۲۲۲۵۹۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تاثیر تمدید مذاکرات بر روزه ایرانی‌ها

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت:‌ آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ همزمان با ماه رمضان در وین ادامه دارد. ماهی که در آن مسلمانان روزه می‌گیرند.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت: اما خبرنگاران این کشور که برای حضور در این رایزنی ها به پایتخت اتریش سفر کرده‌اند روزه نیستند و دلیل آن این است که آن‌ها مسافر محسوب می‌شوند و همانطور که قرآن کتاب مقدس مسلمانان گفته است مسافران و افراد بیمار نباید روزه بگیرند.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود وارد جزئیات بیشتری شده و نوشته است : طبق موازین اسلام مسافرانی که کمتر از ۱۰ روز از شهر خود دور می شوند اجازه روزه نگرفتن دارند،‌ در حالیکه مذاکرات هسته‌ای وارد چهاردهمین روز خود شده است. نکته اینجاست که یک مسافر قبل از ترک شهر خود باید قصد سفر ۱۰ روزه داشته باشند و اگر این مدت به طور غیر منتظره ادامه یابد باز هم می تواند روزه نگیرد.

زمانیکه تیم مذاکره کننده ایران وارد وین شد تنها چهار روز تا ضرب الاجل ۳۰ ژوئن فاصله داشت اما این مهلت به دلیل به نتیجه نرسیدن رایزنی ها تمدید شد و این مذاکرات هنوز برای رسیدن به توافق جامع نهایی ادامه دارد.

از آنجایی که این قانون تنها برای مسافران است ، دیپلمات ها و خبرنگاران ایرانی که از پیش در وین بوده و یا درآنجا زندگی می‌کنند در کنار کار خود در مذاکرات هسته‌ای روزه می‌گیرند. همچنین آنهایی که نتوانسته اند همزمان با رمضان روزه بگیرند باید به تعداد روزهایی که روزه نبوده اند آن را پیش از ماه رمضان سال بعدی جبران کنند.

به نوشته واشنگتن پست،‌خبرنگاران در وین از سراسر جهان در مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات مستقر بوده و هر لحظه منتظر یک توافق هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج