۲۲۲۲۷۰
۵۰۳۵
۵۰۳۵
پ

کار آفرینی دیجیتالی

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(۴)

در این گفتار نیز به معرفی ایده‌های دیگری می‌پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی می‌کنیم.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)
برترین ها: باشگاه کارآفرینی دیجیتالی پرتال برترین‌ها، نخستین پایگاه اطلاع رسانی درباره معرفی کسب و کارهای موفق ایرانی و بین‌المللی در حوزه کسب و کارهای آی تی می‌باشد که در ظرف چند ماه گذشته، پرونده ده‌ها پرتال موفق کسب و کار اینترنتی در عرصه‌های مختلف از alibab.com و توییتر گرفته تا expedia و donedeal.ie، مورد بررسی واقع شده است و این روال همچنان ادامه دارد. معرفی برترین‌های کسب و کار در عرصه کارآفرینی دیجیتالی (Digital Entrepreneurship) دنیا، در واقع معرفی الگوهای موفق و فعال در این عرصه به کارآفرینان و علاقمندان به راه اندازی استارت آپ (Start-up) می‌باشد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

شاید برای خیلی از کاربران محترم و همراهان همیشگی باشگاه کارآفرینی دیجیتالی برترین‌ها، این سؤال پیش آمده باشد که با چه ایده‌هایی می‌توان کسب و کار خوب در فضای مجازی راه اندازی کرد و با ثبت دامنه و انتخاب سرور مطلوب، این کسب و کار را به پیش برد. ما قبلاً، در بخش مبانی کارآفرینی دیجیتالی، قریب به ۱۰۰۰ نکته درباره اصول و مبانی راه اندازی یک پرتال موفق را تشریح کردیم.

ایده بسیار است و هر چیز امکان دارد. اما برای معرفی برخی از ایده‌های خوب، از امروز در ۱۰ گفتار، به معرفی ایده‌های دیجیتالی خوب برای راه اندازی کسب و کار برای کاربران ایرانی می‌پردازیم که قطعاً بخشی از هزاران ایده طلایی در این عرصه می‌باشد. بررسی پرونده تاریخ کارآفرینی دیجیتالی جهان در دو دهه اخیر نشان می‌دهد که حتی مسخره‌ترین ایده‌ها هم، توانسته است میلیون‌ها و بعضاً میلیاردها دلار، ارزش بازاری کسب کند. پرتالی که شما فقط ۱۴۰ کاراکتر دران اجازه داشته باشید بنویسید! (Twitter.com) یا پرتالی که مردم، بتوانند از طریق یک نرم افزار هوشمند، تاکسی اجاره کنند (Uber.com). فقط خلاق باشید و پشتکار داشته باشید. این‌ها، اهرم‌های موفقیت در کارآفرینی دیجیتالی است. در بخش اول، دوم و سوم،، ۴۰ ایده دیجیتالی جالب معرفی شد. در این گفتار نیز به معرفی ایده‌های دیگری می‌پردازیم و چندین الگوی موفق تجاری ایرانی و خارجی را به علاقمندان معرفی می‌کنیم.

اگر شما هم ایده جالبی دارید، به ما معرفی کنید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

۱- یکی از راه‌های درآمد آفرینی در اینترنت، توجه به شعار: FAKE IT TO MAKE IT هست! این شعار چه معنایی دارد؟ این اصطلاحی هست که آمریکایی‌ها در تجارت و کسب و کار و توسعه خلاقیت دارند. معتقدند که الکی فکر کنید، حتماً می‌شود! چرا؟ بخاطر این که فکر کردن درباره خلق یک چیزی، بر اساس اصول و مبانی خاصی در دنیا صورت نمی‌گیرد و حتماً نیاز نیست که برای خلق یک ایده و توسعه آن، شما مدرک دکترا از فلان دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی داشته باشید. خیلی از خدمات و محصولاتی که امروزه در دنیای دیجیتالی وب می‌بینید، از توییتر و اپل واچ گرفته تا اوبر و گوگل و فیس بوک، در واقع ابتدا ایده‌هایی الکی، در ذهن پدیدآورندگانش بوده است که آرام آرام، توسعه و تجاری سازی شده است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

بنابراین، برای شروع در خلق یک کارآفرینی دیجیتالی، ابتدا سعی کنید، الکی فکر کردن را یاد بگیرید. الکی فکر کردن یعنی اینکه شما تلاش کنید، تا اطلاعات و قابلیت‌های فردی و تخصصی و وضعیت موجود را، در ایده سازی خود خالت ندهید. یعنی در گام اول که شکل گیری ایده هست، تلاش کنید تا می‌توانید خلاق و نوآور باشید. فکر کنید ببیند چطور می‌شود سایتی راه اندازی کرد که فقط افراد، موضوعات و مطالب "صورتی" و شاد را ببینید! دنبال کنند، حتی بخرند و نظر بدهند! همه چیز صورتی! ایده جالبی است! یا پرتالی که فقط اخبار خنده دار و خوشحال کننده قرار می‌دهد. اینترنت، مملو از سایت غمگین و ترسناک و دلهره آور و دپرس کننده است. شما، ایده ای پرورش بدهید که مثلاً، بتوانید سایت و نرم افزاری شادی آفرین در فضای وب ایجاد کنید. مگر می‌شود؟ قطعاً می‌شود. الکی فکر کنید، می‌شود. این شعار را فراموش نکنید. راه موفقیت در دنیای کسب و کار دیجیتالی وب، الکی فکر کردن هست! فراموش نکنید. این اصطلاحی که گفتیم، در اینترنت ده‌ها میلیون بار مورد توجه قرار گرفته است.

۲- شما پرتالی راه انداخته‌اید و اطلاع رسانی محدودی دارید در زمینه ای خاص. دوستان و آشنایان شما هم شاید پرتال‌هایی داشته باشند. به تبادل لینک با یکدیگر اقدام کنید. بعد از مدتی درخواهید یافت که شمار مخاطبان شما افزایش می‌یابد و همواره مشتری، مشتری می‌آورد و مخاطب، مخاطب! قبلاً هم گفتیم، راه اندازی سایت برای دوستان و آشنایان شما که در زمینه‌های مختلفی از خرده فروشی تا آموزش و طراحی و ترجمه و امثالهم فعالیت دارند، فرصت خوبی برای ورود به دنیای دیجیتال می‌باشد.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

پسر خاله شما که یک مترجم فعال در زبان فرانسه است، یا دختر عموی شما که یک طراح کاریکاتور است، می‌تواند از طریق یک سایت شخصی، که شما آن را برای وی طراحی یا زمینه ای راه اندازی‌اش را فراهم می‌کنید، خود را معرفی کند. در واقع شما، یک فرصت آفرین دیجیتالی برای این افراد فراهم کنید. حتماً نباید یک توییتر در وب، خلق کنید و کسب درامد کنید. درامد زایی در وب، را گام به گام یاد بگیرید و تجربه کنید. اصل قبلی را فراموش نکنید: الکی فکر کنید، می‌شود..

۳- خیلی‌ها، تمبر باز حرفه ای هستند! خیلی‌ها هم تمبر فروش. ایده را گرفتید... کم تر سایتی برای معرفی کلکسیون‌های تمبربازان حرفه ای در وب وجود دارد. خیلی‌ها دنبال این موضوعات جالب و یونیک هستند. سایتی که فقط مختص کلکسیون بازهای تمبر باشد، یک فرصت آفرینی جالب برای خیلی‌ها می‌باشد تا در این مسیر، گام بردارند. شما می‌توانید، بستر این مسیر را برای طراحی یک سایت اینترنتی مالتی مدیای ساده، فراهم کنید و درامد کسب کنید. کلکسیون حمید، می‌تواند ایده جالبی برای شما باشد! این سایت در hamidcollection.ir ارائه شده است. سایت http://abadanstamp.ir یک ایده جالب است. فروشگاه آبتین هم، در خرید و فروش تمبر فعالیت دارد. abtinstamp.com یک ایده دیجیتالی خلاقانه است.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

۴- نظر شما چیه؟ پرتالی که سوالی می‌کند و افراد مختلف نظرات خود را می‌دهند. Answers.com از همین جا شروع کرد. اگر نمونه جهانی دارد، شما نمونه داخلیان را طراحی کنید تا متخصصان مختلف، پاسخ گوی سؤال افراد باشند.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

پرتال‌ها و دایرکتورها پاسخ دهنده به طیف گسترده ای از پرسش‌های کاربران، حتی در کشور شما نیز می‌تواند برای خیلی‌ها، جالب توجه و کاربردی باشد. مدل تجاری این سایت را بررسی کنید و از آن ایده بگیرید. قطعاً، می‌توانید راه حل‌های بهتری به نقاط ضعفان اضافه کنید.


5- اخبار حوادث و تصاویر واژگونی ماشین و هواپیما و قایق و مسائل عجیب و غریبی از این دست. همواره برای کاربران اینترنت جالب توجه است. ایده خاصی هست... اخبار حوادث همیشه جالب توجه است. مخصوصاً وقتی که با عکس و فایل‌های ویدئویی همراه باشد و این فایل‌ها نیز، هر روز توسط کاربران به سایت ارسال و بارگذاری شود! فکر می‌کنید برای خلق یک کسب و کار در فضای وب، چه کار عجیب دیگری باید انجام دهید؟! همین ایده‌های مسخره و به ظاهر پیش‌پاافتاده، اگر کمی ریز تر شوید، درخواهید یافت که درامد میلیونی برای خیلی‌ها ایجاد کرده است. ایده سایت wonderslist.com جالب توجه است. شما هم می توانید در صورت نیاز، نسخه فارسی این پرتال باشید.

ایده‌های دیجیتالی خوب، برای کاربران خوب(4)

۶- اخبار هنرمندان، ورزشکاران و فعالان سیاسی! همیشه جذاب و خواندنی بوده است. با حفظ حقوق ناشران، می‌توانید به اشتراک گذاری اطلاعات اقدام کرده و نظرات کاربران را نسبت به این موضوع جویا شوید. چه بسیار پرتال‌هایی که از این طریق در آمد میلیونی ماهانه دارند! نمونه بسیار است و از ذکر نمونه خودداری می‌کنیم. پس به دنبال این ایده باشید در صورت علاقه که برای خیلی‌ها جالب توجه است.

۷- اخبار دنیای سیاست از نگاه کاربران . سیاست موضوعی است که مانند اقتصاد، خودمانی و عمومی هست. نانو فناوری نیست که مردم حتی معنی اسمش را هم نفهمند، چه برسد به تحلیل موضوعاتش. پرتالی که نقطه نظرات همه را درباره فعالان سیاسی جویا و آن ها را بر اساس معیارهای خود منتشر کند، همواره جذاب است و ایده ای اثربخش! سعی کنید، از نگاه کاربران، مطالب ارائه کنید و از این راه، آن ها را برای ارائه محتوای خود، ترغیب کنید. شما باید، بستری برای فعالیتان باشید و درامد خود را در بلند مدت، به دست آورید.

۸- نوستالژیک بازی دیجیتالی را، دنبال کنید! خیلی‌ها نمی‌دانند که ویدئوی مربوط به فلان مسابقه ورزشی، فلان کنسرت، فلان مراسم، فلان موزیک، فلان برنامه تلویزیونی یا سریال، در چه پرتالی در دسترس است. شما فقط با یک وبلاگ یا پرتال، این اطلاعات را به مخاطبان منتقل کنید و لینک بدهید. چه بسیار سایت‌هایی که از این راه کسب درآمد دارند! ده‌ها میلیون ویدئویی که امروزه در وب بارگذاری شده است، توسط خیلی‌ها مورد توجه نیست. آن ها را دسته بندی و هر روز تا حدی، به نمایش بگذارید. برای خیلی ها جالب است که فلان مراسم، فلان شخصیت را در فلان مکان، فلان اتفاق، فلان رژه، فلان شلیک موشک، فلان گل تاریخی فلان پرتاب تاریخی، و امثالهم را دوباره ببینند. شما ارائه کننده چنین پتانسیلی برای یادآوری خاطرات نوستالژیک باشید. برای این کار، باید نوستالژیک باز باشید!

۹- خبر رسانی وبلاگ‌ها و صفحات شخصی در شبکه‌های اجتماعی! این همه سایت و وبلاگ در اینترنت راه اندازی شده است. آیا خبر داریم که در یک هزارم درصد از آن‌ها چه می‌گذرد؟ این موضوع خوبی برای اطلاع رسانی خبری درباره آن چه روزانه در سایت‌ها دیگر می‌گذرد می‌باشد. از سایت‌های دیگه چه خبر! این عنوان جالبی می‌تواند باشد برای کسب و کار آینده شما. سایتی برای خبر رسانی وبلاگ‌ها و صفحات اینستاگرام و وایبر و تلگرام و امثالهم راه اندازی کنید. ایده جالبی است!

۱۰- خبر خوان تخصصی راه اندازی کنید و روزانه اخبار یک هزار سایت را به سایت خود وارد کنید و سرتیتر خبرها هم، نظرات و مقالات خود را منتشر کنید. البته کمی باید پول خرج کنید! سعی کنید، در جهنم خبرخوان‌هایی که راه افتاده است، نگاه تخصصی را فراموش نکنید. یه خانم خانه دار، خبرخوان آشپزی دوست دارد، نه خبرخوانی که درباره تحلیل‌های سیاسی و موشک‌های نقطه زن و سقوط ارزش وال استریت، در کنار آشپزی اطلاعات ارائه می‌کند! خبرخوان تخصصی، فرصتی برای عرصه اندام سایت‌های خبری و تحلیلی فعال در یک یا چند زمینه خاص است و به کاربر، مهلت نفس کشیدن را در انبوهی از مطالب غیر مرتبط می‌دهد. این ایده دیجیتالی خوبی است که که خیلی‌ها از آن غافل هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج