۲۲۲۵۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پایان تعطیلات سینما و تئاتر

در حالی که هفته‌ی گذشته سالن‌های سینما و تئاتر به مناسبت شهادت امام علی (ع) و شب‌های قدر بیشتر در حالت تعطیلی به‌سر می‌بردند،‌ از روز گذشته برخی گیشه‌های این سالن‌ها کار خود را دوباره از سرگرفتند.

خبرگزاری ایسنا: فیلم های «گینس» محسن تنابنده، «از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید» کمال تبریزی و «عصر یخبندان» مصطفی کیایی که از ابتدای این ماه اکران خود را شروع کرده بودند، از ۱۸تیرماه، دوباره روی پرده رفتند تا در کنار «نهنگ عنبر» سامان مقدم در فروش به رقابت بپردازند.

علاوه براین‌، فیلم‌های «یاسین»، «آتیش بازی»،«قصه‌ها»، «در دنیای تو ساعت چند است؟»، «ایران برگر»، «رخ دیوانه» و ... از دیگر فیلم‌هایی هستند که پیش از ایام سوگواری در حال اکران بودند و نمایش آن‌ها در چند سینمای محدود ادامه دارد.

البته به زودی فیلم «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش در آمد،‌ به زودی در سرگروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم «عصر یخبندان» می‌شود. همچنین فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش همزمان با عید سعید فطر به سرگروهی سینما آزادی اکران خود را آغاز می‌کند.

به جز سینما،‌ در تئاتر هم سالن‌ها پس از چند روز تعطیلی اجراهای خود را از روز گذشته شروع کرده‌اند و برخی نیز از ۱۹ تیرماه تئاتر فعالیت خود را از سرمی‌گیرند و میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهند بود.

به این ترتیب اجرای نمایش در تماشاخانه‌های باران و ایرانشهر و سالن تئاتر فرهنگسرای نیاوران که به مناسبت ایام سوگواری تعطیل بودند، از امروز، جمعه -نوزدهم تیرماه- دوباره شروع می‌شود.

نمایش «زبان اصلی» به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی که هفته‌ی پایانی اجرای خود را سپری می‌کند، از امروز تا ۲۶ تیرماه هر روز ساعت ۱۷ در «تئاتر باران» روی صحنه است.

این تماشاخانه پس از نمایش «زبان اصلی» در نوبت بعدی اجرا، از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان تئاتر « تونل» به کارگردانی سیامک احصایی و نویسندگی فارس باقری است. اجرای این نمایش که فاطمه معتمدآریا، شبنم مقدمی و روح‌الله حق گوی لسان در آن بازی می‌کنند، تا ۲۶ تیرماه ادامه خواهد داشت.

همچنین نمایش «هیچکس نبود بیدارمان کند» که در تماشاخانه باران روی صحنه است، مانند دیگر نمایش‌های این مجموعه تا ۲۶ تیرماه به اجرای خود ادامه خواهد داد. پیام دهکردی کارگردانی و محمدامیر یاراحمدی نویسندگی این نمایش را بر عهده دارند. از بازیگران این نمایش هم می‌توان به فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، رضا مولایی، پیام دهکردی اشاره کرد.

نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده و نویسندگی سیاوش حیدری، از دیگر نمایش‌هایی بود که با رسیدن ایام سوگواری اجرای خود را متوقف کرد و از امروز ۱۹ تیرماه دوباره به صحنه می‌رود.

«چشم در برابر چشم» با محوریت زندگی آمنه بهرامی‌ (قربانی اسیدپاشی) است که از روز سوم تیرماه در سالن گوشه‌ی فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفته و از امشب ساعت ۲۱ در همان سالن اجرا می‌شود.

همچنین تماشاخانه‌ی ایرانشهر، پس از چند روز تعطیلی از جمعه،‌۱۹تیرماه دوباره میزبان مخاطبان خود است.

در این تماشاخانه نمایش «ستوان اینیشمور» به کارگردانی حسن معجونی با دو اجرا در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی، «عشق سال‌های وبا» به کارگردانی فرزاد امینی در ساعت ۱۷:۳۰ و «اولئانا» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد در ساعت ۲۱ در سالن استاد سمندریان اجراهای خود را از سر خواهند گرفت.

نمایش «اسم» به کارگردانی لیلی رشیدی هم از روز دوشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۲۳ در سالن استاد فرهاد ناظر زاده کرمانی روی صحنه خواهد رفت.

در این میان نمایش «فهرست» رضا ثروتی که از نیمه‌ی خردادماه در «تالار حافظ» در دو نوبت ۱۷:۳۰ و ۲۱ روی صحنه بوده است، مدت زمان اجرای خود را تمدید کرده و تا پایان تیرماه همچنان اجرا می‌شود.

روزهای پایانی تیرماه با شروع سه نمایش جدید در مجموعه‌ی تئاتر شهر و تالار وحدت همراه است.

نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی و با بازی بهنوش طباطبایی، از بیست‌ودوم تا سی‌ویکم تیرماه، در سالن اصلی مجموعه‌ی تئاترشهر هرشب ساعت ۲۰:۴۵ روی صحنه خواهد رفت.

در سالن چهارسو تئاترشهر نیز نمایش «شنیدن» به نویسندگی و کارگردانی امیر رضا کوهستانی از ۲۴ تیرماه به صحنه می‌رود.

همچنین تالار وحدت که این روزها میزبان اجراهای پایانی نمایش «عاشقانه های ناآرام» است، از روز ۲۹ تیرماه نمایش «هامون بازها» را به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان روی صحنه دارد. این نمایش تا تاریخ ۲۹ مرداد ماه هر روز ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود.

علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی، هومن برق‌نورد، مهدی ساکی، سها سناجو و پرستو رحمانیان از بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج