کسب این مدال نماینده جودو کشورمان نسبت به کسب سهمیه المپیک امیدوارتر شد. جواد محجوب، جودوکار سنگین وزن ایران نیز در این رقابت ها صاحب مدال برنز شد.

علی‎نژاد عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو باقی ماند

در جریان نشست هيات رئيسه فدراسيون آسيايی ووشو که يكشنبه گذشته در هتل ارينتال ماكائو برگزار شد بر اساس قانون فدراسیون جهانی مبنی بر اینکه هر یک از قاره‎ها مسئول انتخاب نمایندگان خود برای عضویت در هیات رئیسه فدراسیون جهانی، رای‎گیری برای انتخاب اعضای آسیایی هیات رئیسه جهانی ووشو انجام شد. در این رای گیری مهدی علی‎نژاد صاحب رای اکثریت شد و برای یک دوره چهار ساله دیگر در هیات رئیسه فدراسیون جهانی ووشو باقی ماند. این رای‎گیری با حضور ۱۳ نامزد برگزار شد و طی آن كی از مالزی، مورواكا از ژاپن و چن از چين هم برای حضور در هيات رئيسه فدراسيون جهانی انتخاب و معرفی شدند. علی‌نژاد همچنین به عنوان مسوول كارگاه تجديد نظر در اساسنامه فدراسيون آسيا و به روزرسانی آن انتخاب شد.

یک کناره‌گیری و انتصاب در پدیده مشهد

طی هفته گذشته ادامه همکاری علیرضا مرزبان سرمربی فصل گذشته پدیده مشهد با تیم تیم منتفی شد و وی پس از حاضر نشدن در تمرینات روز یکشنبه، طی نامه‎ای خداحافظی‎اش را از این تیم اعلام کرد. در همین راستا و در همان روز محمدرضا مهاجری با قراردادی یک ساله هدایت نماینده مشهد در لیگ برتر را عهده‎دار شد.

تیم بسکتبال جوانان در جهان چهاردهم شد

تیم بسکتبال جوانان که برای چهارمین‎بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده بود، یکشنبه گذشته با کسب عنوان چهاردهم به کار خود در دوره جدید این رقابت‎ها در هراکلیون یونان پایان داد. جایگاه چهاردهمین بسکتبالیست‎های کشورمان در جهان با مجموع ۶ باخت برابر آمریکا، کرواسی، مصر، ترکیه، صربستان و جمهوری دومنیکن و تنها یک برد مقابل چین به دست آمد.

حذف دیدارهای پلی‎آف برای لیگ برتری شدن

نشست اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ یکشنبه گذشته برگزار شد. یکی از مصوبات آن به نحوه سقوط و صعود تیم‌ها به لیگ برتر مربوط می‌شد. بر این اساس از فصل آینده سه تیم انتهای جدول لیگ برتر به طور مستقیم راهی دسته اول خواهند شد. ضمن اینکه سه تیم برتر لیگ دسته اول هم به طور مستقیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد.

مدال طلا شیرجه‎رو نوجوان ایران در اتریش

محمدمهدی دوام یکشنبه گذشته تورنمنت بین‌المللی اتریش به مقام نخست دست یافت. دوام که در رده سنی ۱۳-۱۲ سال (C) و در تخته یک متر با رقبای اروپایی خود مسابقه می‎داد با کسب ۲۸۰ امتیاز قهرمان شد.

بسکتبال صاحب سرمربی شد

تیم ملی بسکتبال که از سال گذشته و بعد از نایب قهرمانی در بازی‎های آسیایی اینچئون کره‎جنوبی بدون سرمربی بود، بالاخره طی این هفته رو به پایان صاحب سرمربی شد. در این هفته "درک باورمن" آلمانی که از میان گزینه‌های مختلف خارجی به عنوان اصلی‎ترین گزینه فدراسیون برای انعقاد قرارداد همکاری انتخاب شده بود، به ایران آمد و طی مذاکره با مسئولاان بسکتبال ایران برای همکاری با آنها به توافق نهایی رسید. قرارداد این مربی ۶۱ ساله با فدراسیون بسکتبال دوشنبه گذشته بسته شد آنهم با شرایط خاص خودش؛ این قرارداد دو مرحله‎ای منعقد شده که مرحله نخست آن دو مرحله‎‌ای بوده و تا مسابقات قهرمانی آسیا ادامه دارد. در صورت المپیکی شدن ایران در این مسابقات که مهرماه برگزار می‌شود، مرحله دوم قرارداد سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال اجرایی می‌شود. این مرحله از قرارداد هم تا المپیک ۲۰۱۶ برزیل ادامه دارد.

توافق یک میلیون و دویست هزار دلار تیموریان با قطری‎ها

آندرانک تیموریان، کاپیتان تیم ملی فوتبالکه چند پیشنهاد از تیم‌های داخلی مانند نفت تهران، تراکتورسازی تبریز و استقلال تهرانداشت، دوشنبه از میان سه مشتری خود در قطر یعنی الاهلی، السیلیه و ام‌صلال با ام‌صلال به توافق رسید. مبلغ قرارداد تیموریان با این باشگاه قطری در حدود یک میلیون و دویست هزار دلار است.

واریز بودجه دولتی به حساب سرخابی‎ها

درحالیکه برخی از نمایندگان مجلس و حتی معاونان وزیر ورزش مخالف پرداخت پول به استقلال و پرسپولیس از بودجه دولتی بودند، طی چند روز گذشته این دو تیم دو میلیارد تومان از صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان وزارت ورزش و البته یک میلیارد هم از سازمان لیگ دریافت کرده و در نقل و انتقالات با این پول‌ وارد بازار شده‌اند.

موسوی، معروف و محمودی در بین بهترین‎های لیگ جهانی

در پایان دور مقدماتی (بین قاره‌ای) سطح یک لیگ جهانی والیبال بهترین‌های هر پست بر اساس عملکرد انفرادی آنها در ۱۲ دیدار برگزار شده هر تیم معرفی شدند که سیدمحمد موسوی عراقی عنوان بهترین مدافع دور مقدماتی را از آن خود کرد. بر اساس خبری که دوشنبه در این زمینه منتشر شد، شهرام محمودی دررده چهارم امتیارآورترین بازیکنان و رده دوم بهترین اسپکر قرار گرفت و سعید معروف هم دومین پاسور برتر مسابقات شد. همچنین میلاد عبادی‎پور و مجتبی میرزاجانپور در رده‎های پنجم و ششم بهترین اسپکر قرار گرفتند.

نتایج ورزشکاران ایران در یونیورسیاد دانشجویان جهان

بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان از جمعه گذشته با پیام بان کی مون به طور رسمی در کره‎جنوبی آغاز شد. در چارچوب این رقابت ها طی یک هفته گذشته ورزشکاران کاروان ایران در رشته های مختلف به مصاف حریفان شان رفتند. بر این اساس نجمه خدمتی در تیراندازی مدال طلا گرفت و نخستین مدال طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کرد اگرچه اولین مدال کاروان ایران توسط تیم تفنگ بادی ایران و ب رنگ برنز به دست آمد. همچنین در این دوره مسابقات تیم تیراندازی ۵۰ متر درازکش بانوان صاحب مدال برنز شد. مه لقا جام بزرگ هم در تفنگ ۵۰ متر درازکش زنان به مدال طلا دست یافت. مهدی جمالی‌فشی هم مدال نقره مسابقات پومسه دانشجویان جهان را از آن خود کرد

در جریان یونیورسیاد دانشجویان جهان و در مسابقات ژیمناستیک هادی خناری‌نژاد در رده سی‌ونهم قرار گرفت و خاموشی نیز عنوان چهلم را به دست آورد. تیم ریکرو مردان در میان ۱۷ کشور شرکت کننده صاحب جایگاه نهم شد. در این بخش تیم بانوان ایران هم در میان ۱۱ تیم شرکت کننده نهم شد وهمه نمایندگان ایران در بخش ریکرو انفرادی تیروکمان حذف شدند.

۱۴ سال و ۴ ماه محرومیت برای ۶ ورزشکار دوپینگی

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ سه شنبه حکم محرومیت ۶ ورزشکار خاطی را اعلام کرد. بر این اساس محسن توانا و پویا تاجیک از بسکتبال به ترتیب دو و یک سال محروم شدند. رسول نادری از وزنه برداری سه سال محروم شد. برای اسماعیل رومی از دوومیدانی و مازیار الهامی از کاراته چهار سال محرومیت در نظر گرفته شد و مهدی خسروی دوست از فوتبال هم چهار ماه محروم شد.

مهمترین نقل و انتقالات این هفته روز ورزش

در این هفت روز ورزش نقل و انتقالاتی زیادی در فوتبال و برای حضور در لیگ پانزدهم انجام شد که یکی از مهمترین آنها قرارداد همکای جواد نکونام با باشگاه سایپا بود. بر این اساس کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال که صحبت هایی هم برای پیوستنش به استقلال مطرح شده بود، با عقد قراردادی یک ساله به سایپا پیوست.

همچنین در این هفته مهرداد جماعتی با جودیکه جزو گزینه‎های مورد نظر تیم پرسپولیس بود با انعقاد قرارداد یک ساله‎ای در تیم سال گذشته خود یعنی فولاد خوزستان ماندنی شد. رضا عنایتی با عقد قراردادی یک ساله در ترکیب تیم ابومسلم خراسان قرار گرفت. لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی سپاهان نیز قرارداد خود را به مدت یک فصل با این تیم اصفهانی تمدید کرد. رحمان احدی هم با تمدید قراردادش در لیگ پاندزهم درون دروازه‌ تیم سپاهان خواهد ایستاد. حبیب گردانی، بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با عقد قراردادی ۲ ساله به تیم فوتبال سپاهان پیوست.

«مارکو ماریچ»، مدافع ۲۸ ساله کروات پس از انجام تست پزشکی با قراردادی یکساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست. محمدرضا حسینی، مهاجم فصل گذشته فجر سپاسی شیراز با عقد قراردادی سه ساله به تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پیوست. ایوب کلانتری، بازیکن تیم فوتبال صبای قم با قراردادی یک ساله راهی تیم گسترش فولاد تبریز شد.

در این هفته امید ابراهیمی هافبک فصل گذشته تیم فوتبال استقلال قراردادش را با این تیم تمدید کرد. مدیربرنامه های جاسم کرار نیز از ادامه حضور این بازیکن عراقی در تیم استقلال خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج