۲۲۲۳۵۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تقویت احتمال وجود حیات در شهاب‌سنگ

کاوش بر شهاب‌سنگ ۶۷P توسط کاوشگر Philae یکی از هیجان‌انگیزترین ماجراهای نجومی طی یک سال گذشته بوده است و حالا گروهی از اخترشناسان ادعا کرده‌اند که این شهاب‌سنگ می‌تواند حاوی میکروارگانیسم‌های زنده‌ای باشد که زیر سطح یخین آن زندگی می‌کنند.

وبسایت نوچه - آرزو مقدس: کاوش بر شهاب‌سنگ ۶۷P توسط کاوشگر Philae یکی از هیجان‌انگیزترین ماجراهای نجومی طی یک سال گذشته بوده است و حالا گروهی از اخترشناسان ادعا کرده‌اند که این شهاب‌سنگ می‌تواند حاوی میکروارگانیسم‌های زنده‌ای باشد که زیر سطح یخین آن زندگی می‌کنند. گفته می‌شود برخی خصوصیات این شهاب‌سنگ می‌توانند آن را به مکان مناسبی برای زندگی برخی گونه‌های حیاتی تبدیل کنند. طبق شبیه‌سازی‌های انجام شده، پوسته‌ی سیاه تشکیل شده از هیدروکربن، دریاهای یخ‌زده و دهانه‌های آتشفشانی دارای زمین صاف همگی می‌توانند میکروارگانیسم‌های فعالی را در دمای منفی ۴۰ درجه سلسیوس در خود جای داده باشند.

تقویت احتمال وجود حیات در شهاب‌سنگ

وجود سازه‌های یخین، فراوانی هیدروکربن‌های آروماتیک و سطح بسیار تاریک این شهاب‌سنگ که توسط روزتا مخابره شده است، همگی نشان‌دهنده‌ی وجود نوعی گونه‌ی حیاتی بر سطح این سنگ سرگردان هستند و این خصوصیات را نمی‌توان به سادگی در زمینه‌ی ویژگی‌های شیمیایی میکروارگانیسم‌ها توضیح داد. این ماده‌ی سیاه همزمان با جوشیدن و تبخیر شدن در اثر حرارت خورشید دائماً در حال بازسازی است و مطمئناً پدیده‌ای وجود دارد که این بازسازی را در سطح بالا انجام می‌دهد.

تقویت احتمال وجود حیات در شهاب‌سنگ

متاسفانه Philae به دلیل نداشتن تجهیزات لازم برای ردیابی گونه‌های حیاتی، قادر به ردیابی این مواد نیست با این وجود گفته می‌شود شرایط برای وجود و بقای گونه‌های حیاتی در ستاره‌ی دنباله‌دار P۶۷ در مقایسه با قطب‌های شمال و جنوب زمین بسیار مناسب‌تر است. اما به دلیل محدودیت فناوری‌های آژانس فضایی اروپا در ساخت Philae و روزتا ممکن است هرگز از وجود یا عدم وجود گونه‌های حیاتی بر این شهاب‌سنگ مطمئن نشویم؛ با این وجود آن‌ها هر دو موفق به ارسال شواهدی از وجود ملکول‌های ارگانیک ترکیبی در سطح P۶۷ شده‌اند.

دیگر دانشمندان و محققین چندان نسبت به صحت این نظریات مطمئن نیستند و آن‌ها را تنها حدس و گمان می‌دانند. پانصد سال پیش، بیشتر مردم کره‌ی زمین را مرکز کائنات می‌دانستند و پذیرفتن چیزی خلاف این نظریه چندان برایشان آسان نبود؛ حالا هم نظر مردم و حتی بسیاری از دانشمندان در زمینه‌ی وجود حیات در دیگر نقاط کائنات همین‌قدر زمین-محور است و قانع کردن این افراد نیز به شواهد مستدل و بسیار زیادی نیاز دارد. شهاب‌سنگ P۶۷ و مسافر روباتیک آن در حال حاضر در فاصله‌ی ۲۸۴ میلیون کیلومتری زمین قرار دارند و با سرعت ۱۱۷۴۸۲ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت در فضا هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج