۲۲۲۷۱۲
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کیک گلاب، دسر افطاری

امروز می خوام برای دسر افطار ماه مبارک یه کیک گلاب بهت یاد بدم که هم خیلی خوشمزه‌اس و هم به خاطر داشتن گلاب رفع عطش و تشنگی می کنه.

کیک گلاب، دسر افطاری
مجله آشپزی مثبت - آذرماهی صفت: دخترم، عزیز دلم، امروز می خوام برای دسر افطار ماه مبارک یه کیک گلاب بهت یاد بدم که هم خیلی خوشمزه‌اس و هم به خاطر داشتن گلاب رفع عطش و تشنگی می کنه.

کیک گلاب، دسر افطاری

طرز تهیه:

۱. سه تا تخم مرغ رو زرده و سفیده شو از هم جدا کن. بعد زرده‌ها رو با یه پیمونه یا دویست گرم شکر و یک چهارم قاشق چایخوری هل ساییده مخلوط کن و حسابی با همزن بزن تا کرم رنگ و کشدار بشه. تقریبا هشت دقیقه باید هم بزنی. بعد نصف لیوان گلاب و نصف لیوان ماست بهش اضافه کن و باز هم بزن. بعد که همشون خوب با هم مخلوط شدن، نصف لیوان روغن مایع بهش اضافه کن و بازم هم بزن.

۲. دویست گرم آرد سفید و یه قاشق مرباخوری بیکینگ پودر رو با هم مخلوط و سه بار الک کن. میدونی چرا میگم سه بار؟ چون الک کردن باعث میشه گلوله‌های ریز توی آرد از هم باز بشن و هوای میان آرد به پف کردن کیک کمک می کنه. سفیده‌ها رو هم تو یه ظرف جداگانه با یه پنس نمک با همزن اینقدر بزن تا کاملا سفید و سفت بشه. طوری که اگه کاسه رو برگردونی نریزه.

۳. آرد و بیکینگ پودر الک شده رو به زرده و شکر و هل و روغن و ماست و گلابت اضافه کن و از یکطرف بصورت دورانی با لیسک هم بزن. اونوقت سفیده رو هم اضافه کن و بازم به همون شکل دورانی و از یک جهت هم بزن . این مایه خیلی سفت نیست. بنابراین یه ظرف مستطیلی ۲۰×۳۰ رو با برس، کمی چربش کن و مایه رو بریز داخل قالبت. راستی خواستی شروع به این کارها کنی، حتما فر رو با ۱۸۰ درجه‌ سانتی گراد روشن کن تا حسابی فضای فر گرم باشه.

۴. این کار رو برای پخت تمام کیک ها بکن عزیزم چون به پف کیکت کمک می کنه. نکته‌ دیگه‌ اینه که در فر رو به هیچ عنوان تا قبل از مدت مقرر باز نکن. داشتم می گفتم مایه رو که ریختی، بهتره که ارتفاعش از یه بند انگشت بیشتر نباشه؛ چون اونوقت وسط کیک خام می مونه.

۵. بعد سطح مایه رو صاف کن. دوبار قالب رو رو سطح کار بزن تا هیچ حبابی داخلش نمونه. بعد رو همون درجه‌ ۱۸۰ بذار چهل دقیقه بمونه. آخر کار با یه خلال دندون بزن وسط کیک. اگه چیزی به خلال نچسبید کیک آماده‌س. فر رو خاموش کن. ولی قالب رو بیرون نیار.

۶. ذار نیم ساعت بمونه. بعد که خنک شد کیک رو از قالب جدا کن و برش های دلخواهت رو بزن. حالا اونارو بچین تو یه بشقاب خوشگل. بعدم روشو با پودر پسته تزیین کن. یه چای تازه دم کن و چندتا گل محمدی هم بریز تو چایی و بیار با کیکیت نوش جون کن. التماس دعا!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج